to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Το νερό νεράκι… και οι λύσεις χρόνων που δεν προχώρησαν

Το καλοκαίρι είναι εδώ με τον Ιούλιο να έχει φτάσει και σίγουρα όλα γύρω μας, μας θυμίζουν μια κανονικότητα που είχαμε να ζήσουμε από το 2019.


Μια κανονικότητα η οποία έχει φέρει χαμόγελα κυρίως σε τουριστικές περιοχές όπως στην Κέρκυρα με τις αφίξεις να κρατάνε καλά με υψηλά νούμερα. Τώρα κάποιος θα πει μα ξεχάσαμε ξαφνικά την πανδημία;;; και να θέλαμε δεν γίνεται γιατί βλέπουμε καθημερινά τα κρούσματα να ανεβαίνουν άρα σίγουρα ο covid19είναι εδώ και μας ακολουθεί. Πλέον είναι καθαρά στο δικό μας χέρι της ατομικής ευθύνης η αντιμετώπιση της πανδημίας αφού βλέπουμε τον κρατικό μηχανισμό να μην γνωρίζει τι πρέπει να κάνει… απο Οκτώβρη βλέπουμε…

Χαμόγελα λοιπόν, αυξήσεις κρατήσεων, επενδύσεις και αύξηση της οικοδομής με το βλέμμα ωστόσο να είναι στραμμένο στην ακρίβεια αλλά και στις ευκαιρίες που μας άφησε η πανδημία τις οποίες είτε κρατήσαμε είτε αφήσαμε…

Για την ακρίβεια (βλ. ρήτρα αναπροσαρμογής, βενζίνη, υλικά κτλ) τα έχουμε ξαναπεί και έχουμε κάνει λόγο για γενιά μεγαλωμένη με πλατφόρμες επιδοτήσεων…

Όσον αφορά την πανδημία αυτό που όλοι μπορούμε να πούμε ως θετικό είναι ότι ο covid αποτέλεσε επιταχυντή στον κλάδο των logistics. Βλέπουμε τις εταιρείες να αντιλαμβάνονται τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού και πλέον όλοι ζουμε μέσα από μια πλατφόρμα για ότι θέλουμε να κάνουμε στην καθημερινότητα μας…

Αν συμφωνώ;;; Σε κάποια θέματα που είχαμε μείνει πίσω ναι θα συμφωνήσω ότι όντως προχώρησε γρήγορα ο ψηφιακός μετασχηματισμός αναγκαστικά (βλ. gov.gr), σε κάποια άλλα όμως της καθημερινότητας μας θα έλεγα όχι καθως θεωρώ ότι μας αποξενώνουν και μας οδηγουν σε μία καθημερινότητα γκλομπαλιστική, μακριά από μια αληθινή ζωή πίσω από οθόνες και πλατφόρμες.

Τα παραπάνω ήταν από τις ευκαιρίες που αξιοποιήσαμε… Πάμε να δούμε το τώρα… Πάμε στην καθημερινότητα μας και ας ξεκινήσουμε με το νησί μας. Μαθαίνω ότι οι προσλήψεις εκτάκτου προσωπικού λόγω πανδημίας έληξαν και αρκετοί άνθρωποι έφυγαν από Δήμους και ΠΙΝ. Αφενός είναι αδικία γι αυτούς τους ανθρωπους ίσως  να μπορούν να μπουν ξανά σε κάποιες συμβασεις και αφετέρου το κενο που αφηνουν στις ήδη υποστελλεχομένες υπηρεσίες. Σίγουρα οι συμβασεις δεν φέρνουν λύσεις αλλά οι μονιμες προσλήψεις θα δώσουν την λύση αλλά ας μιλήσουμε με τα δεδομένα που έχουμε…

Σε προηγούμενο άρθρο μου αναφέρθηκα στα θεματα της καθημερινότητας και επιγραμματικά ειχα πει για την ΔΕΥΑΚ… Και με αφορμή το προσωπικό το φέρνω ως κυριαρχο παραδειγμα καθώς ναι, είναι πλέον σίγουρα και βέβαιο ότι εδώ υπάρχει πρόβλημα… Βλάβες παντού, κινητοποιήσεις κατοίκων, συλλογές υπογραφών, τουριστικές περιοχές χωρίς νερό ακόμα και 18 ημέρες, σωλήνες να σπάνε στο κέντρο της πόλης κτλ…

Και μεσα σε όλα αυτά είχαμε τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να έρχεται και να μοιράζει εκατομμύρια αρχικά για το νερό με το έργο των φραγματων να κυριαρχεί μέσω ΣΔΙΤ.

Μην γελοιόμαστε το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Κέρκυρα είναι το πεπαλαιωμένο εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης, που συχνά πυκνά παρουσιάζει βλάβες, με αποτέλεσμα να υπάρχει απώλεια πάνω από το 30% των διαθέσιμων αποθεμάτων νερού του νησιού και περιοχές να μένουν ακόμη και για ημέρες χωρίς υδροδότηση. Θα περιμενα αρχικά λοιπόν από τον Υπουργό να έβλεπε τις ανάγκες άμεσης αντιμετώπισης, το συνολο και το τώρα παρά το μεγάλο όραμα με αβέβαιο μέλλον.

