to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:04 | 21.07.2021

Πολιτική

Νομοσχέδιο για διαχείριση αποβλήτων: Η κριτική από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ

«Και στην ανακύκλωση, όπως παντού, η κυβέρνηση προωθεί τα συμφέροντα των μεγάλων ιδιωτικών εταιριών»: Σφοδρή, αλλά και εποικοδομητική, κριτική στις προβλέψεις του νομοσχεδίου για τη διαχείριση των αποβλήτων, αλλά και σε επιμέρους τροπολογίες (όπως για το Μάτι και τις χορτολιβαδικές εκτάσεις) άσκησαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ κατά τις παρεμβάσεις τους στην Ολομέλεια της Βουλής


Μερικές από τις τοποθετήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη διαχείριση των αποβλήτων:

Σ. Φάμελλος: Τα πεπραγμένα της ΝΔ στη διαχείριση απορριμμάτων

Με αίτημα να ληφθεί άμεσα κυβερνητική απόφαση για να σταματήσει η καταστροφή της βυζαντινής ιστορίας της Θεσσαλονίκης, με την απόσπαση των αρχαίων στο μετρό Βενιζέλου, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, Σωκράτης Φάμελλος, στη δευτερολογία του κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για τη διαχείριση αποβλήτων και την ανακύκλωση στην Ολομέλεια της Βουλής. «Καταθέτω έκκληση να σταματήσει η κυβέρνηση αυτό το ολέθριο λάθος, μία επιλογή με την οποία διαφωνεί η πλειοψηφία των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Ως μέλη της ελληνικής κοινωνίας δεν πρέπει να επιτρέψουμε να γίνει κάτι τέτοιο στην ιστορία μας».

Στη συνέχεια παρουσίασε την κατάσταση που παρέλαβε στη διαχείριση απορριμμάτων η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και τις μεταρρυθμίσεις και παρεμβάσεις που υλοποίησε. Η Ελλάδα  το 2015 είχε καταδικαστεί για 363 παραβάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας με Χώρους Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ) που κληρονόμησε, μαζί με το μνημόνιο, από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, όπως και πρόστιμο ύψους 14,5 εκατομμυρίων ευρώ ανά εξάμηνο. Αυτό το πρόστιμο κατάφερε να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κλείνοντας το 82,5% των ΧΑΔΑ.

Το 2015, οι θεσμοί και η ΕΕ είχαν θέσει αίρεση σε όλες τις χρηματοδοτήσεις, γιατί δεν είχαμε σχεδιασμό ούτε εθνικό ούτε περιφερειακό. Τα έργα ΣΔΙΤ ήταν υπερδιαστασιολογημένα και σε αντίθεση με την Οδηγία 2008/98, διότι δεν λάμβαναν υπόψη τους ευρωπαϊκούς στόχους για διαλογή στην πηγή και ανακύκλωση που έπρεπε να φτάνουν στο 50%. Καμία πρωτοβουλία ανακύκλωσης ή στρατηγικής για την κυκλική οικονομία δεν υπήρχε, για να μη θυμηθούμε τα χρόνια προβλήματα με τις κλειστές χωματερές και τα σκουπίδια στον Πύργο που ξεπερνούσαν τον πρώτο όροφο των διαμερισμάτων και των πολυκατοικιών.

Ας δούμε τι έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ: Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) που μέσα σε ένα χρόνο και για πρώτη φορά στην Ελλάδα εγκρίθηκε μετά από συζήτηση σε δύο συνεδριάσεις στη Βουλή, μαζί με σχέδιο πρόληψης, ενώ τη δεύτερη χρονιά έγιναν και εγκρίθηκαν οι Περιφερειακοί Σχεδιασμοί για όλη την Ελλάδα. Εσείς, η ΝΔ, έχετε ολοκληρώσει δύο χρόνια διακυβέρνησης χωρίς να έχετε κάνει ακόμα τους περιφερειακούς σχεδιασμούς, με αποτέλεσμα τα έργα να ξεκινούν με ασάφειες και υποθέσεις, ενώ προκηρύσσονται έργα στην Αττική που οι προδιαγραφές τους θα γίνουν στο μέλλον. Αυτό είναι ευρωπαϊκή κανονικότητα;

Καταρτίσαμε ακόμη Εθνικό Σχέδιο Πρόληψης Αποβλήτων μαζί με τον ΕΣΔΑ το 2015 αλλά και Σχεδιασμό Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) και πάνω από όλα Στρατηγική Κυκλικής οικονομίας που κατατέθηκε στην ΕΕ το 2018 και ήμασταν μέσα στις 10 πρώτες χώρες της Ευρώπης. Σχεδιάσαμε τιμολογιακή πολιτική με κίνητρα για την ανακύκλωση που εγκρίθηκε με εφαρμοστική ΚΥΑ το 2019, με υποχρέωση εφαρμογής από 1.1.2020 που δεν εφαρμόσατε! Θεσπίσαμε την εισφορά κυκλικής οικονομίας το 2019, ώστε οι δήμοι να χρηματοδοτούνται για εξοπλισμό ανακύκλωσης με βάση το δικό τους σχέδιο και να κρίνονται για τις επιδόσεις τους.

Θεσπίσαμε τη ρύθμιση για την πλαστική σακούλα, που είχε άμεσα αποτελέσματα, και η ΝΔ κατήγγειλε ως άδικο φόρο. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θέσπισε τα τέσσερα ρεύματα καθαρών υλικών ανακύκλωσης και υποχρέωση για τη χωριστή συλλογή βιοαπόβλητα από το 2018. Επίσης δημιουργήσαμε τις προδιαγραφές για τα «πράσινα» σημεία, το ηλεκτρονικό μητρώο αποβλήτων (ΗΜΑ) το οποίο ενεργοποιήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε συνδυασμό με ρυθμίσεις του Νόμου για την ανακύκλωση (Ν. 4496/17) για την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγή.

