to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:49 | 25.01.2023

πηγή: Αυγή

Πολιτική

Νέα Δημοκρατία: Μυστικές πολιτικές καμπάνιες με ρουμανική εταιρεία και χρήση προσωπικών δεδομένων

Εταιρεία πολιτικής επικοινωνίας από το 2018 παρέχει εν κρυπτώ υπηρεσίες στη ΝΔ για πολιτική στόχευση ψηφοφόρων - Η σχέση με Πιερρακάκη, Λιβάνιο - «Δεν φτάνει που ο κ. Μητσοτάκης υπέκλεπτε παράνομα τα τηλέφωνα της μισής Ελλάδας, σήμερα αποκαλύπτεται ότι δίνει πρόσβαση στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των πολιτών για να χειραγωγήσει το εκλογικό σώμα», η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ


Την ύπαρξη μιας εταιρείας πολιτικής επικοινωνίας που κρυφά από το 2018 παρέχει υπηρεσίες στη Νέα Δημοκρατία, χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων για τις στρατηγικές πολιτικής στόχευσης ψηφοφόρων και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα Ελλήνων πολιτών, αποκαλύπτει δημοσίευμα του newsbomb υπό τον τίτλο «Σκάνδαλο Majoritas: To Μαξίμου χρησιμοποιεί ευαίσθητα προσωπικά μας δεδομένα για πολιτικές καμπάνιες».

Πρόκειται για δύο εταιρείες -την Majoritas και την Kondiment- του Ρουμάνου Lucian Despoiu, ο οποίος  θεωρείται ειδικός στην digital πολιτική επικοινωνία και εμφανίζεται ως ενορχηστρωτής επιτυχημένων πολιτικών εκστρατειών για πολιτικούς σε όλο τον κόσμο.

Στις χώρες που έχει δραστηριοποιηθεί ο Lucian Despoiu, σύμφωνα με το δημοσίευμα, συγκαταλέγει και την Ελλάδα και εμφανίζει ως πελάτη του τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Τι κάνουν οι δύο εταιρείες

Η ειδίκευση των εταιρειών του Lucian Despoiu είναι η προσωποποιημένη στόχευση ψηφοφόρων μέσω ψηφιακών δεδομένων, αναφέρεται στο δημοσίευμα και επισημαίνεται ότι η πρακτική αυτή έγινε γνωστή από το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, τη βρετανική εταιρεία πολιτικών συμβούλων που είχε αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών του Facebook, γεγονός που τη βοήθησε να δημιουργήσει –μεταξύ άλλων– ολοκληρωμένα προφίλ ψηφοφόρων και να προωθήσει άκρως στοχευμένα μηνύματα πολιτικής διαφήμισης υπέρ των Ρεπουμπλικάνων στις εκλογές του 2016.

Όπως η ίδια η εταιρεία Majoritas αναφέρει στην ιστοσελίδα της, «όσο περισσότερα προφίλ δυνητικών ψηφοφόρων δημιουργούνται, τόσο πιο διαφορετικές και στοχευμένες γίνονται οι επικοινωνιακές προσπάθειες. Μέσω των αναλυτικών στοιχείων, μπορείτε να δοκιμάσετε βασικά μηνύματα σε ένα δείγμα κοινού, προκειμένου να προσαρμόσετε περαιτέρω τη στρατηγική σας και να μεγιστοποιήσετε τον αντίκτυπο».

Οι σχέσεις με τη Νέα Δημοκρατία

Ο Lucian Despoiu διαφημίζει τα τελευταία χρόνια τις δραστηριότητες της Majoritas στην Ελλάδα και το γεγονός ότι βοήθησε να εκλεγεί κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία το καλοκαίρι του 2019, αναφέρει το newsbomb.

«Ο ίδιος ο Despoiu γνωρίζεται προσωπικά με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη, αλλά και με τον Θεόδωρο Λιβάνιο, τον υφυπουργό για τα Ειδικά Ψηφιακά Έργα. Λόγω της σχέσης αυτής οι Πιερρακάκης και Λιβάνιος είχαν κληθεί ως ομιλητές το 2018 σε συνέδριο της Majoritas Academy με τίτλο «Πώς μπορεί η τεχνολογία να επηρεάσει την πολιτική και δημόσια επικοινωνία;».

ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ MAJORITAS

Ο Θόδωρος Λιβάνιος την εποχή εκείνη ήταν διευθυντής πληροφορικής της ΝΔ και στη συνέχεια επικεφαλής της ψηφιακής καμπάνιας των Ευρωεκλογών του Μαΐου 2019 και των εθνικών εκλογών του Ιουλίου 2019 ενώ σήμερα ο κ. Λιβάνιος μαζί με τον Αμερικάνο επικοινωνιολόγο, γκουρού των εκλογικών αναμετρήσεων Σταν Γκρίνμπεργκ και τον Έλληνα επικοινωνιολόγο Έρικ Παρκς θεωρούνται «οι αιχμές του δόρατος» στην προεκλογική εκστρατεία της ΝΔ.

ΛΙΒΑΝΙΟΣ MAJORITAS

Πώς η ΝΔ αξιοποίησε την τεχνογνωσία της Majoritas στις εκλογές του 2019

Στο ρεπορτάζ αναφέρεται ότι σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιήθηκε η τεχνογνωσία της Majoritas στις εκλογές του 2019 είναι γνωστός στους  Πιερρακάκη και Λιβάνιο, αλλά κυρίως στον Έρικ Παρκς.

«Πρόσωπο με γνώση της εκλογικής εκστρατείας της ΝΔ το 2019 μάς αποκάλυψε πως ο Lucian Despoiu είχε αρχίσει την προεργασία ήδη από το Μάρτιο του 2018, οπότε θυμάται τον Ρουμάνο να επισκέπτεται την Ελλάδα. Εκείνη τη χρονιά ο Despoiu ήρθε για meetings στην Αθήνα τόσο τον Απρίλιο, όσο και τον Σεπτέμβριο και το Δεκέμβριο. Αντίστοιχα, το εκλογικό έτος 2019, ήρθε στην Αθήνα αρχικά τον Φεβρουάριο και το Μάιο και τον εκλογικό Ιούλιο έκατσε για να συντονίσει την καμπάνια της εταιρείας του για τη ΝΔ από τις 4 μέχρι και 8 Ιουλίου. Δηλαδή αποχώρησε μια ημέρα μετά τις νικητήριες εκλογές!».

Κατηγορίες για παράνομη χρήση προσωπικών δεδομένων

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, μια έρευνα στο διαδίκτυο αναδεικνύει δημοσιεύματα  σύμφωνα με τα οποία ο Ρουμάνος επιχειρηματίας κατηγορείται για εκτεταμένη χρήση δεδομένων χρηστών από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ υπάρχουν και αναφορές που τον συσχετίζουν ακόμη και με χρήση των στοιχείων που είχε αποκτήσει η Cambridge Analytica από τη Facebook (σε εκλογές στην Αλβανία).

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: «Να απαντήσουν Μητσοτάκης – Πιερρακάκης για τη Majoritas και τη χειραγώγηση πολιτών με υποκλοπή προσωπικών δεδομένων»

Μετά το δημοσίευμα του Newsbomb.gr, σφοδρή ήταν η αντίδραση του γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, σε σχέση μια ακόμη πτυχή πολιτικής εκτροπής, δηλαδή τη χρήση προσωπικών δεδομένων των πολιτών, που μπορεί να προέρχονται από πλατφόρμες όπως αυτή της τηλεκπαίδευσης, το gov.gr ή οποιαδήποτε άλλη, με στόχο τη χειραγώγηση του εκλογικού σώματος. 

Με μια σειρά αμείλικτα ερωτήματα προς την κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητά ενημέρωση για τη δράση της Majoritas και τη συνεργασία της με τη ΝΔ, της οποίας η νομιμότητα είναι υπό αμφισβήτηση. Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητά την παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αλλά και σχετική ενημέρωση από το ΕΣΡ για το κατά πόσον είναι σύννομη η λειτουργία της questia.gr.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία:

«Δεν φτάνει που ο κ. Μητσοτάκης υπέκλεπτε παράνομα τα τηλέφωνα της μισής Ελλάδας, σήμερα αποκαλύπτεται μία ακόμα πτυχή της εκτροπής.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Newsbomb.gr, η ΝΔ και ο κ. Μητσοτάκης συνεργάζονται από το 2018 με την ρουμάνικη εταιρεία Majoritas, που αναλαμβάνει τη χειραγώγηση του εκλογικού σώματος μέσα από την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων πολιτών και στοχευμένες διαδικτυακές καμπάνιες, πρακτική που έγινε γνωστή παγκοσμίως από το σκάνδαλο της Cambridge Analytica.

Η Majoritas διαφημίζει την παρουσία της στην Ελλάδα και το γεγονός ότι είχε συνεργαστεί με τη ΝