to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:30 | 19.03.2018

Πολιτική

Αλ. Τσίπρας: Καινούργια σελίδα για την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών μας με όφελος στα 80 εκατ. ευρώ (βίντεο)

«Εμβληματικό έργο στρατηγικής σημασίας, που εξασφαλίζει την αξιόπιστη και επαρκή ενέργεια των νησιών με ηλεκτρική ενέργεια» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα, κατά την ομιλία του στην τελετή εγκαινίων του έργου στη Σύρο, επισημαίνοντας ότι γίνεται πράξη ένα όραμα δεκαετιών.


Ο πρωθυπουργός απηυθυνε ομιλία στον υποσταθμό του ΑΔΜΗΕ στη Σύρο, στην περιοχή Λαζαρέττα, όπου το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μαζί με τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) διοργάνωσαν εκδήλωση εγκαινίων του έργου Ηλεκτρικής Διασύνδεσης των Κυκλάδων:

«Εμβληματικό έργο στρατηγικής σημασίας, που εξασφαλίζει την αξιόπιστη και επαρκή ενέργεια των νησιών με ηλεκτρική ενέργεια» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας την ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα, κατά την ομιλία του στην τελετή εγκαινίων του έργου στη Σύρο, επισημαίνοντας ότι γίνεται πράξη ένα όραμα δεκαετιών.

«Με το έργο αυτό προκύπτουν πολλαπλά οφέλη και επιτυγχάνονται πολλοί στόχοι, όπως η εξοικονόμηση κόστους για την παραγωγή ενέργειας, ένα καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και δίνουμε αναπτυξιακή προοπτική» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Όπως είπε ο κ. Τσίπρας, «βασικός κορμός του έργου είναι το καλώδιο υψηλής τάσης, μήκους 105 χιλιομέτρων, που συνδέει πλέον τη Σύρο στο ηπειρωτικό σύστημα, μέσω του υποσταθμού που κατασκευάστηκε στο Λαύριο. 

Ακολούθως, με αντίστοιχες καλωδιακές συνδέσεις, η Σύρος συνδέεται με την Τήνο, καθώς και με την Πάρο, που τροφοδοτεί μια σειρά από άλλα γειτονικά νησιά.

Έτσι, η Σύρος, η Τήνος και η Πάρος, αλλά και η Αντίπαρος, η Νάξος, το Κουφονήσι, η Σχοινούσα, η Ηρακλειά, η Ίος, η Σίκινος και η Φολέγανδρος, συνδέονται πλέον με το ηπειρωτικό σύστημα. 

Με την ένταξη και της Μυκόνου, το αμέσως επόμενο διάστημα, ολοκληρώνεται η παρούσα φάση του έργου».

Είναι προγραμματισμένες άλλες τρεις φάσεις και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 245 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τη χρηματοδοτική στήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. 

 "Το συνολικό όφελος από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της διασύνδεσης των Κυκλάδων θα προσεγγίσει τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη επιβάρυνση από τη χρέωση χρήσης του νέου συστήματος, θα είναι πάρα πολύ μικρή κι έτσι, οι καταναλωτές όλης της χώρας θα δουν σύντομα σημαντικές μειώσεις στους λογαριασμούς τους» επισήμανε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την ομιλία του στην τελετή εγκαινίων του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα, στη Σύρο. 

«Με την καλωδιακή σύνδεση πρόκειται να σταματήσει η λειτουργία των Αυτόνομων Σταθμών Παραγωγής της Σύρου, της Πάρου και της Μυκόνου, οι οποίες τροφοδοτούσαν μέχρι σήμερα την περιοχή, λειτουργώντας ως γνωστόν λειτουργούσαν με πετρέλαιο. 

Το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίζεται, αφορά το αυξημένο κόστος που είχε μέχρι σήμερα η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος με πετρέλαιο. Κόστος που μέσω των χρεώσεων Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας επιβάρυνε τους καταναλωτές όλης της χώρας» τόνισε ο πρωθυπουργός, για να προσθέσει: «Το δεύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζεται με την διακοπή της λειτουργίας των τριών Αυτόνομων Σταθμών Παραγωγής, είναι το περιβαλλοντικό. Με την καλωδιακή διασύνδεση, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Σύρου, της Πάρου και της Μυκόνου βελτιώνεται δραστικά η μόλυνση από τους ρυπογόνους πετρελαϊκούς σταθμούς. Το τρίτο πρόβλημα που αντιμετωπίζεται το ζήτημα της αξιοπιστίας του συστήματος. Η απεμπλοκή από τον κίνδυνο των μπλακ άουτ, μπορεί να δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στον τουρισμό και στην τοπική ανάπτυξη».

Ο κ. Τσίπρας επισήμανε, επίσης, ότι η λειτουργία της Βάσης Υποστήριξης Αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στη Σύρο είναι γεγονός, υπογραμμίζοντας: «Η λειτουργία της βάσης της Σύρου, όλο το εικοσιτετράωρο, όλες τις ημέρες του χρόνου, έχει προσφέρει άμεση ανταπόκριση στα επείγοντα περιστατικά, τα οποία μέχρι τώρα καλύπτονταν από την Ελευσίνα κι έτσι, μειώθηκε σημαντικά ο χρόνος πρόσβασης στα περιστατικά, μειώθηκε το κόστος των πτήσεων, παρέχεται άμεση, έγκαιρη και ουσιαστική νοσοκομειακή περίθαλψη στους ασθενείς και μειώθηκαν οι πλωτές διακομιδές».

«Είμαστε κοντά στην έξοδο από την κρίση, θα το κάνουμε πράξη» δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων.