Δεσμεύθηκαν ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για δημόσια έργα επεξεργασίας απορριμμάτων ύψους 1 δισ. ευρώ, βγήκαν οι αντίστοιχες προσκλήσεις και εντάχθηκαν, δημοπρατήθηκαν και ωρίμασαν έργα που κατασκευάζονται σήμερα σε όλη την Ελλάδα. Και από όλα αυτά τα έργα προσπαθείτε κάποια να τα κάνετε ΣΔΙΤ, αλλά είναι μόνο τρία σε όλη την Ελλάδα γιατί οι δήμαρχοι που εκλέχτηκαν με όλες τις πιθανές στηρίξεις και από τη Νέα Δημοκρατία, υλοποιούν τη δική μας στρατηγική, τα δημόσια έργα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ας δούμε τι κάνει η κυβέρνηση ΝΔ: Καταργείτε την εισφορά κυκλικής οικονομίας και φέρνετε το τέλος ταφής. Όμως, η εισφορά κυκλικής οικονομίας επέστρεφε στους δήμους, ενώ εσείς θέλετε να περάσετε τους πόρους από τον ΕΟΑΝ με αδιαφανείς σκοπούς. Το τέλος ταφής εφαρμόζεται αδιακρίτως και χωρίς να αξιολογεί την πρόοδο κάθε περιοχής στα έργα κυκλικής οικονομίας, γιατί αυτό που θέλετε να προωθήσετε με τον φόρο αυτό είναι μόνο η καύση. Άρα ακόμα και οι δήμοι που προωθούν έργα με βάση την ευρωπαϊκή στρατηγική θα πληρώνουν τέλος ταφής. Όλα αυτά θα πρέπει να τα εξηγήσετε στην Αυτοδιοίκηση που θα πληρώνει τις δικές σας επιλογές και στους Δήμους που δεν θα λαμβάνουν πόρους από την εισφορά κυκλικής οικονομίας.

Έχετε σταματήσει ακόμα και τη μελέτη καταγραφής των ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών των αποβλήτων στον Εθνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) που είχε ξεκινήσει για να έχει η Ελλάδα αξιόπιστα δεδομένα για την παραγωγή απορριμμάτων και για την ανακύκλωση, ώστε να υπάρχει διαφάνεια στα κίνητρα και στους υπόχρεους.

Αλήθεια, ο σχεδιασμός σας τώρα γίνεται χωρίς δεδομένα; Αυτός είναι ο εκσυγχρονισμός σας; Και βέβαια είναι «παγωμένα» και 20 εκατομμύρια ευρώ στον ΕΟΑΝ από την εισφορά για την πλαστική σακούλα. 20 εκατ. ευρώ των πολιτών που θα έπρεπε να επιστρέψουν σύμφωνα με το νόμο σε αυτούς είναι  «παγωμένα» με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη!

Η άλλη μεγάλη προτεραιότητά σας, εκτός από την ιδιωτικοποίηση είναι η καύση απορριμμάτων. Η επιλογή σας φάνηκε, όταν στον ΕΣΔΑ, τον Αύγουστο 2020, χωρίς συζήτηση στη Βουλή, εισάγατε ειδική πρόβλεψη για νέες μονάδες καύσης που δεν προβλεπόταν στον δικό μας σχεδιασμό και ταυτόχρονα δίνετε την αρμοδιότητα σχεδιασμού για τις μονάδες καύσης στο ΥΠΕΝ, αφαιρώντας αρμοδιότητες από τους δήμους. Δημιουργήσατε μάλιστα παράθυρα τροποποιήσεων ακόμα και στις προδιαγραφές για μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων, όχι για να γίνονται μονάδες κυκλικής οικονομίας, αλλά για να παράγουν καύσιμα. Αυτή είναι η Νέα Δημοκρατία, αυτή είναι η αλλαγή στρατηγικής που έχετε κάνει, και την αποδείξαμε γιατί βάλατε την καύση ως μέθοδο ακόμα και στα απόβλητα τροφίμων!

Επειδή δε το 2014 είχατε δώσει άδεια για χρήση δευτερογενών/απορριμματογενών καυσίμων από την τσιμεντοβιομηχανία, η οποία ήδη υπήρχε στη χώρα μας και σε όλη την Ευρώπη, εμείς ως κυβέρνηση, το 2019, αυστηροποιήσαμε τις προδιαγραφές, κάναμε πιο αυστηρές τις απαιτήσεις και στην πρώτη ύλη, ζητήσαμε περισσότερες αναλύσεις στους ρύπους, υποχρεωτική διαφάνεια και πρόσβαση στις μετρήσεις για όλη την κοινωνία και κοινωνική διαβούλευση για την αδειοδότηση. Τη διαφάνεια και τη διαβούλευση με την κοινωνία όμως εσείς δεν την εφαρμόζετε εδώ και δύο χρόνια τώρα ούτε στον ΤΙΤΑΝ στη Θεσσαλονίκη ούτε στην ΑΓΕΤ στον Βόλο.

Όσον αφορά τέλος τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων που σχεδιάζετε, πρέπει να είστε σοβαροί. Επειδή είπατε ότι θα μετατρέψετε τον ΕΟΑΝ σε ρυθμιστική αρχή πρέπει να δείτε εάν στην Ευρώπη υπάρχει ρυθμιστική αρχή που να είναι φορέας διαχείρισης χρηματοδοτήσεων. Έχετε μεταφέρει τον πόρο της σακούλας στον ΕΟΑΝ, θα μεταφέρετε και το τέλος ταφής και θα είναι δηλαδή η ρυθμιστική αρχή που θα διαχειρίζεται τους πόρους; Πού θα είναι η ανεξαρτησία της δηλαδή;

Είναι προτιμότερο να ενισχύσετε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας το οποίο αποψιλώνετε συνεχώς, να στελεχώσετε τη Διεύθυνση Στερεών Αποβλήτων, για να υλοποιηθούν όλα τα παραπάνω και όχι να νομοθετείτε για να δουλεύουν ιδιώτες στον ΕΟΑΝ. Γιατί το μόνο που κάνετε ως κυβέρνηση, είναι να αποδυναμώνετε συνεχώς όλες τις υπηρεσίες του περιβάλλοντος και το Υπουργείο.

