to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ένα «Τελευταίο σημείωμα»

Με θέμα την εκτέλεση των 200 κομουνιστών στο σκοπευτήριο της Καισαριανής, την Πρωτομαγιά του 1944 και κεντρικό πρόσωπο το Ναπολέοντα Σουκατζίδη, ο Παντελής Βούλγαρης, με το «Τελευταίο σημείωμα», τιμά την Ιστορία αλλά και την προσωπική του πορεία στο σινεμά.


Το «Suburbicon», ο Τζορτζ Κλούνι σκηνοθετεί αλλά συνεργάζεται στο σενάριο με τους αδελφούς Κοέν σε μια ταινία η οποία βρίσκεται μέσα στο πνεύμα τους. Ο Ταρίκ Σαλέχ, σκηνοθετεί το αρκετά ενδιαφέρον φιλμ «Κάιρο εμπιστευτικό», το οποίο χρησιμοποιώντας την αστυνομική έρευνα καταλήγει ως μία καταγγελία της διεφθαρμένης ελίτ στη χώρα του.
 
Ενδιαφέρουσα αλλά προβλέψιμη «Η απαγωγή», του Λούις Πριέτο, μέτριο και άνευ ουσίας βίαιο το «Καυγάς στο μπλοκ 99», του Σ./ Κρεγκ Ζάχλερ, μέτριο το θρίλερ «Γενέθλια θανάτου», του Κρίστοφερ Μπ. Λάντον, απλώς ευχάριστη η κωμωδία «Σπίτι μου, σπιτάκι μας», της Χάλι Μέγιερς Σάιερ και άνευ σημασίας η ταινία κινουμένων σχεδίων «Η ταινία Lengo Ninjango», των Τσάρλι Μπιν, Πολ Φίσερ, Μπομπ Λόγκαν.   
 
 
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης
Πρωταγωνιστούν:  Ανδρέας Κωνσταντίνου, Αντρέ Χένικε, Μελία Κρίλινγκ< Τάσος Δήμας, Λουκάς Κυριαζής
 
Ο Ναπολέων Σουκατζίδης γεννήθηκε στην Προύσα το 1909 και μετά την Μικρασιατική καταστροφή μετακόμισε με την οικογένειά του στην Κρήτη. Από τα του χρόνια οργανώθηκε στην ΟΚΝΕ, ενώ αν και σπούδασε οικονομικά, ασχολήθηκε με τον πολιτισμό. Δημοσίευσε πολλά δοκίμια ενώ ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη λαϊκή παράδοση καταγράφοντας χιλιάδες μαντινάδες, παραμύθια, γνωμικά της Κρήτης. Μετείχε ενεργά στο συνδικαλιστικό κίνημα, πρωτεργάτης και στέλεχος στο  Εργατικό κέντρο Ηρακλείου και τον Ιούνιο του 1936 συνελήφθη μαζί με άλλους συντρόφους του και εκτοπίστηκε στον Άι-Στράτη. Μετά την κατάληψη της χώρας από τους ναζί, ο Σουκατζίδης, όπως και χιλιάδες άλλοι έλληνες κομμουνιστές, παραδόθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση στους κατακτητές και παρέμεινα φυλακισμένοι.

Το 1944 βρίσκει το Ναπολέοντα Σουκατζίδη στις φυλακές Χαϊδαρίου, να εκτελεί χρέη διερμηνέα για τον γερμανό διοικητή Καρλ Φίσερ. Εκεί τον ‘συναντά’ ο Παντελής Βούλγαρης και τον κάνει κεντρικό πρόσωπο στη ταινία «Το τελευταίο σημείωμα».

