to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:11 | 31.08.2016

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτισμός

Οι νέες ταινίες: Κριτική και παρουσίαση

Με πέντε νέες ταινίες υποδεχόμαστε τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου. Το ευχάριστο είναι πως καμία από τις αυτές δεν πρόκειται να απογοητεύσει τους σινεφίλ. Πρόκειται για το ρόουντ μούβι “Ο δρόμος για το Λα Παζ” από την Αργεντινή, που κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσία στη Θεσσαλονίκη, τη μουσική-κοινωνική ταινία “Sight Street”, από την Ιρλανδία, το ερωτικό δράμα ¨Παράφορα”, από τη Γαλλία, την περιπέτεια “Τζέισον Μπορν”, τέταρτη συνέχεια με πρωταγωνιστή τον ομώνυμο υπερ-πράκτορα και την ταινία κινουμένων σχεδίων της Πίξαρ, “Ψάχνοντας την Ντόρι”.


Του Στράτου Κερσανίδη

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑ ΠΑΖ
CAMINO A LA PAZ 


Σκηνοθεσία: Φραντσίσκο Βαρόνε
Ηθοποιοί: Ροντρίγκο ντε λα Σέρνα, Ερνέστο Σουάρεζ, Ελίζα Καρικάτζο
 
Το ταξίδι περιέχει συμπυκνωμένη όλη τη γνώση του κόσμου. Γιατί το ταξίδι εκτός από τόπους, γεύσεις, γλώσσες, μουσικές κλπ., πάνω απ' όλα είναι επαφή και σχέση με ανθρώπους. Κι αυτό είναι τόσο απελευθερωτικό όσο απελευθερωτική είναι η γνώση.

Ένα τέτοιο ταξίδι επιλέγει να αφηγηθεί ο Φρανσίσκο Βαρόνε στην ταινία του “Ο δρόμος για το Λα Παζ” (Camino a La Paz). Ο 35χρονος Σεμπάστιαν ο οποίος ζει στο Μπουένος Άιρες, είναι νιόπαντρος και άνεργος και προσπαθεί να επιβιώσει κάνοντας διάφορες δουλειές. Μια μέρα ένα απρόσμενο μπέρδεμα στις τηλεφωνικές γραμμές θα του δώσει την ευκαιρία να αποκτήσει μερικά χρήματα. Έτσι θα παραστήσει τον ταξιτζή μεταφέροντας πελάτες με το παλιό Πεζό 505 που έχει κληρονομήσει από τον πατέρα του.

Όταν θα μεταφέρει έναν ηλικιωμένο πελάτη, ο τελευταίος προφανώς ικανοποιημένος, όταν θα ξαναχρειαστεί ταξί θα προτιμήσει τον Σεμπάστιαν. Και μάλιστα θα τον χρειαστεί για να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι, από το Μπουένος Άιρες στο Λα Παζ, την πρωτεύουσα της Βολιβίας, η οποία απέχει 3.000 χιλιόμετρα.
Ο άνδρας αυτός ονομάζεται Χαλίλ και είναι μουσουλμάνος από την Αργεντινή. Στο ταξίδι ο κακορίζικος και απαιτητικός ερασιτέχνης ταξιτζής θα αλλάξει εντελώς. Η καθημερινή του σχέση με τον γλυκομίλητο, υπομονετικό Χαλίλ θα τον επηρεάσει θετικά, θα τον κάνει καλύτερο άνθρωπο.

Ένα εξαιρετικό ρόουντ μούβι στο οποίο τον πρώτο λόγο έχει τρυφερότητα και η ανθρωπιά. Ο σκηνοθέτης καταδεικνύει μέσα από την κινηματογραφική του αφήγηση αυτό που λέμε, πως «αξία δεν έχει ο προορισμός αλλά το ταξίδι». Γιατί μέσα από αυτό το ταξίδι ζωής, δυο άνθρωποι θα βρεθούν πλάι, θα αντιμετωπίσουν μαζί μια σειρά από κακοτυχίες και στο τέλος θα ανακαλύψουν ο ένας το πρόσωπο του άλλου αλλά κυρίως το δικό τους πρόσωπο. Να λοιπόν, πως ο “Άλλος” μπορεί να λειτουργήσει ως καθρέφτης του εαυτού μας. Δύναμη, συγκίνηση, χιούμορ και πάνω απ’ όλα ταξίδι είναι τα συστατικά τα οποία συνθέτουν αυτήν την υπέροχη ταινία.