Β. Αποστόλου: Τροπολογία υπονόμευσης των χορτολοβαδικών εκτάσεων

Ο Βαγγέλης Αποστόλου, Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Ν. Ευβοίας, τόνισε συγκεκριμένα:

Επειδή ο Υφυπουργός κ. Ταγαράς ζήτησε και προτάσεις, θα τις έχει και θα αφορούν σε ένα μεγάλο πρόβλημα της χώρας αυτή την ώρα, στις χορτολιβαδικές εκτάσεις. Αποσύρετε κύριε Υπουργέ την τροπολογία σας και άμεσα θα σας καταθέσουμε τη δική μας. Επιχειρείτε να λύσετε ένα πρόβλημα καταγραφής αυτών των εκτάσεων, με λάθος τρόπο και μάλιστα φτάνοντας σε ζητήματα κυριότητας, πριν την ολοκλήρωση των δασικών χαρτών .

Επιχειρήσατε, επισκεπτόμενοι νησιώτικες και παραθαλάσσιες περιοχές, να λύσετε το πρόβλημα με τους ασπαλάθους. Δεν αρκεί. Ειδικά δε με τις εκτάσεις του άρθρου 62 του ν.998/79 βάζετε δύο ταχύτητες στις χορτολιβαδικές εκτάσεις. Ότι χειρότερο για τις τοπικές κοινωνίες. Είναι σαφέστατη η 1411/2019 απόφαση του ΣτΕ, η οποία έκρινε παράνομη τη μερική κύρωση, γιατί μόνο τέτοιοι χάρτες θα υπάρχουν για να εξεταστούν από τα Συμβούλια Ιδιοκτησίας Δασών των συγκεκριμένων περιοχών.

Η πρώτη κίνηση που απαιτείται άμεσα να γίνει κυρίως για να μη χαθεί ένα μεγάλο μέρος του έργου της πρώτης φάσης, είναι η επιστροφή των χαρτών των χαρτολιβαδικών εκτάσεων στο στάδιο της ανάρτησης.

Και τότε μόνον πρέπει να αρχίσει η αντιμετώπιση των υπόλοιπων προβλημάτων, με πρώτο αυτό του χαρακτηρισμού τους ως δασικών.

Καταρχήν οι συγκεκριμένες εκτάσεις, σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο εφαρμογής του ν. 998/79 (του κατ' εξοχήν εκτελεστικού νόμου του Συντάγματος του 1975) αποτελούνται από φρυγανώδη ξυλώδη είδη, όπως είναι το θυμάρι, η κουνούκλα και άλλα μεταξύ των οποίων και ο ασπάλαθος, αλλά και διάφορα ποώδη φυτά, που ενδημούν κυρίως στα νησιά.

Οι εκτάσεις αυτές έπρεπε εντός πενταετίας, δηλαδή μέχρι το 1984, να χαρτογραφηθούν και να παραδοθούν για διαχείριση και διάθεση αγροτική.

Όμως με το ν.4280/2014 που εσείς ψηφήσατε κύριε Υπουργέ, όχι μόνο καταργήθηκε η συγκεκριμένη ρύθμιση, αλλά και τροποποιήθηκε το άρθρο 3 του ν.998/79, ορίζοντας ότι θεωρούνται ως δάση και δασικές εκτάσεις “οι οποιασδήποτε φύσεως ασκεπείς εκτάσεις (φρυγανώδεις ή χορτολιβαδικές, βραχώδεις εξάρσεις και γενικά ακάλυπτοι χώροι)”.

Στις διατάξεις αυτές υπάγονται και οι κηρυγμένες δασωτέες ή αναδασωτέες εκτάσεις και διαχειρίζονται από την Δασική Υπηρεσία. Βέβαια με το ν.4685/20, άρθρο 48, αφαιρέθηκαν κάποιες εκτάσεις, όχι όμως αυτές που προανέφερα. Το πρόβλημα έγινε πιο μεγάλο, με το Π.Δ. 32/2016 που χαρακτήριζε μια χορτολιβαδική έκταση σε πεδινή και μη πεδινή, ανάλογα με το υψόμετρο και τις κλίσεις των εδαφών. Τα κριτήρια αυτά άφησαν περιθώρια ερμηνείας τέτοια που να δημιουργούν προβλήματα, όπως αυτά που παρατηρήθηκαν με τη μερική κύρωση των πρώτων δασικών χαρτών σε μερικά νησιά του Αιγαίου, αλλά και στις παραθαλάσσιες περιοχές της χώρας μας.

Η λύση των προβλημάτων αυτών απαιτεί:

​​την απόσυρση του άρθρου 53 του ν. 4280/2014 και την επαναφορά του άρθρου 3 του ν.998/1979 για το χαρακτηρισμό των χορτολιβαδικών εκτάσεων ως δασικών και την ένταξη στη φρυγανική βλάστηση όλων των φυτών που συνιστούν τη χορτολιβαδική έκταση, δηλαδή και αυτών με χαμηλή ξυλώδη βλάστηση, πράγμα που και η Ε .Επιτροπή έχει αποδεχθεί για τις Βοσκήσιμες Γαίες .
​Την κατάργηση του Π.Δ. 32/2016 που περιέπλεξε τις διαδικασίες χαρακτηρισμού με πρόσθετα στοιχεία .
​Τη συμμόρφωση με τρεις αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες κρίθηκαν ως παράνομες και αντισυνταγματικές βασικές διαδικασίες της κατάρτισης των δασικών χαρτών της πρώτης φάσης. Θα ακολουθήσει κι άλλη για τις δικές σας ρυθμίσεις, γιατί οι σύμβουλοί σας δεν γνωρίζουν καλά τη νομολογία του ΣτΕ και
​τη χαρτογραφήση και παράδοση των χορτολιβαδικών εκτάσεων στη γεωργία για διαχείριση και διάθεση μόνον γεωργική και κτηνοτροφική, όπως το άρθρο 74 του ν 998/79 προβλέπει.