Στο Χαϊδάρι ο διερμηνέας του γερμανού διοικητή έρχεται σε καθημερινή επαφή με τα βασανιστήρια και τη σκληρότητα του Φίσερ και του πρωτοπαλίκαρού του, Κόβατς. Η Χαρά, η αρραβωνιαστικιά του Ναπολέοντα, αντιμετωπίσει καρτερικά και με θάρρος την κατάσταση. Όταν στις 27 Απριλίου 1944, στους Μολάους Λακωνίας, ο γερμανός υποστράτηγος Κρεχ, δέχτηκε επίθεση από ομάδα ανταρτών του ΕΛΑΣ με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο ίδιος και τρεις γερμανοί στρατιώτες, οι κατακτητές αποφάσισαν να εκτελέσουν 200 κρατούμενους για αντίποινα. Ανάμεσά τους ήταν και ο Ναπολέων Σουκατζίδης, ο οποίος αρνήθηκε την προσφορά του Φίσερ, να του χαρίσει τη ζωή και να εκτελεστεί κάποιος άλλος στη θέση του. Έτσι, την Πρωτομαγιά του 1944, έγινε στο Σκοπευτήριο της Καιραριανής η εκτέλεση των 200 ελλήνων κομμουνιστών.

Η πραγματική Ιστορία περνά μέσα από τη μυθοπλασία και γίνεται μια συγκλονιστική ταινία. Μια ταινία για την πίστη και την προσήλωση των ανθρώπων σε ιδανικά, που βλέπουν πιο μακριά από το πεπερασμένο της δικής τους ζωής.
Από το πρώτο πλάνο βρίσκεσαι εγκλωβισμένος. Άνθρωποι, κυρίως γυναίκες, σκάβουν τάφους. Μια νέα κοπέλα, σκαλίζει στην τσέπη ενός εκτελεσμένου και βρίσκει ένα σημείωμα. Αφού τελειώσει αυτή η σεκάνς η οποία ήδη έχει φορτώσει με μπόλικη συγκίνηση τους θεατές, η δράση πηγαίνει μερικές μέρες πριν, στο στρατόπεδο Χαϊδαρίου. Η αφήγηση της καθημερινότητας του Σουκατζίδη και των άλλων κρατουμένων αρχίζει. Θάλαμος, ανακρίσεις, βασανιστήρια εικόνες σκληρού ρεαλισμού, αλλά πως αλλιώς να αφηγηθείς τη ναζιστική θηριωδία;. Εδώ δε χωράνε αφαιρέσεις και μισόλογα, πρόκειται για την επιτομή της ανθρώπινης βαρβαρότητας.

Βλέπουμε βήμα –βήμα την πορεία προς το θάνατο, την καθημερινή βία, το φανατισμό των θυτών και τον ηρωισμό των θυμάτων. Η κάμερα βρίσκεται κοντά στους πρωταγωνιστές, αγγίζει τα πρόσωπά, τον ιδρώτα, τις πληγές τους. Και πλησιάζουμε προς την κορύφωση του δράματος, ενώ η συγκίνηση έχει πιάσει κόκκινο. Αλλά δεν τελειώνει, έχει κι άλλο. Είναι το γλέντι στους θαλάμους το τελευταίο βράδυ πριν την εκτέλεση. Η κάμερα στριφογυρίζει, χορεύει μαζί με τους ανθρώπους, ανασαίνει κι αγωνιά μαζί τους. Μια συγκλονιστική σεκάνς, από τις καλύτερες που έχω δει στον ελληνικό –και όχι μόνον- κινηματογράφο. Στην κυριολεξία ανατριχιαστικά συγκινητική. Το ίδιος και στην εκτέλεση. Οι άνθρωποι στήνονται κατά εικοσάδες μπροστά στο πολυβόλο. Κι αρχίζει το μακελειό, κορμιά πέφτουν, χαριστική βολή, οι ναζί φωτογραφίζουν. Και η κάμερα πάντοτε κοντά στους ανθρώπους, καταγράφει και αποτυπώνει τη μεγαλύτερη μαζική εκτέλεση που έγινε στην Κατοχή.

