to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Οι νέες ταινίες: Εκρηκτικό σχολείο και έκρηξη στο μουσείο

Στις αίθουσες από την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου


Πολύ δύσκολες καταστάσεις με τους ατίθασους μαθητές αντιμετωπίζει ένας νέος δάσκαλος σε κάποιο σχολείο για χαρισματικά παιδιά, στην ταινία «Το τελευταίο μάθημα», του Σεμπαστιάν Μαρνιέ, ένα καθηλωτικό θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις. Πολύ δύσκολες καταστάσεις αντιμετωπίζει όμως και ο νεαρός Θίο, ο οποίος όταν ήταν παιδί, έγινε μάρτυρας μια έκρηξης στο μουσείο όπου χάθηκε η μητέρα του, στην ταινία «Η καρδερίνα», του Τζον Κρόουλι.

Για τους φίλους των ταινιών επιστημονικής φαντασίας υπάρχει η πολύ ενδιαφέρουσα ταινία «Ad astra», του Τζέιμς Γκρέι ενώ για εκείνους που αγαπούν τις ταινίες τρόμου, δε θα απογοητευθούν με τη «Διαφυγή» του Αλεξάντρ Αζά.

Μια ταινία από την Ιταλία που θυμίζει το σινεμά του Γούντι Άλεν και θα την αγαπήσετε είναι «Ο φιλοξενούμενος», του  Ντούτσιο Κιαρίνι. Το ίδιο ισχύει και για την πανέξυπνη, εκρηκτική κωμωδία από ην Πολωνία, «Κρίση πανικού», του Πάβελ Μασλόνα.

Επίσης τα ντοκιμαντέρ «Ντερσίμ 1994» (Ντεβρίμ Τεκίνογλου) και «Από τη Γη στον Ουρανό» (Τζεμίλ Γκινγκορέν, Οζέρ Ινάλ και Οζκάν Ουλουτσάν), θα προβάλλονται στο Studio και τον Μικρόκοσμο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΑΘΗΜΑ

L’ HEURE DE LA SORTIE

Σκηνοθεσία: Σεμπαστιέν Μαρνιέ
Πρωταγωνιστούν: Λορέν Λαφίτ, Εμανουέλ Μπερκό

Βρισκόμαστε στο σχολείο Σεν Ζοζέφ, ένα σχολείο για χαρισματικά παιδιά. Όταν, λοιπόν ένας από τους δασκάλους του σχολείου αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια των μαθητών του, πηδώντας από το παράθυρο, έρχεται να τον αντικαταστήσει ο νέος δάσκαλος, ο Πιέρ. Πριν περάσει πολύς καιρός ο Πιέρ διαπιστώνει εχθρότητα και βίαιες αντιδράσεις από μια τάξη. Οι μαθητές της τάξης αυτής αντιμετωπίζουν το νέο δάσκαλο αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο με έναν υπεροπτικό και παγερό τρόπο και με μια ανεξήγητη επιθετικότητα που προκαλεί τρόμο! Η τάξη μοιάζει να κάθεται επάνω σε μία βόμβα η οποία πρόκειται να εκραγεί. Ο Πιέρ νιώθει άβολα κι αποφασίζει να βρει από πού πηγάζει αυτήν η συμπεριφορά των μαθητών του σχολείου.

Η ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Κριστόφ Ντουφοσέ το οποίο κυκλοφόρησε το 2002. Ο Μαρνιέ ξεκίνησε να γράφει το σενάριο το 2016, «σε μια Γαλλία εντελώς αλλαγμένη και σίγουρα πολύ πιο βίαιη από εκείνη του 2002 που κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα», σημειώνει. «Επομένως και οι αγωνίες των παιδιών για το μέλλον είναι λογικό να είναι διαφορετικές. Σε μια εποχή που η τρομοκρατία, οι δολοφονίες μαθητών σε σχολεία και η περιβαλλοντική κρίση είναι καθημερινά φαινόμενα, τα παιδιά είναι λογικό να είναι πολύ πιο προβληματισμένα, σε βαθμό που, όπως συνειδητοποιήσαμε όταν κάναμε κάστινγκ να βρούμε τα παιδιά της ταινίας, να σκέφτονται ακόμα και το τέλος του κόσμου». Και συνεχίζει: «Απαιτείται ένα τρομακτικό γεγονός, μια καταστροφή, για να μπορέσουμε όλοι, μικροί και μεγάλοι να αφουγκραστούμε επί της ουσίας τι συμβαίνει γύρω μας και, ακόμα και αν δεν έχουμε απόλυτα ταυτόσημο τρόπο σύλληψης και αντίδρασης στα γεγονότα, να αποφασίσουμε να συνασπιστούμε απέναντι σε κάτι μεγαλύτερο από εμάς. Για μένα η ταινία είναι βαθιά πολιτική και εύχομαι το τέλος να γεννήσει προβληματισμό αναφορικά με την προοπτική αντιμετώπισης μιας καταστροφής».

