to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:03 | 13.03.2018

πηγή: Στο Κόκκινο

Κοινωνία

ΟΑΣΘ: Στους δρόμους της πόλης βγαίνουν λεωφορεία που έμεναν μέχρι σήμερα ακινητοποιημένα

Για τα αστικά λεωφορεία που πρόκειται να βγουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, μετά την ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης που παρατείνει το όριο ζωής των οχημάτων του ΟΑΣΘ μίλησε στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Σάββας Παναγιωτίδης.


Τα λεωφορεία που είναι ακινητοποιημένα λόγω 20ετίας ανέρχονται σήμερα σε 60 και ο αριθμός τους θα έφτανε τα 91 τον Νοέμβριο του 2018. Ωστόσο με την νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία παρατείνεται το όριο ζωής των λεωφορείων του ΟΑΣΘ ακόμη 3 χρόνια, τα συγκεκριμένα οχήματα θα μπορούν να ενταχθούν στον στόλο των οχημάτων- άλλωστε πρόκειται για οχήματα που κυκλοφορούσαν μέχρι τελευταία. Από τα 60 οχήματα που είναι σήμερα ακινητοποιημένα, όπως σημείωσε ο κ. Παναγιωτίδης, «περίπου τα 40-45 έχουν επισκευαστεί και έχουν περάσει και από μια προληπτική συντήρηση και είναι έτοιμα να μπουν με ασφάλεια πλέον στο κυκλοφοριακό έργο μόλις ψηφιστεί το νομοσχέδιο».

«Εάν δεν είχαμε αυτήν την νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης, θα είχαμε μείωση του στόλου του ΟΑΣΘ κατά περίπου 100 λεωφορεία. Καταλαβαίνετε τι προβλήματα αυτό θα δημιουργούσε στο μεταφορικό έργο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιωτίδης, αφήνοντας παράλληλα αιχμές κατά της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΘ για τα συγκεκριμένα λεωφορεία που έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας, καθώς όπως υπογράμμισε «το πρόγραμμα ήταν ξεκάθαρο, θα έπρεπε τα λεωφορεία αυτά να έχουν ήδη αντικατασταθεί από καινούργια, μέσα από μία διαδικασία διαγωνισμού και ήδη την ώρα που αυτά βγαίνουν στην άκρη και παροπλίζονται, θα έπρεπε να δώσει στην κυκλοφορία αντίστοιχα λεωφορεία, ίδια στον αριθμό, για να μπορούμε να έχουμε τον ίδιο αριθμό λεωφορείων που προβλέπει η σύμβαση του ΟΑΣΘ με το δημόσιο».

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Παναγιωτίδης ανέφερε πως δεν μπορεί να γίνει σήμερα αντικατάσταση των οχημάτων, καθώς «ακόμη κι τα χρήματα να είχαμε, που δεν τα έχουμε- ο Οργανισμός είναι καταχρεωμένος από τη παλιά διοίκηση με πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ-, για να γίνει η διαδικασία προκήρυξης διαγωνισμού, προμήθειας λεωφορείων, κατασκευής και παραλαβής, θα περάσουν 3 χρόνια το λιγότερο». «Θα έπρεπε ήδη να είχαν δρομολογηθεί διαδικασίες, να έχουν ενταχθεί ήδη τα λεωφορεία αυτά στον στόλο, αλλά πώς να γίνει αυτό όταν από τον λογαριασμό του αποθεματικού που θα έπρεπε να πληρωθούν τα λεωφορεία αυτά, αντί να έχει 38 εκατομμύρια, είχε 700 ευρώ;», διερωτήθηκε, επισημαίνοντας «δεν είναι μόνο μία τεχνική παράλειψη, υπάρχουν και ποινικές ευθύνες για την προηγούμενη διοίκηση».

Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως η διοίκηση του ΟΑΣΘ ως διοίκηση εκκαθάρισης εν λειτουργία δεν μπορεί να  προχωρήσει σε τέτοια παραγγελία οχημάτων, πως αυτό μπορεί να γίνει μέσω του υπουργείου και πως ήδη το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο προμήθειας λεωφορείων το επόμενο διάστημα, για να προχωρήσει ο σχεδιασμός που αφορά και τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα και με βάση την ένταξη στο κυκλοφοριακό έργο και του μετρό.

Παράλληλα, ο κ. Παναγιωτίδης αναφέρθηκε στο ζήτημα της έλλειψης οδηγών και στην ανάγκη ενίσχυσης του αριθμού τους, σημειώνοντας πως αυτό ήδη έχει συζητηθεί στο διοικητικό συμβούλιο και με το υπουργείο και σημείωσε πως άμεσα θα προχωρήσει η προκήρυξη διαγωνισμού για οδηγούς αλλά και για τεχνητές που επίσης ο Οργανισμός έχει ανάγκη. Έως τότε, πρόσθεσε ο ίδιος, σε συνεννόηση με όλους τους διευθυντές και το ΔΣ ξεκινά μία προσπάθεια ανασυγκρότησης όλων των διοικητικών λειτουργιών, «με πρώτη προτεραιότητα οι οδηγοί του Οργανισμού να βγουν άμεσα στο τιμόνι για να μπορεί να εξυπηρετηθεί ο κόσμος» καθώς όπως ανέφερε στον ΟΑΣΘ τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχε «αντιμετάθεση θέσεων με αδιαφανείς διαδικασίες».

Τέλος, ο κ. Παναγιωτίδης ανέφερε πως προχωρά ικανοποιητικά η επισκευή των οχημάτων που είχαν δοθεί στην ΕΛΒΟ και προανήγγειλε πως την επόμενη εβδομάδα θα δοθούν στον Οργανισμό τα πρώτα 3 οχήματα και και υπολογίζεται ότι θα παραδίδονται περίπου 2 οχήματα κάθε εβδομάδα/ 10ημερο. Καταλήγοντας σημείωσε πως καθημερινά στους δρόμους της πόλης κυκλοφορούν περίπου 410-418 λεωφορεία, σημειώνοντας πως «σταθερά και αργά θα ανεβαίνουν και τα λεωφορεία και το κυκλοφοριακό θα λύνεται περισσότερο».

 

tags: ΟΑΣΘ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)