to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Επτά είναι οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα από σήμερα 15 Δεκεμβρίου 2016, στους κινηματογράφους.


Από τη Ρουμανία ο Μπογκντάν Μιρίκα –και όχι Μίριτσα-, υπογράφει το «Όταν ξέσπασε η βία», ένα μείγμα γουέστερν νουάρ και θρίλερ που βραβεύτηκε στις Κάνες από τους κριτικούς. Ο Θοδωρής Αθερίδης, με το «Τέλειοι ξένοι», εμπνέεται από την περσινή μεγάλη ιταλική επιτυχία για να ανιχνεύσει τα κρυμμένα μυστικά και τα ψέματα των σχέσεων. Από τη Ρωσία, ο Κιρίλ Σερεμπρενίκοφ, με την ταινία «Ο πιστός», αφηγείται μια ιστορία με την οποία ασκεί δριμεία κριτική στα δόγματα του χριστιανισμού και το θρησκευτικό φανατισμό.
 
Ο Τόμας Βίντενμπεργκ, με «Το κοινόβιο», πιάνει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα αλλά δυσκολεύεται να το διεκπεραιώσει με επιτυχία.
 
Προβάλλονται ακόμη η κωμωδία «Ο Άι Βασίλης είναι πολύ λέρα» του Μαρκ Γουότερς, η ταινία επιστημονικής φαντασίας «Rogue One: A star war story» του Γκάρεθ Έντουαρντς και η παιδική ταινία κινουμένων σχεδίων, «Τραγούδα» του Γκαρθ Τζένινγκς.   
 
ΟΤΑΝ ΞΕΣΠΑΣΕ Η ΒΙΑ
CÂINI
Σκηνοθεσία: Μπόγκνταν Μιρίκα
Πρωταγωνιστούν: Ντράγκους Μπουκούρ, Γκεόργκε Βίζου, Βλαντ Ιβάνοβ, Κοστέλ Κασκαβάλ, Κονσταντίν Κογιοκάρου, Ράλουκα Απρόντου, Καταλίν Παρασίβ
 
Ο σκηνοθέτης, Μπογκντάν Μιρίκα -και όχι Μίριτσα- είναι λάτρης των ταινιών είδους, επειδή, όπως λέει, «είναι μέρος της ποπ κουλτούρας». Και συνεχίζει, λέγοντας πως «κάνουμε πολύ λίγες ταινίες είδους στη Ρουμανία και είμαστε κυρίως υπέρ των καλλιτεχνικών ταινιών. Υψηλής αισθητικής αλλά κουραστικές». Αυτά υποστηρίζει ο Μιρίκα και έτσι αποφασίζει να σκηνοθετήσει ένα φιλμ που είχαμε την τύχη να δούμε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στις Ματιές στα Βαλκάνια.

Με την ταινία αυτή το ονομαζόμενο νέο κύμα του ρουμάνικου σινεμά, επιβεβαιώνει πως διευρύνει την οπτική του και ανανεώνεται θεματικά. Οι νεότεροι σκηνοθέτες με τις ταινίες τους αναζητούν τρόπους έκφρασης σε διάφορα κινηματογραφικά είδη και δεν είναι πλέον η εποχή Τσαουσέσκου και η μετέπειτα μεταβατική ιστορική περίοδος, η αποκλειστική πηγή έμπνευσής τους.

