to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ανθρωποκεντρικό σινεμά

Η ταινία η οποία ήταν η επίσημη πρόταση του Ιράν για το ξενόγλωσσο Όσκαρ, είναι ό,τι καλύτερο προβάλλεται την τρέχουσα κινηματογραφική εβδομάδα. Ένα ανθρωποκεντρικό, ουμανιστικό φιλμ, με θέμα τα ηθικά διλλήματα με τα οποία έρχεται αντιμέτωπος ο άνθρωπος. Η ταινία έχει τίτλο, «Περίπτωση συνείδησης», είναι του Βαχίντ Ζαλιλβάντ και κέρδισε δύο βραβεία στο 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.


Χωρίς αμφιβολία οι σινεφίλ θα τιμήσουν και τη νέα ταινία του Γκασπάρ Νοέ, «Climax», ένα φιλμ-πρόκληση που βραβεύτηκε στο 15θήμερο σκηνοθετών του Φεστιβάλ των Καννών.

Ο «Εξαφανισμένος φάκελος», του Ερίκ Ζονκά, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θρίλερ, με ανατροπές και απροσδόκητη εξέλιξη, ενώ η «Ανυπακοή», του Σεμπάστιαν Λέλιο, είναι η ιστορία ενός κρυμμένου, απαγορευμένου πάθους με φόντο μια αυστηρή εβραϊκή κοινότητα στο Λονδίνο. 

Προφανώς και δε θα αφήσει ασυγκίνητο κανέναν και καμία η ταινία «Ο κύριος και το όπλο», του Ντέιβιντ Λόουερι, με την οποία ο Ρόμπερτ Ρένφορντ κλείνει μια μεγάλη καριέρα.

Πρώτη εμφάνιση της Λέιντι Γκάγκα στο σινεμά με το ριμέικ «Ένα αστέρι γεννιέται» του Μπράντλεϊ Κούπερ, κι ακόμη η παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, «Το απίθανο κοάλα», του Ντιν Τέιλορ και η ταινία τρόμου, «Venom», του Ρούμπεν Φλάισερ.



ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ
BEDOON TARIKH, BEDOON EMZA
Σκηνοθεσία:
 Βαχίντ Ζαλιλβάντ
Πρωταγωνιστούν: Αμίρ Αγκαΐ, Ζακιέ Μπεχμπακανί, Σαΐντ Νταχ, Ναβίντ Μοχαμαντζαντέχ, Χεντιγιέχ Τεχράν

Κεντρικός ήρωας είναι ένας ιατροδικαστής ο οποίος χωρίς να φέρει καμία ευθύνη εμπλέκεται σε ένα αυτοκινητικό ατύχημα με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά ένα 8χρονο αγόρι. Ο άνδρας προθυμοποιείται να πληρώσει τις υλικές ζημιές και να μεταφέρει το αγόρι στο νοσοκομείο. Όμως παρά την επιμονή του ο πατέρας του παιδιού αρνείται τη βοήθεια που του προσφέρει.

Την επόμενη μέρα το άψυχο σώμα του 8χρονου παιδιού μεταφέρεται για αυτοψία στο νοσοκομείο όπου εργάζεται ο ιατροδικαστής. Όπως είναι φυσικό ταράζεται αλλά η πρώτη εξέταση δείχνει πως ο θάνατός του δεν οφείλεται στο ατύχημα αλλά σε άλλα αίτια. Το παιδί έχει πεθάνει από δηλητηρίαση λόγω κατανάλωσης χαλασμένου κρέατος! Και ενώ ο πατέρας του παιδιού αναζητά εκδίκηση από εκείνον που του πούλησε το χαλασμένο κρέας, ο ιατροδικαστής βρίσκεται αντιμέτωπος με τη συνείδησή του. Παλεύοντας με τα τεράστια ηθικά διλήμματα που τον βασανίζουν, ζητά την εκταφή του παιδιού ώστε να διενεργηθεί νέα νεκροψία.