Ο σκηνοθέτης αφηγείται απλά επικεντρώνοντας σε όλα εκείνα τα μικρά γεγονότα που, μέσα από τις ανάλογες συνθήκες, μπορούν να επηρεάσουν και να μεγεθυνθούν. Και μέσα από αυτά να μεγεθυνθεί και ο άνθρωπος.
Η ταινία, πρώτη μεγάλου μήκους του Φρανσίσκο Βαρόνε, του χάρισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο 56 Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τον περασμένο Νοέμβριο.
 
SIGN STREET

Σκηνοθεσία: Τζον Κάρνεϊ
Πρωταγωνιστούν: Άινταν Γκίλεν, Μαρία Ντόιλ Κένεντι, Τζακ Ρέινορ, Λούσι Μπόιντον, Κέλι Θόρντον
 
Η ταινία μας μεταφέρει στο Δουβλίνο, στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Ο 14χρονος Κόνορ μεγαλώνει σε μια οικογένεια στην οποία τα οικονομικά με προβλήματα δημιουργούν προβλήματα και στην οικογένεια. Όταν ο Κόνορ θα αναγκαστεί να αλλάξει σχολείο για να περιοριστούν τα οικογενειακά έξοδα θα βρεθεί σε ένα περιβάλλον στο οποίο κυριαρχούν η αυστηρή καθολική εκπαίδευση και η βία. Όμως η γνωριμία του με τη 16χρονη Ραφίνα θα του αλλάξει τη ζωή. Για να τη γοητεύσει της λέει πως είναι τραγουδιστής σε μπάντα και πως τη χρειάζεται για να γυρίσουν ένα βίντεο κλιπ. Αυτό το ψέμα και η μεγάλη του επιθυμία να πλησιάσει τη Ραφίνα, η οποία ονειρεύεται να φύγει στο Λονδίνο, τον αναγκάζουν να κάνει το ψέμα του αλήθεια. Έτσι μαζί με μερικούς φίλους δημιουργούν μια αληθινή μουσική μπάντα, τους Sight Street. Σε μικρό χρονικό διάστημα οι Sight Street θα γίνουν δημοφιλείς. Όμως ο έρωτας του Κόνορ για τη Ραφίνα αντιμετωπίζει προβλήματα.
Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μουσική ταινία η οποία ξεκινά από συγκεκριμένο κοινωνικό υπόβαθρο. Από τις φτωχογειτονιές του Δουβλίνου, στα 1980, όπου τα νέα παιδιά μεγαλώνουν χωρίς προοπτικές σε ένα περιβάλλον όπου κυριαρχεί η ανεργία και η αβεβαιότητα. Ο Κάρνεϊ με την ταινία του αναδεικνύει τον αγώνα κάποιων νέων να ξεφύγουν και ταυτόχρονα σκιαγραφεί ένα πορτρέτο της μουσικής που κυριάρχησε εκείνα τα χρόνια. 
 
ΠΑΡΑΦΟΡΑ
EPERDUMENT


Σκηνοθεσία: Πιέρ Γκοντό
Πρωταγωνιστούν: Αντέλ Εξαρχόπουλος, Γκιγιόμ Γκαλιέν, Στεφανί Κλο, Αλιενόρ Πουασόν
 
Ο Ζαν είναι διευθυντής σε γυναικείες φυλακές. Εκτελεί τα καθήκοντά του με συνέπεια και θεωρείται υποδειγματικός. Όταν μεταφέρεται στις φυλακές η Άννα, ο Ζαν παρά τη προσπάθειά του δεν καταφέρνει να αντισταθεί στην ομορφιά της. Όμως τα ίδια αισθήματα έχει για το διευθυντή και η Άννα. Έτσι σύντομα θα ξεκινήσει ανάμεσά τους μια παθιασμένη ερωτική σχέση η οποία βαδίζει στην κόψη του ξυραφιού. 

Η ταινία είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα “Άμυνα στην αγάπη” (Défense d'aimer) που έγραψε ο πραγματικός διευθυντής των φυλακών, Φρορέντ Γκονσάλβες.
Ο σκηνοθέτης Πιέρ Γκοντό, έχει δηλώσει για την ταινία του: Η ιστορία με είχε συναρπάσει πολύ πριν την κυκλοφορία του μυθιστορήματος. Από τον Ιανουάριο του 2011 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η είδηση της σχέσης ενός διευθυντή φυλακών με μια από τις φυλακισμένες του, θεώρησα ότι ήταν σπουδαίο υλικό για να γίνει ταινία. Τότε φυσικά δεν είχα ιδέα ότι θα γινόμουν σκηνοθέτης ή ότι εγώ ήμουν αυτός που θα τη γύριζε.