Πρόκειται για ένα θρίλερ στο οποίο ο διάχυτος φόβος συνυπάρχει με το κοινωνικό σχόλιο. Με ψυχαναλυτικές προεκτάσεις και μέσα σε μια ατμόσφαιρα πνιγηρή κι αποπνικτική, ο σκηνοθέτης ακολουθεί τα βήματα των μεγάλων μετρ του είδους, βάζοντας όμως ξεκάθαρα την προσωπική του σφραγίδα.

Η πραγματικότητα δύσκολα ξεχωρίζει από την τρέλα, οι πράξεις των πρωταγωνιστών κινούνται στα όρια της λογικής, όλα μοιάζουν με ένα διαρκές κι αγωνιώδες αγκομαχητό που αναζητά ένα λυτρωτικό φινάλε.

Ο σκηνοθέτης δεν αποφεύγει πάντως κάποιες υπερβολές στην προσπάθειά του να κάνει πιο εμφανές το κοινωνικό του σχόλιο με αποτέλεσμα να αποδυναμώνει το τελικό αποτέλεσμα. Χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν έχουμε να κάνουμε με μια αρκετή καλή ταινία η οποία κερδίζει το θεατή με την πλοκή και τον αφηγηματικό της ρυθμό.

Η ΚΑΡΔΕΡΙΝΑ

THE GOLDFINCH

Σκηνοθεσία: Τζον Κρόουλι
Πρωταγωνιστούν: Νικόλ Κίντμαν, Σάρα Πόλσον, Άνσελ Έλγκορτ, Ανερίν Μπαρνάρντ, Άσλι Κάμινγκς, Φιν Βόλφχαρντ, Γουίλα Φιτζέραλντ, Λιουκ Γουίλσον, Τζέφρι Ράιτ, Όουκς Φέγκλεϊ, Ντένις Ο` Χέιρ

Ο 13χρονος Θίο Ντέκερ επισκέπτεται το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης μαζί με την μητέρα του. Θαυμάζουν μαζί έναν πίνακα, την «Καρδερίνα» και λίγο βλέπει την μητέρα του να πηγαίνει προς τη διπλανή αίθουσα. Πριν καλά-καλά καταλάβει το συμβαίνει μια δυνατή έκρηξη  τον ρίχνει κάτω. Πρόκειτια για μια τρομοκρατική ενέργεια που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν πολλοί άνθρωποι και να καταστραφούν πολλά έργα τέχνης. Ανάμεσα στα θύματα είναι και η μητέρα του Θίο. Καθώς τα χρόνια περνούν και ο Θίο μεγαλώνει τα γεγονότα εκείνης της ημέρας τον στοιχειώνουν, Όπως τον στοιχειώνει και η «Καρδερίνα», το τελευταίο πράγμα που είδε μαζί με τη μητέρα του.

