to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Εορταστική ποικιλία

Με ποικιλία ταινιών ώστε να καλύπτονται όλα τα γούστα η χριστουγεννιάτικη κινηματογραφική εβδομάδα.


Μια κομεντί από τη Νότια Κορέα, «Η επόμενη μέρα μιας σχέσης», του Χονγκ Σανγκ – Σου, ο οποίος βαδίζει στα χνάρια του Ερίκ Ρομέρ και του Γούντι Άλεν και το δράμα «Ποιος θα σου τραγουδήσει;», του Κάρλος Βερμούτ, ο οποίος βαδίζει στα χνάρια του Πέδρο Αλμοδόβαρ, είναι οι πιο σημαντικές από τις πέντε συνολικά ταινίες.
 
Προβάλλονται ακόμη η νέα εκδοχή της θρυλικής νταντάς «Η Μαίρη Πόπινς επιστρέφει», δια χειρός Ρομπ Μάρσαλ, η παρωδία τρόμου, «Η Άννα και η αποκάλυψη», του Τζον ΜακΦέιλ, και η περιπέτεια «Bumblebee», του Τράβις Νάιτ.   

 
Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ
GEU-HU
Σκηνοθεσία: Χονγκ Σανγκ-Σου
Πρωταγωνιστούν: Γιουνχέ Τσο, Κι Τζοαμπαάνγκ, Μιν-Χι Κιμ, Σάε Μπιεόκ Κιμ, Χάε-Χιο Κουόν
 
Ο Μπονγκουάν είναι κριτικός λογοτεχνίας και ταυτόχρονα ιδιοκτήτης ενός μικρού εκδοτικού οίκου. Αν και παντρεμένος δε δίστασε να δημιουργήσει ερωτική σχέση με την Τσανγκσούγκ, την όμορφη υπάλληλό του. Μια σχέση η οποία κάποια στιγμή τελείωσε και η ερωμένη του Μπονγκσουάν έφυγε από τη δουλειά. Στη θέση της προσελήφθη μια νέα υπάλληλος, η Αρεούμ, η οποία εκτός από όμορφη έχει και τη φιλοδοξία να γίνει συγγραφέας. Την πρώτη μέρα που η νέα υπάλληλος έπιασε δουλειά, η Χαεγιού, η σύζυγός του εκδότη, ανακαλύπτει μέσα στα πράγματα του συζύγου της μια ερωτική επιστολή. Ο θυμός της είναι μεγάλος κι αποφασίζει να δράσει άμεσα. Πηγαίνει στο γραφείο του Μπονγκουάν, εκεί βρίσκει την Αρεούμ και θεωρώντας πως αυτήν είναι η ‘πέτρα του σκανδάλου’, της επιτίθεται. Μόνο που η κοπέλα δεν έχει καμία σχέση καθώς η επιστολή ήταν παλιά και είχε σταλεί από την Τσανγκσούνγκ! Η παρεξήγηση αυτή θα δημιουργήσει ένα γαϊτανάκι αλλεπάλληλων γεγονότων στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται οι σχέσεις ανάμεσα στους τέσσερις χαρακτήρες. Η Αρεούμ μετά την επίθεση που δέχτηκε από τη Χαεγιού παραιτείται, ο Μπονγκουάν τα ξανά φτιάχνει με την Τσανγκσουνγκ κ.ο.κ. Έξι μήνες μετά από τα γεγονότα, ο εκδότης συναντιέται με την Αρεούμ και μαζί αναπολούν τα όσα είχαν συμβεί και σημάδεψαν τις ζωές τους. 
 
Θαυμάσια κομεντί με μινιμαλιστική σκηνοθεσία που θυμίζει έντονα το σινεμά του Ερίκ Ρομέρ. Αν και τα γεγονότα αντιμετωπίζονται με μία σχετική ελαφρότητα είναι έντονο το δραματικό στοιχείο το οποίο αναπτύσσεται από τα διάφορα γεγονότα και επηρεάζει τους ανθρώπους. Με απλότητα, τρυφερότητα και κάποιες φορές με σαρκαστική διάθεση, ο Χονγκ Σανγκ – Σου οικοδομεί έναν μικρόκοσμο χαρακτήρων και αφηγείται με λεπτότητα τα βάσανά τους. Ιδιαίτερη αξία έχει ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τη γυναίκα στη σύγχρονη νοτιοκορεάτικη κοινωνία, η οποία παρά την εξέλιξη και την πρόοδο εξακολουθεί να βιώνει μια ανδροκρατούμενη καθημερινότητα που σημαίνει πως η ζωή της συνήθως βρίσκεται σε άμεση εξάρτηση από την ανδρική βούληση.
 
