to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:50 | 05.09.2017

Πολιτική

Αλ. Τσίπρας: Η Ιόνια Οδός αποτελεί τμήμα ενός στρατηγικού σχεδίου που θα αλλάξει στο σύνολό της την εικόνα της χώρας (βίντεο)

Ο Αλέξης Τσίπρας στην κεντρική εκδήλωση για τα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού, στο 198,8 χλμ.


Το μήνυμα, πως «τα μεγάλα έργα που εξυπηρετούν τον πολίτη, που αναβαθμίζουν ολόκληρες Περιφέρειες και δίνουν οικονομική πνοή σε μια ξεχασμένη περιοχή της χώρας μας, μπορούν να συμβαδίζουν με την προστασία του δημόσιου συμφέροντος», έστειλε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την ομιλία του στην κεντρική εκδήλωση για τα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Επισκοπικού, λίγο πριν την σύνδεση του νέου αυτοκινητόδρομου με την Εγνατία. 

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε πως η κυβέρνηση παραδίδει σήμερα, ένα οδικό έργο στρατηγικής σημασίας για όλη τη Δυτική Ελλάδα, για την Ήπειρο, που βγάζει από την απομόνωση μια ολόκληρη περιοχή και αναβαθμίζει το ρόλο της χώρας στην ευρύτερη περιοχή. Μάλιστα προσέθεσε πως ένα όραμα για χιλιάδες πολίτες μιας ξεχασμένης γωνιάς της πατρίδας μας, παίρνει σάρκα και οστά και μάλιστα όταν, μετά από πολλά χρόνια, είχε δημιουργηθεί η εντύπωση πως η Ιόνια Οδός, θα είναι σαν το γιοφύρι της Άρτας.

Ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε πως έργο αυτό, δίνει μία μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην περιφερειακή ανάπτυξη στο εμπόριο στις μεταφορές στον τουρισμό, ενώ δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά στην ιστορία τους έργου λέγοντας: «Τα έργα αυτά ξεκίνησαν το 2006, τέσσερις κυβερνήσεις πριν από μας, ολοκληρώνονται με μας. Αναπόφευκτη όμως ταυτόχρονα είναι και η σύγκριση της αποτελεσματικότητας, η σύγκριση του χρονοδιαγράμματος, από το 2006 ως το 2015, για την Ιόνια οδό. Είχαμε την ολοκλήρωση περίπου του 50% των έργων σε εννέα χρόνια και μετά σήκωσαν κάποιοι τα χέρια ψηλά, καθώς το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους ήταν τέτοιο που τους ανάγκασε να σταματήσουν τα έργα. Μέσα σε δυόμισι χρόνια όχι μόνο καταφέραμε να ξεκολλήσουμε τα έργα, να τα επανεκκινήσουμε, όχι μόνο βρήκαμε μία φόρμουλα ευνοϊκή για το δημόσιο συμφέρον, αλλά καταφέραμε και τηρήσαμε απόλυτα τα χρονοδιαγράμματα και κάνουμε πράξη ένα όνειρο ένα όραμα για όλη τη Δυτική Ελλάδα ένα έργο πνοής για τη χώρα». 

Έργα όπως η Ιόνια Οδός δεν έχουν για μας μόνο αυτοτελή σημασία, αλλά αποτελούν τμήματα, μέρος στρατηγικού σχεδίου που στοχεύει να αλλάξει στο σύνολο της, την εικόνα της χώρας μετά από μια δύσκολη και παρατεταμένη πορεία μέσα στα πλαίσια σκληρής επιτροπείας και σκληρής δημοσιονομικής προσαρμογής, προσέθεσε ο Αλέξης Τσίπρας.