Καθίσταται εμφανές στην ταινία πως οι 200 που εκτελέστηκαν την Πρωτομαγιά του 1944 ήταν κομμουνιστές. Κι αυτό φαίνεται από την αρχή από το γεγονός ότι οι κρατούμενοι βρίσκονται ήδη στη φυλακή τουλάχιστον εδώ και 8 χρόνια, δηλαδή από τη δικτατορία του Μεταξά. Επίσης στη φυλακή υπάρχει καθοδήγηση και συνωμοτικότητα, καθαρά κομμουνιστικές πρακτικές. Και στο φινάλε, φαίνεται από τις σηκωμένες γροθιές των εκτελεσμένων και τα όσα φωνάζουν μπροστά στο απόσπασμα.

Με μεγάλη μου χαρά σημειώνω πως ο Παντεκλής Βούλγαρης όχι μόνον ανταποκρίθηκε αλλά ξεπέρασε τις προσδοκίες μου!
 
ΑΠΑΓΩΓΗ
KIDNAP
Σκηνοθεσiα: Λουίς Πριέτο  
Πρωταγωνιστούν: Χάλι Μπέρι, Σάγκε Κορία, Κρις Μακ Γκιν, Λιου Τεμπλ
 
Η Κάρλα, μια χωρισμένη γυναίκα η οποία εργάζεται ως σερβιτόρα, μεγαλώνει μόνη τον 6χρονο γιο της, Φράνκι. Μια μέρα που έχουν πάει για παιχνίδι στο πάρκο και ενώ μιλά για λίγα λεπτά στο τηλέφωνο, ο γιος της εξαφανίζεται. Ενώ τον ψάχνει, βλέπει πως κάποιοι άγνωστοι τον αρπάζουν και τον βάζουν με το ζόρι σε ένα αυτοκίνητο. Η Κάρλα προλαβαίνει να μπει στο δικό της αυτοκίνητο κι αρχίζει να τους κυνηγά. Έχοντας χάσει το κινητό της δεν μπορεί να ειδοποιήσει κανέναν και αναλαμβάνει μόνη να σώσει το γιο της.

Καλογυρισμένο αγωνιώδες θρίλερ, χωρίς ιδιαίτερη πρωτοτυπία το οποίο ακολουθεί την πεπατημένη ανάλογων ταινιών. Η ιδέα για την ταινία ξεκίνησε από το γεγονός πως στις ΗΠΑ κάθε 40 δευτερόλεπτα χάνεται ένα παιδί! 
 
ΚΑΥΓΑΣ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ 99
BRAWL IN CELL BLOCK 99
Σκηνοθεσία: Σ. Κρεγκ Ζάχλερ
Πρωταγωνιστούν: Βινς Βον, Ντον Τζόνσον, Τζένιφερ Κάρπεντερ, Ούντο Κίερ 
 
Ο Μπράντλεϊ Τόμας, πρώην μποξέρ μένει χωρίς δουλειά ενώ επιστρέφοντας στο σπίτι μαθαίνει πως η γυναίκα του τον απατά. Παρόλα αυτά και θέλοντας να σώσει το γάμο του, αποφασίζει να δουλέψει για λίγο καιρό για λογαριασμό ενός παλιού γνωστού του, ως βαποράκι. Ενώ ο ίδιος αποφεύγει τη βία, θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια συμπλοκή με την αστυνομία εξαιτίας των συνεργατών του. Ενώ η γυναίκα του είναι έγκυος, ο Μπράντλεϊ φυλακίζεται. Ενώ βρίσκεται στη φυλακή μαθαίνει πως ο εργοδότης του έχει απάγει τη γυναίκα του και για την απελευθερώσει του ζητά να σκοτώσει κάποιον μέσα στη φυλακή. Μόνο που ο «κάποιος» βρίσκεται σε φυλακές υψίστης ασφαλείας και ο πρώην μποξέρ πρέπει να καταφέρει να μεταφερθεί κι αυτός εκεί. Σύντομα ο Μπράντλεϊ, προκειμένου να σώσει τη γυναίκα και το παιδί του, θα μετατραπεί σε φονική μηχανή, σκορπώντας το θάνατο.
Βίαιο θρίλερ, το οποίο σύντομα χάνει το αρχικό του ενδιαφέρον καθώς τα όσα συμβαίνουν επί της οθόνης είναι υπερβολικά και καθόλου πιστευτά.
 
SUBURBICON
Σκηνοθεσία: Τζορτζ Κλούνεϊ  
Πρωταγωνιστούν: Τζούλιαν Μουρ, Ματ Ντέιμον, Τζος Μπρόλιν, Τζορτζ Κλούνεϊ, Όσκαρ Άιζακ, Μέγκαν Φέργκιουσον  
 
Οι αδελφοί Τζόελ και Ίθαν Κοέν στο σενάριο και ο Τζορτζ Κλούνι στη σκηνοθεσία σε μια ταινία η οποία ακολουθεί το κινηματογραφικό ύφος των Κοέν, λάτρης του οποιου είναι ο Κλούνι.

Η οικογένεια Λοντζ ζει στο Σαμπούρμπικον, μια ιδανική κοινότητα, ευτυχισμένων ανθρώπων στο κέντρο της Αμερικής. Όμως η ζωή της οικογένειας θα ανατραπεί μετά από επίθεση κάποιων αγνώστων με θύμα τη μητέρα του μικρού Νίκι. Μετά από το τραγικό αυτό γεγονός ο Νίκι προσπαθεί να καταλάβει την εγωιστική συμπεριφορά των ενήλικών μελών της οικογένειά του. Και ενώ εξαιτίας του Νίκι ο πατέρας του κλονίζεται ενώ προσπαθεί να βρει μια νέα ισορροπία στην οικογένεια, η υπόλοιπη κοινότητα του Σαμπούρμπικον έχει αναστατωθεί. Αιτία της αναστάτωσης είναι η άφιξη της πρώτης αφροαμερικάνικης οικογένειας στη γειτονιά.  
 
ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ
HAPPY DEATH DAY
Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Μπ. Λάντον 
Πρωταγωνιστούν: Τζέσικα Ροθ, Ίσραελ Μπρουσάρ, Ρούμπι Μοντάιν, Ρέιτσελ Μάθιους, Τσαρλς Έιτκιν 
 
Η φοιτήτρια Τρι Γκέλμπαν απολαμβάνει τη ζωή της και το μόνο που της ενδιαφέρει είναι να περνάει η ίδια καλά χωρίς να ενδιαφέρεται για τους άλλους. Η Τρι δολοφονείται τη μέρα των γενεθλίων της αλλά την επόμενη μέρα ξυπνά και ξαναζεί τη μέρα της δολοφονίας της. Το ίδιο επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά. Η επανάληψη της δολοφονίας δίνει στην Τρι τη δυνατότητα να ανακαλύψει ποιος είναι ο δολοφόνος της ώστε να αποτρέψει τη δολοφονία της!
 
ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΑΣ
SWEET HOME AGAIN
Σκηνοθεσία: Χάλι Μέγιερς Σάιερ 
Πρωταγωνιστούν: Ρις Γουίδερσπουν, Λέικ Μπελ, Μάικλ Σιν, Κάντις Μπέργκεν, Νατ Γουλφ, Τζον Ρουντνίτσκι, Πίκο Αλεξάντερ, Ράιντ Σκοτ
 
Μετά από το διαζύγιό της, η Άλις Κίνεϊ επιστρέφει στη γενέτειρά της, στο Λος Άντζελες, μαζί με τις δύο νεαρές κόρες της. Το βράδυ που η Άλις γιορτάζει τα 4οστα γενέθλιά της, συνατά τρεις νεαρούς οι οποίοι φιλοδοξούν να γίνουν σκηνοθέτες. Οι τρεις νεαροί δεν έχουν που να μείνουν και η Άλις προσφέρεται να τους φιλοξενήσει. Η κατάσταση θα πάρει παράξενη τροπή καθώς η συμβίωση όλων αυτών και ένας έρωτας που αρχίζει να φουντώνει θα αναστατωθούν από μια αναπάντεχη εμφάνιση. Πρόκειται για τον πρώην σύζυγο της Άλις ο οποίος φθάνει στο σπίτι με τις βαλίτσες στο χέρι! 
 