Βλέποντας την ταινία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον περασμένο Νοέμβριο, ένιωσα τους εσωτερικούς τριγμούς ενός ουμανιστικού σινεμά που το θέμα του είναι μια καθημερινή αλλά και μοναδική ιστορία η οποία μέσα αποκτά διαστάσεις οικουμενικές. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Βαχίντ Ζαλιλβάντ, έχει ρυθμό, δεν αφήνει κενά, η αφήγησή του είναι μεστή, τα κομμάτια σχηματοποιούνται με ιδιαίτερη προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Ο σκηνοθέτης κυριολεκτικά κεντάει, δεν αφήνει κενά και μας οδηγεί με σιγουριά μέχρι το ανοιχτό φινάλε.
Αυτό το σινεμά αγαπώ. Το σινεμά των ανθρώπων. Το σινεμά το οποίο χωρίς δισταγμό θέτει με ένταση το ηθικό δίλημμα το οποίο βασανίζει τον κεντρικό χαρακτήρα. Κι αυτός δεν μπορεί να ησυχάσει, αναζητά τρόπους λύτρωσης την οποία επιδιώκει ακόμη και μέσω της αυτοθυσίας.

Η ταινία μέσω των συνειδησιακών διλλημάτων που αντιμετωπίζει ο ήρωας, αναδεικνύει τις ηθικές αξίες οι οποίες αποτελούν τη σταθερή βάση για τη λειτουργία της κοινωνίας και των ανθρώπινων σχέσεων. Ηθικές αξίες όχι με τη θεολογική έννοια αλλά με την ανθρωπιστική τους διάσταση.

Πολύ καλή δουλειά όμως έχει γίνει και στους χαρακτήρες. Βασικό στοιχείο για μια τέτοιου είδους ταινία. Ο Ζαλιλβάντ τους χτίζει βήμα-βήμα μέσα από τις προσωπικές τους διαδρομές και τις επιλογές τους.

Ο σκηνοθέτης ξεκινά την αφήγησή του και δεν την αφήνει παρά μόνον αφού την κάνει φύλο και φτερό. Χωρίς το παραμικρό ψεγάδι η θαυμάσια αυτή ταινία από το Ιράν γητεύει με το ύφος, την αισθητική αλλά κυρίως με το ήθος της.

Ε, ναι. Αυτό το σινεμά αγαπώ. Το σινεμά των καθημερινών ανθρώπων και των διαρκών αντιφάσεων. Πραγματικό μάθημα κινηματογράφου!

Η ταινία, η οποία είχε προβληθεί στο 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με τον τίτλο «Χωρίς όνομα, χωρίς υπογραφή», κέρδισε τον Αργυρό Αλέξανδρο και το βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κινηματογραφικού Τύπου (FIPRESCI).
Σημείωμα του σκηνοθέτη: «Διάβασα ένα απόσπασμα από τον Ρολφ Ντομπέλι που έλεγε, ‘Αυτοί που είναι τολμηροί και γενναίοι σκοτώθηκαν πριν να μεταφέρουν το γονίδιό τους στις επόμενες γενιές. Οι άλλοι, δηλαδή οι δειλοί και οι ευσεβείς, επέζησαν. Είμαστε οι απόγονοί τους’.

Έχουμε παράξενες εικόνες των δειλών στο μυαλό μας, αλλά στην πραγματικότητα είναι ακριβώς όπως εμείς. Ίσως είναι και η ανατύπωση της συμπεριφοράς μας. Τη σκληρή συμπεριφορά που έχουμε δικαιολογήσει στο όνομα της σοφίας. Πόσες φορές μέχρι στιγμής ο φόβος και η αδυναμία μας να εκφράσουμε την απλή αλήθεια έχει προκαλέσει μια μεγάλη καταστροφή στη ζωή των άλλων;

Δεν ξέρω τι θα έκανα εάν ήμουν στη θέση του γιατρού πρωταγωνιστή της ταινίας μου, αλλά θυμάμαι πολύ πιο απλά πράγματα από τον εαυτό μου, όταν ξεπέρασα τους φόβους και τις αμφιβολίες μου με σύνεση.