 

Νέα εποχή με δίκαιη ανάπτυξη 

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην οικονομική κατάσταση της χώρας, τονίζοντας ότι «η χώρα βρίσκεται για τα καλά σε πορεία εξόδου από την μακροχρόνια οικονομική κρίση», και προσέθεσε ότι ο στόχος για μια νέα Ελλάδα, απαλλαγμένη από τα βαρίδια του παρελθόντος, αλλά και από το ασφυκτικό καθεστώς της επιτροπείας μας, είναι πλέον «ορατός, εφικτός, ρεαλιστικός». Για μια νέα Ελλάδα «που θα αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και θα μπορεί να βασίζεται στις δικές της δυνάμεις αλλά και να σχεδιάζει αυτοδύναμα με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον για τους νέους ανθρώπους, τις νέες γενιές που μπορούν να αντλήσουν από τον τεράστιο πλούτο, τα τεράστια πλεονεκτήματα της χώρας για να μείνουν εδώ, να προκόψουν εδώ, ή και να επιστρέψουν αυτοί που κατά χιλιάδες έφυγαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια. Μία Ελλάδα στην οποία η ανάπτυξη και η παραγωγική ανασυγκρότηση θα συμβαδίζουν με την κοινωνική δικαιοσύνη και την εδραίωση της διαφάνειας της αξιοκρατίας και της δημοκρατίας».

 Επισήμανε ότι η επιτυχής έξοδος στις αγορές, οι αναβαθμίσεις από πιστωτικούς οίκους της ελληνικής οικονομίας, η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης και «μία εξαιρετικά σημαντική απόφαση που κλειδώνει την προοπτική βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους», φέρνει πιο κοντά από ποτέ την προοπτική υλοποίησης αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτής της νέας προοπτικής για τη χώρα. 

«Υλοποιώντας τους στόχους και κατακτώντας την οικονομική σταθερότητα η χώρα μας γυρίζει σελίδα ανοίγοντας το βηματισμό της σε μία νέα εποχή, μία εποχή όμως που πρέπει από τώρα να σχεδιάσουμε να οραματιστούμε για να μπορέσουν να την κάνουμε πράξη. Και για μας αυτή η εποχή έχει ένα όραμα που ονομάζεται δίκαιη ανάπτυξη», τόνισε ο πρωθυπουργός. 

Σημείωσε ακόμα πως το 2017 αναμένεται να έχουμε ρυθμό ανάπτυξης περίπου 2% ανάπτυξη, ποσοστό που είχαμε να δούμε από το 2008, και επισημαίνοντας πως και πριν το 2008 η χώρα είχε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, που όμως «δεν φάνηκαν αρκετοί για να συγκρατήσουν τη χώρα από τον κατήφορο των ελλειμμάτων, της διόγκωσης του χρέους και σε τελική ανάλυση της ανυπαρξίας υποδομών που θα δημιουργούσαν ένα πλαίσιο προστασίας στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που επλήγησαν περισσότερο από την κρίση». 

«Δεν θέλουμε να επιστρέψουμε σε αυτό το παραγωγικό μοντέλο που είχαμε πριν από την κρίση, θέλουμε να επιστρέψουμε σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά θέλουμε αυτή η ανάπτυξη να είναι δίκαιη, να καταμερίζει τα ωφελήματα σε όλη την κοινωνία και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους», τόνισε ο κ. Τσίπρας και επισήμανε, από την Ήπειρο «τη Δυτική Ελλάδα που πράγματι είναι αδικημένη περιοχή τα χρόνια της ευμάρειας» πως «το όραμα της δίκαιης ανάπτυξης, πρωτίστως, αφορά αυτές τις περιφέρειες, αφορά τους πιο αδύναμους, αυτούς που τα προηγούμενα χρόνια σήκωναν το βάρος της οικονομικής κρίσης». 

«Αυτός εδώ ο σπουδαίος δρόμος, η Ιόνια Οδός, που εκσυγχρονίζει την περιοχή, φέρνει πιο κοντά την Ευρώπη και μεταφορικά και κυριολεκτικά, είναι ένα μόνο κομμάτι του νέου δρόμου που θέλουμε να ανοίξουμε για το μέλλον αυτής της χώρας», προσέθεσε.

Καταλήγοντάς, ο πρωθυπουργός συνεχάρη όλους όσοι εμπνεύστηκαν, εργάστηκαν, προσπάθησαν να γίνει πράξη αυτό το όνειρο, τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και των συναρμόδιων υπουργείων, τους μηχανικούς, τους εργάτες που δούλεψαν, και ευχήθηκε να είναι ένας καλοτάξιδος δρόμος που θα ανοίξει ορίζοντες και προοπτική για την Ήπειρο.

  

Τον πρωθυπουργό συνοδεύουν ο υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής. Τη Νέα Δημοκρατία εκπροσώπησε αντιπρόεδρος του κόμματος Κωστής Χατζηδάκης, ενώ τη Δημοκρατική Συμπαράταξη ο πρώην υπουργός Γιάννης Μανιάτης. Παρόντες στη εκδήλωση ήταν επίσης βουλευτές και δήμαρχοι από τη Δυτική Ελλάδα και εκπρόσωποι φορέων.

 

Φωτογραφίες από τα εγκαίνια:

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός βρέθηκε στα Ιωάννινα, όπου είχε συνάντηση με φορείς της πόλης και επισκέφτηκε το Μουσείο Αργυροτεχνίας.

Στη συνέχεια, θα μεταβεί στην Καβάλα, όπου αύριο Τετάρτη, 06.09.2017, θα έχει διμερή συνάντηση με τον πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, Μπόικο Μπορίσοφ. Στη συνέχεια θα παραστεί σε εκδήλωση για την υπογραφή της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Καβάλας - Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς - Βάρνα.


Ολόκληρη η ομιλία του πρωθυπουργού στα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού:

Φίλες και φίλοι, είναι μεγάλη η χαρά που νιώθουμε όλοι σήμερα, καθώς παραδίδουμε ένα οδικό έργο στρατηγικής σημασίας για όλη τη Δυτική Ελλάδα, ένα οδικό έργο στρατηγικής σημασίας για την Ήπειρο. Θα έλεγα ένα έργο που βγάζει από την απομόνωση τη Δυτική Ελλάδα και αναβαθμίζει το ρόλο της χώρας στην ευρύτερη περιοχή.

Και είναι μεγάλη χαρά και ικανοποίηση, που μοιραζόμαστε όλοι τούτη την ώρα γιατί ένα όραμα για χιλιάδες πολίτες μιας ξεχασμένης γωνιάς της πατρίδος μας παίρνει σάρκα και οστά. Και μάλιστα, όταν μετά από πολλά χρόνια είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι τα έργα αυτά, η Ιόνια Οδός, θα είναι σαν το Γιοφύρι της Άρτας.

Το έργο αυτό δίνει μια μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην περιφερειακή ανάπτυξη, στο εμπόριο, στις μεταφορές, στον τουρισμό, και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία και θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη και ανασυγκρότηση της Δυτικής Ελλάδας και ιδιαίτερα της Ηπείρου.

Επιτρέψτε μου εξ αρχής να σημειώσω και εγώ, όπως και ο προλαλήσας υπουργός, ότι σήμερα βρισκόμαστε εδώ όλοι μαζί και γιορτάζουμε όλοι μαζί και ότι τα έργα αυτά, στην τελική ανάλυση, ανήκουν στους πολίτες, ανήκουν στον ελληνικό λαό, στους φορολογούμενους πολίτες και είναι καθήκον μας, καθήκον των κυβερνήσεων να τα ολοκληρώσουν με ευθύνη και διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος.

Δεν μπορώ, λοιπόν, να μην πω, να παραλείψω να πω, ότι τα έργα αυτά ξεκίνησαν το 2006, τέσσερις κυβερνήσεις πριν από εμάς, ολοκληρώνονται με εμάς. Ταυτόχρονα, όμως, αναπόφευκτη, είναι και η σύγκριση. Η σύγκριση της αποτελεσματικότητας, η σύγκριση του χρονοδιαγράμματος, καθότι από το 2006 έως το 2015, για την Ιόνια Οδό, είχαμε την ολοκλήρωση περίπου του 50% των έργων σε εννιά χρόνια και μετά σήκωσαν κάποια τα χέρια ψηλά, καθώς το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους ήταν τέτοιο που τους ανάγκασε να σταματήσουν τα έργα. Μέσα σε δύο χρόνια, σε δυόμιση χρόνια, όχι μόνο καταφέραμε να ξεκολλήσουμε τα έργα, να τα επανεκκινήσουμε, όχι μόνο βρήκαμε μια φόρμουλα ευνοϊκή για το δημόσιο συμφέρον, αλλά τηρήσαμε, καταφέραμε και τηρήσαμε απόλυτα τα χρονοδιαγράμματα και κάνουμε πράξη ένα όνειρο, ένα όραμα για όλη τη Δυτική Ελλάδα, ένα έργο πνοής για τη χώρα.