Ο Ρομάν, ένας νέος άνδρας, έχει κληρονομήσει μια τεράστια έκταση 5.500 στρεμμάτων από τον παππού του. Μια έκταση εντελώς άγονη η οποία βρίσκεται στα σύνορα της Ρουμανίας με την Ουκρανία όχι μακριά από τις εκβολές του Δούναβη. Θέλει να την πουλήσει και για το λόγο αυτό πηγαίνει και εγκαθίσταται για λίγο στο παλιό σπίτι του παππού του. Και ενώ το περιβάλλον μοιάζει ειρηνικό μια σειρά από παράξενα περιστατικά δημιουργούν μια απειλητική ατμόσφαιρα. Ο αρχηγός της αστυνομίας του κοντινού χωριού, ενημερώνει το Ρομάν πως ο παππούς του ήταν μπλεγμένος με λαθρεμπόριο το οποίο, συνεχίζουν οι άνδρες του. Και όλη η εκείνη η άγονη περιοχή εξυπηρετούσε και εξυπηρετεί τους σκοπούς τους. Κι αυτός είναι ο λόγος που δε θέλουν η γη να πουληθεί. Στο μεταξύ ένας φίλος του Ρομάν, ο οποίος έχει αναλάβει τη γραφειοκρατική διαδικασία πώλησης του κτήματος έχει εξαφανιστεί με μυστηριώδη τρόπο. Την ίδια ώρα ο αστυνομικός προσπαθεί να ανακαλύψει σε ποιον ανήκει το κομμένο πόδι που βρέθηκε να επιπλέει στον κοντινό βάλτο! Το κουβάρι αρχίζει να ξετυλίγεται και η αλήθεια αποκαλύπτεται με τον πιο βίαιο τρόπο.

Ένα σύγχρονο βαλκανικό γουέστερν με στοιχεία νουάρ και θρίλερ το οποίο κερδίζει το θεατή από τις πρώτες σκηνές και τον κρατά καθηλωμένο μέχρι το τέλος. Ο Μιρίκα χτίζει μια ταινία αγωνίας και μέσα από την πλοκή της σχολιάζει το πώς τα κοινωνικά στεγανά χρησιμοποιούνται για να στηρίξουν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.

Με στοιχεία από το σινεμά του Σαμ Πέκινπα αλλά και των αδελφών Κοέν. ο νεαρός ρουμάνος σκηνοθέτης κλιμακώνει την ένταση και την αγωνία. Μια ατμόσφαιρα απειλής αιωρείται διαρκώς, η βία υποβόσκει για να ξεσπάσει ανεξέλεγκτη στο φινάλε. Η ταινία κλείνει αφήνοντας μια πικρή γεύση ματαίωσης, με το μοναχικό αστυνομικό να χάνεται στο βάθος του ορίζοντας, σα «μοναχικός και μόνος καουμπόι».

Η ταινία της οποία ο ρουμα΄νικος τίτλος είναι «Σκυλιά», κέρδισε το βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κινηματογραφικού Τύπου (F.I.PRES.CI.) στο Φεστιβάλ των Κανών.
 
ΤΕΛΕΙΟΙ ΞΕΝΟΙ
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης
Πρωταγωνιστούν: Θοδωρής Αθερίδης, Μαρία Ναυπλιώτου, Σμαράγδα Καρύδη, Άλκης Κούρκουλος, Μάκης Παπαδημητρίου, Γιάννος Περλέγκας, Ευαγγελία Συριοπούλου, Χριστίνα Βαρώτσου
 
Μια παρέα φίλων, που οι σχέσεις τους κρατάνε από παλιά, βρίσκονται σε ένα τραπέζι όταν αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι το οποίο αποδεικνύεται πολύ επικίνδυνο. Όλα ξεκίνησαν από την ερώτηση εάν θα άφηναν τον/τη σύντροφό τους να ακούσουν και να δουν τις κλήσεις που δέχονται στα κινητά τους τηλέφωνα. Έτσι αποφασίζουν να αφήσουν τα τηλέφωνα επάνω στο τραπέζι και να μοιραστούν όλοι τα μηνύματα και τις κλήσεις που θα δεχόταν. Όπως μπορεί κανείς/καμία να φανταστεί το παιχνίδι να οδηγήσει σε πολλές αποκαλύψεις με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρα να ηλεκτριστεί καθώς θα αρχίσουν να δημιουργούνται ερωτήματα, να πυροδοτούνται ανασφάλειες, να αποκαλύπτονται προδοσίες, απιστίες, μυστικά και ψέματα.

