to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:01 | 19.11.2021

Πολιτική

O Θ. Δρίτσας για το διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης της ΠΑ στην Καλαμάτα

Οι τοποθετήσεις του Θ. Δρίτσα για το διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης της ΠΑ στην Καλαμάτα


Αναλυτικά οι ομιλίες:

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, το κείμενο της επίκαιρης επερώτησης μας περιέχει πολλές λεπτομέρειες και θέτει πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα. Κατατέθηκε λίγους μήνες πριν, συζητείται τώρα και έχει συζητηθεί το θέμα και στην επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων και συμβάσεων διαδικασίας. Όμως οι διαδικασίες ορθά στην επιτροπή αυτή καλύπτονται από τον κανόνα της μυστικότητας. Εκεί ο Υπουργός μας είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.

Και όμως, κύριε Υπουργέ, κάτι αλήθεια συμβαίνει εδώ, κάτι μυστικό. Δεν το είπε για αυτόν τον λόγο ο ποιητής Διονύσης Σαββόπουλος, αλλά εδώ ταιριάζει. Πραγματικά αν δει κανείς τις λεπτομέρειες και τα στοιχεία και τα δεδομένα εξίσταται.

Θα μείνω στα πολύ βασικά. Έχουμε μια άξια Πολεμική Αεροπορία με εκπαιδευμένους πιλότους αναγνωρισμένους παγκοσμίως για την υψηλή εκπαίδευσή τους και για την επάρκεια και έχουμε κενά στη διαδικασία της γρήγορης εκπαίδευσης. Αυτά τα ανέφερε ο Δημήτρης Βίτσας πριν. Έχουμε έναν χώρο παραδοσιακά που λειτουργεί στην Καλαμάτα επαρκή με διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης, με εγκαταστάσεις, ο οποίος πράγματι μπορεί να αναβαθμιστεί όχι μόνο κτιριακά αλλά και με όλες τις δομές με ένα κόστος όχι πολύ υψηλό. Και έχουμε εκπαιδευτικά αεροσκάφη τα οποία είναι πεπαλαιωμένα και τα οποία μπορεί πράγματι το ελληνικό δημόσιο, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να κινήσει διαδικασία αγοράς νέων, επισκευής συντήρησης και αναβάθμισης όσων ένα από τα παλαιά εν χρήση μπορούν να επιβιώσουν και έχουν χρόνο ζωής ακόμα και να αποκτήσουμε, όπως είναι πολλά χρόνια σχεδιασμένο και συμφωνημένο, ένα διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, με κόστος σύμφωνα με μελέτη από το επιτελείο και το αρχηγείο το 2017, που δεν ξεπερνάει τα 760 εκατομμύρια με 800 εκατομμύρια συμπεριλαμβανομένων στον υπολογισμό και των αμοιβών των στελεχών της πολεμικής αεροπορίας  -που έτσι και αλλιώς υπάρχουν, ενώ η νέα σύμβαση δεν είναι βέβαιο ότι το περιλαμβάνει, αυτές παραμένουν στον κρατικό προϋπολογισμό- και τα καύσιμα.

Να πούμε ότι δεν είναι πάρα πολύ ακριβείς οι υπολογισμοί και ότι μπορεί να είναι 1 δισεκατομμύριο. Έρχονται τότε μέσα από την κινητικότητα που είχε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας εταιρείες από διάφορες χώρες και καταθέτουν προτάσεις οι οποίες καταλήγουν σε ένα κόστος γύρω στο 1.200.000.000 σε βάθος εικοσαετίας. Εκεί συγκλίνουν όλες, αν ήθελε κανείς να επιλέξει για λόγους ταχύτητας, γιατί δεν μπορούμε άλλο να περιμένουμε. Αυτά δεν τα αξιοποιεί η σημερινή Κυβέρνηση.

Κάποια στιγμή φέρνει την πρότασή της η οποία αγγίζει το 1.400.000.000 σε βάθος εικοσαετίας. Και ενώ παίρνει τη σύμφωνη γνώμη κατά πλειοψηφία μόνο με την κυβερνητική πλειοψηφία από την επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων και συμβάσεων, μετά από τέσσερις μήνες ανακοινώνει την τελική συμφωνία που το ύψος της μέσα σε τέσσερις μήνες εκτοξεύεται κατά 400 εκατομμύρια περίπου και φτάνει το 1.800.000.000 σε βάθος εικοσαετίας.

Τελειώνω, κυρία Πρόεδρε.

Βεβαίως, υπάρχει το επιχείρημα της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής. Είναι ανεπαρκές. Η επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων και συμβάσεων επί της ουσίας αναφορικά με το κόστος δεν έχει εγκρίνει, δεν έχει δώσει θετική σύμφωνη γνώμη ούτε κατά κυβερνητική πλειοψηφία. Είναι άκυρη η διαδικασία και δεν έχει δικαίωμα η Κυβέρνηση να προχωρήσει. Άσε που οι πιο μετριοπαθείς υπολογισμοί  αναβαθμίζουν στο βάθος εικοσαετίας το κόστος στα 2. 800.000.000. Γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό και να γίνεται ανεκτό;

Πέρα από το ότι στερείται το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Αρχηγείο Ενόπλων Δυνάμεων, η Πολεμική Αεροπορία τη δυνατότητα να ελέγχουμε εμείς τα πάντα, να έχουμε πλήρη αυτάρκεια και μπορούμε να τα έχουμε με πολύ χαμηλότερο κόστος και να έχουμε τη δυνατότητα το διεθνές κέντρο να προσελκύσει -όπως είναι και παράδοση- πολλές άλλες χώρες και να έχουμε και ανταπόδοση και προστιθέμενη αξία και οικονομικά πέρα από τις διεθνείς σχέσεις, την ανάπτυξη σχέσεων φιλίας και συνεργασίας με πολλές χώρες ως προς αυτό, αυτό το απεμπολούμε και το δίνουμε στο Ισραήλ και σε μία ιδιωτική, ημικρατική, -μπερδεμένα πράγματα!- ισραηλινή εταιρεία, για να ωφεληθεί από την τεχνογνωσία, για να ωφεληθεί από τις διεθνείς σχέσεις και με μεγάλο κόστος. Είναι σκάνδαλο αυτό ή δεν είναι; Είναι ταυτόχρονα μια ανεύθυνη ανεμελιά, μια ανευθυνότητα άνευ προηγουμένου και αναπτυξιακή και ως προς τα θέματα της άμυνας και είναι έλλειψη σεβασμού στην πολεμική αεροπορία.
Αυτό είναι το νόημα της δικής μας παρέμβασης. Γι’ αυτό πρωτοστατεί ο Αλέξης Τσίπρας, διότι είναι κρίσιμο θέμα και δεν είναι ήσσονος σημασίας.

Τελειώνω γιατί δεν έχω άλλον χρόνο. Θέλω να κρατήσω χρόνο και για τη δευτερολογία μου. Δεν υπάρχει πρόνοια για τη συντήρηση αυτών των αεροσκαφών που οι Ισραηλινοί θα μας νοικιάσουν με το leasing στην ΕΑΒ ή οπουδήποτε αλλού, δεν υπάρχουν πάρα πολλά ζητήματα.

Και τέλος, επιτέλους δεν μπορεί να μην έρθει αυτή η συμφωνία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Είναι ένας ακόμα λόγος ακυρότητας. Δεν έχετε δικαίωμα να υλοποιήσετε αυτή τη συμφωνία. Ακυρώσετε την, πάγωσε την. Τηρείστε τις διαδικασίες και φέρτε τη στη Βουλή προς έγκριση, όπου εκεί θα δούμε και όλες τις λεπτομέρειες που θα είναι πολύ ουσιαστικές για μια απόφαση πολύ σοβαρή για το μέλλον της ελληνικής αεροπορίας και την εκπαίδευση των πιλότων.

Η Δευτερομιλία

Ο κύριος Υπουργός υπερέβη το χρόνο και των τριών ομιλιών -πρωτομιλία, δευτερομιλία, τριτομιλία- κατά επτά λεπτά στο σύνολο του δικαιούμενου χρόνου. Επομένως, έχουμε μια άλλη κατανόηση. Δεν ζητώ να μη μιλήσει δευτερολογία και τριτολογία. Αλίμονο.

Αν θέλετε, ας μετρηθεί ο χρόνος από τώρα.