Πρόκειται για μια ιστορία που λαμβάνει χώρα σε φυλακή, αλλά δεν είναι μια ταινία για τις φυλακές. Ωστόσο , για να δώσουμε και στην ερωτική σχέση περισότερη φόρα, έπρεπε να κάνουμε αισθητή την καταπίεση, την έλλειψη ελευθερίας, τη βία. Έπρεπε να δώσουμε όμως και μια ελπίδα, ένα όνειρο για αυτούς τους δύο πίσω από το ψυχρό τσιμέντο. Το όνειρο και των δύο είναι η απόδραση, αλλά σημαίνει κάτι πολύ διαφορετικό για τον καθένα

ΤΖΕΪΣΟΝ ΜΠΟΡΝ
JASON BOURNE


Σκηνοθεσία: Πολ Γκρίνγκρας
Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντέιμον, Αλίσια Βικάντερ, Τζούλια Στάιλς, Τόμι Λι Τζόουνς, Βενσάν Κασέλ, Ριζ Αχμέντ
 
Έχουν περάσει 9 χρόνια από την εξαφάνιση και την ανάκτηση της μνήμης, του ειδικού πράκτορα Τζέισον Μπορν. Ξαφνικά καλείται να αναλάβει δράση για να ανακαλύψει το μυστικό γύρω από τη δολοφονία του πατέρα του. Ο κόσμος κινείται σε τεντωμένο σχοινί ενώ, χάρις στην τεχνολογία, όλα τα δίκτυα του κόσμου παρακολουθούνται από την κυβέρνηση των ΗΠΑ. 

Το 2002, στην ταινία “Χωρίς ταυτότητᔨ, γνωρίσαμε για πρώτη φορά τον υπερκατάσκοπο με τα αρχικά Τζ.Μπ. (J.B.): τον Τζέισον Μπορν που έψαχνε εναγωνίως να μάθει ποιος είναι. Το 2004, στην ταινία “Στη σκιά των δολοφόνων”, ο άρτια εκπαιδευμένος δολοφόνος Τζέισον Μπορν επέστρεψε για να πάρει την εκδίκησή του, με τον Πολ Γκρίνγκρας να σκηνοθετεί, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Νταγκ Λάιμαν. Και το 2007, με “Το τελεσίγραφο του Μπορν” ήρθε η ώρα που ο Τζέισον Μπορν θυμήθηκε τα πάντα κι αναγκάστηκε να χαθεί από την ενεργό δράση προκειμένου να μην τον σκοτώσουν εκείνοι που τον δημιούργησαν! Τώρα η ενεργοποίηση ενός νέου προγράμματος αναγκάζει τον Τζέισον Μπορν να βγει στην επιφάνεια και να προσπαθήσει να βρει ποιος σκότωσε τελικά τον πατέρα του και τον έκανε να καταταγεί εθελοντικά στο πειραματικό αυτό πρόγραμμα των Μυστικών Υπηρεσιών.

O ειδικός πράκτορας Tζέισον Μπορν ήταν ήδη γνωστός στους αναγνώστες των μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Λάντλαμ, αλλά χάρη στην κινηματογραφική μεταφορά του, έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής και στο κινηματογραφόφιλο κοινό.
 
ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΝΤΟΡΙ
FINDING DORY


Σκηνοθεσία: Άντριου Στάντον, Άνγκους Μακλέιν
Με τις φωνές των: Έλεν Ντε Τζενέρις, Άλμπερτ Μπρουκς, Νταϊάν Κίτον, Ντομινίκ Γουέστ, Ίντρις Έλμπα, Τάι Μπάρελ
 
13 χρόνια μετά την πρώτη μας μαγική βουτιά στον πολύχρωμο και φαντασμαγορικό βυθό της Πίοξαρ (Pixar), η αναμονή τελείωσε! Οι αστείοι και αξέχαστοι χαρακτήρες του “Ψάχνοντας τον Νέμο” συνεχίζουν τα θαλάσσια κατορθώματά τους, και πρωταγωνίστρια αυτή τη φορά είναι το ξεχασιάρικο ψάρι που λέγεται Ντόρι, η οποία…απρόβλεπτα θυμάται τη χαμένη της οικογένεια – και ξεκινά έτσι μια νέα, απίθανη περιπέτεια.
 
ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

“Sight street”, του Τζον Κάρνεϊ: Η ταινία μας μεταφέρει στο Δουβλίνο, στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Ο 14χρονος Κόνορ μεγαλώνει σε μια οικογένεια στην οποία τα οικονομικά με προβλήματα δημιουργούν προβλήματα και στην οικογένεια. Όταν ο Κόνορ θα αναγκαστεί να αλλάξει σχολείο για να περιοριστούν τα οικογενειακά έξοδα θα βρεθεί σε ένα περιβάλλον στο οποίο κυριαρχούν η αυστηρή καθολική εκπαίδευση και η βία. Όμως η γνωριμία του με τη 16χρονη Ραφίνα θα του αλλάξει τη ζωή. Για να τη γοητεύσει της λέει πως είναι τραγουδιστής σε μπάντα και πως τη χρειάζεται για να γυρίσουν ένα βίντεο κλιπ. Αυτό το ψέμα και η μεγάλη του επιθυμία να πλησιάσει τη Ραφίνα, η οποία ονειρεύεται να φύγει στο Λονδίνο, τον αναγκάζουν να κάνει το ψέμα του αλήθεια. Έτσι μαζί με μερικούς φίλους δημιουργούν μια αληθινή μουσική μπάντα, τους Sight Street. Σε μικρό χρονικό διάστημα οι Sight Street θα γίνουν δημοφιλείς. Όμως ο έρωτας του Κόνορ για τη Ραφίνα αντιμετωπίζει προβλήματα.

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μουσική ταινία η οποία ξεκινά από συγκεκριμένο κοινωνικό υπόβαθρο. Από τις φτωχογειτονιές του Δουβλίνου, στα 1980, όπου τα νέα παιδιά μεγαλώνουν χωρίς προοπτικές σε ένα περιβάλλον όπου κυριαρχεί η ανεργία και η αβεβαιότητα. Ο Κάρνεϊ με την ταινία του αναδεικνύει τον αγώνα κάποιων νέων να ξεφύγουν και ταυτόχρονα σκιαγραφεί ένα πορτρέτο της μουσικής που κυριάρχησε εκείνα τα χρόνια. 

“Παράφορα” (Eperdument), του Πιέρ Γκοντό: Ο Ζαν είναι διευθυντής σε γυναικείες φυλακές. Εκτελεί τα καθήκοντά του με συνέπεια και θεωρείται υποδειγματικός. Όταν μεταφέρεται στις φυλακές η Άννα, ο Ζαν παρά τη προσπάθειά του δεν καταφέρνει να αντισταθεί στην ομορφιά της. Όμως τα ίδια αισθήματα έχει για το διευθυντή και η Άννα. Έτσι σύντομα θα ξεκινήσει ανάμεσά τους μια παθιασμένη ερωτική σχέση η οποία βαδίζει στην κόψη του ξυραφιού. 

“Τζέισον Μπορν” (Jason Bourne), του Πολ Γκρινγκρας: Έχουν περάσει 9 χρόνια από την εξαφάνιση και την ανάκτηση της μνήμης, του ειδικού πράκτορα Τζέισον Μπορν. Ξαφνικά καλείται να αναλάβει δράση για να ανακαλύψει το μυστικό γύρω από τη δολοφονία του πατέρα του. Ο κόσμος κινείται σε τεντωμένο σχοινί ενώ, χάρις στην τεχνολογία, όλα τα δίκτυα του κόσμου παρακολουθούνται από την κυβέρνηση των ΗΠΑ.

“Ψάχνοντας την Ντόρι” (Finding Dory), των  Άντριου Στάντον, Άνγκους Μακλέιν: 13 χρόνια μετά την πρώτη μας μαγική βουτιά στον πολύχρωμο και φαντασμαγορικό βυθό της Πίοξαρ (Pixar), η αναμονή τελείωσε! Οι αστείοι και αξέχαστοι χαρακτήρες του “Ψάχνοντας τον Νέμο” συνεχίζουν τα θαλάσσια κατορθώματά τους, και πρωταγωνίστρια αυτή τη φορά είναι το ξεχασιάρικο ψάρι που λέγεται Ντόρι, η οποία…απρόβλεπτα θυμάται τη χαμένη της οικογένεια – και ξεκινά έτσι μια νέα, απίθανη περιπέτεια.
 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)