to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

O Βιμ Βέντερς, οι ψυχίατροι και τα δισκοπωλεία

Το 1992, σε συνέντευξή του στο αμερικανικό μουσικό περιοδικό Spin, ο γερμανός σκηνοθέτης Βιμ Βέντερς προέβη στην εξής δήλωση: «Μην ξοδεύετε τα χρήματά σας στον ψυχίατρο. Ξοδέψτε τα σε ένα δισκοπωλείο».


Το 1992, σε συνέντευξή του στο αμερικανικό μουσικό περιοδικό Spin, ο γερμανός σκηνοθέτης Βιμ Βέντερς προέβη στην εξής δήλωση: «Μην ξοδεύετε τα χρήματά σας στον ψυχίατρο. Ξοδέψτε τα σε ένα δισκοπωλείο».
Λίγους μήνες νωρίτερα, με αφορμή την ταινία του «Μέχρι το Τέλος του Κόσμου», είχε κυκλοφορήσει το ομώνυμο σάουντρακ, γεμάτο τραγούδια από τους σημαντικότερους ροκ καλλιτέχνες εκείνης της εποχής: απ’ τους Talking Heads μέχρι τους RΕΜ, τον Nick Cave και τους U2. Θα μπορούσε κανείς να πει, ενδεχομένως και με μια δόση υπερβολής, πως τη συγκεκριμένη ταινία του Βέντερς δεν τη θυμούνται τόσοι όσοι ακόμη καταφεύγουν σ’ εκείνην την περίφημη συλλογή τραγουδιών.
Στο κινηματογραφικό σύμπαν του Βέντερς είναι φορές που θαρρείς πως η μουσική, πάντα προσεγμένη, πάντα εξαιρετική, κινεί τα νήματα, αποτελώντας κινητήρια δύναμη στις περιπλανήσεις και μπούσουλα στις υπαρξιακές αναζητήσεις των ηρώων. Η μουσική, σημαντική για τον Βέντερς, ως φανατικό ακροατή, αποδείχθηκε σημαντική και για τον Βέντερς ως δημιουργό, όχι μόνο γιατί έχει σκηνοθετήσει ορισμένα σπουδαία μουσικά ντοκιμαντέρ, όπως το Buena Vista Social Club για την κουβανέζικη μουσική ή το the Soul of a Man για τα μπλουζ, ούτε μόνον για τις συνεργασίες του κατά καιρούς με μουσικούς όπως οι Ry Cooder, Nick Cave, Lou Reed, αλλά και γιατί η μουσική κυριαρχεί σε πολλές ταινίες του είτε με τη διαρκή, σχεδόν εμμονική παρουσία των τζουκ μποξ στην «Αγωνία του Τερματοφύλακα πριν από το Πέναλτυ», είτε με εμβληματικές σκηνές στην ιστορία του σινεμά όπως η εμφάνιση του Nick Cave και των Bad Seeds στην ταινία «τα Φτερά του Έρωτα».

Διόλου τυχαίο άλλωστε που ακόμη και η (αφιερωμένη στο βρετανικό συγκρότημα Kinks) πρώτη του ταινία είχε τίτλο Summer in the City, απ’ το ομώνυμο τραγούδι των Lovin’ Spoonful, ή που στην προσωπική του ιστοσελίδα ο επισκέπτης θα βρει λίστες τραγουδιών επιλεγμένα από τον Βέντερς.
Αυτές τις μέρες, μέχρι και τις 4 Δεκεμβρίου 2016, την αίθουσα Σταύρος Τορνές στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι, η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης αναζητά τις κινηματογραφικές (και μουσικές) περιπλανήσεις του γερμανού δημιουργού στο αφιέρωμα με τίτλο «Wenders in Town», μέσα από τέσσερις ταινίες του: Η αγωνία του τερματοφύλακα πριν από το πέναλτι (1972), Η Αλίκη στις πόλεις (1974), Παρίσι, Τέξας(1986) και Τα φτερά του έρωτα (Ο ουρανός πάνω από το Βερολίνο, 1987).

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)