to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η καθημερινότητα της βίας

Η βία είναι το θέμα των δύο καλύτερων ταινιών αυτής της εβδομάδας, η οποία συμπεριλαμβάνει πέντε νέες ταινίες και μία επανάληψη.


Στη “Γυναίκα του ζωολογικού κήπους”, της Νίκι Κάρο, είναι η ναζιστική βία και στην “Οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου” του Ραούλ Αρεβάλο, είναι η βία της εκδίκησης. Δύο ταινίες οι οποίες κερδίζουν το θεατή για τους δικούς της λόγους η κάθε μία.

Ακολουθούν τρεις κωμωδίες, η ιταλική “Τα παράπονα στο δήμαρχο”, η αμερικάνικη “Πάρτι γυναικών” και η γαλλική “Οδηγός οικογενειακής επιβίωσης” που χωρίς να ξεπερνούν τη μετριότητα προσφέρονται για μια χαλαρή καλοκαιρινή κινηματογραφική έξοδο.

Βέβαια, για μια ακόμη φορά, το βαρύ πυροβολικό έρχεται από το παρελθόν. Ο λόγος για την ξεκαρδιστική κωμωδία που γυρίστηκε το 1964 σε σκηνοθεσία Στάνλεϊ Κιούμπρικ, “SOS Πεντάγωνο καλεί Μόσχα”, με πρωταγωνιστές τον Πίτερ Σέλερς , τον Τζορτζ Σκοτ., τον Στέρλιν Χέιντεν κ.α. Η υπόθεση έχει να κάνει με έναν αμερικανό στρατηγό ο οποίος θεωρεί πως οι κομουνιστές έχουν συνωμοτήσει για να μολύνουν τα σωματικά υγρά των Αμερικανών! Κι έτσι αποφασίζει να βομβαρδίσει την ΕΣΣΔ! 

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΗΠΟΥ
THE ZOOKEEPER’S WIFE
Σκηνοθεσία:
 Νίκι Κάρο 
Πρωταγωνιστούν: Τζέσικα Τσαστέιν, Ντάνιελ Μπριλ, Γιόχαν Χέλντενμπεργκ, Μάικλ ΜακΈλατον, Ίντο Γκόλντμπεργ
 
Το 1939 στη Βαρσοβία, ο Αντονίνα Ζαμπίνσκα και ο σύζυγός της δρ. Γιαν Ζαμπίνσκι, διευθύνουν το ζωολογικό κήπο της πόλης και φροντίζουν τα ζώα. Ο Λουτζ Χεκ, ένας γερμανός ζωολόγος, επισκέπτεται πριν από τον πόλεμο το ζωολογικό κήπο, γνωρίζεται με τους Ζαμπίνσκι και όταν κάποιοι τον ρωτούν ποια είναι η άποψή του για τον Χίτλερ, απαντά πως δεν είναι πολιτικός αλλά ένα απλός ζωολόγος. Όταν όμως οι Γερμανοί εισβάλλουν στην Πολωνία, ο Λουτζ έρχεται ως κατακτητής, πιστός στο Τρίτο Ράιχ. Φυγαδεύει τα ζώα στη Γερμανία, για να τα σώσει, όπως υποστηρίζει και χρησιμοποιεί το χώρο για να κάνει κάποια γενετικά πειράματα με ζώα. Οι Ζαμπίνσκι από την πλευρά τους, προτείνουν ένα μέρος του ζωολογικού κήπου να μετατραπεί σε εκτροφείο χοίρων για τις ανάγκες του στρατού. Έτσι θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα δίκτυο διαφυγής των Εβραίων της Βαρσοβίας και να τους σώσουν τη ζωή. Ο πόλεμος πλησιάζει προς το τέλος του και ο Χεκ υποψιάζεται πως κάτι ύποπτο συμβαίνει στο ζωολογικό κήπο.

Μια ακόμη ταινία με θέμα τη ναζιστική θηριωδία η οποία είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα. Η σκηνοθέτιδα βάζει στο κέντρο της αφήγησής της, την γοητευτική Τζέσικα Τσαστέιν (δύο υποψηφιότητες για Όσκαρ), η οποία ερμηνεύει ιδανικά την Αντονίνα Ζαμπίνσκα. Γύρω της τοποθετεί τους υπόλοιπους χαρακτήρες, οι οποίοι όχι μόνον δεν είναι επικουρικοί αλλά είναι δομημένοι με πολλή προσοχή.
Ωραία ταινία η οποία δίνει με πιστότητα την εποχή και τον τρόμο που έζησαν οι άνθρωποι. Καλογυρισμένη με δυνατές και όμορφες σκηνές, η κάμερα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες που έχει για να καταγράψει το χώρο και τους ανθρώπους. Η ταινία διαθέτει ένταση, αγωνία και συγκίνηση, δεν κραυγάζει αλλά αντίθετα προσεγγίζει το θέμα της με διακριτικότητα. Κι αν θέλετε, πολύ καλά κάνει και καταπιάνεται με αυτό το θέμα, επειδή είναι ανεξάντλητο και δυστυχώς, χρειάζονται συνεχείς υπενθυμίσεις.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Νταιάν Άκερμαν, το οποίος με τη σειρά της είναι βασισμένο στο ημερολόγιο που κρατούσε η Αντονίνα Ζαμπίνσκα.


Η ΟΡΓΗ ΕΝΟΣ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
TARDE PARA LA IRA
Σκηνοθεσία:
 Ραούλ Αρεβάλο
Πρωταγωνιστούν: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Λουίς Καγιέχο, Ρουθ Ντιάζ, Ραούλ Χιμένεζ, Μανόλο Σόλο

Ένας άνδρας περιμένει με σα σε ένα αυτοκίνητο. Μέλος συμμορίας ληστών, περιμένει τους συνεργάτες του οι οποίοι ληστεύουν ένα κοσμηματοπωλείο. Τρέχουν προς το αυτοκίνητο, η αστυνομία πλησιάζει, οι συνεργάτες του προσπαθούν να διαφύγουν χωρίς να φτάσουν στο αυτοκίνητο, εκείνος αναγκάζεται να φύγει. Η αστυνομία τον κυνηγά, σε ένα σταυροδρόμι συγκρούεται και συλλαμβάνεται τραυματισμένος.

Η επόμενη σκηνή μας μεταφέρει, οκτώ χρόνια μετά, σε ένα καφέ, όπου συχνάζει ένας μοναχικός άνδρας, ο Χοσέ. Το μπαρ ανήκει στον Χουάνχο και εκεί εργάζεται η Άννα, μια όμορφη γυναίκα η οποία περιμένει να αποφυλακιστεί ο άντρας της, Κούρτο ο οποίος είναι αδελφός του Χουάνκο. Σύντομα μαθαίνουμε πως ο Κούρο είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου που προσπάθησε να διαφύγει από τη ληστεία.

Ο Χοσέ βλέπει ερωτικά την Άννα και προσπαθεί να την προσεγγίσει. Έτσι αναπτύσσεται μια ερωτική σχέση μεταξύ τους ενώ όπου να’ ναι ο Κούρο πρόκειται να αποφυλακιστεί. Και ενώ η κατάσταση αρχίζει να περιπλέκεται με την Άννα να βρίσκεται ανάμεσα σε δύο άνδρες, ο σκηνοθέτης με φλας μπακ μας μεταφέρει στο παρελθόν, οκτώ χρόνια πριν, και έτσι μαθαίνουμε τι είχε συμβεί την ημέρα της ληστείας. Τα γεγονότα αρχίζουν να συνδέονται και ο Χοσέ αποδεικνύεται πως είναι ένας άνδρας ο οποίος ζητούσε εκδίκηση.