Η ταινία αποτελεί μεταφορά του του βραβευμένου με Πούλιτζερ ομώνυμου μυθιστορήματος της Ντόνα Ταρτ. Ο σκηνοθέτης, μιλώντας για το βιβλίο, λέει: «Είμαι ένας από τα πολλά εκατομμύρια που διάβασαν το βιβλίο. Το διάβασα όταν εκδόθηκε πρώτη φορά και θεώρησα ότι περιέχει μία εξαιρετική μείξη στοιχείων. Είναι ένας ενδιαφέρων τρόπος να δεις το πένθος και την ντροπή, τον τρόπο που αυτό το παιδί κολλάει σε ένα σημείο της ζωής του, όταν χάνει τη μητέρα του και πώς το απασχολεί ένα δίλημμα που γίνεται πιο σύνθετο, όσο ενηλικιώνεται. Ήταν μία πολύ ζωντανή, αξέχαστη και δυνατή αναγνωστική εμπειρία. Αυτό είναι κρίσιμο όταν μεταφέρεις ένα βιβλίο στο σινεμά, γιατί είναι αυτό που θέλεις να κρατήσεις και στο οποίο επανέρχεσαι, αυτό το πρώτο συναίσθημα που είχες ως αναγνώστης».

AD ASTRA

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκρέι 
Πρωταγωνιστούν: Μπραντ Πιτ, Τόμι Λι Τζόουνς, Ρουθ Νέγκα, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Τζέιμι Κένεντι 

Βρισκόμαστε στο μέλλον. Ο αστροναύτης Ρόι ΜακΜράιντ είναι επικεφαλής μιας ομάδας η οποία πρόκειται να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη κεραία που έχει γίνει ποτέ, με σκοπό την εξερεύνηση του διαστήματος. Παραλίγο όμως να χάσει τη ζωή του εξαιτίας ενός βραχυκυκλώματος. Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια σημειώνονται στη Γη διάφορες καταστροφές εξαιτίας περίεργων βραχυκυκλωμάτων. Οι επιστήμονες πιστεύουν πως όλα αυτά οφείλονται σε ραδιενεργά ρεύματα τα οποία οφείλονται σε κοσμικές ακτίνες οι οποίες έχουν προκληθεί μετά από μία έκρηξη που είχε σημειωθεί κατά τη διάρκεια μιας αποστολής με την κωδική ονομασία Σχέδιο Λίμα. Διοικητής της αποστολής, η οποία χάθηκε κοντά στον Κρόνο ήταν ο πατέρας του Ρόι, ο Κλίφορντ ΜακΜπράιντ. Από τότε πέρασαν 16 χρόνια και οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης πιστεύουν πως ο αγνοούμενος Κλίφορντ είναι ζωντανός.  

H ιστορία ακολουθεί τον αστροναύτη Ρόι ΜακΜπράιντ (Μπραντ Πιτ) καθώς ταξιδεύει στα πέρατα του ηλιακού συστήματος για να βρει τον χαμένο πατέρα του και να διαλευκάνει ένα μυστήριο που απειλεί την επιβίωση του πλανήτη. Το ταξίδι του θα φέρει στην επιφάνεια μυστικά που θέτουν υπό αμφισβήτηση τη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης και τη θέση μας στο σύμπαν. Ο Ρόι πρέπει να επικοινωνήσει μαζί με τον πατέρα του, καθώς ενδέχεται να ετοιμάζει κάτι κακό με κίνδυνο να βλάψει κάποιους. Ο Ρόι είναι η μόνη ελπίδα τους να τον βρουν ξανά.

Ο ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΟΣ

L’ OSPITE

Σκηνοθεσία: Ντούτσιο Κιαρίνι
Πρωταγωνιστούν: Ντανιέλε Παρίζι, Σίλβια Ντ` Αμίκο, Άνα Μπελάτο, Τόνι, Ντανιέλε Νάταλι, Σέρτζιο Πιερατίνι, Μίλβια Μαριγκλιάνο, Γκουλιέλμο Φαβίλα

Όλα ανατρέπονται στη ζωή του Γκουίντο, ο οποίος είναι καθηγητής λογοτεχνίας, όταν η Κιάρα, η κοπέλα του, του λέει πως η σχέση τους δεν την καλύπτει. Κι όλα αυτά ενώ εκείνη ετοιμάζεται να πάρει το χάπι της επόμενης μέρας κι αυτός της προτείνει να μην το κάνει, βλέποντας πολύ σοβαρά τη σχέση τους. Κι έτσι ξαφνικά ο κύριος καθηγητής θα αναγκαστεί να φύγει από το διαμέρισμά τους και να περιφέρεται σε διάφορα σπίτια φίλων που τον φιλοξενούν. Τώρα πια ο Γκουίντο συνειδητοποιεί πως μπορεί να γνωρίζει πολύ καλά το έργο του Ίταλο Καλβίνο αλλά αυτό δεν μπορεί να τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει τα νέα δεδομένα στη ζωή του.