Αυτό που αποδεικνύεται είναι πως κανείς από την παρέα, ούτε άνδρας ούτε γυναίκα, μπορούσε να φανταστεί τι θα επακολουθούσε και ότι κανείς δεν ήταν  προετοιμασμένος για να αντιμετωπίσει τις αποκαλύψεις.

Ο Αθερίδης κινηματογραφεί την ένταση η οποία αναπτύσσεται μέσα στον κλειστό χώρο ενός διαμερίσματος το οποίο όσο περνά η ώρα μοιάζει έτοιμο να εκραγεί. Τελικά τίποτε δεν είναι ιδανικό, οι περισσότερες σχέσεις κρύβονται επιμελώς πίσω από χρυσόσκονη και ψεύτικα χαμόγελα. Ανείπωτα μυστικά, ψεύδη, συμβάσεις, κοροϊδίες, ζωές που αιωρούνται ανάμεσα στις επιθυμίες και την πραγματικότητα. Σχέσεις οι οποίες συχνά βασίζονται στην άγνοια αφού, εντέλει, δε γνωρίζουμε στην πραγματικότητα ούτε τους πολύ δικούς μας ανθρώπους.

Η ταινία είναι βασισμένη στη ομότιτλή μεγάλη ιταλική επιτυχία «Perfetti sconosciuti», που γύρισε ένα χρόνο πριν ο Πάολο Τζενοβέζε.
 
 
Ο ΠΙΣΤΟΣ
(Μ)UCHENIK
Σκηνοθεσία: Κιρίλ Σερεμπρενίκοφ
Πρωταγωνιστούν: Βικτόρια Ισάκοβα, Πετρ Σκβόρτσοφ, Τζούλια Ογκ
 
Ο νεαρός Βενιαμίν, ζει με τη χωρισμένη μητέρα του, Ίνγκα. Είναι μοναχικός και οι σχέσεις του με τη μητέρα του αλλά και με το σχολείο είναι προβληματικές. Οι αγωνίες του θα βρουν διέξοδο στην Αγία Γραφή και θα αρχίσει να προσπαθεί να περάσει τα μηνύματά της στο σχολικό του περίγυρο. Αρχίζει να υποστηρίζει μια σειρά από αντιδραστικές θέσεις όπως για το εάν μπορεί να διδάσκεται στο σχολείο η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και η θεωρίς της εξέλιξης του Δαρβίνου ή εάν μπορούν τα κορίτσια να κολυμπούν στην πισίνα με μπικίνι. Παραδόξως η διευθύντρια του σχολείου και ένας φοβισμένος συμμαθητής του, δείχνουν να συμμερίζονται τις συντηρητικές απόψεις του Βενιαμίν. Όμως η Ελένα, η καθηγήτρια Βιολογίας είναι αποφασισμένη να αντιπαρατεθεί με τις αντιδραστικές απόψεις του νεαρού. Εξαιρετική ταινία η οποία ασκεί σκληρή κριτική στα δόγματα του χριστιανισμού. Βασισμένη στο θεατρικό έργο «Μάρτυρας» του γερμανού Μάριους φον Μάγιενμπουργκ.  
 
Ο ΑΪ ΒΑΣΙΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΛΕΡΑ
BAD SANTA 
Σκηνοθεσία: Μαρκ Γουότερς
Πρωταγωνιστούν: Μπίλι Μπομπ Θόρτον, Κάθι Μπέιτς, Κριστίνα Χέντρικς, Τόνι Κοξ, Μπρετ Κέλι
 
Η συνέχεια της επιτυχημένης κωμωδίας του 2003. Τώρα ο Γουίλι συνεργάζεται πάλι με το νάνο Μάρκος. Το σχέδιό τους είναι να βάλουν χέρι σε μια φιλανθρωπική εκφήλωση που γίνεται στο Σικάγο την παραμονή των Χριστουγέννων. Ο πιτσιρίκος Τρούμαν Μέρμαν ξεθάβει το βαθιά κρυμμένο ανθρωπισμό του Γουίλι. Αλλά η εμφάνιση της αποφασισμένη μαμάς, Σίνι Στροκ, δημιουργεί προβλήματα. Το ίδιο κάνει και η παρουσία της όμορφης Νταιάν, που είναι υπεύθυνη για τη χριστουγεννιάτικη εκδήλωση και που θα γοητεύσει τον Γουίλι θέτοντας σε κίνδυνο το σχέδιο.  
 