ΚΑΙΡΟ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ
THE NILE HILTON INCIDENT
Σκηνοθεσiα: Ταρίκ Σαλέχ 
Πρωταγωνιστούν: Φαρές Φαρές, Μαρί Μαλέκ, Γιάσερ Αλί Μάχερ
 
Μια τραγουδίστρια βρέθηκε δολοφονημένη στο ξενοδοχείο Χίλτον του Καίρου που βρίσκεται στις όχθες του Νείλου. Ο ντετέκτιβ Νορεντίν Μουσταφά, ο οποίος αναλαμβάνει την υπόθεση, ανακαλύπτει τη σχέση της νεκρής με τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου ο οποίος όμως, εκτός από ιδιοκτήτης είναι και βουλευτής! Μοναδική μάρτυρας η οποία μπορεί να βοηθήσει στη διαλεύκανση της υπόθεσης είναι μια αδήλωτη στις αρχές, σουδανή καμαριέρα. Όμως μια διαταγή που έρχεται από ψηλά τον υποχρεώνει να κλείσει την υπόθεση. Όμως ο Μουσταφά παρακούει τη διαταγή και συνεχίζει την έρευνα. Η έρευνά του θα τον οδηγήσει στην ελίτ η οποία διοικεί τη χώρα.

Η ταινία, η οποία μας μεταφέρει στην εποχή λίγο πριν από τα γεγονότα της λεγόμενης Αραβικής Άνοιξης, κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Σάντανς.  

Ο σκηνοθέτης λέει: «Η ταινία αφορά το Κάιρο. Το παρελθόν και το παρόν που συγκρούονται- τους ανθρώπους που συνθλίβονται στη μέση. Τρεις μέρες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, η Αιγυπτιακή Κρατική Ασφάλεια μας έκλεισε. Χρειάστηκε να μεταφέρουμε την παραγωγή στην Καζαμπλάνκα. Ήμουν συντετριμμένος. Μετά σκέφτηκα το Φελίνι και το ‘Άμαρκονρντ’. Οι κάτοικοι της πόλης όπου μεγάλωσε, του Ρίμινι, έπαιρναν όρκο ότι αναγνώριζαν δρόμους και σπίτια στην ταινία. Εκείνος όμως είχε κάνει τα γυρίσματα στην Τσινετσιτά. Μπορούσε να γίνει! Για να αναδημιουργήσεις όμως μια πόλη, πρέπει να πιάσεις την ψυχή της. Ήθελα να αναδημιουργήσω το Κάιρο στη φουτουριστική δυστοπική του δόξα. Υψηλό κοντράστ σε κίτρινο και μαύρο. Δε θέλω να πω μια ιστορία, θέλω να ταξιδέψω το κοινό. Δεν είναι από εκείνα τα ταξίδια που δεν κατεβαίνεις ποτέ από το λεωφορείο- κάνουμε στάσεις, τρώμε το φαγητό, αρρωσταίνουμε από αυτό. Δεν πρόκειται ποτέ για το τι συμβαίνει, αλλά για το πώς.

Ο Νορέντιν είναι ο οδηγός μας- ένας πρίγκηπας της πόλης. Θα σου μάθει την τέχνη της δωροδοκίας, τους κοινωνικούς κώδικες και ποιος είναι ο σωστός τρόπος να απευθύνεσαι στους ανθρώπους. Τα χέρια, η ανταλλαγή του χρήματος, μικρές χειρονομίες. Θα μάθεις την ομορφιά της δύναμης και την ασχήμια της αλήθειας».
 
Η ΤΑΙΝΙΑ LEGO NINJAGO
THE LEGO NINJAGO MOVIE
Σκηνοθεσία: Τσάρλι Μπιν, Πολ Φίσερ, Μπομπ Λόγκαν
 
Ο νεαρός Λόιντ ή Πράσινος Νίντζα και οι φίλοι του, έρχονται αντιμέτωποι με τον κακό άρχοντα Γκάρμαντον. Κομπιούτερ ανιμέισον.

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)