to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:57 | 20.03.2014

Πολιτική

Οι επιπτώσεις της πώλησης του ΟΛΠ στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά παρουσιάστηκαν από τους επικεφαλής έξι δημοτικών κινήσεων

. Συνέντευξη τύπου για την επιπτώσεις της πώλησης του ΟΛΠ παραχώρησαν, σήμερα το μεσημέρι, οι υποψήφιοι δήμαρχοι έξη δήμων του Πειραιά, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή τους στο κυβερνητικό σχέδιο, που έχει αρχίσει να υλοποιείται.


 

Στην διάρκεια της συνέντευξης οι υποψήφιοι δήμαρχοι Πειραιά Θοδωρής Δρίτσας, Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, Σαλαμίνας Δέσποινα Καρούση, Κορυδαλλού Καίτη Κυλάκου και Νίκαιας- Ρέντη Κώστας Παπαδόπουλος κάλεσαν όλους τους νυν δημάρχους και τους υποψήφιους δημάρχους των παραπάνω πόλεων να θέσουν στην πρώτη γραμμή  των διεκδικήσεών της την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού.

Για παραπλάνηση της ελληνικής κοινωνίας και της Bουλής, αναφορικά με τα στοιχεία που παρουσίασαν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ στo Koινοβούλιο για το σχέδιο αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ, έκανε λόγο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Θοδωρής Δρίτσας, ο οποίος μαζί με τους υποψηφίους Δημάρχους , Νίκαιας Κωστή Παπαδόπουλο, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστο Βρεττάκο, Κορυδαλλού Καίτης Κυλάκου, Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη και Σαλαμίνα Δέσποινας Καρούση, έδωσαν κοινή συνέντευξη Τύπου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη το λιμάνι να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο.

Ο κ. Δρίτσας απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ για την παρουσίαση στοιχείων στη Βουλή που έδειχναν ότι πολλά από τα έσοδα του ΟΛΠ χάνονται στις λειτουργικές του δαπάνες αντί να εμφανίζονται ως κέρδη, είπε ότι οι τεχνοκράτες του ΤΑΙΠΕΔ αντί να παρουσιάσουν στοιχεία ως προς την εμπορική κίνηση ολόκληρου του λιμανιού σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που έχει, παρουσίασαν  τη διαφορά δημόσιας και ιδιωτικής διαχείρισης δηλαδή ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO).

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε μάλιστα ότι παρά το γεγονός ότι ρώτησε δύο φορές τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αν στα στοιχεία αυτά έχουν υπολογιστεί οι επενδύσεις που έχει κάνει ο ΟΛΠ στο λιμάνι σε υποδομές και αναδομές, δεν πήρε καμία απάντηση και τους έθεσε το εξής ερώτημα: Γνωρίζετε ότι ο ΟΛΠ δεν έχει δυνατότητα στην προβλήτα 1 να αναπτύξει νέες δραστηριότητες, δηλαδή αντί για  τέσσερις γερανογέφυρες να αποκτήσει  έξι ή να προβεί σε οποιαδήποτε άλλη αναπτυξιακή δραστηριότητα λόγω Cosco;

Τόνισε επίσης ότι όταν έγινε η παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ στον ΣΕΠ ( Cosco ) δεν απολύθηκε κανείς εργαζόμενος από τον ΟΛΠ και εξέφρασε την απορία του για το πως η Coscο μετράει την κερδοφορία της, όταν δεν  έχει επενδύσει τίποτα σε υποδομές παρά μόνο σε αναδομές, δηλαδή στις γερανογέφυρες που τις έφερε όλες από την κίνα και τις εγκατέστησε εδώ, χωρίς ούτε μία βιοτεχνία της περιοχής να ωφεληθεί στοιχειωδώς και να συμμετάσχει στον κύκλο εργασιών της.

Πρόσθεσε επίσης ότι όταν έχουμε δύο κόμματα στην κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ δηλώνει και στην επιτροπή της Βουλής και δημοσίως ότι έχει σοβαρές επιφυλάξεις και δεν συναινεί για το σχέδιο αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ  είναι ολοφάνερο ότι έχουμε μια πλήρη παράβαση των κανόνων Δημοκρατίας.

Η κυβέρνηση δεν έχει καμία κοινωνική αλλά και κοινοβουλευτική νομιμοποίηση να προχωρήσει στην πώληση μετοχών του λιμανιού και αυτό δείχνει ότι οι δεσμεύσεις απέναντι στους δανειστές υπερισχύουν κάθε άλλης επιλογής και κάθε άλλου σχεδιασμού.

Επίσης χαρακτήρισε το ΤΑΙΠΕΔ ως ένα ανεξέλεγκτο θεσμό χωρίς ευθύνη και συνέπειες το οποίο προχωρά τα σχέδιά του χωρίς δημοκρατική διαβούλευση και η εξέλιξη αυτή πέρα από καταστροφική είναι και απολύτως παράνομη.

Κλείνοντας είπε ότι η συνέντευξη Τύπου έγινε προκειμένου να παρουσιασθεί η αρχή μιας μια συντονισμένη δράσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όλων των υποψηφίων δημάρχων του Πειραιά για να μην ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι που αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας. (Βήμα)

Στις τοποθετήσεις τους οι ομιλητές υπογράμμισαν μεταξύ άλλων τα εξής:

Θοδωρής Δρίτσας ( «Το Λιμάνι της Αγωνίας»): «Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού συνδέεται άρρηκτα με το μέλλον των πόλεων μας διότι ο Πειραιάς στο σύνολο του και ο λιμενικός  του χώρος αποτελούν μια ενιαία παραγωγική- οικονομική ενότητα. Ενάντια στην ιδιωτικοποίηση έχουν ταχθεί όλοι οι σημερινοί δήμαρχοι, όλα τα Επιμελητήρια, οι εργατικές και οι εργοδοτικές ενώσεις. Συμπαρατασσόμαστε με την Παμπειραϊκή Επιτροπή κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και στηρίζουμε τους αγώνες των φορέων που συμμετέχουν σε αυτή. Η Αυτοδιοίκηση πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να θέσουν όλοι στην πρώτη γραμμή των διεκδικήσεών τους το θέμα της ιδιωτικοποίησης. Ένα λιμάνι, που αναπτύσσεται σε βάρος των πόλεων δεν μπορεί να είναι παραγωγικό για το κοινωνικό σύνολο».

Ο Θ. Δρίτσας κατήγγειλε ότι στην πρόσκληση ενδιαφέροντος «παρεισέφρησε σειρά φωτογραφικών διατάξεων για να περάσει το λιμάνι στην Cosco» και απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων επανέλαβε ότι με δεδομένες και τις μέχρι τώρα αντιρρήσεις του ΠΑΣΟΚ η κυβέρνηση δεν έχει τη νομιμοποιητική πλειοψηφία για να ξεκινάει την διαδικασία πώλησης και χαρακτήρισε «λαθροχειρίες» του ΤΑΙΠΕΔ τους ισχυρισμούς περί ζημιογόνου ΟΛΠ.

Χρήστος Βρεττάκος («Άλλος Δρόμος»): «Στην συγκέντρωση των εργαζόμενων, κανένας Δήμαρχος από τις πόλεις, που ζουν εδώ και δεκαετίες από το λιμάνι, δεν ήταν εκεί. Για το Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα, ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει περισσότερη ανεργία, σημαίνει περισσότερο οικονομικό μαρασμό και επιπλέον σημαίνει, ότι η ευρύτερη περιοχή των Λιπασμάτων θα παραδοθεί στα χέρια των κερδοσκόπων».

