«Η απόφαση που ελήφθη την Παρασκευή να μεταφέρεται το φυσικό αέριο από την Κασπία στην Ευρώπη με τον Trans Adriatic Pipeline μέσω Ελλάδας και Ιταλίας σημαίνει ότι οι νέες προμήθειες πιθανόν δεν θα ασκήσουν πίεση προς τα κάτω στις τιμές του φυσικού αερίου» στην ΕΕ, ανέφερε ο Φιτς.
«Ο εναλλακτικός αγωγός που απορρίφθηκε (και περνούσε) από την Ανατολική Ευρώπη θα μπορούσε να επιφέρει μια μέτρια πτώση των τιμών λόγω της μεγαλύτερης δυναμικότητας του και διότι θα συνέβαλε στην διαφοροποίηση των προμηθευτών στις χώρες που εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από το ρωσικό αέριο», σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης.
«Ο αγωγός που επελέγη από την κοινοπραξία Shah Deniz II της οποίας ηγείται η BP και η οποία επιχειρεί στο Αζερμπαϊτζάν, θα έχει ετήσια δυναμικότητα 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, ίση με περίπου το 2% της ευρωπαϊκής κατανάλωσης αερίου. Αυτό είναι απίθανο να αρκέσει για να επηρεάσει τις τιμές. Ο αγωγός θα καταλήξει στην Ιταλία, η οποία ήδη διαθέτει άφθονες προμήθειες φυσικού αερίου από πηγές όπως η Ρωσία, η Αλγερία και η Λιβύη. Αυτό σημαίνει πως διαθέτει την υποδομή για να καταστήσει δυνατή την διανομή αερίου από την Κασπία στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά είναι απίθανο να έχει κάποιο σημαντικό όφελος (σ.σ. η ίδια η Ιταλία) από την περαιτέρω διαφοροποίηση των προμηθευτών της», εκτιμά ο Φιτς.
Πηγή: AΜΠΕ
Διαβάστε επίσης: Η αλήθεια και η πραγματικότητα για τον TAP και τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς