to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Νίκος Παππάς: «Εγκληματική συναλλαγή» και απαξίωση του σιδηροδρόμου

Τόσο ο κ. Μητσοτάκης όσο και ο κ. Καραμανλής δεν μπορούν να κρύβονται από τις ευθύνες τους για τα Τέμπη.


Το δυστύχημα των Τεμπών μάς συγκλόνισε όλους. Η αλήθεια, μέσα από την αναζήτηση και την εύρεση των αιτιών της τραγωδίας, θα είναι λυτρωτική για την κοινωνία. Θα τιμήσει τη μνήμη όσων έφυγαν, θα στηρίξει όσους έμειναν πίσω να πενθούν, θα δώσει ελπίδα στη νέα γενιά για ένα καλύτερο και ασφαλέστερο αύριο.

Οι κραυγές δεν βοηθούν στην αναζήτηση της αλήθειας. Όπως δεν βοηθά και η στάση του κ. Μητσοτάκη, ο οποίος, αφού μίλησε για «ανθρώπινο λάθος», προδικάζοντας τα αποτελέσματα των ερευνών της δικαιοσύνης, αφού επιχείρησε να «στήσει» μια -απαξιωμένη, ήδη- επιτροπή στα μέτρα του και αφού πήρε παραιτήσεις από τους αρμόδιους που επί της ουσίας δεν παραιτήθηκαν, άρχισε τις συγγνώμες χωρίς αντίκρισμα και τη διάχυση ευθυνών χωρίς ντροπή.

Οι πρόσφατες αποκαλύψεις για τις «εκπτώσεις» στη σύμβαση δημοσίου – Hellenic Train, η οποία κυρώθηκε από τη βουλή το περασμένο καλοκαίρι, λένε πολλά για τους λόγους αυτής της καθυστέρησης. Από τότε καταγγείλαμε ότι το μεν υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απομείωσε τις υποχρεώσεις επενδύσεων της εταιρείας στον σιδηρόδρομο κατά 600 εκατ. ευρώ (σε σχέση με το σχέδιο σύμβασης, που είχαν αποδεχθεί και οι δύο πλευρές) και ότι η δε Hellenic Train υποχώρησε, ως αντιχάρισμα, από την απαίτηση για ολοκλήρωση των έργων για τα συστήματα ασφαλείας.

Αυτή ήταν μια «εγκληματική συναλλαγή», τίποτα λιγότερο. Η σκοπιμότητα χαμηλού έργου, χαμηλής ασφάλειας και απαξίωσης του σιδηροδρόμου είναι σαφής. Τόσο ο κ. Μητσοτάκης όσο και ο κ. Καραμανλής, που θα είναι εκ νέου υποψήφιος στις ερχόμενες εκλογές, δεν μπορούν να κρύβονται από τις ευθύνες τους.

Απαντήσεις οφείλουν, εκτός των ανωτέρω, για την επιλογή και τοποθέτηση του κατηγορούμενου σταθμάρχη Λάρισας, για τη μείωση του αριθμού των σταθμαρχών ανά κρίσιμο κόμβο από δύο σε ταυτόχρονη υπηρεσία, όπως ίσχυε επί ΣΥΡΙΖΑ, σε έναν, για την απαξίωση του συστήματος δευτερογενούς ελέγχου των δρομολογίων, που λειτουργούσε η δική μας κυβέρνηση, για την υποβάθμιση του ΟΣΕ, για την αγνόηση των καταγγελιών και των εξωδίκων των εργαζομένων, κ.ά.

Αν κάποιος ανατρέξει στις εκατοντάδες καταγγελίες επιβατών και εργαζομένων στον σιδηρόδρομο και στις δεκάδες δικές μας δημόσιες παρεμβάσεις θα διαπιστώσει τον ρόλο που έπαιξε κάθε αρμόδιος. Θα διαπιστώσει τη μεθοδευμένη απαξίωση του σιδηροδρόμου, η οποία ωφελεί τους ανταγωνιστές του τρένου και ζημιώνει τους πολίτες και την εθνική οικονομία.

Ας ξέρουν, όμως, όλοι ότι τίποτα δεν θα μείνει αναπάντητο, τίποτα δεν θα βυθιστεί στο σκοτάδι.

(Ο Νίκος Παππάς είναι τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Β3’ Νότιου Τομέα Αθηνών)

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)