«Πιστεύω πραγματικά ότι μετά από 8 χρόνια μιας μεγάλης περιπέτειας μπορούμε να αισιοδοξούμε. Σήμερα είναι μια μέρα αισιοδοξίας» είπε ο κ. Τσίπρας και συνέχισε: «Βγαίνουμε από την κρίση, δουλεύουμε για νέες θέσεις εργασίας, δουλεύουμε για μια ανάπτυξη δίκαιη, που θα μοιραστεί δίκαια στον λαό μας και όχι μόνο σε μια ελίτ που όλα τα προηγούμενα χρόνια έπαιρνε την κρέμα και άφηνε το υπόλοιπο για τη μεγάλη πλειοψηφία. Είμαστε κοντά στην έξοδο από την κρίση, θα το κάνουμε πράξη μέσα από τη συνεννόηση, από τον κοινό βηματισμό, διότι βρισκόμαστε όλοι μαζί σε αυτή την προσπάθεια για να σηκωθεί λίγο πιο ψηλά η πατρίδα μας».

Το φωτογραφικό άλμπουμ από την επίσκεψη του πρωθυπουργού σε Σύρο και Τήνο:

Σε 3-4 μήνες θα επαναλειτουργήσουν των ναυπηγεία Νεωρίου

Σε 3-4 μήνες αναμένεται η επαναλειτουργία των Ναυπηγείων στο Νεώριο, με την εγκατάσταση του νέου επενδυτή, και τότε θα επισκεφθεί και πάλι τη Σύρο, για να κάνει τα εγκαίνια, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, από το βήμα της τελετής εγκαινίων του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων.

«Η επανέναρξη του Νεωρίου συμβολίζει ότι η πραγματική οικονομία παίρνει μπροστά, στην καθημερινότητά μας υπάρχει αλλαγή, νέες θέσεις εργασίας δημιουργούνται, βγαίνουμε πραγματικά από την κρίση. Δεν αρκούν οι δείκτες της ανάκαμψης, πρέπει να το δούμε χειροπιαστά, στην πραγματικότητά μας την καθημερινή γι αυτό είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που έχουμε αυτή την εξέλιξη» επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Ενημέρωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της οριστικής διάσωσης των ναυπηγείων Σύρου με την υπαγωγή τους στο καθεστώς εξυγίανσης που προβλέπει ο πτωχευτικός κώδικας. Η διαδικασία αυτή προβλέπει συμφωνία της σημερινής ιδιοκτησίας, ενός νέου επενδυτή και των δανειστών των Ναυπηγείων.

«Μετά από μια δύσκολη προσπάθεια φτάνουμε στο τέλος. Ο επενδυτής έχει βρεθεί» είπε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε: «Η συμφωνία με τους δανειστές και τον ιδιοκτήτη έχει ολοκληρωθεί. Και σε λίγες ημέρες θα υποβληθεί στο δικαστήριο για έγκριση. Αυτή η συμφωνία έχει τεθεί υπόψη του σωματείου των εργαζομένων και έχει εξασφαλιστεί η συναίνεσά του. Σε 3 έως 4 μήνες από σήμερα το αργότερο, το θέμα θα έχει κλείσει. Και ο νέος επενδυτής θα εγκατασταθεί στα ναυπηγεία».

 
..........................................................

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αλ. Τσίπρας: Πολύ σημαντικό έργο η διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό δίκτυο ηλεκτροδότησης


Η σημασία της διασύνδεσης 4 νησιών των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό δίκτυο ηλεκτροδότησης

Πάνω από το 82% της ηλεκτρικής ενέργειας στα μη διασυνδεδεμένα νησιά το 2017 παρήχθη από μονάδες που λειτουργούν με πετρέλαιο, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση των καταναλωτών από το υψηλό κόστος παραγωγής και του περιβάλλοντος από τους ρύπους. Η εικόνα για τις Κυκλάδες θα αρχίσει να αλλάζει από εφέτος καθώς αύριο Δευτέρα αναμένεται να εγκαινιαστεί επίσημα η πρώτη φάση της διασύνδεσης των νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο. Η διασύνδεση υλοποιήθηκε από τον ΑΔΜΗΕ, λειτουργεί δοκιμαστικά από τις αρχές του χρόνου και θα οδηγήσει από εφέτος σε περιορισμό του κόστους και της ρύπανσης, αλλά και σε αύξηση του δυναμικού των ανανεώσιμων πηγών οι οποίες πέρυσι κάλυψαν το υπόλοιπο 18% των ενεργειακών αναγκών των μη διασυνδεδεμένων νησιών.

Στην τελετή των εγκαινίων που θα πραγματοποιηθεί στη Σύρο αναμένεται να παραβρεθούν ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης καθώς και οι διοικήσεις της ΔΕΗ, του ΑΔΜΗΕ και του ΔΕΔΔΗΕ.

Η πρώτη φάση που εγκαινιάζεται περιλαμβάνει τα νησιά Σύρο, Μύκονο, Πάρο και Νάξο, έργο κόστους 245 εκατ. ευρώ, το οποίο μειώνει το κόστος ηλεκτροδότησης των νησιών κατά 80 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Η δεύτερη φάση που περιλαμβάνει τη διασύνδεση της Νάξου και την αναβάθμιση των διασυνδέσεων με 'Ανδρο και Τήνο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019 ενώ το 2020 προγραμματίζεται η τρίτη φάση που περιλαμβάνει την πόντιση δεύτερου καλωδίου διασύνδεσης του Λαυρίου με τη Σύρο, έργο που με απόφαση του ΑΔΜΗΕ επισπεύσθηκε κατά δύο χρόνια. Την ίδια χρονιά (2020) προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία η πρώτη, «μικρή» διασύνδεση της Κρήτης μέσω Πελοποννήσου - Χανίων και θα ακολουθήσει η δεύτερη (Ηράκλειο - Αττική), που εξετάζεται σε συνδυασμό με την ηλεκτρική διασύνδεση με την Κύπρο (EuroAsia Interconnector), ενώ στο στάδιο της εξέτασης βρίσκονται οι διασυνδέσεις νησιών του Κεντρικού και Βόρειου Αιγαίου, Δωδεκανήσων κλπ.

Η μείωση του κόστους ηλεκτροδότησης των νησιών οδηγεί σε βάθος χρόνου σε μείωση των επιβαρύνσεων που πληρώνουν οι καταναλωτές για την κάλυψη του κόστους των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, που κυμαίνεται στο επίπεδο των 600 - 800 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σύμφωνα με πηγές της ΡΑΕ, οι χρεώσεις ΥΚΩ που ισχύουν τώρα έχουν ενσωματώσει τα οφέλη τόσο από την εισφορά του κρατικού προϋπολογισμού στην κάλυψη του ελλείμματος παρελθόντων ετών, που καταβλήθηκε εφέτος, όσο και από τις διασυνδέσεις νησιών που πρόκειται να τεθούν άμεσα σε λειτουργία. Οι επόμενες μειώσεις που θα προκύψουν από τον επόμενο κύκλο διασυνδέσεων αναμένονται σε ορίζοντα τετραετίας.

Η τελική απόφαση για το ύψος των χρεώσεων σύμφωνα με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση λαμβάνεται ύστερα από εισήγηση του Διαχειριστή προς τη ΡΑΕ το Σεπτέμβριο κάθε έτους με εκτίμηση για την πορεία του λογαριασμού την επόμενη διετία, ενώ θα ακολουθεί εισήγηση της ΡΑΕ προς το υπουργείο που θα λαμβάνει την τελική απόφαση με στόχο ο λογαριασμός να είναι ισοσκελισμένος και να υπάρχει απόθεμα ασφαλείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων χαιρετίζει τη διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας

Η ανακοίνωση αναφέρει:

Η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων χαιρετίζει τη διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Είναι ένα έργο μεγάλης σημασίας για τα νησιά μας και την εθνική οικονομία που μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αφού κλείνουν οι πετρελαϊκοί σταθμοί παραγωγής ενέργειας στη Σύρο, την Πάρο και τη Μύκονο.

Ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η επαρκής και αξιόπιστη τροφοδοσία των νησιών που μπορεί να αποτελέσει βάση για ισόρροπη ανάπτυξη με νέες δραστηριότητες, εκτός από τουριστικές, και μάλιστα στις μειονεκτικές νησιωτικές περιοχές, χωρίς η επάρκεια να οδηγήσει στην υπερκατανάλωση ενέργειας και δραστηριότητες που καταστρέφουν το νησιωτικό περιβάλλον.

Το κόστος παραγωγής ελαττώνεται, συμπαρασύροντας τις χρεώσεις ΥΚΩ σε εθνικό επίπεδο και αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα των παραγόμενων κυκλαδίτικων προϊόντων.

Η ενεργειακή διασύνδεση των νησιών αποτελεί μία  πρωτόγνωρη μορφή ενοποίησής τους που ανατρέπει το μοντέλο της απομόνωσης, της ασυνέχειας, των αυτόνομων λύσεων αυτάρκειας και ενοποιεί, δένει, συνδέει τοπικές οικονομίες και κοινωνίες σε ένα κοινό πλαίσιο που πρέπει όλοι να συμβάλλουν ισότιμα.

Οι κοινωνίες των νησιών μας μπορούν να συμμετέχουν με ΑΠΕ στο κοινό ενεργειακό σύστημα, με υπευθυνότητα απέναντι στην κλιματική αλλαγή και αλληλεγγύη μεταξύ τους, χωρίς να υπερβαίνουν τα όρια της τοπικής βιωσιμότητας. Ένα πολύ καλό παράδειγμα σε αυτή την κατεύθυνση είναι η πρώτη Ενεργειακή Κοινότητα που δημιουργήθηκε από πολίτες στη Σίφνο με στόχο την παραγωγή και διάθεση ενέργειας από ΑΠΕ για τις ανάγκες του νησιού τους, όπως, επίσης, η προσπάθεια του Δήμου Αμοργού να γίνει πράσινο νησί.

Η διασύνδεση όμως δεν πρέπει να αποτελέσει κίνητρο εγκατάστασης αιολικών πάρκων στα νησιά με σκοπό την τροφοδότηση του Εθνικού Δικτύου. Τα οικοσυστήματα των διασυνδεμένων νησιών παραμένουν ασύνδετα, αυτόνομα και εύθραυστα, απειλούμενα από την κλιματική αλλαγή και την οικιστική ανάπτυξη, αδυνατούν να σηκώσουν το βάρος μιας μεγάλης συμβολής των ΑΠΕ στο εθνικό ενεργειακό μίγμα. Εξίσου σημαντικό είναι ότι το κυκλαδίτικο τοπίο δεν αντέχει επιπρόσθετη επιβάρυνση και η κοινωνία εναντιώνεται στην υποβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Συμπερασματικά, η διασύνδεση είναι μια αναγκαία καθοριστική αναπτυξιακή υποδομή του νησιωτικού χώρου που, αν λειτουργήσει με σύνεση και σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες, ενταγμένη στο νέο μοντέλο παραγωγικής ανασυγκρότησης των Κυκλάδων για δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη, θα προσφέρει τα μέγιστα στην κοινωνία των νησιών μας.  


