to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:36 | 05.09.2019

Πολιτική

Αντιδράσεις για την «μαστοράκεια λογοκρισία» στον Γαβρά: «Δεν είμαστε στο 1973»

«Σήμερα δεν υπάρχει λογοκρισία. Ούτε τηλεοπτικά βασανιστήρια υπάρχουν, όπως αυτά που έκανε ο κ. Μαστοράκης στους βάρβαρα χτυπημένους φοιτητές μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες», τονίζει ο Νίκος Παππάς


Σε ανάρτησή του στο facebook για τα σχόλια Μαστοράκη σχετικά με την ταινία του Κώστα Γαβρά (βλέπε παρακάτω), ο Ν. Παππάς αναφέρει αναλυτικά:

Έμαθα δια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ότι ο κ. Μαστοράκης (ο γνωστός κ. Μαστοράκης) αναρωτιέται από που κι ως που χρηματοδότησε η δική μας διακυβέρνηση την ταινία του Κώστα Γαβρά, η οποία βασίζεται στο βιβλίο του πρώην υπουργού Οικονομικών, Γ. Βαρουφάκη.

Επαναλαμβάνω για όσους έχουν μείνει με ανοιχτό το στόμα: Ο Μαστοράκης ρωτάει γιατί χρηματοδοτήθηκε η ταινία του Γαβρά.

Δεν ρωτάει γιατί χρηματοδοτήθηκε κάποιο από τα δεκάδες σήριαλ των τηλεοπτικών σταθμών.

Δεν ρωτάει, βεβαίως, γιατί χρηματοδοτήθηκαν οι μεγάλες παραγωγές του Hollywood και του BBC.

Ας γνωρίζει λοιπόν και ο ίδιος ότι το επιτυχημένο πλαίσιο ενίσχυσης των οπτικοακουστικών παραγωγών δεν προβλέπει κάποια διαδικασία λογοκρισίας.

Ίσως ο ιδιος να προτιμούσε μια τέτοια διαδικασία, η οποία θα επέτρεπε τη λογοκρισία στον Γαβρά.

Λογοκρισία. Όπως την περίοδο 1967- 1974. Την περίοδο της χούντας. Της χούντας την οποία ο ίδιος υπηρέτησε με συνέπεια και τηλεοπτικό ενθουσιασμό.

Σήμερα δεν υπάρχει λογοκρισία. Ούτε τηλεοπτικά βασανιστήρια υπάρχουν, όπως αυτά που έκανε ο κ. Μαστοράκης στους βάρβαρα χτυπημένους φοιτητές μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες.

Πριν λίγους μήνες ένας παρουσιαστής τηλεοπτικής εκπομπής του είπε: «Νίκο μου, δεν είσαι χουντικός».

Αυτή η πρόταση είναι προφανώς αναληθής.

Όχι μόνο γιατί ο κ. Μαστοράκης επέλεξε να «ανακρίνει» τους ήδη βασανισμένους φοιτητές στον τηλεοπτικό αέρα. Αλλά επειδή θεωρεί περίπου λογικό να ξαναμπεί στην ημερήσια διάταξη η λογοκρισία.

Το πρόβλημα στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, δεν είναι ο κ. Μαστοράκης και τα θετικά για τη χούντα αισθήματά του. Αυτά τα ξέρουν και οι πέτρες.

Το πρόβλημα είναι η χυδαία προσπάθεια να παρουσιαστεί αυτός και οι όμοιοι του ως μεσαιοχωρίτες.

Το πρόβλημα, επίσης, είναι ότι αισθάνεται σαν το -πολιτικά και ηθικά- ξεπλυμένο ψάρι μέσα στο νερό της νέας τηλεοπτική πραγματικότητας.

Για το τέλος αυτού του σημειώματος, απλώς παραθέτω το πασίγνωστο βίντεο της ανάκρισης των φοιτητών από τον γνωστό κ. Μαστοράκη και της προσπάθειας υπογραφής δήλωσης μετανοίας.