Ο Υπουργός μας είπε ότι  μέσα σε τρία χρόνια δόθηκε λύση στο υδροδοτικό της Κερκυρας… Αλήθεια δεν του είπανε πόσα χρόνια το παιδεύουν στα υπουργεία; Ακόμα από το 14 επι κυβέρνησης Σαμάρα Βενιζέλου, υπουργός ο κ Ν. Ταγάρας το υπουργείο επίκαιροποιούσε τις μελέτες που ολοκληρώθηκαν επι κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αποφασίστηκε από κοινού το έργο να υλοποιηθεί κατά 1/3 υψους 49 εκ που επιλύει μερικώς η καλύτερα βελτιώνει σημαντικά την ύδρευση από τη κεντρική Κέρκυρα μέχρι το νότο.

Άρα δεν λύθηκε τώρα… τα στοιχεία που έδωσε ο κ.Καραμανλής για το έργο των φραγμάτων ήταν φειδωλά. Οι δηλώσεις του για το έργο, περιορίστηκαν στο ότι εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, ενώ μέσα στον Ιούλιο θα περάσει από την Διυπουργική Επιτροπή για να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίησή του. Σημείωσε δε ότι το έργο δεν είναι ανταποδοτικό, εξηγώντας ότι δεν θα επιβαρυνθούν ούτε οι Κερκυραίοι πολίτες, ούτε η ΔΙΑΔΕΥΑΚ. Μίλησε για  ΣΔΙΤ τονίζοντας ότι είναι η μοναδικη λύση για να προχωρήσει το θεμα… Το ΣΔΙΤ δεν έχει εγκριθεί όμως ακόμη. Με ποιο σχήμα θα περάσει; Τα φράγματα ποιος θα τα αποπληρώσει; Ακόμα και φράγματα να κάνουμε είναι τρομακτικό το κόστος ανά κυβικό μέτρο νερού που θα προκύψει. Επιπλέον ενώ στην αρχική μελέτη ήταν ενταγμένα τα συνοδευτικά έργα, εδώ δεν έχουν ενταχθεί. Αυτό που κατέθεσε δεν είχε στοιχεία φερεγγυότητας.

Θα περίμενα να ακούσω για την μελέτες να υλοποιούνται με χρηματοδοτήσεις εξασφαλισμένες όσον αφορά την ανακατασκευή εσωτερικού δικτύου ύδρευσης, προκειμένου να εξοικονομηθούν εκατομμύρια κυβικά νερού σε όλο το νησί. Κατασκευή των λιμνοδεξαμενών της Κέρκυρας για τη διασφάλιση πάνω από τρία εκατομμύρια κυβικά νερού κάθε χρόνο και “νοικοκύρεμα” των γεωτρήσεων. Οργάνωση και στελέχωση της ΔΕΥΑΚ με προσωπικό.

Πριν κλείσω θέλω να πω και δύο λόγια για το οδικο δίκτυο γιατι ακουσα από τον Υπουργό την προώθηση του έργου Άξονα Βορρά Νότου…

Όπως είπε με  ένα εκατομμύριο ευρώ προτίθεται να χρηματοδοτήσει άμεσα την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου για την ωρίμανση της μελέτης του οδικού άξονα Βορρά -Νότου, η υλοποίηση του οποίου αποτελεί ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Όπως ξεκαθάρισε ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, αν και το έργο δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων του, ωστόσο είναι διατεθειμένος να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό, ύψους 1 εκατ. ευρώ, προκειμένου η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να επικαιροποιήσει τις μελέτες…Αυτά είναι όμορφα αλλά πότε θα γίνουν;;;; Για το τώρα το άμεσο τι έχουμε να πούμε;;; Βλέπω στα social mediaφωτογραφίες με έργα ασφαλτοστρώσεων και οι πολίτες ενθουσιασμένοι να λένε επιτέλους κατι γινεται… Να θυμισω ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση μέσω του 1ου και 2ου βαθμού αυτοδιοίκησης είχε χρηματοδοτήσει Δημοτικό και επαρχιακό δίκτυο με 28,5εκ ευρώ μόνο για την Κέρκυρα, έργα που υλοποιούνται ακόμα σήμερα απο Βορρά έως και το Νότο. Εργα που μια Κυβέρηση θε έπρεπε να συνεχίσει ώστε να βελτιώσει τουλάχιστον το οδικό δίκτυο, σε ένα νησί το οποίο καλά κρατάει και ενισχύει τα ταμεία της Κυβέρνησης απο την αυξηση του Τουρισμού αλλά και την μεταποίηση.Θα περίμενα λοιπόν σε μία περίοδο με βαθιά, οικονομική, υγειονομική ,κοινωνική, γεωπολιτική, ενεργειακή, κρίση να στηρίξουμε κατα τόπους περιοχές που παράγουν, αποδίδουν και πρωταγωνιστούν στο αποτύπωμα του Εθνους και διατηρούν το επίπεδό τους ψηλά , όπως άλλωστε αρμόζει σε αυτήν την χώρα.

* Ο Ν. Κορακιανίτης είναι Πολιτικός Μηχανικός και διατηρεί τον ιστότοπο Laisergo.gr

tags: άρθρα

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)