Θέλω, λοιπόν, πάνω από όλα να συγχαρώ όλους εκείνους, και είναι πολλοί, που τη δύσκολη εκείνη περίοδο – σας θυμίζω ιδιαίτερα το πρώτο εξάμηνο του 2015 που έγιναν αυτές οι δύσκολες διαπραγματεύσεις και ξεκόλλησαν τα έργα- η χώρα βρισκόταν σε συνθήκες χρηματοπιστωτικής ασφυξίας. Να τους ευχαριστήσω γιατί με προσήλωση στο καθήκον και στο δημόσιο συμφέρον εργάστηκαν εντατικά και κατάφεραν να κάνουν πράξη κάτι που για κάποιους εθεωρείτο εξαιρετικά δύσκολο έως απίθανο να συμβεί. Και θέλω να πω ότι κατάφεραν να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση μιας διαπραγμάτευσης αποφεύγοντας τις υπέρογκες διεκδικήσεις αποζημιώσεων, τις απελπιστικές υπερβάσεις στα χρονοδιαγράμματα και, βεβαίως, κατάφεραν –επαναλαμβάνω, δεν είναι ασήμαντο- να διασφαλίσουν το δημόσιο συμφέρον, διότι από αυτή την διαπραγμάτευση, συνολικά για τους οδικούς άξονες που δώσαμε σε κυκλοφορία το τελευταίο διάστημα, καταφέραμε να διασφαλίσουμε περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ, σε σχέση με τις διεκδικήσεις που υπήρχαν από την πλευρά των παραχωρησιούχων, και για τον συγκεκριμένο δρόμο, περίπου 230 εκατομμύρια ευρώ.

Και ξέρετε, έχει ιδιαίτερη σημασία, όχι μόνο το γεγονός ότι ολοκληρώνουμε τα έργα στην ώρα τους και τα παραδίδουμε στους πολίτες, αλλά και το ότι καταφέρνουμε να αλλάξουμε την εντύπωση που κυριαρχούσε για χρόνια στη συλλογική συνείδηση, ότι δηλαδή προστασία του δημόσιου συμφέροντος και μεγάλα οδικά έργα, ήταν δύο έννοιες ασύμβατες.

Μπορούν, λοιπόν, τα μεγάλα έργα που εξυπηρετούν τον πολίτη, που αναβαθμίζουν ολόκληρες Περιφέρειες και δίνουν οικονομική πνοή σε μια ξεχασμένη περιοχή της χώρας μας, μπορούν να συμβαδίζουν με την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Και αυτό είναι το μήνυμα που δίνουμε σήμερα με τα εγκαίνια και του τελευταίου μεγάλου άξονα. Μένει ένα κομμάτι, το Ε65, αλλά ουσιαστικά με τα εγκαίνια σήμερα μπορούμε να πούμε ότι η χώρα, σε ό,τι αφορά το πλαίσιο του οδικού της δικτύου, γυρίζει σελίδα.

Η Ιόνια Οδός, στα τεχνικά χαρακτηριστικά της, περιλαμβάνει τέσσερις σήραγγες διπλού κλάδου και πέντε μεγάλες γέφυρες. Διασχίζει, όπως είπα, δύο Περιφέρειες και τέσσερις Νομούς.

Η λειτουργία της αναβαθμίζει σημαντικά κέντρα της περιοχής, όπως τα Γιάννενα, την Άρτα, το Αγρίνιο, μειώνοντας τους χρόνους μετακίνησης και διευκολύνοντας τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων στην περιοχή.

Βελτιώνει σημαντικά την πρόσβαση στα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Αστακού, αναβαθμίζοντας έτσι τη διασύνδεση της χώρας με την Ευρωπαϊκή ΄Ενωση μέσω της Αδριατικής.