Γιάννης Λαγουδάκης («Μαζί για την Ανατροπή»): «Πρέπει να συγκρουστούμε με τις αρνητικές για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) επιδιώξεις της κυβέρνησης, για ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα του ΟΛΠ σε ιδιώτες, που βάζει σε κίνδυνο ακόμη και τη συνέχιση της ύπαρξης της ΝΕΖ, αφού σε αυτόν ανήκουν οι χώροι και οι υποδομές».

Δέσποινα Καρούση (ΝΑΥΜΑΧΗΑ): «Για τη Σαλαμίνα, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα είναι καταστροφική για έναν επιπρόσθετο λόγο. Θα οδηγήσει σε ολοκληρωτική καταστροφή, τον ήδη υποβαθμισμένο προστατευόμενο αρχαιολογικό χώρο του Τύμβου των Σαλαμινομάχων και θα ολοκληρώσει την περιβαλλοντική καταστροφή της περιοχής. Θα διεκδικήσουμε, μαζί με τους πολίτες, το λιμάνι να παραμείνει δημόσιο και θα απαιτήσουμε την επανάκτηση και άμεση αποκατάσταση των ιστορικών χώρων του Τύμβου Σαλαμινομάχων και του αρχαίου λιμένα στα Αμπελάκια».

Καίτη Κυλάκου («Πάμε Αλλιώς»): «Ο ΟΛΠ είναι ένας κερδοφόρος Οργανισμός και γίνεται προσπάθεια με αυτή την διαδικασία-εξπρές, που είναι και αντίθετη με το Σύνταγμα, να παραχωρηθεί. Είμαστε εδώ και συμμετέχουμε με όλες μας τις δυνάμεις, στον κοινό αγώνα για να μείνει το λιμάνι υπό δημόσιο έλεγχο, για να μείνει ο ΟΛΠ όρθιος και να στηρίξει την ελληνική οικονομία και την οικονομία του Πειραιά στα μεγάλα της επόμενα βήματα».

Κώστας Παπαδόπουλος («Κόντρα στο Ρεύμα»): «Καλούμε όλες τις παρατάξεις της Νίκαιας-Ρέντη να πάρουν σαφή θέση, απέναντι στο ξεπούλημα του ΟΛΠ. Πρέπει η Αυτοδιοίκηση να διεκδικήσει να σταματήσει το ξεπούλημα του ΟΛΠ, να σταματήσει το «πλιάτσικο» στο Ελληνικό και στα προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας».

 

Αντιδράσεις και από τους λιμενεργάτες 

Εν τω μεταξύ τη σκυτάλη των αντιδράσεων για την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στο λιμάνι του Πειραιά για την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ Cosco και της κινεζικής τηλεπικοινωνιακής εταιρείας ΖΤΕ πήραν η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ.

Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός εξαγγέλλει εικονικές θέσεις εργασίας και σημειώνουν ότι επισκέφτηκε για τρίτη φορά τον προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά αλλά «απαξιεί να επισκεφθεί τον Δημόσιο ΟΛΠ, τον οποίο η Κυβέρνηση απαξιώνει καθημερινά, ώστε να τον ξεπουλήσει σε τιμή ευκαιρίας».

Επισημαίνουν επίσης ότι με την επίσκεψη του «ο κ. Σαμαράς θέλησε, εκτός των άλλων, να δώσει πρόκριμα και στήριξη στην βούληση της COSCO για αγορά του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ. Αδιαφορεί για τις καθολικές αντιδράσεις των πολιτικών, κοινωνικών, συνδικαλιστικών και αυτοδιοικητικών δυνάμεων στην ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα του ΟΛΠ».

Και προσθέτουν ότι «οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, μαζί με τις κοινωνικές δυνάμεις θα συνεχίσουμε και θα εντείνουμε τον αγώνα μας και θα ακυρώσουμε τα κυβερνητικά σχέδια για ιδιωτικοποίηση των Λιμανιών, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη και την απασχόληση με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις που έχει ανάγκη η χώρα μας».

 

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)