Ολόκληρη η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα:

Σας ευχαριστώ θερμά. Ευχαριστώ όλους και όλες, όσοι βρίσκεστε σήμερα εδώ. Τους εκπροσώπους της εκκλησίας, της τοπικής αυτοδιοίκησης, τους εκπροσώπους ενεργειακών επιχειρήσεων, πάνω απ όλα όμως εκπροσώπους του ΑΔΜΗΕ, του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, χάρη στις ενέργειες του οποίου καταφέραμε να κάνουμε πράξη ένα όραμα δεκαετιών. Είμαι ευτυχής που βρίσκομαι, σήμερα, στη Σύρο. Είμαι ευτυχής που βρίσκομαι εδώ στον χώρο που εγκαινιάζουμε -που βγαίνει το καλώδιο για να το πω έτσι απλά - υπάρχουν, οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις, προκειμένου να διανέμουν το ρεύμα στη Σύρο και βεβαίως από εδώ στα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων. Και θέλω να πω ότι είμαι ευτυχής και για έναν ακόμη λόγο: Χθες, οι συνεργάτες μου, μου έλεγαν ότι πρέπει να αλλάξουμε την τοποθεσία, διότι ο καιρός δεν θα ήταν καλός. Τους είπα ότι όταν ένα έργο ολοκληρώνεται μετά από δεκαετίες, είμαι βέβαιος ότι ο καιρός θα μας κάνει τη χάρη. Και πράγματι, έχουμε την ευτυχή συγκυρία να έχουμε και τη λιακάδα σήμερα, που χαρακτηρίζει τις Κυκλάδες μας, τις όμορφες Κυκλάδες, που αποτελούν και ξεχωριστή μια γωνιά στο κέντρο του Αιγαίου. Μια μοναδική γωνιά! Και αυτό, βεβαίως, έχει αναγνωριστεί διεθνώς. Είναι η ατμομηχανή του Τουρισμού μας. Δεν αρκεί, όμως, να είναι η ατμομηχανή του Τουρισμού. Χρειάζεται ανάπτυξη, πολύπλευρη ανάπτυξη. Και ένα έργο όπως αυτό, θα έχει πολλαπλά οφέλη στον τόπο, στην τοπική οικονομία, στην οικονομία των νησιών του Αιγαίου. Εγώ θα έλεγα, όμως, ότι είναι ένα εμβληματικό έργο, ένα ιστορικής σημασίας έργο, που θα έχει καθοριστική συμβολή στην ελληνική οικονομία ευρύτερα.

Γιατί το έργο αυτό εξασφαλίζει την αξιόπιστη και επαρκή ενέργεια των νησιών μας με ηλεκτρική ενέργεια, αλλά είναι σημαντικό συνολικότερα, διότι αντιλαμβάνεστε ότι, μέσα από την ολοκλήρωση αυτού του σχεδίου, στην πραγματικότητα επιτυγχάνουμε πολλούς στόχους ταυτόχρονα:

-Επιτυγχάνουμε την εξοικονόμηση ενέργειας, την εξοικονόμηση κόστους μάλλον για την παραγωγή ενέργειας.

-Επιτυγχάνουμε ένα πολύ καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

-Δίνουμε αναπτυξιακή προοπτική.

-Και βεβαίως, όλα αυτά μαζί σημαίνουν πάρα πολλά τόσο για την τοπική οικονομία, όσο και για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας.

Ο βασικός κορμός του έργου που εγκαινιάζουμε σήμερα, είναι το καλώδιο υψηλής τάσης μήκους 105 χιλιομέτρων, που συνδέει πλέον τη Σύρο με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω του υποσταθμού που έχει κατασκευαστεί στο Λαύριο. Και ακολούθως, με αντίστοιχες καλωδιακές συνδέσεις, η Σύρος συνδέεται με την Τήνο, καθώς και με την Πάρο, που τροφοδοτεί με τη σειρά της μια σειρά από άλλα γειτονικά νησιά. Έτσι η Σύρος, η Τήνος και η Πάρος, αλλά και η Αντίπαρος, η Νάξος, το Κουφονήσι, η Σχοινούσα, η Ηρακλειά, αλλά και η Ίος, η Σύκινος και η Φολέγανδρος, όλα αυτά τα νησιά μας συνδέονται, πλέον, με το ηπειρωτικό σύστημα. Και βεβαίως, το αμέσως επόμενο διάστημα, με την ένταξη και της Μυκόνου, ολοκληρώνεται η πρώτη σημαντική φάση του έργου. Ο χάρτης που βρίσκεται πίσω μου είναι ευκρινής και σε αυτόν αποτυπώνονται άλλες τρεις φάσεις, για τις οποίες θα αναφερθώ στη συνέχεια.

Το έργο που εγκαινιάζουμε σήμερα έχει συνολικό προϋπολογισμό 245 εκατομμύρια ευρώ και πραγματοποιήθηκε με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τη χρηματοδοτική στήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Είπα στην αρχή για τον σημαντικό ρόλο του ΑΔΜΗΕ. Επιτρέψτε μου να πω και κάτι ακόμα: Όπως φαντάζομαι γνωρίζετε οι περισσότεροι από εσάς, βρήκαμε δεσμεύσεις στο τραπέζι όταν αναλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Στις δεσμεύσεις αυτές ήταν η ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ κατά 66%. Δώσαμε μια πολύ σημαντική και δύσκολη διαπραγματευτική μάχη για να το αποτρέψουμε. Και το καταφέραμε. Διατηρήσαμε στο Δημόσιο το 51%, τον δημόσιο χαρακτήρα της πλειοψηφίας του ΑΔΜΗΕ, των δικτύων μεταφοράς ενέργειας. Και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί είναι στρατηγικής σημασίας, εθνικής σημασίας και γεωπολιτικής -θα έλεγα εγώ- σημασίας, το να μπορεί η κάθε κυβέρνηση, εκλεγμένη από τον ελληνικό λαό, να καθορίζει την ενεργειακή στρατηγική της χώρας. Και ο ΑΔΜΗΕ ήταν μια από τις μεγάλες μάχες που δώσαμε και καταφέραμε να κερδίσουμε.

Με τη βοήθεια, λοιπόν, του ΑΔΜΗΕ προχωράμε σήμερα, και με αυτή την καλωδιακή σύνδεση πρόκειται να σταματήσει άμεσα η λειτουργία των αυτόνομων σταθμών παραγωγής ρεύματος, που λειτουργούν με καύσιμο, με πετρέλαιο στη Σύρο, στην Πάρο και τη Μύκονο. Και αυτό αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντικό είναι.

Το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίζεται, λοιπόν, αφορά το αυξημένο κόστος που είχε μέχρι σήμερα η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος με πετρέλαιο. Αν θυμάμαι καλά, σε μια από τις συζητήσεις που είχα με τον Πρόεδρο της ΔΕΗ, μου έλεγε ότι όταν καταφέρουμε και κλείσουμε όλους τους σταθμούς που παράγουν πετρέλαιο στα νησιά μας, η εξοικονόμηση θα είναι περίπου μισό δισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο. Και σήμερα, με αυτό το επίτευγμα των εγκαινίων που κάνουμε και με το κλείσιμο των τριών αυτών σταθμών, υπολογίζεται ότι θα έχουμε μια εξοικονόμηση περίπου στα 80 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Είναι, λοιπόν, μια πολύ σημαντική εξέλιξη, καθώς θα έχουμε ένα σημαντικό όφελος. Και αυτό το όφελος, βεβαίως, είναι ένα όφελος, το οποίο θα επιμεριστεί στο σύνολο των καταναλωτών, όχι μόνον στους καταναλωτές των Κυκλάδων.

Το δεύτερο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι το περιβαλλοντικό: Με την καλωδιακή διασύνδεση μειώνεται δραστικά η εκπομπή ρύπων από τη λειτουργία των σταθμών με καύσιμο και βελτιώνεται δραστικά, βελτιώνεται σημαντικά το περιβάλλον, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό και για την τουριστική προοπτική των νησιών μας.

Το τρίτο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι το ζήτημα της ενεργειακής αξιοπιστίας του συστήματος, που όπως όλοι ξέρουμε, ο ενεργειακός εφοδιασμός από τα μέχρι σήμερα αυτόνομα νησιωτικά συστήματα παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα, ιδιαίτερα με την αύξηση της κατανάλωσης κατά τους θερινούς μήνες. Και όπως με ενημέρωσαν οι Αρχές στο νησί, οι κάτοικοι της Σύρου έχουν ήδη αρχίσει να βλέπουν τη διαφορά στο σπίτι τους, καθώς το ρεύμα έχει ήδη λειτουργήσει και έρχεται μέσα από το νέο καλώδιο και βλέπουν τις διαφορές, τις σημαντικές διαφορές, σε ό,τι αφορά την ισχύ, ας το πω έτσι, του ρεύματος, αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα είναι ότι πλέον φεύγουμε από τη διαρκή διακινδύνευση και την αγωνία των μπλακ αουτ, που ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, της αιχμής του Τουρισμού, αποτελούν ένα σημαντικό πρόβλημα, τόσο για τον Τουρισμό, όσο και για την τοπική ανάπτυξη.

Επιτρέψτε μου, τώρα, να πω δυο κουβέντες για το τι προβλέπεται να γίνει από εδώ και στο εξής: Η δεύτερη φάση του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2019. Προβλέπει την ενίσχυση της ασφάλειας του εφοδιασμού της Νάξου, καθώς και την αναβάθμιση των υφιστάμενων καλωδιακών συνδέσεων της Άνδρου με την Τήνο και της Άνδρου με την Εύβοια.

Ο ΑΔΜΗΕ, εξάλλου, αποφάσισε πρόσφατα την επίσπευση κατά δύο χρόνια και της τρίτης φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, που περιλαμβάνει την πόντιση δεύτερου καλωδίου μεταξύ Σύρου και Λαυρίου. Έτσι, αντί για το 2022, η τρίτη φάση θα ολοκληρωθεί το 2020. Συνεπώς, οι τρεις πρώτες φάσεις θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Και με την ολοκλήρωση των τριών πρώτων φάσεων, υπολογίζεται ότι η εξοικονόμηση πόρων για την επόμενη 20ετία, από σήμερα, λοιπόν, μέχρι το 2038, θα φτάσει κοντά στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, 2,7 δις για την ακρίβεια.  Αντιλαμβάνεστε, γιατί, λοιπόν, σήμερα, όσοι ανέβηκαν σε αυτό το βήμα, μίλησαν για ένα έργο εμβληματικό, για ένα έργο ουσιαστικού εκσυγχρονισμού του ενεργειακού μας δικτύου και για ένα έργο, του οποίου το όφελος στους πολίτες μας και την οικονομία είναι άμεσο.

Και βεβαίως, υπάρχει και η τέταρτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων, η οποία περιλαμβάνει τα νησιά των δυτικών και των νότιων Κυκλάδων, ενώ βεβαίως αναμένεται να ακολουθήσουν οι διασυνδέσεις και των μεγαλύτερων νησιών των Δωδεκανήσων.

Οι διασυνδέσεις αυτές σηματοδοτούν μια νέα εποχή στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας. Και αυτή η νέα εποχή, είναι και μια εποχή σημαντικών επενδύσεων, που θα συμβάλλουν, ώστε τα νησιά μας να γίνουν αναπτυξιακός πυλώνας. Τα νησιά μας να μην εξαντλούν τη δυναμική τους και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα στον Τουρισμό, αλλά να αποτελέσουν και αναπτυξιακό πυλώνα, όχι μόνο για τον ευρύτερο ενεργειακό τομέα, αλλά για το σύνολο της οικονομίας. Για να το εξηγήσω, είναι προφανές ότι αυτές οι διασυνδέσεις είναι αμφίδρομες, είναι διπλής κατεύθυνσης. Δεν φέρνουν ρεύμα μονάχα από την ηπειρωτική χώρα, αλλά θα έχουν τη δυνατότητα στο μέλλον να στέλνουν και ρεύμα στην ηπειρωτική χώρα, πράγμα το οποίο, εφόσον έχει ξεκινήσει η υλοποίηση -και με διαβεβαιώνουν όλοι ότι προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς- ήδη προσελκύει το ενδιαφέρον επενδυτών για επενδύσεις στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Επενδύσεις που έχει ανάγκη η χώρα, όπως είπε ο υπουργός πριν, που υπογράψαμε στο Παρίσι τις σχετικές δεσμεύσεις (που αφορούν όσες χώρες, τις περισσότερες του πλανήτη που ήταν εκεί και την Ελλάδα, βεβαίως). Στόχος μας είναι να αυξήσουμε την παραγωγή ενέργειας στο 50% από ΑΠΕ, πράγμα το οποίο, βεβαίως, θα επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό και μέσα από τη συμβολή των νησιών μας, που έχουν μια πολύ υψηλή ενεργειακή δυναμική, εξαιτίας του κλίματος και ιδίως των ισχυρών ανέμων, που όλοι γνωρίζουμε ότι αποτελούν βασικό χαρακτηριστικό των Κυκλάδων.

