to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Το λεγόμενο Νέο Κύμα του ρουμάνικου κινηματογράφου που μπήκε δυναμικά στο χώρο της 7ης τέχνης τα τελευταία 10-15 χρόνια, συνεχίζει να παράγει σημαντικές ταινίες οι οποίες διακρίνονται στα διεθνή φεστιβάλ.


Μια ταινία η οποία διαπραγματεύεται ένα θέμα ταμπού, εκείνο της αιμομιξίας και ένα άλλο, εκείνο της έκτρωσης που διχάζει την κοινωνία, βρίσκονται στο επίκεντρο της εξαιρετικής ταινίας του Αντριάν Σιτάρου, “Σονάτα σε κλειστό δωμάτιο”.

Αρκετό ενδιαφέρον παρουσιάζουν το δυνατό δράμα “Μα Μα”, του Χούλιο Μέντεμ, με την Πενέλοπε Κρουζ , το “Deepwater Horizon”, του Ντέιβιντ Σάντμπεργκ με θέμα την καταστροφή του περιβάλλοντος καθώς και η ρωσική ταινία νοσταλγίας” Ηρωικοί πιονιέροι”, της Νατάλια Κουντριάσοβα, με θέμα τα χαμένα ιδανικά.

Για όσους αγαπούν τις ιδιαίτερες προσεγγίσεις του γαλλικού σινεμά υπάρχου οι τρυφερές “Αναμνήσεις”, του Ζαν Πολ Ρουβέ, ενώ οι λάτρεις του φανταστικού κινηματογράφου θα απολαύσουν τη νέα ταινία του Τιμ Μπάρτον, “Μις Περεγκρίν: Στέγη για ασυνήθιστα παιδιά”.

Προβάλλονται ακόμη το θρίλερ τρόμου, “Μυη σβήσεις το φως” και η νέα ταινία με πρωταγωνίστρια την Μπάρμπι, “Στην περιπέτεια του διαστήματος”.
 
ΣΟΝΑΤΑ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ
ILEGITIM
Σκηνοθεσία: Άντριαν Σιτάρου
Πρωταγωνιστούν: Άντριαν Τιτιένι, Αλίνα Γκριγκόρε, Ρόμπι Ουρς, Μπογκντάν Αλμπουλέσκου, Κριστίνα Ολτεάνου
 
Το θέμα της παράνομης άμβλωσης απασχόλησε το σκηνοθέτη Κριστιάν Μουντζίου, έναν από τους βασικούς εκπροσώπους του λεγόμενου Νέου Κύματος στο ρουμάνικο κινηματογράφο, στην ταινία του “4 μήνες, 3 εβδομάδες και 2 ημέρες”, που γυρίστηκε το 2007 και κέρδισε το Χρυσό Φοίνικα στις Κάνες. Μια κοπέλα, τα τελευταία χρόνια πριν από την πτώση του καθεστώτος, αναγκάζεται να καταφύγει στην παράνομη διακοπή της εγκυμοσύνης της.

Τώρα, με αφετηρία το ίδιο θέμα, ο Αντριάν Σιτάρου, ανιχνεύει τις πληγές του παρελθόντος και αναδεικνύει ένα θέμα ταμπού, όχι μόνον της ρουμάνικης κοινωνίας.

Ο Βίκτορ, είναι ένας ηλικιωμένος άνδρας ο οποίος απολαμβάνει ένα οικογενειακό δείπνο μαζί με τα τέσσερα παιδιά του και τους συντρόφους τους. Όμως η όμορφη ατμόσφαιρα θα χαλάσει όταν ένας από τους γιους του, ο Κόσμα, θα αναφέρει πως Βίκτορ, πριν από το 1989 και σύμφωνα με στοιχεία που έχουν έρθει στο φως, κατέδιδε στην αστυνομία γυναίκες που ήθελαν να κάνουν έκτρωση. Εκείνος θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τη θέση του, λέγοντας πως η Σάσα και ο Ρόμι, τα δίδυμα παιδιά του, ήρθαν στη ζωή επειδή ο ίδιος ήταν εναντίον των αμβλώσεων. Μετά από λίγο καιρό, η Σάσα θα μείνει έγκυος, η εγκυμοσύνη της μόνον επιθυμητή δεν είναι και ο Βίκτορ θα βρεθεί μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα που θα τον φέρει αντιμέτωπο με τα πιστεύω του.