Το ιδιοκτησιακό καθεστώς αυτών των εκτάσεων δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, δηλαδή πριν την κύρωση των δασικών χαρτών. Πρέπει όμως πρώτιστα να ξεκαθαρίσει η Κυβέρνηση ότι δεν είναι στις προθέσεις της να καταργήσει το τμαχητό έτσι κι αλλιώς τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου, όπου ισχύει, γιατί τότε αυτό θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη επιβράβευση των καταπατήσεων δημόσιας περιουσίας από καταβολής του Ελληνικού κράτους. Είναι πολλοί αυτοί που βλέπουν πίσω από την κυριότητα και την αλλαγή χρήσης. Να μην το επιτρέψουμε.

Να επανέλθουν πρώτα όλοι, παλιοί και νέοι χάρτες, στο στάδιο της ανάρτησης, που δείχνει την εικόνα των προβλημάτων, αλλά και αποτελεί το στάδιο εκείνο που θα οριστικοποιηθούν η μορφή, δηλαδή η βλάστηση και η χρήση, δηλαδή η δραστηριότητα που θα ασκείται.

Μόνον τότε η μορφή θα εντάξει τις εκτάσεις αυτές στις χορτολιβαδικές και η χρήση που ασκείται μέχρι σήμερα θα συνεχιστεί χωρίς κανένα πρόβλημα.

Με την παράδοσή τους όμως στη γεωργία μπορούν να προσεγγιστούν και τα ζητήματα κυριότητας, όπως αυτά ισχύουν για τις αγροτικές εκτάσεις, αλλά μόνο εφόσον αυτή ασκείται εις το διηνεκές.

Δύο λόγια μόνο για το νομοσχέδιο: Είναι η απειλή της αιτιολογημένης γνώμης της Ε. Επιτροπής που σας οδήγησε στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Είναι ο,τι χειρότερο για τη χώρα μας, πόσο μάλλον όταν είναι και ένα νομοσχέδιο που όχι μόνο βρίθει αντιπεριβαλλοντικών και αδιαφανών επιλογών, αλλά και υπονομεύει όλο το χώρο της διαχείρισης των αποβλήτων και ιδιαίτερα την ανακύκλωση.

Καλλιόπη Βέττα: Στην ανακύκλωση, όπως παντού, η κυβέρνηση προωθεί τα συμφέροντα των μεγάλων ιδιωτικών εταιριών

Η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Κοζάνης Καλλιόπη Βέττα μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υ.Π.ΕΝ. που περιελάμβανε, εκτός των άλλων, διατάξεις για την ανακύκλωση, την διαχείριση των αποβλήτων, πολεοδομικές και χωροταξικές τροποποιήσεις και αλλαγές στο καθεστώς των εγγυητικών επιστολών για τις Α.Π.Ε.,  αναφέρθηκε αρχικά στη μεγάλη καθυστέρηση της ενσωμάτωσης των δύο ευρωπαϊκών οδηγιών για την διαχείριση των αποβλήτων, ενώ στη συνέχεια άσκησε κριτική στην υιοθέτηση της πολιτικής που προκρίνει την καύση και την ιδιωτικοποίηση της διαδικασίας.

Έπειτα, αναφέρθηκε στις θεσμικές πρωτοβουλίες και τα χρηματοδοτικά εργαλεία για το πεδίο που είχε υλοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ γεγονός που, εκτός των άλλων, είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο της συντριπτικής πλειονότητας των παρανόμων χωματερών και την παύση της καταβολής προστίμων που έφταναν τα 3.000 ευρώ την ημέρα.

Στη συνέχεια, έκανε αναφορά στα καθυστερημένα και αναποτελεσματικά μέτρα της κυβέρνησης για την εποπτεία στην αγορά ενέργειας, γεγονός που θα δημιουργήσει μεγάλες αυξήσεις στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, ήδη από το τέλος του καλοκαιριού, αυξήσεις που θα προστεθούν στις επιβαρύνσεις 15-20% που είχαν ψηφιστεί το Σεπτέμβριο του 2019.

Επίσης, αναφέρθηκε στην αλλαγή του Ν.4685/2020, σχετικά με την αδειοδότηση των Α.Π.Ε., αναδεικνύοντας την προχειρότητα και τα  επαναλαμβανόμενα λάθη της κυβέρνησης και σε αυτό το πεδίο: «Η απουσία ειδικού χωροταξικού σχεδίου δημιούργησε μια πρωτοφανής ζήτηση για επενδύσεις ΑΠΕ, πολλές εκ των οποίων, χάρη στην άναρχη ανάπτυξη που επιτρέψατε,  γίνονται σε δασικές εκτάσεις, με αδιαφορία για τη γεωμορφολογία της περιοχής, τις αγροτοκτηνοτροφικές ανάγκες και τις έτερες παραγωγικές δραστηριότητες. Στη Δυτική Μακεδονία, έχετε κατορθώσει να φτιάξετε ένα κίνημα «αρνητών ΑΠΕ» γεγονός εξόχως προβληματικό για τη μετάβαση σε ένα νέο ενεργειακό καθεστώς.»

Τέλος, αφού επεσήμανε την ανάγκη για επαγρύπνηση της τοπικής κοινωνίας ενάντια στο ενδεχόμενο να φτιαχτεί ΧΥΤΑΜ στο Ζιδάνι, έκανε ειδική αναφορά στο γεγονός ότι ο ΔΕΔΔΗΕ απορρίπτει τα μικρά Φ/Β που κατατίθενται στην περιοχή, αναφέροντας ότι δεν υπάρχει διαθεσιμότητα στο δίκτυο ενώ την ίδια στιγμή, μεγάλες εταιρίες προεξοφλούν ότι είναι σίγουρη η ένταξή τους στο δίκτυο.