Και βεβαίως, για να κλείσω, αναφέρθηκα νομίζω πριν, μίλησα για την ανταποδοτικότητα σε ό,τι αφορά τη μείωση του κόστους, που δεν θα αφορά μόνο τους πολίτες που κατοικούν στις Κυκλάδες. Επιτρέψτε μου να το εξηγήσω λίγο αυτό: Αυτό έχει να κάνει με τις χρεώσεις των λεγόμενων «Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας» (ΥΚΩ), δηλαδή, το κόστος λειτουργίας, μέχρι σήμερα των κοστοβόρων και ενεργοβόρων μονάδων με πετρέλαιο, το επιμερίζονται όλοι οι καταναλωτές. Οι ΥΚΩ πηγαίνει στο τιμολόγιο όλων των καταναλωτών. Το κόστος αυτό θα μειωθεί. Θα μειωθεί δραστικά, πράγμα το οποίο αντιλαμβάνεστε ότι είναι ένα πολύ μεγάλο όφελος, όχι μόνον για την οικονομία, αλλά και για την κοινωνία.

Επιτρέψτε μου, όμως, με την ευκαιρία της παρουσίας μου εδώ, πέραν του θέματος της ενέργειας, που βεβαίως είναι το κύριο της σημερινής μας εκδήλωσης, μιας και άκουσα τον Δήμαρχο και συζήτησα μαζί του, καθώς και με τους φορείς στο Δημαρχείο, να αναφερθώ και σε κάποια ακόμα ζητήματα που αφορούν τους πολίτες της Σύρου. Και ξέρετε, νομίζω ότι μιας και μιλάμε για διασύνδεση, διασύνδεση δεν είναι μόνο τα καλώδια που μεταφέρουν ενέργεια. Διασύνδεση είναι και η επικοινωνία, η ακτοπλοϊκή επικοινωνία, είναι η δυνατότητα εμπορεύματα και πολίτες να μπορούν να μετακινούνται με τακτικά και φτηνά δρομολόγια στο κέντρο. Κυρίως, όμως, για μένα, αυτό που είναι κρίσιμο για τους νησιώτες μας, είναι η δυνατότητα των ανθρώπων να μην κινδυνεύουν, να έχουν ασφάλεια, να μην κινδυνεύουν όταν βρίσκονται σε δύσκολες στιγμές που είναι μέσα στη ζωή (σε ατυχήματα). Θέλω, λοιπόν, να κάνω μια αναφορά, ξεκινώντας από την προσπάθεια που κάναμε να φτιάξουμε μια ουσιαστική βάση υποστήριξης αεροδιακομιδών εδώ στη Σύρο. Και νομίζω πως το γεγονός ότι έχουμε φτιάξει μια πολύ σημαντική βάση, η λειτουργία της οποίας είναι σε 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα, όλες τις ημέρες του χρόνου, αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός, που έχει προσφέρει άμεση ανταπόκριση στα επείγοντα περιστατικά, τα οποία μέχρι τώρα καλύπτονταν από την Ελευσίνα, ενώ σήμερα υπάρχει η δυνατότητα, σε πολύ μειωμένο χρόνο πρόσβασης στα περιστατικά, αλλά και σε πολύ μειωμένο κόστος πτήσεων, να γίνονται οι αεροδιακομιδές άμεσα, έγκαιρα και με ουσιαστική νοσοκομειακή περίθαλψη. Αυτή η βάση έχει μειώσει και τις πλωτές διακομιδές, ενώ τα περισσότερα από τα μισά περιστατικά δεν πηγαίνουν, όπως είπα πριν, στην Αθήνα, έρχονται στο νοσοκομείο της Σύρου, το οποίο, πραγματικά, παρέχει μια πολύ ουσιαστική βοήθεια και στήριξη. Και θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι εργάζονται εκεί, διότι έχουμε με αυτό τον τρόπο μειώσει τον χρόνο άμεσης επέμβασης διακομιδής και νοσοκομειακής περίθαλψης.

Ένα δεύτερο ζήτημα σε σχέση με την επικοινωνία των ανθρώπων, είναι το Αεροδρόμιο της Σύρου, το οποίο λειτουργεί χρόνια, αλλά είναι, σε όσους το έχουν επισκεφτεί, εμφανές ότι χρειάζεται αναβάθμιση, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερα αεροσκάφη. Οι διαδικασίες προχωρούν άμεσα. Το έργο αναμένουμε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, έτσι ώστε το 2019 να ξεκινήσει η λειτουργία του αναβαθμισμένου πλέον Αεροδρομίου, που θα μπορεί να δέχεται και πτήσεις μεγαλύτερων αεροσκαφών.

Τέλος, σημαντικό είναι και το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Η Σύρος συνδέεται καθημερινά με δρομολόγια με τον Πειραιά, ενώ από τον Μάιο θα συνδέεται καθημερινά και με τη Ραφήνα. Ταυτόχρονα, ως λιμάνι -κόμβος, συνδέεται με άλλα νησιά των Κυκλάδων, με τα Δωδεκάνησα, καθώς και με τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου. Στόχος είναι σύντομα να ξεκινήσει η γραμμή ακτοπλοϊκής σύνδεσης και με την Κρήτη, ενώ σύντομα θα υπογραφεί σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την πυκνότερη σύνδεση και με τις υπόλοιπες Κυκλάδες.