Ο σκηνοθέτης, Αντριάν Σιτάρου, παραχώρησε συνέντευξη στο ρουμανικό πρακτορείο ειδήσεων Άτζερπρες. Δημοσιεύουμε αποσπάσματά της.
Ο ρουμανικός τίτλος της ταινίας είναι “Νόθος” ή “Παράνομος” (σημ.: Ilegitim, έχει διπλή σημασία). Ερωτώμενος σχετικά ο σκηνοθέτης, σημειώνει: “Επειδή πρόκειται για τη νομιμότητα και την παρανομία ιδωμένη από πολλές απόψεις. Ακόμη και η ταινία έγινε 'παράνομα' δηλαδή χωρίς καμία υποστήριξη”.

Για την επιλογή του θέματος, είπε: “ Ήρθε μια μέρα η Αλίνα Γκριγκόρε (σημ.: πρωταγωνίστρια στην ταινία) και μου πρότεινε να κάνουμε μια ταινία με τους μαθητές της σχολής της. Είχε μαζί της και ένα κείμενο. Εγώ της είπα πως είναι καλύτερα μην κάνουμε μια ταινία με το συνηθισμένο τρόπο αλλά να αρχίσουμε χωρίς σενάριο. Το καλό είναι πως η ίδια είχε στο μυαλό της κάποιους πολύ καλά δομημένους χαρακτήρες. Ξεκινήσαμε και οι ιδέες ήρθαν στην πορεία.

Επηρεαστήκαμε μεταξύ μας, δεν βασιστήκαμε σε κάποιο σενάριο. Και γυρίσαμε τις σκηνές μονομιάς, όπως συμβαίνει στην πραγματική ζωή. Ήθελα η ταινία να είναι σαν ντοκιμαντέρ αλλά με φανταστικούς χαρακτήρες”.

Για το άν η ταινία θέλει να μεταδώσει κάποιο μήνυμα, απάντησε : “Το μόνο που θέλω να πω είναι πως 'πριν πετροβολήσουμε κάποιον, ας δούμε πρώτα τα δικά μας λάθη'. Δεν προσπάθησα να μεταδώσω κανένα μήνυμα, παρά μόνο να μιλήσω για τα δικά μας διλήμματα και τις δικές μας προκαταλήψεις”.

Για το εάν η ταινία αφορά τη Ρουμανία, λέει πως”αγγίζει ένα παγκόσμιο ζήτημα. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, εμπνευστήκαμε και μελετήσαμε παρόμοιες περιπτώσεις στη Γερμανία, δηλαδή με αδέλφια που επιθυμούσαν να ζουν μαζί.  Μελέτησα και άλλες περιπτώσεις, σε άλλες χώρες και πιστεύω πως αυτό γίνεται αντιληπτό στην ταινία. Δεν είναι ένα θέμα που αφορά αποκλειστικά τη χώρα μας, δεν είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει ταμπού σχετικά με την αιμομιξία”. 

Και ο Αντριάν Σιτάρου καταλήγει: “Θέλω το κοινό να δει την ταινία και να βρεθεί απέναντι σε ένα θέμα ταμπού. Και να αναρωτηθεί μαζί μου για το τι είναι σωστό και τι λάθος. Θα δούμε ένα ζήτημα υπό διαφορετικό πρίσμα. Κι ακόμη κάποιους εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς”. 
 
MA MA
Σκηνοθεσία: Χούλιο Μεντέμ
Πρωταγωνιστούν: Πενέλοπε Κρουζ, Λούις Τοσάρ, Άλεξ Μπρέντεμυλ

Ο άντρας της την εγκατέλειψε για μια νεότερη γυναίκα και έτσι η Μάγδα έμεινε μόνη να μεγαλώσει τον Ντάνι, το μικρό γιο της. Και σα να μην έφτανε αυτό, ανακαλύπτει πως πάσχει από καρκίνο του μαστού. Τότε και κάτω από τραγικές συνθήκες θα γνωριστεί με τον Αρτούρο. Η γνωριμία τους θα γίνει μια μέρα που ο Αρτούρο θα χάσει την κόρη του και τη γυναίκα του σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Και ενώ η Μάγδα ξεκινά τις δύσκολες θεραπείες και εγχειρίζεται, οι δύο αυτοί πληγωμένοι άνθρωποι θα ενώσουν τις ζωές τους. Ο Αρτούρο τα πηγαίνει πολύ καλά με τον Ντάνι και συμπαραστέκεται στον αγώνα της Μάγδας. Η ζωή τους φαίνεται να βρίσκει το δρόμο της μόνο που οι δυσκολίες θα ξαναέρθουν για να ταράξουν την ηρεμία του ζευγαριού.

