Όπως αναφέρει η εταιρεία επικαλούμενη έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος από την MARC A.E., το 2012 το 1/5 των καταναλωτών μείωσε την κατανάλωση ψωμιού, με αποτέλεσμα περίπου 9 στους 10 φούρνους να σημειώσουν κάμψη εσόδων, με τη μέση μείωση ανά φούρνο να διαμορφώνεται σε 36,7%. Η υποχώρηση προέρχεται κυρίως από τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής και τα αρτοσκευάσματα, ενώ η μείωση της κατανάλωσης ψωμιού είναι μικρότερη.
Οι περισσότερες αρτοποιίες επωμίζονται υψηλές ζημιές, καθώς λόγω της περιορισμένης αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών διατηρούν τις τιμές τους σταθερές, απορροφώντας τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών (ιδίως στο αλεύρι).