Ταινία χαμηλού προϋπολογισμού αλλά υψηλών προδιαγραφών η οποία με ρεαλιστικό τρόπο μας φέρνει κοντά στην πραγματικότητα της νοτιοκορεάτικης αστικής ανθρωπογεωγραφίας.
 
Η ταινία κέρδισε το σημαντικό βραβείο της Ένωσης Κριτικών του Μπουσάν. Πρόκειται για μια δυναμική ανεξάρτητη ένωση κριτικών κινηματογράφου με έδρα την πόλη Μπουσάν στη Νότια Κορέα, οι οποίοι κάθε χρόνο απονέμουν τα δικά τους βραβεία τα οποία λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη από την κινηματογραφική κοινότητα και το κοινό της χώρας.
 
Ο Χονγκ Σανγκ – Σου, γεννημένος το 1961 έχει στο ενεργητικό του πάνω από 25 ταινίες, αρχής γενομένης το 1996. Αυτό που χαρακτηρίζει τον κινηματογράφο του Σανγκ – Σου είναι η λιτότητα στη γραφή και η ιδιαίτερη ευαισθησία που δείχνει σε θέματα ανθρωπίνων σχέσεων. Εξαιτίας της θεματικής αλλά και της αισθητικής των ταινιών του έχει χαρακτηριστεί από θεωρητικούς και κριτικούς του κινηματογράφου ως ο Γούντι Άλεν της Άπω Ανατολής. Οι ταινίες του έχουν κερδίσει πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία με πιο πρόσφατα τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σεναρίου στο Φεστιβάλ της Χιχόν για την τελευταία του ταινία «Ξενοδοχείο στο ποτάμι», η οποία δεν έχει προβληθεί ακόμη στην Ελλάδα.

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕΙ;
QUIEN TE CANTARA
Σκηνοθεσία: Κάρλος Βερμούτ
Πρωταγωνιστούν: Νατζίβα Νίμρι, Έβα Γιοράτς, Κάρμε Ελίας, Ναταλία ντε Μολίνα 
 
Μιλώντας για τον Κάρλος Βερμούτ, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ έχει υποστηρίξει πως αποτελεί εθνικό θησαυρό για τον ισπανικό κινηματογράφο. Ως εκ τούτου κανείς δεν μπορεί παρά να πάρει πολύ σοβαρά τον ταλαντούχο σκηνοθέτη. 
 
Ο 38χρονος Βερμούτ με την τρίτη του ταινία, «Ποιος θα σου τραγουδήσει» (Quien te cantara) αφηγείται την ιστορία μιας διάσημης τραγουδίστριας η οποία ενώ ετοιμάζεται για μια θριαμβευτική επιστροφή χάνει τη μνήμη της. Ένα δράμα το οποίο έχει να κάνει με τις μεταμορφώσεις και την αναζήτηση της ταυτότητας.
 
Η Λίλα Καστάν, μετά από μια δεκατρία σιωπής ετοιμάζεται να ξανατραγουδήσει και έχει προγραμματίσει μια μεγάλη συναυλία. Όμως λίγο πριν σε κάποιο ατύχημα χάνει τη μνήμη της. Μια τραγουδίστρια του καραόκε, η Βιολέτα, η οποία λατρεύει τα τραγούδια της Λίλα αναλαμβάνει να της ξαναμάθει από την αρχή να τραγουδά! Κι αυτό μαζί με την επανάκτηση της μνήμης της. 
 
Ο ίδιος ο σκηνοθέτης σημειώνει σχετικά με την ταινία: «Αρχικά σκεφτόμουν να κάνω μια ταινία του υπερφυσικού: μια ταινία στην οποία το πνεύμα μιας γυναίκας θα είχε κυριεύσει μία άλλη. Σταδιακά η ιστορία εξελίχθηκε, μέχρι που έφτασε στο σημείο να πλησιάσει το μιούζικαλ. Η ουσία παραμένει η ίδια: πώς αναγνωρίζεις τον εαυτό σου στην εικόνα που έχουν οι άλλοι για σένα, πώς χάνεις επαφή με τον εαυτό σου και καταλήγεις να ζεις παγιδευμένος μέσα στον χαρακτήρα που δημιούργησες προκειμένου να σε αποδεχτούν ή να σε αγαπήσουν, πώς είναι να σε κυριεύει ένας χαρακτήρας που δεν αναγνωρίζεις. Η Λίλα κι η Βιολέτα είναι ανίκανες να γνωρίσουν τον εαυτό τους αλλά η καθεμία αναγνωρίζει τον εαυτό της στον χαρακτήρα που έχει πλάσει η άλλη, κι αυτό αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ τους.
 
Η ταινία είναι χωρισμένη σε τρία μέρη. Το πρώτο έχει να κάνει με την Λίλα: τη ζωή και το περιβάλλον της. Η Λίλα νιώθει φυλακισμένη στα όνειρά της: όταν έγιναν πραγματικότητα, ήταν, πλέον, αδύνατον να δραπετεύσει. Θέλει να τραγουδάει, αλλά ο μόνος τρόπος να το κάνει αυτό είναι μέσω ενός χαρακτήρα που σιχαίνεται γιατί αυτός ευθύνεται για τη μοναξιά της. Στο δεύτερο μέρος είναι η σειρά της Βιολέτας: θα μπορούσε να γίνει σπουδαία τραγουδίστρια –είναι πολύ ταλαντούχα- αλλά αποφάσισε να εγκαταλείψει την καριέρα της στο τραγούδι όταν έκανε την κόρη της. Η Βιολέτα δεν μπορεί να συγχωρήσει την κόρη της γι’ αυτό –και τη θεωρεί υπεύθυνη για τη ζωή που δεν έζησε- αλλά, ταυτόχρονα, δεν μπορεί να συγχωρήσει τον εαυτό της για τα αισθήματα που τρέφει για εκείνη. Αυτός είναι κι ο λόγος που υπομένει στωικά και δεν αντιδρά στην κακοποίηση που δέχεται από την κόρη της. Το τελευταίο μέρος έχει να κάνει με τη συνάντηση της Λίλας με την Βιολέτα και με το πώς η δεύτερη βοηθάει την πρώτη να ξαναχτίσει μια εκδοχή του εαυτού της, την οποία η Λίλα μπορεί να δεχτεί ώστε να αγαπήσει το τραγούδι ξανά.
 
Με απασχολεί το πώς η διασημότητα επηρεάζει τους ανθρώπους καθώς και το πώς αλλάζουμε την προσωπικότητά μας προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις (υποτιθέμενες) υποχρεώσεις μας, εις βάρος των ονείρων μας αλλά και του πραγματικού μας εαυτού».

Η ΜΑΙΡΗ ΠΟΠΠΙΝΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ
MARY POPPINS RETURNS
Σκηνοθεσία: Ρομπ Μάρσαλ
Πρωταγωνιστούν: Έμιλι Μπλαντ, Μέριλ Στριπ, Κόλιν Φερθ, Τζούλι Γουόλτερς, Μπεν Γουίσοου, Έμιλι Μόρτιμερ, Άντζελα Λάντσμπερι
 
54 χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση η πολυαγαπημένη …ιπτάμενη νταντά επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη. Στο ρόλο που είχε ενσαρκώσει ιδανικά η Τζούλι Άντριους εμφανίζεται η Έμιλι Μπλαντ.
 