Η ταινία είναι αρκετά ρεαλιστική και η «βία αποτυπώνεται ως ακατέργαστη και τραχιά, όπως συμβαίνει στην ίδια τη ζωή», όπως λέει και ο σκηνοθέτης. Η αφήγησή του χαρακτηρίζεται από μια ανησυχητική ηρεμία, ενώ είναι εξαιρετικός ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεται την σχέση ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές, το Χοσέ και τον Κούρο. Η ερμηνεία του Αντόνιο ντε λα Τόρε, ως Χοσέ, είναι εκρηκτικά ερμητική, ενώ πλάι του ο γνωστός, Λουίς Καγιέχο, είναι απόλυτα πειστικός.

Η ατμοσφαιρική σκηνοθεσία εμπλουτίζεται με όλα τα στοιχεία που χρειάζεται μια ταινία για να αρέσει στο κοινό, δηλαδή σασπένς, ανατροπές, ερωτισμό, ρεαλισμό και πολύ καλές ερμηνείες.

Ο Ραούλ Αρεβάλο, γνωστός ως ηθοποιός μέχρι τώρα, σκηνοθετεί για πρώτη φορά. Παρόλα αυτά η ταινία, δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από αντίστοιχες έμπειρων σκηνοθετών. Προσωπικά πιστεύω πως «Η οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου», θα συμπεριληφθεί ανάμεσα στις ταινίες οι οποίες θα σημαδέψουν  θετικά το φετινό κινηματογραφικό καλοκαίρι.

ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ
L’ ORA LEGALE
Σκηνοθεσία:
 Σάλβο Φικάρα, Βαλεντίνο Πικόνε
Πρωταγωνιστούν: Σάλβο Φικάρα, Βαλεντίνο Πικόνε, Βιντσέντζο Αμάτο, Τόνι Σπεραντέο, Λέο Γκουλότα, Σέρτζιο Φρίσκια, Αντόνιο Κατάνια

Το Πιετραμάρε είναι ένα χωριό στη Σικελία, στο οποίο επί πολλά χρόνια εκλέγεται δήμαρχος ο Γκαετάνο Πατάνε. Ο Εν λόγω, λοιπόν, ένας τύπος με το χαμόγελο της επιτυχίας αλά Μπερλουσκόνι, είναι βουτηγμένος στη διαφθορά και φαίνεται πως οι δημότες έχουν βαρεθεί να ζουν έτσι.

Ο Πιερπάολο Νατόλι είναι ο άνθρωπος ο οποίος έρχεται να αμφισβητήσει την παντοδυναμία του Πατάνε. Τίμιος κι αδέκαστος, ο καθηγητής Νατόλι κατέρχεται στις εκλογές και διεκδικεί τη δημαρχία. Οι κάτοικοι του Πιετραμάρε, έχοντας βαρεθεί να ζουν σε ένα καθεστώς συνδιαλλαγής και ανομίας, εκλέγουν για δήμαρχο το Νατόλι ο οποίος προσπαθεί να αλλάξει τα πάντα στο χωριό.

Έτσι λοιπόν, ο νέος δήμαρχος ξεκινά τη θητεία του με σκοπό να διοικήσει σύμφωνα με τα ιδανικά και το ήθος του. Σύντομα όμως έρχεται αντιμέτωπος με εκείνους που τον ψήφισαν επειδή αναγκάζονται να λειτουργήσουν σε ένα πλαίσιο νομιμότητας. Και καθώς δεν ήταν συνηθισμένοι να σέβονται τους νόμους, συνηθισμένοι να ζουν σε ένα καθεστώς προσωπικών εξυπηρετήσεων, ρουσφετιών και χατιριών σύντομα στραφούν εναντίον του νέου δημάρχου.

Μια κωμωδία η οποία καταπιάνεται με ένα θέμα που αποτελεί καθημερινότητα για την Ιταλία. Μόνο για την Ιταλία; Μάλλον όχι, αφού σε όλους μας θυμίζει κάτι πιο κοντινό. Και ενώ η ταινία διαθέτει ένα πολύ αληθινό υλικό, τελικά αυτό παραμένει αναξιοποίητο. Κάκιστη σκηνοθεσία με το γέλιο να εξαντλείται μετά το πρώτο πεντάλεπτο. Η συνέχεια είναι απογοητευτική, το σενάριο θυμίζει σαράβαλο που ανεβαίνει ανηφόρα, οι ερμηνείες είναι εξωφρενικά κραυγαλέες.

Ιταλική πολιτική κωμωδία με ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα. Και το χειρότερο είναι πως αδυνατεί να βγάλει γέλιο.

ΠΑΡΤΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
ROUGH NIGHT
Σκηνοθεσία: 
Λουτσία Ανιέλο
Πρωταγωνιστούν: Σκάρλετ Γιόχανσον, Ζόι Κράβιτζ, Κέιτ Μακίνον, Ντέμι Μουρ, Κόλτον Χέινς, Τζίλιαν Μπελ, Τάι Μπάρελ, Ντιν Γουίντερς 

Όταν πήγαιναν στο κολέγιο δεν άφηνα την ευκαιρία για πάρτι. Οι πέντε κολλητές φίλες, Τζες, Πίπα, Φράνκι, Άλις και Μπλέρ συναντιούνται μετά από δέκα χρόνια με αφορμή το γάμο της Τζες. Τι καλύτερο από ένα Σαββατοκύριακο στο Μαϊάμι για ένα τρελό μπάτσελορ πάρτι;

Οι αγαπημένες φίλος συναντιούνται και το τρελό Σαββατοκύριακο αρχίζει.  Όμως το γέλιο θα τις κοπεί απότομα όταν ο στρίπερ που έχουν καλέσει θα πέσει ξαφνικά νεκρός! Προσπαθώντας να βρουν μια λύση στο ξαφνικό… πρόβλημα που προέκυψε, θα συνειδητοποιήσουν πως πολλές πτυχές της ιστορίας δεν έχουν ακόμη ξεδιπλωθεί. Κωμικοτραγικές καταστάσεις, άφθονο γέλιο σε μια αμερικάνικη κωμωδία που δεν μπορεί να ξεφύγει από τα τετριμμένα. Μπορεί και να διασκεδάσετε, αλλά δεν μπορώ να το εγγυηθώ.

ΟΔΗΓΟΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ
C’ EST QUOI CETTE FAMILLE?!
Σκηνοθέτης:
 Γκαμπριέλ Ζιλιέν-Λαφεριέρ
Πρωταγωνιστούν: Ζιλί Γκαγιέ, Τιερί Νεβίκ, Ζιλί Ντεπαρντιέ, Λουσιέν Ζαν-Μπατίστ, Κλοντιά Ταγκμπό, Φιλίπ Κατερίν, Σαντάλ Λαντεσού

Ο Μπαστιέν, ένα 13χρονο αγόρι, μεγαλώνει μέσα σε μια πολυπληθή οικογένεια. Οι γονείς του, μετά από πολλές σχέσεις και πολλούς χωρισμούς, του έχουν προσφέρει 6 ετεροθαλή αδέλφια! Και επίσης 8 γονείς (!), πολλά δωμάτια, πολλά σπίτια, συνεχείς μετακινήσεις. Κι αν όλα αυτά είναι ζόρικα για τον Μπαστιέν, το ίδιο συμβαίνει και με τα αδέλφια του. Έτσι τα παιδιά, αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να βάλουν τους γονείς τους στη θέση τους. Το σχέδιο είναι τα αδέλφια να μείνουν όλα μαζί σε ένα σπίτι και εκείνοι οι οποίοι θα μετακινούνται για να τα βλέπουν θα είναι …οι γονείς.

Ενδιαφέρουσα ιδέα, μάλλον προβληματική η εκτέλεσή της!

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)