Και θα έλεγα ότι αποκτά ακόμη μεγαλύτερη διεθνή σημασία, καθώς η λειτουργία της καθιστά πιο άμεση τη σύνδεση της χώρας μας με τα Δυτικά Βαλκάνια.

Η Ιόνια Οδός φέρνει πιο κοντά την Ε.Ε. και τα Δυτικά Βαλκάνια στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, όμως, φέρνει πιο κοντά και την Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα με την υπόλοιπη χώρα.

Είναι πράγματι και για μένα αυτό μια ιδιαίτερη ικανοποίηση, καθώς έχω την καταγωγή μου από αυτά εδώ τα μέρη. Θυμάμαι, ως παιδάκι, που θέλαμε για να ανέβουμε στα Τζουμέρκα μια ολόκληρη μέρα, οκτώ-εννιά ώρες. Σήμερα, μπορεί κανείς να κάνει ένα Σαββατοκύριακο εύκολων διακοπών, φεύγοντας από την Αθήνα στα Τζουμέρκα. Και αυτό είναι μια πολύ σημαντική κατάκτηση για την περιοχή, καθώς έχει έναν απαράμιλλο φυσικό πλούτο και μπορεί τα επόμενα χρόνια να αναβαθμιστεί και τουριστικά.

Επιτρέψτε μου, όμως, σε αυτό το σημείο να κάνω και μια αναφορά σε ένα ξεχωριστό θέμα, πέραν, δηλαδή, της εξυπηρέτησης του πολίτη και συντόμευσης της διαδρομής. Να μιλήσω και για ένα ακόμη αγαθό, ίσως πιο σημαντικό: το αγαθό της οδικής ασφάλειας. Γιατί, ξέρετε, είναι ένα ζήτημα στο οποίο η χώρα κατείχε για πολλά χρόνια ορισμένα από τα πιο θλιβερά ρεκόρ, τα οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό οφείλονταν, πέρα από τον οδική συμπεριφορά που πρέπει επιτέλους να βελτιώσουμε, και στο απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο. Οι περισσότεροι από εσάς εδώ γνωρίζετε, καθώς είσαστε από εδώ, την παλιά διαδρομή και το φόρο αίματος που έχουμε πληρώσει σε δρόμους, που πράγματι δεν μπορούσαν να μας κάνουν περήφανος για μια χώρα της Ε.Ε., για μια χώρα της Ευρωζώνης, να έχει μετά από τόσα χρόνια τέτοιους δρόμους καρμανιόλες στους οποίους θυσιάστηκαν νέοι άνθρωποι, που είτε για επαγγελματικούς λόγους, είτε για αναψυχή, ήθελαν να επισκεφτούν τη Δυτική Ελλάδα ή να φύγουν από τη Δυτική Ελλάδα προς το κέντρο, προς την πρωτεύουσα.

Φίλες και φίλοι, θέλω, τέλος, να επισημάνω ότι η συμβολή της Ιόνιας Οδού στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής θα μεγιστοποιηθεί αν ενταχθεί σε ένα συνολικότερο σχεδιασμό αναβάθμισης και αξιοποίησης των περιφερειακών υποδομών. Από τη δουλειά και τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών θα αναφέρω ως πιο σημαντικά:

-Τα έργα κατασκευής του καινούριου λιμανιού στην Ηγουμενίτσα

-Την προγραμματισμένη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα και το Αγρίνιο.

-Αλλά και το σχεδιασμό της αναβάθμισης του δρόμου που συνδέει τα Γιάννενα με το μεθοριακό πέρασμα της Κακαβιάς, που θα αποτελέσει, άλλωστε, και τη συνέχεια της Ιόνιας Οδού.

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα έχω τη χαρά να ξαναεπισκεφτώ την Ήπειρο, τα Γιάννενα, για να κουβεντιάσουμε όλοι μαζί με τους τοπικούς φορείς, τους παραγωγικούς φορείς, τους κλαδικούς φορείς, τους φορείς της Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο του Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση στην Ήπειρο. Μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη με εξαιρετική επιτυχία, θα έλεγα, σε όλους τις Περιφέρειες της χώρας. Και εκεί, θα έχουμε τη δυνατότητα για μια διεξοδική συζήτηση και σχεδιασμό, τόσο σε ό,τι αφορά τις περιφερειακές υποδομές, όσο και σε ό,τι αφορά τις μεγάλες παραγωγικές δυνατότητες αυτού του τόπου σε όλους τους τομείς.