Τι είπε ο Ν. Μαστοράκης που θυμήθηκε το μαύρο παρελθόν του:

Αφόρητη πλήξη έφερε στο φεστιβάλ της Βενετίας ο Γαβράς και το έσχατο low budget πόνημά του με ήρωα έναν ανόητο, φαύλο, μπουφονο, κάποιον Μπαρουφακη που ήθελε να γίνει celeb. Η ταινία του Γαβρά (για τον οποίο έχω ακόμη άκρατο θαυμασμό από την εποχή του "Ζ" και μόνο γι αυτή την ταινία) εσφαγιασθη από τους κριτικούς (σημειώστε, τους μη κομμουνιστές και υστεροαριστερους) και ίσως κερδίσει το βραβείο (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) της πιο βαρετής και ανόητης ταινίας της χρονιάς.

Εδώ και χρόνια, κάθε φιλμ του βετεράνου Γαβρά ήταν χειρότερο από το προηγούμενο, φαίνεται όμως ότι έπιασε πάτο με το Μπαρουφακειο εγχείρημα. Ντρέπομαι που, έστω και περιφερειακά, η ταινία αυτή εφάπτεται της Ελλάδας και επειδή μαθαίνω από τα ΜΜΕ ότι το budget της ήταν μόνο 630,000 ευρώ, θυμάμαι ότι αυτό το ποσόν ακριβώς εισέπραξε ο Γαβράς από τον άθλιο, τότε, υπουργό Παππα ως το "30% του γενικού κόστους."

Προτρέπω τους καλούς εισαγγελείς να ερευνήσουν πώς ακριβώς το "γενικό κόστος" φουσκώθηκε έτσι που να εισπράττει ο Γαβράς τελικά το 100%. Με δεδομένο ότι η ταινία δεν προβάλλει τη χώρα, τον πολιτισμό ή τον τουρισμό, γιατί ο Παππας βιάστηκε να "χρηματοδοτήσουμε" τον Γαβρά, ελάχιστο χρόνο πριν αποχαιρετήσουν οι Συριζαλητες την εξουσία;

Η απάντηση του Γιάνη Βαρουφάκη:

Ο Νίκος Μαστοράκης, που το εμβληματικότερο γεγονός της αμφιλεγόμενης καριέρας του ήταν η περίφημη «συνέντευξη»-ανάκριση στο ΚΕΒΟΠ των φοιτητών του Πολυτεχνείου αμέσως μετά την εξέγερση του '73, (που ο απόηχός της τον οδήγησε εκτός Ελλάδος για αρκετά χρόνια μέχρι να τον επανασυστήσουν στο ελληνικό κοινό Μπερλουσκονικοί ολιγάρχες), αποφάσισε ότι θα θέσει το πνευματικό του ανάστημα στην υπηρεσία αποδόμησης του Γαβρά και της ταινίας του (που όπως και οι υπόλοιποι διαπρύσιοι εχθροί της, δεν την έχει δει καν).

Ανάμεσα σε εκφράσεις χαμαιτυπείου οι οποίες ωστόσο συνιστούν υποκειμενική προσωπική άποψη (και αισθητική), προχωράει αδίστακτα και στη δημιουργία/αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ταινίας. Όσοι έχουν ρίξει μια ελάχιστη ματιά στον εν λόγω νόμο, γνωρίζουν ότι κανένα «λεφτό» κανενός φορολογούμενου δεν πάει σε κανέναν κινηματογραφιστή, αντίθετα τους επιστρέφεται ένα μέρος των χρημάτων που ήδη επενδύσανε οι ίδιοι.
Δεν τα ξέρει αυτά ο κ. Μαστοράκης; Δύσκολο, γιατί δε χρειάζεται να διαβάσει τα τρισκατάρατα «αριστερά ΜΜΕ» για να πληροφορηθεί την αλήθεια. Ας διαβάσει τη «newspaper of record», του ομίλου που εμβληματικοί δημοσιογράφοι μεταπήδησαν στα κυβερνητικά βουλευτικά έδρανα. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μαστοράκης σίγουρα δεν ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί την αλήθεια. Στην πρόσκλησή μας να ακούσει την πραγματικότητα, προτίμησε να μονώσει τον τοίχο του με μπλοκάρισμα.

Ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, σχολιάζει την επίθεση Μαστοράκη στον Γαβρά:

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)