Αλήθεια, πόση δύναμη μπορεί να κρύβει ένα άνθρωπος; Η Μάγδα και ο Αρτούρο, αποδεικνύουν πως τα αποθέματα μπορεί να είναι ανεξάντλητα. Κι όταν ακόμη όλα μοιάζουν μαύρα, μπορούν να φωτιστούν από τη σπίθα της αισιοδοξίας. Γιατί η ζωή συνεχίζεται και η αγάπη είναι αυτή που τροφοδοτεί το μέλλον και κάνει τους ανθρώπους πολύ δυνατούς.

Πολύ δυνατή δραματική ταινία, η οποία θέτει μια σειρά από ζητήματα που δεν είναι καθόλου μακρυά μας. Βρίσκονται στο πλάι μας, καθημερινά αντικρίζουμε το χωρισμό, την αρρώστια, την αγάπη, τη συντροφικότητα, το θάνατο. Και όλα αυτά είναι ζωή. Και η ζωή συνεχίζεται όπως μας λέει τελικά το πικρά αισιόδοξο φινάλε της ταινίας.  
 
ΜΗ ΣΒΗΣΕΙΣ ΤΟ ΦΩΣ
LIGHT OUT
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Σάντμπεργκ
Πρωταγωνιστούν: Μαρία Μπέλο, Τερέζα Πάλμερ, Μπίλι Μπερκ, Αλίσια Βέλα Μπέιλι, Γκάμπριελ Μπέιτμαν, Αλεξάντερ ΝτιΠέρσια

Μια παράξενη και τρομακτική οντότητα σπέρνει τον τρόμο. Την κουβαλά μαζί της η Ρεμπέκα, η μητέρα της Ρεμπέκα και του μικρού της αδελφού Μάρτιν. Κι αν η κοπέλα εγκατέλειψε το σπίτι επειδή δεν άντεχε την “τρέλα” της μητέρας της, ο Μάρτιν ζει μια τρομακτική καθημερινότητα. Μόλις σβήσουν τα φώτα έρχεται ο τρόμος.

Μια ιστορία τρόμου, η οποία δε στερείται κάποιου ενδιαφέροντος, αλλά δεν παύει να κινείται εντός συγκεκριμένων ορίων χωρίς να ξεφεύγει από τα κλισέ. Παρόλα αυτά η ταινία έχει στιγμές που η ανατριχίλα χαϊδεύει τη σπονδυλική στήλη!
 
DEEPWATER HORIZON
Σκηνοθεσία: Πίτερ Μπεργκ
Πρωταγωνιστούν: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Κέιτ Χάντσον, Ντίλαν Ο' Μπράιεν, Κερτ Ράσελ, Τζίνα Ροντρίγκεζ, Τζον Μάλκοβιτς

Μια από τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές, είναι εκείνη που συνέβη στις 20 Απριλίου 2010, σε πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου στο κόλπο του Μεξικού. Στην πλατφόρμα βρισκόταν 126 άνθρωποι και η έκρηξη προκάλεσε τη μεγαλύτερη διαρροή πετρελαίου στην ιστορία με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το περιβάλλον.

Η ταινία καταγράφει τα τραγικά γεγονότα, τον ηρωισμό και τον αλτρουισμό των ανθρώπων που βρέθηκαν μέσα στην κόλαση της φωτιάς. Μια τραγωδία που έμελλε να σημαδέψει τις ζωές όλων τους. 

Λέει ο σκηνοθέτης: “Με ελκύουν οι ιστορίες ανθρώπινου κουράγιου», λέει ο Αμερικανός σκηνοθέτης, «οι ιστορίες για το πώς το ανθρώπινο πνεύμα μπορεί να τα καταφέρει απέναντι σε όποια πρόκληση – και αυτά τα στοιχεία είναι η καρδιά της ιστορίας της ταινίας αυτής. Οι άνδρες και οι γυναίκες που ήταν στην πλατφόρμα ήταν ιδιαίτερα ικανοί και έξυπνοι, κι έκαναν ό,τι μπορούσαν για να αποτρέψουν την καταστροφή και έπειτα να σώσουν τους συναδέλφους τους. Είναι σημαντικό να μην ξεχάσουμε τον ηρωισμό τους, δίπλα στην δικαίως μεγάλη προσοχή που δίνουμε στην οικολογική καταστροφή”.
 