Επιτρέψτε μου, όμως, μια μόνο αναφορά σε ένα θέμα που έχει λάβει της προσοχής και του ενδιαφέροντος της τοπικής κοινωνίας στα Γιάννενα. Η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού ανοίγει τεράστιες προοπτικές για την ανάπτυξη του τουρισμού και στα Γιάννενα, καθώς πλέον έχει συντομεύσει εξαιρετικά η απόσταση και ο χρόνος που χρειάζεται κανείς από την ώρα που προσγειώνεται στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων ως την ώρα που θα μεταβεί σε μια από τις εξαιρετικές παραλίες του Ιονίου. Άρα, τα Γιάννενα και το αεροδρόμιό τους γίνονται κόμβος, κόμβος μεταφορικός, κόμβος τουριστικός.

Επιλύσαμε, λοιπόν –και θα ήθελα να σας το ανακοινώσω- ένα χρόνιο πρόβλημα, που αφορούσε το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων σε σχέση με τις εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού. Πλέον, οι πτήσεις charter θα μπορούν να έρχονται στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, να ανεφοδιάζονται εκεί και έτσι να ενισχύσουν ιδιαίτερα την τουριστική κίνηση στην περιοχή.

Φίλες και φίλοι, δεν θα μακρηγορήσω. Κλείνω, λέγοντας το εξής: Έργα, όπως η Ιόνια Οδός, δεν έχουν για μας μόνο αυτοτελή σημασία, αλλά αποτελούν τμήματα ενός στρατηγικού σχεδίου, που στοχεύει να αλλάξει στο σύνολό της την εικόνα της χώρας. Να αλλάξει την εικόνα της χώρας μετά από μια δύσκολη και παρατεταμένη πορεία μέσα στο πλαίσιο σκληρής επιτροπείας και σκληρής δημοσιονομικής προσαρμογής.

Η χώρα βρίσκεται για τα καλά σε πορεία εξόδου από τη μακροχρόνια οικονομική κρίση. Και στόχος μας, στόχος ορατός, εφικτός, ρεαλιστικός είναι πια μια νέα Ελλάδα, απαλλαγμένη από τα βαρίδια του παρελθόντος, αλλά και μια νέα Ελλάδα απαλλαγμένη από το ασφυκτικό καθεστώς της επιτροπείας. Μια Ελλάδα που θα αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και θα μπορεί να βασίζεται, να στηρίζεται στις δικές της δυνάμεις, αλλά και να σχεδιάζει αυτοδύναμα και με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον για τους νέους ανθρώπους, τις νέες γενιές, που μπορούν να αντλήσουν από τον τεράστιο πλούτο, τα τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας για να μείνουν εδώ, να προκόψουν εδώ ή και να επιστρέψουν αυτοί που κατά χιλιάδες έφυγαν στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια. Μια Ελλάδα στην οποία η ανάπτυξη και η παραγωγική ανασυγκρότηση θα συμβαδίζουν με την κοινωνική δικαιοσύνη και την εδραίωση της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της Δημοκρατίας.

Σήμερα, μετά την επιτυχή έξοδο στις αγορές, τις συνεχόμενες αναβαθμίσεις από πιστωτικούς οίκους της ελληνικής οικονομίας, την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, αλλά και μια εξαιρετικά σημαντική απόφαση, που κλειδώνει την προοπτική βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους, είμαστε, πιστεύω, πιο κοντά από ποτέ, όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια, στην ολοκλήρωση αυτού του δύσκολου δρόμου και στην προοπτική υλοποίησης αυτής της νέας πραγματικότητας, αυτής της νέας προοπτικής για τη χώρα. Υλοποιώντας τους στόχους και κατακτώντας την οικονομική σταθερότητα, η χώρα μας γυρίζει σελίδα, ανοίγοντας το βηματισμό της σε μια νέα εποχή. Μια εποχή, όμως, που πρέπει από τώρα να σχεδιάσουμε, να οραματιστούμε, για να μπορέσουμε να την κάνουμε πράξη. Και για μας αυτή η εποχή έχει ένα όραμα, που ονομάζεται «δίκαιη ανάπτυξης».