Χαρακτηριστικά τόνισε: «Αντί να ενισχύσει το Υπουργείο και να δώσει έγκριση κατά προτεραιότητα σε έργα π.χ. ΦΒ για αγροτική χρήση ή ενεργειακών κοινοτήτων, σπεύδει να καλύψει τις απαιτήσεις των μεγάλων εταιριών. Και εδώ, λοιπόν, ευνοιοκρατία υπέρ των ημετέρων.»

Ν. Γκαρά: «Στον Έβρο αποδείξαμε πως η διαχείριση των απορριμμάτων γίνεται και αλλιώς»

Ως έγκλημα περιβαλλοντικό, ενεργειακό, εργασιακό, κοινωνικό και εθνικό χαρακτήρισε η βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Νατάσα Γκαρά, το νομοσχέδιο της ΝΔ για τη διαχείριση των απορριμμάτων. «Το μόνο που φιγουράρει στο νομοσχέδιο είναι τα σκάνδαλα, οι ιδιωτικοποιήσεις, τα ‘‘deals’’ και τα ρουσφέτια», σημείωσε.

Η κα Γκαρά υπογράμμισε πως η ΝΔ ακυρώνει τη μεγάλη μεταρρύθμιση που ξεκίνησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με όφελος στους πολίτες, τους δήμους και το περιβάλλον, κινούμενη στον αντίποδα,  προωθώντας τη καύση στα απορρίμματα, τις ιδιωτικοποιήσεις, την υποβάθμιση στην ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία.

Έφερε ως παράδειγμα τη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) Αλεξανδρούπολης, που ο ΣΥΡΙΖΑ από ένα ακριβό ΣΔΙΤ μετέτρεψε σε ένα σύγχρονο έργο, προσαρμόζοντάς το στα πραγματικά δεδομένα, εξασφαλίζοντας 100% χρηματοδότηση από το δημόσιο και επιλύοντας με αυτόν τον τρόπο το πρόβλημα των απορριμμάτων για τους νομούς Έβρου και Ροδόπης. Με όφελος προς την τοπική κοινωνία, το περιβάλλον, νέες θέσεις εργασίας και χαμηλά τέλη για τους δημότες. Απορρίμματα που μέχρι και σήμερα μεταφέρονται στον κορεσμένο ΧΥΤΑ Κομοτηνής, έγκλημα για το οποίο οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έχουν λογοδοτήσει.

Παράλληλα υπενθύμισε πως ο ΣΥΡΙΖΑ σχεδίασε και δεύτερη ΜΕΑ στον Βόρειο Έβρο για την καλύτερη διαχείριση και αποφόρτιση των απορριμμάτων, η οποία σήμερα βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης μελετών. «Ελπίζω να μη σταματήσει και να μην αλλάξει ο σχεδιασμός για τη συγκεκριμένη ΜΕΑ», τόνισε.

Η κα Γκαρά εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ και την εκχώρηση του Δικτύου Διανομής σε κερδοσκοπικά funds. Του ΔΕΔΔΗΕ που αποτελεί ένα στρατηγικό εργαλείο της πολιτείας, ένα μονοπώλιο με εξασφαλισμένα κέρδη για τα επόμενα 4 τουλάχιστον χρόνια.

«Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει για μεθοριακές, συνοριακές περιοχές όπως η Θράκη, η διαχείριση αυτών των δικτύων ενέργειας από έναν και μόνο ιδιώτη; Υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας που θα αναγκάσουν αυτά τα κερδοσκοπικά funds να υπακούσουν σε αυτά που επιτάσσει το δημόσιο και εθνικό συμφέρον;» ανέφερε απευθυνόμενη στους κ.κ. Υπουργούς.

Η Βουλευτής Έβρου δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ακρίβεια στην τιμή του ρεύματος, που επί κυβέρνησης ΝΔ έχει αυξηθεί ραγδαία για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ίδιο και οι αποκοπές ρεύματος σε οικογένειες εν μέσω πανδημίας.

Επίσης, στάθηκε και στην αδειοδότηση των ΑΠΕ, στις οποίες η ΝΔ επίσης εγκληματεί καθώς  κατάργησε τις Ενεργειακές Κοινότητες, ακύρωσε τα κριτήρια και το χρηματοδοτικό πρόγραμμα των 25 εκ. που είχε διασφαλίσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ δεν απλοποίησε τη διαδικασία αδειοδότησης. «Βλέπουμε να γεμίζει η Ελλάδα με ανεμογεννήτριες, με φωτοβολταϊκά συστήματα ακόμη και σε γη υψηλής παραγωγικότητας, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στην αγροτική παραγωγή από επενδυτές που είδαν φως και μπήκαν», τόνισε.

Κλείνοντας η κα Γκαρά υπενθύμισε πως πριν λίγο καιρό η κυβέρνηση της ΝΔ είχε ψηφίσει ένα ακόμη περιβαλλοντοκτόνο νομοσχέδιο, που κατάργησε στην πράξη τους Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, θέτοντας σε ανασφάλεια τους 400 εργαζόμενους σε αυτούς. Ταυτόχρονα, κατάργησε και την προστασία στις περιοχές Natura, επιτρέποντας ακόμη και μεταλλευτικές δραστηριότητες και εξορύξεις σε αυτές τις περιοχές. «Τώρα με τις νέες ρυθμίσεις σας, συνεχίζετε αυτό το ‘‘Αθηνοκεντρικό’’ έγκλημα, το οποίο ονομάζετε πολιτική και διαχείριση» σημείωσε.

Τέλος, η Βουλευτής Έβρου δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ομιλία της και στο έγκλημα που συντελείται αυτές τις μέρες, με ευθύνη της κυβέρνησης και με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), στις πλάτες των παιδιών που έδωσαν φέτος πανελλήνιες. Έγκλημα που θα οδηγήσει άνω των 20.000 μαθητών εκτός Δημόσιων Πανεπιστημιακών Τμημάτων και Σχολών,  δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα στη χώρα, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, σε λουκέτο και θα δημιουργήσει ένα νέο κύμα «brain drain».

