to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Νέα πραγματικότητα

«Γίνεται φανερό πόσο μεγάλη είναι η ανάγκη όλοι, από τις επιχειρήσεις μέχρι την Πολιτεία, να δουν την ψηφιοποίηση ως προϋπόθεση ανάπτυξης. Εδώ και τώρα.»


Δεν πάνε πολλά χρόνια που το Διαδίκτυο ήταν ένα εργαλείο περίπου σαν τη... γραφομηχανή. Έμπαινες σε έναν επιτραπέζιο υπολογιστή, συνδεόσουν και άρχιζες την αναζήτηση. Τώρα πια, το Διαδίκτυο είναι παντού: στα κινητά, στα ρολόγια, στα ραδιόφωνα των νέων μοντέλων αυτοκινήτων, σε οικιακές συσκευές, τηλεοράσεις, ψυγεία, ντουλάπια που συνδέονται με άλλες συσκευές, με δίκτυα και καταστήματα. Όχι ακόμα στην Ελλάδα, όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό, αλλά, αν ρίξεις μια ματιά στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία, σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης, το Διαδίκτυο των Αντικειμένων (Internet of Things, IoT) επελαύνει -σε μας μπορείς να το δεις σε τεχνολογικές εκθέσεις που απευθύνονται σε ένα όλο και μεγαλύτερο κοινό.

Άλλωστε και ο Έλληνας ζει πλέον δικτυωμένος, χωρίς καλά - καλά να το αντιληφθεί βιώνει καθημερινά τη νέα πραγματικότητα. Αψευδής μάρτυρας η Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας της ΕΛΣΤΑΤ (αναλυτικά στη σελ. 10) που καταγράφει το γεγονός ότι 7 στους Έλληνες έκαναν χρήση του Διαδικτύου το πρώτο τρίμηνο του 2016, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως από αυτούς οι 7 στους 10 (με άλλα λόγια περίπου οι μισοί χρήστες συνολικά) συνδέονται μέσω κινητών συσκευών, έξυπνων κινητών (smartphones), tablets, laptop, notebook, netbook. Και αν υπάρχει ακόμα ένα άρωμα ταξικότητας σε αυτή τη διασύνδεση στο Διαδίκτυο -το χρησιμοποιεί το 94,1% όσων έχουν υψηλό επίπεδο μόρφωσης έναντι του 33,9% όσων έχουν χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης- η πραγματικότητα που καταγράφει η στατιστική δείχνει πως αλλάζει ραγδαία ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τον κόσμο, την καθημερινότητα και εν τέλει την οικονομία.

Διότι τι άλλο σημαίνει το ότι, σε μια χώρα που δεν έχει ακόμα θεσμοθετημένα τα φορολογικά κίνητρα για τις ψηφιακές συναλλαγές, το 27,7% πραγματοποιεί τραπεζικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου; Τι άλλο από αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες σηματοδοτεί το γεγονός ότι το 85,3% διαβάζει ειδήσεις online ή ότι το 47,4% ακούει μουσική διαδικτυακά ή ότι το 11,9% παρακολουθεί ταινίες μέσω υπηρεσιών video on demand -κατηγορία στην οποία οφείλουμε να αθροίσουμε το 59,9% που παρακολουθεί YouTube; Αν συνυπολογίσουμε και το υψηλό ποσοστό όσων αναζητούν πληροφορίες για υπηρεσίες και προϊόντα (81,9%), τότε γίνεται φανερό πόσο μεγάλη είναι η ανάγκη όλοι, από τις επιχειρήσεις μέχρι την Πολιτεία, να δουν την ψηφιοποίηση ως προϋπόθεση ανάπτυξης. Εδώ και τώρα.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)