Υπάρχει στα σκαριά και η προοπτική και του υδατοδρομίου, κάτι που αφορά την ευρύτερη περιοχή. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, όμως, και για τον ποιοτικό Τουρισμό, τη δυνατότητα τουριστών να επισκέπτονται με μεγαλύτερη ταχύτητα, να πηγαίνουν από νησί σε νησί εδώ στις Κυκλάδες. Πρέπει να σας πω ότι μέχρι σήμερα έχουν ήδη αδειοδοτηθεί τρία υδατοδρόμια σε ολόκληρη τη χώρα. Εξετάζονται άλλες 20 αιτήσεις και η διαδικασία προχωρά με βάση το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται, αλλά και τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Εξ όσων γνωρίζω, με ενημέρωσε δηλαδή ο Δήμαρχος, μέσα σε αυτές τις 20 αιτήσεις είναι και αυτή που αφορά τη Σύρο.

Βεβαίως όλα αυτά, φίλες και φίλοι, θα έχουμε την ευκαιρία να τα κουβεντιάσουμε σύντομα στο Αναπτυξιακό Περιφερειακό Συνέδριο για το Νότιο Αιγαίο, που θα διοργανωθεί αμέσως μετά το Πάσχα στη Σύρο (στην Ερμούπολη) και τη Ρόδο. Και θα έχω την ευκαιρία να αναφερθώ επιγραμματικά σε όλα αυτά και κυρίως μιας και μιλώ για τη διασύνδεση όχι μόνο είπα την ηλεκτρική, αλλά τη διασύνδεση που αφορά τους ανθρώπους, θα πω και κάτι που είναι εξίσου εμβληματικό με αυτό που εγκαινιάζουμε σήμερα.

Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη -και εγώ προσωπικά- να δουλέψουμε σκληρά, ώστε μέχρι το Περιφερειακό Συνέδριο να είμαστε έτοιμοι να σας παρουσιάσουμε ένα σχέδιο ολοκληρωμένο που σε πρώτη φάση, άμεσα, μέσα στο 2018, θα λειτουργήσει πιλοτικά και πιστεύω μέσα στο 2019 θα αφορά όλο το Αιγαίο και όλα τα νησιά μας. Και θα αφορά το λεγόμενο «Μεταφορικό Ισοδύναμο». Δηλαδή, να βρούμε τον τρόπο μέσα από τον οποίο αντίστοιχες αποστάσεις, το κόστος που πληρώνει ο πολίτης ή τα αγαθά για να μεταφέρονται σε αντίστοιχες αποστάσεις στην ηπειρωτική χώρα, να ισοδυναμεί, να είναι το ίδιο με το κόστος που πληρώνει ο πολίτης στα νησιά για αντίστοιχες χιλιομετρικές αποστάσεις. Και αυτό πιστεύω ότι επίσης είναι μία εξέλιξη που σημαίνει δικαιοσύνη, αλλά ταυτόχρονα και αναπτυξιακή προοπτική. Το να μπορεί, δηλαδή, ο κάτοικος του νησιού να πληρώνει το ίδιο, για να διανύσει μια απόσταση από εδώ μέχρι τον Πειραιά με αυτή που, αντιστοίχως με το ΚΤΕΛ, πληρώνει κάποιος για να πάει, παραδείγματος χάριν, από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Δηλαδή, αντίστοιχες χιλιομετρικές αποστάσεις να έχουν το ίδιο κόστος. Που σημαίνει, βεβαίως, ότι έχουμε εξασφαλίσει και τα απαραίτητα κονδύλια μέσα στο 2018 και σε δεύτερη φάση ακόμα περισσότερα μέσα στο 2019.

Μη βιάζεστε, δεν τελείωσα! Πριν πω για το Νεώριο, θέλω να σας πω επιγραμματικά, πολύ επιγραμματικά, ότι πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομίας η αύξηση του Προϋπολογισμού του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου -όπου εντάσσονται βεβαίως και οι Κυκλάδες- και δίνει τη δυνατότητα για χρηματοδότηση έργων που σχετίζονται με την υποστήριξη των εξαγωγών και της τοπικής επιχειρηματικότητας, τη βελτίωση των τοπικών υποδομών και των υποδομών υγείας, την ανάδειξη του πολιτιστικού κεφαλαίου και τη στήριξη του πολιτισμού και του τουρισμού.

Έχουμε διπλασιάσει τα υπό ένταξη έργα και τα αντίστοιχα κονδύλια. Αλλά δεν θα πω παραπάνω. Θα έχουμε την ευκαιρία σε λίγες ημέρες αυτά να τα πούμε.

Έρχομαι στο Νεώριο της Σύρου και θα κλείσω με αυτό την ομιλία, την παρέμβασή μου. Την προηγούμενη φορά που επισκέφθηκα το νησί σας –δεν έχω ξαναέρθει ως Πρωθυπουργός- ήταν το 2013, αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε. Και επισκέφθηκα το Νεώριο.

Από την αρχή της κρίσης, το Νεώριο είναι μια ζώσα πληγή στο σώμα της Σύρου, στο σώμα των Κυκλάδων, στο σώμα της ελληνικής οικονομίας. Ένα Ναυπηγείο με πολύ μεγάλη ιστορία, με μια σημαντική παράδοση και εργατικών αγώνων, αλλά κυρίως με μια πολύ υψηλή τεχνογνωσία, με πολύ μεγάλα προβλήματα τα τελευταία χρόνια, που αποτύπωνε την εικόνα της κρίσης, την εικόνα της Ελλάδας των τελευταίων χρόνων. Και πιστεύω ότι δεν υπάρχει αμφιβολία όλα αυτά τα χρόνια από πολλούς ακούσατε πολλές υποσχέσεις, διότι όλοι αντιλαμβάνονταν ότι το να ξανανοίξει το Νεώριο, το να ξαναμπεί μπροστά η παραγωγή σε αυτό το ιστορικό Ναυπηγείο, που συνδέεται με τη ναυπηγική παράδοση της Σύρου, δεν θα ήταν μόνο μια συμβολική, συμβολικά, σημαντική εξέλιξη, αλλά και μια ουσιαστικά σημαντική εξέλιξη για το νησί, αλλά και για τις Κυκλάδες.