ΗΡΩΙΚΟΙ ΠΙΟΝΙΕΡΟΙ
PIONERY-GEROI
Σκηνοθεσία: Νατάλια Κουντριάσοβα
Πρωταγωνιστούν: Νατάλια Κουντριάσοβα, Ντάρια Μορόζ, Αλεξέι Μίτιν, Βάρια Σαμπλάκοβα

Η Όλγκα, η Κάτια και ο Αντρέι γίνονται πιονιέροι στην ομάδα Βλαντιμίρ Ίλιτς Λένιν. Μικρά παιδιά γοητεύονται από από όλα αυτά που τους μαθαίνουν και ονειρεύονται να γίνουν ήρωες του σοσιαλισμού. Ο Αντρέι θέλει να ανακαλύψει ένα χάπι εναντίον της αρρώστιας και του θανάτου, η Όλγκα ονειρεύεται πως τα βάζει με τους πράκτορες που κυνηγούν τα σοβιετόπουλα και η Κάτια φαντάζεται πως θα γίνει μεγάλη Πιονιέρα αλλά την κατακλύζουν οι εφιάλτες όταν ανακαλύπτει πως ο παππούς της είναι λαθρέμπορος.

Βρισκόμαστε στο 1987 και τα παιδιά στην ΕΣΣΔ, ζουν με το όνειρο του λαμπρού μέλλοντος που έρχεται.

Μόνο που τα χρόνια έχουν περάσει και τα πάντα έχουν εξελιχθεί διαφορετικά. Στα 30 τους πια, η Όλγκα, η Κάτια και ο Αντρέι, έχουν καταξιωθεί επαγγελματικά αλλά ζουν μέσα στις καθημερινές συμβάσεις και κανένα ηρωικό μέλλον δεν ονειρεύονται ούτε έχουν ελπίδες για κάτι καλύτερο. Η εποχή των οραμάτων έχει περάσει, τα ιδανικά χάθηκαν μαζί με την κατάρρευση της παλιά τους πατρίδας. Η κοινωνία μεταλλαγμένη έχει αντικαταστήσει τα σοβιετικά ιδεώδη με τα ιδεώδη της νέας εποχής: την απόκτηση υλικών αγαθών και τηυ συσσώρευση πλούτου. Κι όμως κάπου βαθιά μέσα στους χθεσινούς πιονιέρους μια μικρή φλόγα σιγοκαίει.
 
ΜΙΣ ΠΕΡΕΓΚΡΙΝ: ΣΤΕΓΗ ΓΙΑ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
MISS PEREGRINE' S HOME FOR PECULIAR CHILDREN
Σκηνοθεσία:  Τιμ Μπάρτον
Πρωταγωνιστούν: Έισα Μπάτερφιλντ, Εύα Γκριν, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Έλα Περνέλ, Άλισον Τζάνεϊ, Τζούντι Ντεντς, Τέρενς Σταμπ

 
Οι πληροφορίες που έχει από τον παππού του, οδηγούν τον Τζέικ στο μαγικό Μις Πέρεγκριν -Στέγη Για Ασυνήθιστα Παιδιά. Οι ένοικοι του τόπου αυτού διαθέτουν υπεράνθρωπες δυνάμεις και ο Τζέιν βλέπει τον κίνδυνο να μεγαλώνει καθώς πρέπει να μάθει ποιους να εμπιστεύεται και ποιους όχι. Περιπέτεια φαντασίας από τον μετρ του είδους, Τιμ Μπάρτον.
 
ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
LES SOUVENIRS
Σκηνοθεσία: Ζαν Πολ Ρουβέ
Πρωταγωνιστούν: Μισέλ Μπλανκ, Ανί Κορντί, Ματιέ Σπινοζί, Σαντάλ Λομπί, Γουίλιαμ Λέμπγκιλ, Φλόρε Μποναβεντούρα, Οντρέ.

Ο Ρομέν εργάζεται σε ξενοδοχείο ως νυχτερινός θυρωρός. Το όνειρό τόυ είναι να γίνει συγγραφέας αλλά προς το παρόν ζει σε ένα παράδοξο περιβάλλον. Ο πατέρας του βγαίνει στη σύνταξη και μοιάζει να μην το νοιάζει τίποτε, ο συγκάτοικός του ασχολείται με το πως θα γοητεύσει μια κοπέλα, η γιαγιά του ζει σε γηροκομείο αλλά δεν καταλαβαίνει γιατί ζει ανάμεσα σε γέρους. Όταν η γιαγιά θα εξαφανιστεί ο Ρομέν θα αρχίσει να την ψάχνει ενώ αναβιώνουν οι αναμνήσεις του.

Τρυφερή ταινία για τα γηρατειά και το αμείλικτο του χρόνου, μέσα από την όμορφη σχέση του εγγονού με τη γιαγιά του.
 
BARBIE: ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ
BARBIE: STAR LIGHT ADVENTURE
Σκηνοθεσία: Άντριου Ταν, Μάικλ Γκογκέν
Η γαλαξιακή πριγκίπισσα Μπάρμπι,  πετάει στο διάστημα πάνω στο αιωρούμενο πατίνι της έχοντας μαζί της το αξιολάτρευτο και πιστό κατοικίδιό της. 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)