Αυτή η ταινία θα μπορούσε να είναι μια ελεγεία στον τάφο ενός ανθρώπου που ονειρευόμουν να είμαι αυτός όσο ζούσε»



CLIMAX
Σκηνοθεσία: Γκασπάρ Νοέ
Πρωταγωνιστούν: 
Σοφία Μπούτελα, Ρομέν Γκιγιερμίκ, Σουεϊλά Γιακούμπ, Κίντι Σμάιλ, Κλοντ Γκαζάν Μολ, Ζιζέλ Πάλμερ, Tέιλορ Κασλ 

Το «Climax» δεν έχει λογική, δεν μπαίνει σε φόρμα, δε χωράει πουθενά. Είναι μια ταινία του Γκασπάρ Νοέ κι αυτό τα λέει όλα. Ενός δημιουργού ο οποίος προσπαθεί να παρασύρει τους θεατές στο δικό του κόσμο, τον κόσμο μιας οπτικοακουστικής εμπειρίας, με την κάμερα να στριφογυρνάει ανάμεσα σε φώτα, μουσικές κι ανθρώπινα κορμιά που χορεύουν, κάνουν σεξ και δοκιμάζουν σανγκρία!

Όλα συμβαίνουν σε μια σχολή χορού όπου οι μαθητές κάνουν ένα πάρτι. Εκεί κάποιος άγνωστος ρίχνει παραισθησιογόνο μέσα στη σανγκρία και όλα παίρνουν μια απροσδόκητη, άγρια και επικίνδυνη ομορφιά! Μην ψάχνετε τίποτε περισσότερο, άλλωστε είναι γνωστό πως ο Νοέ δουλεύει σχεδόν χωρίς σενάριο.

Η ταινία βραβεύτηκε στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στο Φεστιβάλ των Καννών.
Ο σκηνοθέτης, σημειώνει: «(…) Πάντα έβρισκα συναρπαστικές τις καταστάσεις όπου το χάος και η αναρχία κυριαρχούσαν, είτε ήταν καβγάδες στο δρόμο, είτε ήταν πάρτι στα οποία οι θαμώνες έχαναν τον έλεγχο λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. Το ίδιο ισχύει και στα γυρίσματα των ταινιών μου: με ευχαριστεί να μην έχω γράψει ή προετοιμάσει τίποτα και να αφήνω τις καταστάσεις να εξελιχθούν μπροστά μου όπως σε ένα ντοκιμαντέρ. Κι είμαι ακόμα πιο χαρούμενος όταν δουλεύω μέσα στο χάος, γιατί ξέρω πως θα δημιουργήσει πραγματικά δυνατές εικόνες που θα είναι πιο ρεαλιστικές. Γι’ αυτόν τον λόγο, αντί να γράψω ένα σενάριο, προτίμησα απλά να διηγηθώ αυτή την ιστορία που σε στοιχειώνει. Μια χορευτική ομάδα συγκεντρώνεται σε ένα απομονωμένο κτίριο για να προετοιμαστεί πριν από μια παράσταση. Μετά την τελευταία πρόβα, γίνεται χαμός (…)».



Ο ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ
FLEUVE NOIR
Σκηνοθεσία:
 Ερίκ Ζονκά
Πρωταγωνιστούν: Βενσάν Κασέλ, Σαντρίν Κιμπερλέν, Ρομέν Ντιρί, Ελοντί Μπουσέζ

Ο Φρανσουά Βισκοντί, ένας απογοητευμένος από τη ζωή του ντεντέκτιβ, αναλαμβάνει να διαλευκάνει την εξαφάνιση ενός εφήβου, του Ντανί Αρνό. Και ενώ ερευνά την υπόθεση αδιαφορεί πλήρως για τον δικό του γιο, τον 16χρονο, Ντενί. Στο μεταξύ ο Γιαν Μπελαϊλ, πρώην καθηγητής του νεαρού Αρνό, προσφέρεται να βοηθήσει στις αστυνομικές έρευνες. Η εξέλιξη της υπόθεσης παίρνει μιαν εντελώς απροσδόκητη τροπή. Αστυνομικό θρίλερ γεμάτο ανατροπές, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Ντρορ Μισανί, «Μια ανησυχητική εξαφάνιση».

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Η ιστορία της ταινίας διαπραγματεύεται το θέμα των σχέσεων μεταξύ παιδιών και γονιών, που μερικές φορές είναι δύσκολες και κάποιες φορές σχεδόν τρομακτικές. Η σύνθετη πλοκή της, που από αλλού ξεκινάει και αλλού καταλήγει, είναι γεμάτη βίαιη ανθρωπιά.

Για να προσεγγίσω αυτήν την θεματική χρησιμοποίησα το είδος του φιλμ νουάρ με αστυνομικούς, ειδήσεις, σασπένς και μυστήριο.

Διάλεξα έναν χαρακτήρα που ανταποκρίνεται στους κώδικες αυτού του είδους, την κούραση, την απογοήτευση αλλά ταυτόχρονα δείχνει μια ασταμάτητη αποφασιστικότητα να ξεθάψει την αλήθεια. Πράγματι οι ήρωες στο φιλμ νουάρ χάνουν και βρίσκουν πάλι τους εαυτούς τους αντιμετωπίζοντας το «κακό». Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για εκείνους να ξαναγεννηθούν μέσα από την συντριβή και τις στάχτες ενός αφόρητου κόσμου (…)»



ΑΝΥΠΑΚΟΗ
DISOBEDIENCE
Σκηνοθεσία: 
Σεμπάστιαν Λέλιο
Πρωταγωνιστούν: Ρέιτσελ Βάις, Ρέιτσελ Μακάνταμς, Αλεσάντρο Νίβολα

Η Ρόνιτ, έχει εκδιωχθεί από την ορθόδοξη εβραϊκή κοινότητα του Λονδίνου, όπου επιστρέφει από τη Νέα Υόρκη για την κηδεία του ραβίνου πατέρα της. Διάδοχος του πατέρα της είναι ο άνδρας της παιδικής της φίλης, Έστι. Όταν οι δύο φίλες θα συναντηθούν, το απαγορευμένο και καταπιεσμένο για χρόνια πάθος τους θα ζωντανέψει.   Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρτημα της Ναόμι Άλντερμαν.

Σε συνέντευξή του ο σκηνοθέτης, σημειώνει: «Η ταινία έχει να κάνει με ανθρώπους σε σύγχυση που αλληλεπιδρούν και προσπαθούν για το καλύτερο, με φόντο ένα αρτηριοσκληρωτικό περιβάλλον. Είναι μια ιστορία για ανθρώπους που θέλουν να αλλάξουν και να εξελιχθούν, αλλά για να το κάνουν πρέπει να γκρεμίσουν γερές δομές. Αυτή η σύγκρουση θυμίζει αυτό που περνάμε τώρα σαν κοινωνία σε όλο τον κόσμο, όπου τα παλιά πρότυπα είναι παρωχημένα ή ανεπαρκή. Ένιωθα συνέχεια ότι ήταν επείγον να φέρω την ταινία στη ζωή».



Ο ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ
THE OLD MAN AND THE GUN
Σκηνοθεσία:
 Ντέιβιντ Λόουερι
Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Κέισι Άφλεκ, Ντάνι Γκλόβερ, Τομ Γουέιτς, Σίσι Σπέισεκ, Ελίζαμπεθ Μος

Ο ηλικιωμένος ληστής Φόρεστ Τάκερ, ο οποίος έχει καταφέρει να δραπετεύσει από τη φυλακή 16 φορές, ενώ ετοιμάζεται να αποσυρθεί φλερτάρει με μια ακόμη ληστεία.