Ο Ντόυτσιο Κιαρίνι, ακλουθώντας τα βήματα του Γούντι Άλεν, δημιουργεί μια γλυκόπικρη κομεντί για τις ανθρώπινες σχέσεις, την οικογένεια, τον έρωτα.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Η ιδέα πίσω από την ταινία ήταν να αφηγηθούμε τα στάδια που έχουν να κάνουν με το τέλος της αγάπης, με όλη την επίπονη και ειρωνική πολυπλοκότητά που έχει αυτό το τέλος. Από την απόπειρα να το προλάβουμε πριν έρθει, πεπεισμένοι ότι υπάρχει μια χειρονομία που θα άλλαζε την πορεία της σχέσης ή μια φράση που αν ειπωθεί η αγαπημένη θα επιστρέψει, μέχρι την εξαντλητική αναζήτηση μιας μαγικής αποκάλυψης στις συμβουλές των άλλων (που ξαφνικά μας φαίνονται σοφοί, ενώ στην πραγματικότητα αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα και ανασφάλειες). Σε αυτό το μονοπάτι, είμαστε συχνά αναγκασμένοι να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τις ίδιες τις ζωές μας: ξαφνικά είμαστε χαμένοι και μπερδεμένοι και προσπαθούμε απελπισμένα να επαναπροσδιορίσουμε τους εαυτούς μας σε όλες τις πτυχές που είναι ακόμα υπό τον έλεγχο μας. Ένα μονοπάτι που μοιάζει πολύ με ένα ταξίδι στο άγνωστο, έχοντας μια ασαφή ιδέα για τον προορισμό μας, σαν να ψάχναμε για την ευτυχία: ένα ταξίδι γεμάτο δισταγμούς, στο οποίο κάθε βήμα μας βοηθά να καταλάβουμε κάτι για τον εαυτό μας (…)»

ΔΙΑΦΥΓΗ

CRAWL

Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Αζά 
Πρωταγωνιστούν: Κάγια Σκοντελάριο, Μπάρι Πέπερ

Ένας τυφώνας χτυπάει τη Φλόριντα και οι αρχές διατάσσουν εκκένωση της περιοχής εξαιτίας των μεγάλων πλημμυρών. Όμως η Χέιλι δεν υπάκουει και προσπαθεί να βρει τον πατέρα της ο οποίος αγνοείται. Καταφέρνει να τον εντοπίσει τραυματισμένο στο πλημμυρισμένο υπόγειο τους σπιτιού τους αλλά παγιδεύονται εκεί καθώς τα ύψος του νερού ανεβαίνει. Όμως με τρόμο θα ανακαλύψουν πως εκτ΄ςο από την πλημμύρα υπάρχει κι άλλος, πιο τρομερός κίνδυνος.

ΚΡΙΣΗ ΠΑΝΙΚΟΥ

ATAK PANIKI

Σκηνοθεσία: Πάβελ Μασλόνα
Πρωταγωνιστούν:  Άρτουρ Ζμιγιέφσκι, Ντόροτα Σέγκντα, Νίκολας Μπρο, Μαγκνταλένα Ποπλάβλσκα

Έξυπνη και εκρηκτική κωμωδία από την Πολωνία, με επίκεντρό γης κρίση πανικού! Αυτή που συνδέει τις έξι ιστορίες που βλέπουμε στην ταινία. Δηλαδή μια γυναίκα η οποία συναντά το ίδιο βράδυ τους δύο πρώην της, ένα ζευγάρι που έκατσε στις χειρότερες θέσεις σε ένα αεροπλάνο, ένα κορίτσι που κινδυνεύει να εμφανιστεί ως πορνοστάρ, μια νύφη που γεννάει, ένας έφηβος που για πρώτη φορά μαστουρώνει και ένας νέας άνδρας ο οποίος έχει προβλήματα με την παράξενη μητέρα του.

Αιχμηρό κοινωνικό χιούμορ, ακταίες καταστάσεις και πολύ γέλιο αν και κάποιες φορές, πικρό!

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)