Η χώρα βρέθηκε και άλλες φορές σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Το 2017 αναμένεται να έχουμε περίπου 2% ανάπτυξη, ποσοστό που είχαμε να δούμε από τα 2008, εδώ και εννέα χρόνια. Και πιο πριν από το 2008 είχαμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Όμως, αυτοί οι ρυθμοί ανάπτυξης δεν φάνηκαν αρκετοί για να συγκρατήσουν τη χώρα από τον κατήφορο. Τον κατήφορο των ελλειμμάτων, της διόγκωσης του χρέους και στην τελική ανάλυση, της ανυπαρξίας υποδομών, που θα δημιουργούσαν ένα πλαίσιο προστασίας στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που επλήγησαν περισσότερο από την κρίση.

Δεν θέλουμε να επιστρέψουμε σε αυτό το παροχικό μοντέλο που είχαμε πριν από την κρίση. Θέλουμε να επιστρέψουμε σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά θέλουμε αυτή η ανάπτυξη να είναι δίκαιη, να καταμερίζει με δικαιοσύνη τα ωφελήματα σε όλη την κοινωνία και ιδιαίτερα στους πιο αδύναμους. Η δίκαιη ανάπτυξη έχει και χωρικό προσδιορισμό. Η Δικαιοσύνη δεν είναι μόνο ανάμεσα στις τάξεις, στα στρώματα, στις κοινωνικές τάξεις και τη διαστρωμάτωση ανάμεσα στους πλούσιους και τους φτωχούς, αλλά και ανάμεσα στις Περιφέρειες. Στις φτωχές και εγκαταλελειμμένες Περιφέρειες που για χρόνια έπαιρναν πολύ μικρό ποσοστό των αναπτυξιακών δαπανών από τη μια και στις άλλες, στο κέντρο, που έπαιρναν τη μερίδα του λέοντος.

Θέλω, λοιπόν, να επισημάνω, βρισκόμενος εδώ στην Ήπειρο, στη Δυτική Ελλάδα που πράγματι είναι –και δεν είναι υπερβολή- αδικημένη περιοχή στα χρόνια της ευμάρειας. Θέλω να πω ότι το όραμα της δίκαιης ανάπτυξης, πρωτίστως αφορά αυτές τις Περιφέρειες και εδώ, την Ήπειρο. Πρωτίστως αφορά τους πιο αδύναμους, αυτούς που τα προηγούμενα χρόνια σήκωναν το βάρος της οικονομικής κρίσης.

Και να κλείσω, λέγοντας ότι αυτός εδώ ο σπουδαίος δρόμος, η Ιόνια Οδός, που εκσυγχρονίζει τη χώρα, που τη φέρνει πιο κοντά στην Ευρώπη και μεταφορικά και κυριολεκτικά, είναι ένα μόνο κομμάτι του νέου δρόμου που θέλουμε να ανοίξουμε για το μέλλον αυτής της χώρας.

Φίλες και φίλοι, θέλω για μια ακόμη φορά να συγχαρώ όλους όσοι εμπνεύστηκαν, εργάστηκαν, προσπάθησαν για να γίνει πράξη αυτό το όνειρο. Κυρίως, θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Υποδομών και όλων των συναρμόδιων υπουργείων. Να ευχαριστήσω θερμά και τις τεχνικές εταιρείες και τους μηχανικούς που δούλεψαν εδώ, τους εργάτες που δούλεψαν εδώ. Χωρίς αυτούς δεν θα είχαμε αυτό το αποτέλεσμα. Και να ευχηθώ να είναι ένας καλοτάξιδος δρόμος, ένας δρόμος που θα ανοίξει ορίζοντες προοπτική για την Ήπειρο, για τη Δυτική Ελλάδα, για όλη τη χώρα

Να είστε καλά.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)