«Ακόμη και άριστοι μαθητές που έχουν συγκεντρώσει πάνω από είκοσι χιλιάδες μόρια θα αποκλειστούν από τις σχολές επιλογής τους, όπως η Αρχιτεκτονική Σχολή λόγω της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα. Αναρωτιόμαστε: ποια αριστεία υπηρετούν; Διότι το έχουν κάνει σλόγκαν στην πολιτική τους επικοινωνία. Την αριστεία του πορτοφολιού;» υπογράμμισε η κα Γκαρά για να συνεχίσει: «Μας απέδειξε για άλλη μια φορά η συγκεκριμένη Υπουργός, οι σύμβουλοι της, αλλά και το σύνολο της Κυβέρνησης, ότι είναι άσχετοι από θέματα δημόσιας παιδείας, είναι άσχετοι από τις ανάγκες της κοινωνίας και σε κάθε τους λέξη σπέρνουν μίσος και ταξικές διακρίσεις και διχασμό για τη νεολαία μας, για τη μόρφωση, για την πραγματική παιδεία, κόβοντας ουσιαστικά τα φτερά, τα όνειρα, την προοπτική της νέας γενιάς του τόπου μας», τόνισε κλείνοντας.


Είναι η απειλή της αιτιολογημένης γνώμης της Ε. Επιτροπής που σας οδήγησε στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Είναι ο,τι χειρότερο για τη χώρα μας, πόσο μάλλον όταν είναι και ένα νομοσχέδιο που όχι μόνο βρίθει αντιπεριβαλλοντικών και αδιαφανών επιλογών, αλλά και υπονομεύει όλο το χώρο της διαχείρισης των αποβλήτων και ιδιαίτερα την ανακύκλωση.​

Γ. Παπαηλιού: Προωθούν την καύση, σε ευθεία αντίθεση με την ιεράρχηση διαχείρισης των αποβλήτων

Στην ομιλία του, ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιώργος Παπαηλιού, τόνισε:

«​Με το νέο Εθνικό Σχεδιασμό (της κυβέρνησης της ΝΔ), προωθείται η ενεργειακή αξιοποίηση των απορριμμάτων, δηλαδή η καύση, κάτι που βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με την ιεράρχηση διαχείρισης των αποβλήτων. Όμως με αυτό τον τρόπο ναρκοθετείται η πολιτική της ανακύκλωσης
​Η ρύθμιση για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ δεν συνιστά μνημονιακή δέσμευση, αλλά κυβερνητική επιλογή για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων και εις βάρος των οικονομικών του ΔΕΔΔΗΕ, της ΔΕΗ και του Δημοσίου
​Πρόκειται δηλαδή για την εκποίηση  εθνικού πλούτου, χωρίς οικονομική και εθνική λογική
​Η απολιγνιτοποίηση, της οποίας τον χρονικό ορίζοντα η κυβέρνηση της ΝΔ έχει περιορίσει ασφυκτικά. οδηγεί στη μεταλιγνιτική εποχή. Αυτή, προκειμένου να προετοιμαστεί, χρειάζεται χρόνο και σχεδιασμό
​Η κυβέρνηση της ΝΔ ούτε χρόνο παρέχει, ούτε ως προς την προετοιμασία και το σχεδιασμό είναι συνεπής, με αποτέλεσμα οι περιοχές που πλήττονται από την απολιγνιτοποίηση, όπως η Μεγαλόπολη, να κινδυνεύουν να καταστούν «κρανίου τόποι»
Η εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, πλούσιας βιοποικιλότητας  και ιστορικότητας, όπως το Μαίναλο και το Λύκαιον Όρος, πρέπει να αποτραπεί, διότι θα επηρεάσει το οικοσύστημα αυτών των περιοχών και θα ανατρέψει το σύνολο των κοινωνικών λειτουργιών και των οικονομικών δραστηριοτήτων των κατοίκων​

Η κυβέρνηση του επιτελικού κράτους των «αρίστων» της ΝΔ και, με το νομοσχέδιο για τη «διαχείριση των αποβλήτων», συνεχίζει στο πεδίο της νομοθέτησης «το ίδιο τροπάρι το γνωστό».

Με τις δύο ευρωπαϊκές οδηγίες που ενσωματώνονται στην εθνική νομοθεσία, εισάγεται και πανσπερμία διατάξεων για θέματα φυσικού περιβάλλοντος, ενέργειας, χωροταξίας και πολεοδομίας. Στο πλαίσιο του νεοφιλελεύθερου μοντέλου οικονομικής διαχείρισης, νομοθετούνται (αναχρονιστικές) διατάξεις για την καύση των απορριμμάτων και την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισής τους, όπως επίσης και ρυθμίσεις για την απόσχιση του ΔΕΔΔΗΕ από τη ΔΕΗ, που αποτελεί απαραίτητο όρο για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ.

Ενδεικτικό της πρόχειρης και ανερμάτιστης νομοθέτησης της κυβέρνησης της ΝΔ είναι ότι το νομοσχέδιο ακυρώνει ή τροποποιεί  νομοθετικές πρωτοβουλίες  της ίδιας της κυβέρνησης, που είχαν παρουσιαστεί ως μεγάλες ουσιαστικές τομές, όπως:

-) το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων, αυτού για  το Μάτι συμπεριλαμβανομένου, που θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί και θα καθυστερήσουν ακόμη περισσότερο,

-) τη διαδικασία αδειοδότησης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ),

-) ρυθμίσεις για την παρακολούθηση και εποπτεία της αγοράς ενέργειας οκτώ μήνες μετά την εφαρμογή του Target Model,

-) τις αλλαγές στο Νέο Οικοδομικό Κανονισμό,

-) την παράταση εφαρμογής της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου,

-) την κατάργηση και αλλαγές σε χωροταξικές διατάξεις,

-)την αναίρεση διατάξεων για το φυσικό περιβάλλον,

-) την αλλαγή διατάξεων για τα πλαστικά μιάς χρήσης.