Η ταινία είναι βασισμένη στην αληθινή ιστορία της απόδρασης του Τάκερ από τις φυλακές Σαν Κουεντίνο σε ηλικία… 70 ετών! Πρωταγωνιστεί ο 82χρονος, πλέον, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, στον τελευταίο ρόλο της καριέρας του.

«Νομίζω ότι αυτή η ταινία είναι πνευματικός διάδοχος των κινηματογραφικών ταινιών που τον έκαναν αστέρα στις δεκαετίες του '60 και του '70 και έτσι όποιος τον αγαπά ως κινηματογραφικό αστέρα ή του αρέσουν αυτές οι ταινίες, νομίζω ότι θα το δουν όχι μόνο ως κλείσιμο αυλαίας αλλά ως μια ικανοποιητική συνέχεια των ταινιών στις οποίες τον γνώρισε και τον αγάπησε ο κόσμος», λέει ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Λόουρι.



ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ
A STAR IS BORN
Σκηνοθεσία:
 Μπράντλεϊ Κούπερ 
Πρωταγωνιστούν: Μπράντλεϊ Κούπερ, Λέιντι Γκάγκα, Άντριου Ντάις Κλέι, Ντέιβ Σαπέλ, Σαμ Έλιοτ, Άντονι Ράμος, Ράφι Γκαβρόν

Η Άλι δεν πιστεύει τα μάτια της όταν ένα βράδυ να την επισκέπτεται στο καμαρίνι της ο διάσημος μουσικός, Τζάκσον Μέιν. Αν και ταλαντούχα η Άλι δεν κατάφερε να κάνει την καριέρα που ονειρευόταν, μέχρι εκείνο το βράδυ. Ο Τζάκσον την βγάζει στο προσκήνιο, η καριέρα της απογειώνεται και το όνειρό της γίνεται πραγματικότητα. Όμως ενώ η καριέρα της έχει πάρει την πάνω βόλτα, η μεταξύ τους σχέση κλονίζεται και καταρρέει. Ο Τζακ παλεύει με τους δαίμονές του.

Η ταινία είναι ριμέικ του κλασικού μιούζικαλ του 1977, που σκηνοθέτησε ο Φρανκ Πίρσον, με την Μπάρμπρα Στρέιζαντ και τον Κρις Κριστόφερσον. Στη σύγχρονη εκδοχή πρωταγωνιστεί η Λέιντι Γκάγκα στον πρώτο της κινηματογραφικό ρόλο.



ΤΟ ΑΠΙΘΑΝΟ ΚΟΑΛΑ
BLINKY BILL THE MOVIE
Σκηνοθεσία:
 Ντιν Τέιλορ

Ο Μπλίνκι Μπιλ, ένα μικρό κοάλα, ονειρεύεται να μεγαλώσει και να ακολουθήσει στα ταξίδια τον πατέρα του που είναι εξερευνητής. Όταν ο κος Μπιλ χάνεται σε ένα ταξίδι, ο Μπλίνκι πιστεύει πως ο πατέρας του είναι ζωντανός και φεύγει να τον βρει.



VENOM
Σκηνοθεσία:
 Ρούμπεν Φλάισερ
Πρωταγωνιστούν: Τομ Χάρντι, Μισέλ Γουίλιαμς, Γούντι Χάρελσον, Τομ Χόλαντ, Ριζ Αχμέντ, Σκοτ Χέιζ, Ριντ Σκοτ

Ο εξωγήινος συμβιωτής Βένομ εισχωρεί στο σώμα του ρεπόρτερ Έντι Μπροκ με αποτέλεσμα να αποκτήσει υπερδυνάμεις.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)