ΤΟ ΚΟΙΝΟΒΙΟ
KOLLEKTIVET
Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντεμπεργκ
Πρωταγωνιστούν:  Ούλριχ Τόμσεν, Φάρες Φάρες, Τρίνε Ντίρχολμ, Τζούλι Ανιέτ Βανγκ, Όλε Ντιπόντ
 
Ο Έρικ και η Άννα, ένα ζευγάρι ακαδημαϊκών, κληρονομούν ένα μεγάλο σπίτι. Τότε αποφασίζουν να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους, που είναι η δημιουργία ενός κοινοβίου. Μαζί με την κόρη τους Φρέγια, ο Έρικ και η Άννα κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα. Η «οικογένεια» αρχίζει να μεγαλώνει καθώς έρχονται διάφοροι άνθρωποι να πλαισιώσουν το σχέδιο και έτσι δημιουργείται μια κοινότητα αρμονικής συνύπαρξης και αλληλεγγύης. Όμως μια ερωτική σχέση θα έρθει να διαταράξει την ισορροπία. Τελικά οι ουτοπίες παραμένουν ουτοπίες επειδή οι άνθρωποι δεν είναι έτοιμοι να τις υπηρετήσουν. Οι κριτικές μιλούν για μια μέτρια ταινία κατώτερη των προσδοκιών ενός Βίντεμπεργκ.  
 
ROGUE ONE: A STAR WAR STORY
Σκηνοθεσία:  Γκάρεθ Έντουαρντς
Πρωταγωνιστούν: Φελίσιτι Τζόουνς, Μαντς Μίκελσεν, Άλαν Τιντάικ, Ντόνι Γιεν, Μπεν Μέντελσον, Φόρεστ Γουίτακερ, Ντιέγκο Λούνα
 
Η Γαλαξιακή Αυτοκρατορία είναι πλέον γεγονός και ο ένας μετά τον άλλον, οι πλανήτες υποτάσσονται στη δόλια δύναμη της. Επιτομή της ισχύς της είναι η κατασκευή ενός υπερσταθμού, του Death Star, ένας ολόκληρος τεχνητός πλανήτης που θα στεγάσει τα κέντρα εξουσίας της. Οι Επαναστάτες όμως δεν μένουν αμέτοχοι, μια και μια ομάδα μαχητών ετοιμάζονται να πετύχουν το ακατόρθωτο: να κλέψουν τα σχέδια κατασκευής του Άστρου του Θανάτου, πριν είναι πολύ αργά.  

ΤΡΑΓΟΥΔΑ
SING
Σκηνοθεσία: Γκαρθ Τζένινγκς
Με τις φωνές των: Σκάρλετ Τζόχανσον, Τάρον Έγκερτον, Μάθιου Μακόναχι, Ρις Γουίδερσπουν, Νικ Όφερμαν, Σεθ Μακφάρλαν, Τζον Σ. Ράιλι
Στα ελληνικά: Θέμης Γεωργαντάς, Γιάννης Χατζηγεωργίου, Τζωρτζίνα Λιώση, Ντένης Μακρής
 
Ένα κοάλα, ο Μπάστερ Μουν, προσπαθεί με κάθε τρόπο να σώσει το θέατρό του από τη χρεωκοπία. Μαζί του το γουρούνι Γκάντερ, η ελεφαντίνα Μίνα και το πρόβατο Έντι. Πολύ μουσική, με 65 ποπ επιτυχίες, σε μια ευχάριστη και αστεία ταινία κινουμένων σχεδίων.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)