Η ενσωμάτωση των συγκεκριμένων δύο οδηγιών έρχεται με μεγάλη καθυστέρηση και μάλιστα ένα βήμα πριν επιβληθεί στη χώρα  πρόστιμο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Με το νέο Εθνικό Σχεδιασμό (της κυβέρνησης της ΝΔ), προωθείται η ενεργειακή αξιοποίηση των απορριμμάτων, δηλαδή η καύση, κάτι που βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με την ιεράρχηση διαχείρισης των αποβλήτων. Όμως με αυτό τον τρόπο ναρκοθετείται η πολιτική της ανακύκλωσης

Στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας υπάρχει δέσμευση για τη σύσταση Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, με την αποδυνάμωση των υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης, γεγονός που παραπέμπει σε περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης, θίγοντας έτσι και τις αρμοδιότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Σοβαρές ασάφειες υπάρχουν και ως προς τη χωριστή συλλογή σε 4 ρεύματα, την πρόληψη αποβλήτων τροφίμων για την οποία τίθεται στόχος χωρίς χρονικό προσδιορισμό

Ως προς τα αδρανή, εξαιρούνται τα μεγάλα έργα από τις υποχρεώσεις διαχείρισης των αποβλήτων τους, προς όφελος των εργολάβων και εις βάρος του περιβάλλοντος.

Επαναφέρεται το τέλος ταφής, που έχει αντικατασταθεί με την εισφορά ενίσχυσης δράσεων κυκλικής οικονομίας, με συνέπεια να ενισχύεται  επί της ουσίας η καύση, χωρίς να υπάρχουν εργαλεία για την ενίσχυση των ΟΤΑ που καθυστερούν την ανακύκλωση.

Η ρύθμιση για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ δεν συνιστά μνημονιακή δέσμευση, αλλά κυβερνητική επιλογή για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων και εις βάρος των οικονομικών του ΔΕΔΔΗΕ, της ΔΕΗ και του Δημοσίου

Με τη συγκεκριμένη  ρύθμιση, παραχωρούνται τα δίκτυα διανομής της ενέργειας  σε ιδιώτη. Πρόκειται για άλλη μία πώληση δημόσιας περιουσίας, εν προκειμένω ενός φυσικού μονοπωλίου ιδιαίτερης σημασίας για τη λεγόμενη «πράσινη» μετάβαση.

Με αυτό τον τρόπο, πλήττεται και η λεγόμενη «Πράσινη» Μετάβαση της χώρας, αφού μέσω του  ΔΕΔΔΗΕ συνδέονται όλες οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (οι ΑΠΕ). Αυτή η μετάβαση  συνδυάζεται και με τη μεγάλη επένδυση των «έξυπνων μετρητών», που θα οδηγήσει  στο μετασχηματισμό του ενεργειακού  συστήματος και στον εκσυγχρονισμό του δικτύου διανομής.

Αφαιρείται από το δημόσιο τομέα, μία υποδομή στρατηγικού χαρακτήρα με κοινωνική διάσταση, παρότι η Ευρώπη και όλος ο κόσμος «παγώνουν» τις ιδιωτικοποιήσεις, στρέφονται προς το δημόσιο τομέα, ενισχύοντάς τον και  επαναδημοτικοποιούν/επανακρατικοποιούν τις υποδομές ύδρευσης και ενέργειας.

Εκχωρείται ένα στρατηγικό «εργαλείο» της πολιτείας, ένα μονοπώλιο με  εγγυημένα ετήσια έσοδα και με «προίκα» έργα εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο  θα οδηγήσει  στη μετάβαση και τον μετασχηματισμό του ενεργειακού  συστήματος, στον εκσυγχρονισμό του δικτύου διανομής.

Πρόκειται για  μία οδυνηρή πολιτική απόφαση, που αντιτίθεται  στα συμφέροντα (του ΔΕΔΔΗΕ και) της ΔΕΗ, η οποία θα απολέσει ένα  βασικό περιουσιακό στοιχείο, το μοναδικό πλέον που της έχει απομείνει. Έτσι θα απομειωθεί η ικανότητά της σε ανταγωνιστικότητα και συνακόλουθα κερδοφορία.Πρόκειται δηλαδή για την εκποίηση  εθνικού πλούτου, χωρίς οικονομική και εθνική λογική.

Δύο επιπλέον παρατηρήσεις  για την ενεργειακή και την περιβαλλοντική πολιτική :

Η απολιγνιτοποίηση, της οποίας τον χρονικό ορίζοντα η κυβέρνηση της ΝΔ έχει περιορίσει ασφυκτικά, σε αντίθεση με αυτό που πράττουν άλλες χώρες, οδηγεί στη μεταλιγνιτική εποχή. Αυτή, προκειμένου να προετοιμαστεί, προϋποθέτει χρόνο και σχεδιασμό.

Η κυβέρνηση της ΝΔ ούτε χρόνο παρέχει, ούτε ως προς την προετοιμασία και το σχεδιασμό είναι συνεπής, με αποτέλεσμα οι περιοχές που πλήττονται από την απολιγνιτοποίηση, όπως η Μεγαλόπολη, να κινδυνεύουν να καταστούν «κρανίου τόποι».