Κύριε Υπουργέ, πραγματικά μας καταπλήξατε σήμερα. Διότι επιστρατεύσατε μια σειρά από λογικοφανή επιχειρήματα σε ορισμένα ζητήματα που θελήσατε να επιλέξετε να αναδείξετε, αλλά δεν είναι δύσκολο να παραδεχτείτε ότι τα προσεγγίσατε όλα ή σχεδόν όλα με μισές αλήθειες, που σημαίνει απόκρυψη της συνολικής και πραγματικής αλήθειας.

Και αυτό είναι κάτι για το οποίο εγώ έχω εξήγηση. Και όλη η εξήγηση συμπυκνώνεται σε αυτό που είπε πριν από λίγο ο Δημήτρης Βίτσας και νωρίτερα οι υπόλοιποι συνάδελφοι, αλλά και με πολύ μεγάλη έμφαση έμεινε σε αυτό ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος, ο Γιάννης Ραγκούσης. Γιατί δεν φέρνετε τη Συμφωνία; Η επίκληση ότι προβλέπεται διαδικασία που καταλήγει στο ΚΥΣΕΑ, δεν είναι επιχείρημα. Δεν υπάρχει καμία νομοθετική διάταξη που να σας απαγορεύει να φέρετε τη συμφωνία στη Βουλή κι όταν λέμε στη Βουλή, εννοούμε στην Ολομέλεια.
Κι αυτό που είπε ο Δημήτρης Βίτσας, οι εκπρόσωποι των κομμάτων κι αυτό που είπατε εσείς, ενδεχομένως, στην Επιτροπή Εξοπλιστικών και οτιδήποτε άλλο, χρήσιμα είναι, αλλά δημόσιος διάλογος με ευθύνη των κομμάτων απέναντι σε μια τέτοια συμφωνία δεν μπορεί να αναληφθεί, αν δεν έρθει στη Βουλή. Το ερώτημα είναι γιατί να μην έρθει; Μια συμφωνία leasing είναι. Μήπως είναι κάτι άλλο; Μπορεί να έχει αυτή η Συμφωνία μυστικά που εκθέτουν τα στρατηγικά και εθνικά συμφέροντα της χώρας; Για εκπαίδευση μιλάμε.

Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι αυτή η συμφωνία μπορεί να είναι μυστική, παρά μόνο αν ισχύει αυτό με το οποίο άρχισα την πρωτομιλία μου, ότι κάτι αλήθεια συμβαίνει εδώ, κάτι μυστικό. Δεν υπάρχει επιχείρημα για να μην έρθει η Συμφωνία στη Βουλή, παρά μόνο επιχείρημα ενοχής. Και μας δικαιώνει απόλυτα, και τον Πρόεδρο και όλους εμάς!

Κύριε Υπουργέ, μην αναλαμβάνετε τέτοια ευθύνη. Είπατε ότι πήγε στο Ισραήλ ο τότε Διοικητής της ΔΑΕ και άνοιξε η συζήτηση. Μετά πήγατε και προχώρησε. Ξέρουμε όλοι και όλες πάρα πολύ καλά ότι τη συμφωνία την έκλεισε αυτοπροσώπως ο κ. Μητσοτάκης με τον κ. Νετανιάχου. Τι συμπεριέλαβε σε αυτή; Και τι ακριβώς βάρυνε, ώστε να γείρει η πλάστιγγα σε αυτή την επιλογή; Δεν μπορεί να είναι μυστικό και δεν μπορεί να αναλάβετε εσείς την ευθύνη γι’ αυτό. Σας τιμά το ότι είστε γενναίος και αφού έχετε αυτή τη θέση, δεν κρύβεστε από ηθική άποψη, αλλά όλοι ξέρουμε ότι δεν την υπογράψατε εσείς αυτή τη Συμφωνία, ούτε την εμπνευστήκατε εσείς.

Δεν μπορεί να υπάρχει απειλή ξαφνικού θανάτου, ενώ ξέρουμε όλες και όλοι ότι υπάρχουν μεταβατικές δυνατότητες μέχρι να δοθεί η σωστή λύση. Ο Δημήτρης ο Βίτσας λίγο πριν, με την απάντηση που σας έδωσε για την επιτάχυνση που επικαλεστήκατε, τα είπε όλα. Η μισή αλήθεια που κρύβει ολόκληρη την αλήθεια! Είναι σύμβαση ένοχη και σε αυτό εμείς θα επιμείνουμε.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)