to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Ο Γιάννης Βρούτσης και η ναυμαχία του Ναυαρίνου

Ακολουθεί «πραγματική ιστορία»...


Ακολουθεί πραγματική ιστορία, σαν κι αυτές που στην σφαίρα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποκαλούνται ως «βιωματικά ποστ»: Ο Γιάννης, φίλος και συμμαθητής, διέθετε εξαιρετικό ταλέντο στην υποκριτική και στη ρητορική, το οποίο δυστυχώς δεν αξιοποίησε όσο θα έπρεπε. Ωστόσο, τα χρόνια του Λυκείου, με κάθε αφορμή έβρισκε την ευκαιρία να επιδεικνύει το ταλέντο του αυτό, το οποίο σε συνδυασμό με το εκρηκτικό του χιούμορ συνέθετε ένα απολαυστικό μείγμα.

Μια από αυτές ήταν και το μάθημα της Ιστορίας Δέσμης. Και συγκεκριμένα, το μάθημα στο οποίο η διδασκαλία θα ξεκινούσε με την εξέταση για την περίφημη ναυμαχία του Ναυαρίνου. Ο καθηγητής Ιστορίας, λοιπόν, έκανε το… λάθος να ρωτήσει τον Γιάννη τι ξέρει για τη ναυμαχία του Ναυαρίνου. Από την πρώτη στιγμή της απάντησης, ήταν σαφές πως ο Γιάννης δεν είχε σκοπό να πει κάτι επ’ αυτού. Αντιθέτως, άρχισε να μιλά για πράγματα που δεν είχαν την παραμικρή σχέση ούτε με το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός αλλά ούτε και με το μάθημα της Ιστορίας εν γένει. Παραδόξως, ο καθηγητής δεν τον διέκοψε, με αποτέλεσμα το λογύδριο του Γιάννη να προσεγγίσει το δεκάλεπτο. Όταν τελείωσε, ο καθηγητής ρώτησε τον Γιάννη: «Ωραία, Γιάννη παιδί μου.

Αλλά, για τη ναυμαχία του Ναυαρίνου έχεις κάτι να μας πεις;». «Για τη ναυμαχία του Ναυαρίνου; Όχι!», ήταν η άμεση απάντηση του Γιάννη, με την ιστορία να κλείνει με ένα δυνατό γέλιο από όλη την τάξη. 

Ακούγοντας τον συνονόματο με τον φίλο μου υπουργό Εργασίας, Γιάννη Βρούτση, να μιλά στη Βουλή, συνειρμικά ανακάλεσα την παραπάνω ιστορία από τα μαθητικά μου χρόνια. Κι αυτό γιατί οι απαντήσεις που έδωσε ο Γ. Βρούτσης αναφορικά με τον τραγέλαφο της τηλέ-κατάρτισης των επιστημόνων μέσω ΚΕΚ, που απέσυρε μετά την κατακραυγή, δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με τα ερωτήματα που τέθηκαν. Τα επιχειρήματα, λοιπόν, του υπουργού βασίστηκαν στα παρακάτω σημεία: 1. Η κυβέρνηση είναι φιλεύσπλαχνη και φροντίζει για όλους, άρα πρέπει να φροντίζει και για τη δια βίου κατάρτιση των επιστημόνων. 2. Τα πράγματα έγιναν πολύ γρήγορα. 3. Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει έκτακτες συνθήκες 4. Η αναγνώριση του λάθους συνιστά γενναιότητα. 5. Παραλάβαμε το θεσμικό πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ. 6. Και ο ΣΥΡΙΖΑ εκπόνησε προγράμματα κατάρτισης μέσω ΚΕΚ.

Η σχέση της… φροντίδας που υπάρχει ανάμεσα στην ανάγκη κατάρτισης των επιστημόνων και στο πρόγραμμα κατάρτισης που εκπόνησε η κυβέρνηση με το Σκοιλ_Ελικικού κι άλλα παρόμοια απίθανα, είναι κάτι που μόνο ο αρμόδιος υπουργός το γνωρίζει. Ενδεχομένως, κι όσοι τον υπερασπίζονται.

Τα πράγματα έγιναν όντως πολύ γρήγορα. Αλλά, όχι όπως το εννοεί ο Γ. Βρούτσης. Και αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι η ταχύτητα με την οποία επέλεξαν να στήσουν την τηλέ-κατάρτιση επιστημόνων μέσω ΚΕΚ και μάλιστα με υλικό που αφορούσε δεξιότητες που αφορούσαν τη δεκαετία του ’90 (στην καλύτερη των περιπτώσεων) και με ποιότητα… Σκοιλ_Ελικικού. Αφού όμως τα πράγματα έγιναν τόσο γρήγορα λόγω των έκτακτων συνθηκών, πώς πρόλαβε ο Γ. Βρούτσης να εντοπίσει όταν τέθηκε αρχικά το θέμα πως η όλη φασαρία γίνεται για 3-4 λάθη και κατόπιν να το αποσύρει;

Ποιο λάθος αναγνώρισε ο Βρούτσης; Τα 3-4 της περασμένης βδομάδας; Το ότι οι εταιρείες που είχαν αναλάβει την εκπόνηση του έργου διασυνδέονταν με πρόσωπα από την κυβέρνηση και το κόμμα της ΝΔ; Ελπίζουμε να το διευκρινίσει κάποια στιγμή.

Και φτάνουμε στο αγαπημένο σύνθημα της ΝΔ, στο ότι για όλα «φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ»: Πώς είναι δυνατόν ένας υπουργός που συμμετέχει σε μια κυβέρνηση «αρίστων» να χρησιμοποιεί το νομοθετικό πλαίσιο που κληροδότησε ο ΣΥΡΙΖΑ; Η ΝΔ δεν ήταν που επί σχεδόν πέντε χρόνια αποκαλούσε την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ως «τη χειρότερη κυβέρνηση όλων των εποχών»; Πώς καταδέχτηκε ο Γ. Βρούτσης να χρησιμοποιήσει κάτι από τους «χειρότερους»; Για ποιο λόγο δεν το άλλαξε; Πώς μπορεί ένας υπουργός να αποποιείται την ευθύνη που έχει για κάποιο θέμα της αρμοδιότητας του, λέγοντας πως έφταιγαν οι προηγούμενοι, και την ίδια στιγμή να επιχειρεί να εμφανιστεί ως «υπεύθυνος»;

Το τελευταίο επιχείρημα του Γ. Βρούτση είναι ακόμα… καλύτερο: Και ο ΣΥΡΙΖΑ, είπε, είχε εκπονήσει προγράμματα κατάρτισης μέσω ΚΕΚ. Και γιατί δεν τα κατήγγειλε ως αντιπολίτευση η ΝΔ; Είχε κάποιο από αυτά «μαργαριτάρια» του τύπου Σκοιλ_Ελικικού; Είχε εντοπίσει κάποιο σκάνδαλο η ΝΔ σε αυτά;

Αν ναι, πότε σκοπεύει να το αναδείξει;

Το πιο δυσάρεστο απ’ όλα τα παραπάνω είναι πως ο Γιάννης ήξερε πολύ καλά ότι έκανε πλάκα με τη ναυμαχία του Ναυαρίνου. Ο Γιάννης Βρούτσης, όμως, μιλούσε σοβαρά.

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)