Τότε, το 1964, πίσω από την κάμερα ήταν ο Ρόμπερτ Στίβενσον και η μουσική και τα τραγούδια είχαν γραφτεί από τους αδελφούς Σέρμαν. Φυσικά η ιστορία ήταν βασισμένη στο γνωστό παιδικό βιβλίο της Πάμελα Λίντον Τράβερς.
Τώρα, σκηνοθετεί ο Ρομπ Μάρσαλ ενώ η μουσική και τα τραγούδια είναι συνθέσεις του Μαρκ Σάιμαν σε στίχους δικούς του αλλά και του Σκοτ Ουίτμαν. 
 
Η Μαίρη Πόπινς επανέρχεται για να βοηθήσει τη νέα γενιά της οικογένειας Μπανκς η οποία μετά από μια απώλεια προσπαθεί να ξαναβρεί τη χαρά της ζωής. Η Πόπινς, η οποία έχει το χάρισμα να προσφέρει χαρά, έρχεται μαζί με τον Τζακ, έναν φίλο της φανοκόρο, ο οποίος ανάβει τα φανάρια στους δρόμους του Λονδίνου και είναι γεμάτος κέφι και αισιοδοξία.
 
BUMBLEBEE
Σκηνοθεσία: Τράβις Νάιτ 
Πρωταγωνιστούν:  Χέιλι Στάινφελντ, Τζάστιν Θερού (φωνή), Τζον Τσένα, Άντζελα Μπάσετ (φωνή), Πάμελα Άντλον, Πίτερ Κάλεν (φωνή)   
 
Ο Μπάμπλεμπι, ένας κίτρινος σκαραβαίος, βρίσκεται σε μια μάντρα παλιών αυτοκινήτων σε μια παραλιακή πόλη στην Καλιφόρνια. Λίγο πριν κλείσει τα 18 της χρόνια, η Τσάρλι με την ορμή της νιότης και τη δίψα να μπει στον κόσμο, ανακαλύπτει τον γεμάτο σημάδια Τσάρλι στο γκαράζ του πατέρα της ποιου πέθανε πρόσφατα, τον επισκευάζει και σύντομα συνειδητοποιεί πως δεν είναι απλώς ένας κίτρινος σκαραβαίος αλλά πολύ περισσότερα!
 
Ο Μπάμπλμπεμπι, γνωστός ως Β-127, έρχεται από τον κόσμο των τρανσφόρμερ. Με εντυπωσιακά εφέ αλλά και μια τρυφερή ιστορία, η ταινία επικεντρώνεται στη σχέση ανάμεσα στην Τσάρλι και τον κίτρινο σκαραβαίο.  

Η ΑΝΝΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
ANNA AND THE APOCALYPSE
Σκηνοθεσία: Τζον ΜακΦέιλ 
Πρωταγωνιστούν: Έλα Χαντ, Μάλκομ Κάμινγκ, Σάρα Σουάιρ  
 
Τα ζόμπι ξυπνούν και απειλούν την ήσυχη πόλη Λίτλ Χέιβεν κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Η Άννα και οι φίλοι της αναγκάζονται να τα βάλουν με τα ζόμπι προκειμένου να προστατεύσουν τη ζωή τους και τις ζωές των δικών τους ανθρώπων.
 
Η ταινία είναι βασισμένη στη μικρού μήκους ταινία «Ζόμπι μιούζικαλ», του Ράιαν ΜακΧένρι, η οποία βραβεύτηκε με BAFTA. Ο σκηνοθέτης Τζον ΜακΦέιλ, λέει: «Διάβασα το σενάριο και αμέσως ένιωσα πως έχει ψυχή. Ένιωσα πως θα μπορούσα να το έχω γράψει εγώ αυτό και ήθελα να είμαι μέρος του!».
 
Από την πλευρά της η πρωταγωνίστρια Έλα Χαντ, σημειώνει: «Άκουσα για ένα μιούζικαλ με ζόμπι στην περίοδο των Χριστουγέννων και σκέφτηκα “Τέλεια!”. Ύστερα διάβασα το σενάριο και ένιωσα ότι παρά την τρέλα που επικρατεί και το χάος, η Άννα είναι ένας χαρακτήρας αυθεντικός και πολύπλοκος. Όλη η ομάδα των ηθοποιών έδεσε πολύ ωραία, ήταν όνειρο!».
 
 
 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)