Η ανάπτυξη των ΑΠΕ πρέπει να γίνει στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού που να σέβεται το περιβάλλον και το χαρακτήρα, όλες τις παραμέτρους, τις ιδιαιτερότητες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και των θέσεων που πρόκειται να εγκατασταθούν. Η εγκατάσταση δεν μπορεί να γίνεται χωρίς να υπάρχει ειδική χωροθέτηση.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εγκατάσταση ανεμογεννητριών σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, πλούσιας βιοποικιλότητας  και ιστορικότητας, όπως το Μαίναλο και το Λύκαιον Όρος, πρέπει να αποτραπεί, διότι θα επηρεάσει το οικοσύστημα αυτών των περιοχών και θα ανατρέψει το σύνολο των κοινωνικών λειτουργιών και των οικονομικών δραστηριοτήτων των κατοίκων».           ​

Ειδική αναφορά από την Π. Πέρκα στην τροπολογία για το Μάτι: «Το ΤΕΕ είναι Τεχνικός Σύμβουλος της Πολιτείας όχι αναθέτουσα υπηρεσία που μοιράζει εκατομμύρια έξω από κάθε διαδικασία»

Η παρέμβαση της Βουλευτή Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ. Π. Πέρκα στην Ολομέλεια της Βουλής:

«Κύριε Υπουργέ, αν κάτι είπαμε εμείς είναι ότι επί 1,5 χρόνο είχατε παγώσει μια διαδικασία ώριμη μελετητικά και χρηματοδοτικά που έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για να κάνετε τι; Να κατακρεουργήσετε το σχεδιασμό που ήταν σε επίπεδο Δήμου και να τον κάνετε σε επίπεδο Δημοτικής Ενότητας…γιατί αυτό είναι το φιλόδοξο το σχέδιό σας. Πέρα από αυτό, πάτε να κάνετε ‘κουρελοποίηση΄ του Δήμου. Κάποιες προνομιούχες περιοχές να έχουν σχεδιασμό – κάποιες να μην έχουν...όπως ήταν παλιά, ποιοι είναι εντός σχεδίου, ποιοι δεν είναι…αυτό κάνετε. Ασυνέχειες και ανισότητες στον ίδιο τον Δήμο. Αυτό είχαμε σχολιάσει στο νομοσχέδιο σας.

Να πω επίσης, ότι τότε εξυπηρετήθηκαν κανονικότατα τα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια, που προτιμούν πάντα οι οικονομικοί παίχτες στη χώρα. Τι σημαίνει με λίγα λόγια; Η επένδυση – δραστηριότητα κατισχύει του τοπικού σχεδιασμού, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του Δήμου, της Κοινότητας, που είναι πιο δημοκρατικός και συμμετοχικός κλπ. Αυτό το αναβαθμίζετε σε κάθε νομοσχέδιο και σε κάθε τροπολογία…ασύνδετα. Αυτό δεν είναι σχεδιασμός.

Σας είπα και πριν ότι πολεοδομείτε την χωροταξία. Η πολεοδομία έχει έναν κανονιστικό χαρακτήρα. Η χωροταξία είναι πρότυπο χωρικής ανάπτυξης – κατεύθυνση και στρατηγική. Κάνετε και μετονομασίες…το ίδιο γίνεται και δω.  

Σε αυτό που σας είπα για τους δρόμους, το είπα για να μας ακούσετε. Στο νομοσχέδιο για την χωροταξία φωνάζαμε και λέγαμε: «Πώς θα βγουν οι άδειες αφού η νομολογία του ΣτΕ έχει πει ότι η απόφαση του Δημάρχου δεν αρκεί για να χαρακτηρίσει την οδό;».  Αυτό είπα και στην τοποθέτησή μου. Τότε κάνατε ότι όλα είναι μια χαρά και έρχεστε σήμερα -σωστά εν μέρει- και καταλάβατε τι πρόβλημα δημιουργείται. Ότι ναι μεν η αυθαίρετη δόμηση να γίνει γρήγορα…μα δεν μπορεί να βγάλει άδεια κανείς και έχει παραλύσει όλη η χώρα. Γιατί; Γιατί υπάρχει η νομολογία του ΣτΕ. Αυτή ήταν η κριτική.

Σε ό,τι αφορά στις ΥΔΟΜ, με συγχωρείτε, δεν ξέρω αν πονάει κεφάλι – κόβει κεφάλι, αλλά όταν υπάρχουν τέτοιες υπηρεσίες δόμησης χωρίς μηχανικό…τι ψάχνετε να βρείτε για να τις φτιάξετε να δουλέψουν; Δεν μπορώ να το καταλάβω αυτό. Και κυρίως, δεν έχετε κάνει ποτέ έναν δειγματοληπτικό έλεγχο. Σας το ζητάμε επανειλημμένα. Τι έχει γίνει; Πως προχωράνε οι άδειες; Πόσο αργούν; Τίποτα. Δεν δουλεύει έτσι το πράγμα.

Σχετικά με το Μάτι, που είπατε ότι τα πήγατε μια χαρά. Πρώτα απ’ όλα σχολιάζουμε αυτές τις υπερφίαλες δηλώσεις που ξεκινάνε από τον Πρωθυπουργό και φτάνουν στον τελευταίο Υπουργό. Ο ένας έλεγε ότι σε μια βδομάδα θα τελειώσει το Ελληνικό, ο άλλος είπε ότι σε ένα χρόνο θα τελειώσει το Μάτι. Αυτό σημαίνει ότι έχουν άγνοια για το πως λειτουργεί η Διοίκηση, πως είναι η νομοθεσία, ποιοι είναι οι απαραίτητοι έλεγχοι…μη κάνετε τέτοιες δηλώσεις! Είπατε σε έναν χρόνο το Μάτι και τώρα λέτε οικοδομική άδεια. Στη δεύτερη δε φάση, είναι ντροπή και θα το ξαναπώ, σε τέτοιο θέμα που είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στο κάτω-κάτω, να βάζετε το ΤΕΕ να φεύγει από τον ρόλο του τεχνικού συμβούλου της Πολιτείας. Έναν ρόλο στον οποίο έχει γράψει λαμπρές σελίδες στην ιστορία της χώρας ανεξαρτήτου κυβέρνησης. Και τώρα το κάνετε δεκανίκι της κυβέρνησης για να γίνει αναθέτουσα υπηρεσία.  Για να μοιράσει 5-6 εκ. ευρώ. Είναι απαράδεκτο αυτό που γίνεται. Χωρίς ΚΗΜΔΗΣ, χωρίς να μπαίνει σε καμία διαδικασία. Γιατί; Αφού θέλετε άπλετο χρόνο, πάρτε τον, κάντε εδώ τροπολογίες – αφού δεν μας ακούτε κιόλας και κάνετε ότι θέλετε και αφήστε τη διαδικασία να γίνει κανονικά. »

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)