Είμαι στην ευτυχή θέση να σας πω ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της οριστικής διάσωσης των Ναυπηγείων της Σύρου με την υπαγωγή τους στο καθεστώς εξυγίανσης, που προβλέπει ο Πτωχευτικός Κώδικας. Η διαδικασία αυτή προβλέπει συμφωνία της σημερινής ιδιοκτησίας, ενός νέου επενδυτή και των δανειστών των Ναυπηγείων. Μετά από δύσκολη προσπάθεια, πιστεύω ότι φτάνουμε στο τέλος. Ο επενδυτής έχει βρεθεί, έχει ουσιαστικό και ειλικρινές ενδιαφέρον. Η συμφωνία με τους δανειστές και τον ιδιοκτήτη έχει ολοκληρωθεί και σε λίγες ημέρες θα υποβληθεί στο δικαστήριο για έγκριση.

Αυτή η συμφωνία έχει τεθεί υπ’ όψιν του Σωματείου των Εργαζομένων, μίλησα σήμερα μαζί τους και έχει εξασφαλιστεί η συναίνεσή του. Συνεπώς, είναι πολύ πιθανόν να ξαναβρίσκομαι εδώ στη Σύρο σε τρεις με τέσσερις μήνες από σήμερα, το αργότερο, που το θέμα θα έχει λήξει, που ο νέος επενδυτής θα έχει εγκατασταθεί στα Ναυπηγεία, ώστε να εγκαινιάσουμε μαζί την επανέναρξη, την ουσιαστική επανέναρξη που θα δώσει πνοή, δουλειά, σε περίπου 300 οικογένειες προοπτική, αλλά και πνοή στην τοπική οικονομία και στην ευρύτερη οικονομία.

Όπως σας είπα, όλα αυτά θα έχουμε τη δυνατότητα να τα κουβεντιάσουμε το προσεχές διάστημα και στο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση. Θέλω, όμως, να πω ότι για εμάς αυτή η εξέλιξη, είναι μια εξέλιξη που σηματοδοτεί και κάτι ακόμη. Δεν υπάρχει αμφιβολία, το τελευταίο διάστημα είχαμε μόνο θετικές ειδήσεις στην οικονομία. Γι’ αυτό και ακούτε ολοένα και λιγότερες ειδήσεις για την οικονομία, ακούτε άλλου είδους ειδήσεις. Οκτώ χρόνια ακούγατε ειδήσεις μόνο για την οικονομία. Τώρα που είναι θετικές, έχετε πάψει να ακούτε. Αλλά, έχει μεγάλη σημασία αυτό που βλέπουμε στους δείκτες τους οικονομικούς, να το δούμε και στην πραγματικότητά μας. Και η επανέναρξη του Νεωρίου συμβολίζει ότι η πραγματική οικονομία παίρνει μπροστά, στην καθημερινότητά μας υπάρχει αλλαγή, νέες θέσεις εργασίες προχωράνε, βγαίνουμε πραγματικά από την κρίση. Αυτό συμβολίζει. Δεν αρκούν οι δείκτες της ανάκαμψης, πρέπει να το δούμε χειροπιαστά στην πραγματικότητά μας την καθημερινή. Και γι’ αυτό είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που έχουμε αυτή την εξέλιξη.

Θέλω, λοιπόν, φίλες και φίλοι, να καλωσορίσουμε σήμερα μαζί με την τοπική κοινωνία, για ακόμη μία φορά, αυτό το σημαντικό έργο. Το σημαντικό αυτό έργο, όπως και όλα τα σημαντικά έργα, δεν ανήκει σε καμία κυβέρνηση. Ανήκει στον ελληνικό λαό. Τα σημαντικά έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό. Ανήκει στον λαό των Κυκλάδων αυτό το έργο.

Ας προχωρήσουμε μαζί για μια καινούρια σελίδα για την αναπτυξιακή προοπτική των Κυκλάδων. Πιστεύω πραγματικά ότι, μετά από οκτώ χρόνια μιας μεγάλης περιπέτειας, μπορούμε να αισιοδοξούμε. Σήμερα είναι επίσης μια ημέρα αισιοδοξίας. Ο ήλιος των Κυκλάδων μας τη δίνει αυτή την αισιοδοξία, αλλά μπορώ να πω ότι πρέπει να την βασίζουμε σε στέρεα βήματα. Να είναι μια αισιοδοξία ρεαλιστική. Και είναι ρεαλιστική. Βγαίνουμε από την κρίση, δουλεύουμε  για νέες θέσεις εργασίας, δουλεύουμε για μια ανάπτυξη δίκαιη, που θα μοιραστεί δίκαια στον λαό μας και όχι μονάχα σε μία ελίτ, που όλα τα προηγούμενα χρόνια έπαιρνε την «κρέμα» και άφηνε όλο το υπόλοιπο για τη μεγάλη πλειοψηφία.

Είμαστε κοντά στην έξοδο από την κρίση. Θα το κάνουμε πράξη μέσα από τη συνεννόηση, από τον κοινό βηματισμό. Διότι βρισκόμαστε όλοι μαζί σ’ αυτή τη μεγάλη προσπάθεια να σηκωθεί λίγο πιο ψηλά η πατρίδα μας.

Σας ευχαριστώ θερμά.



 

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)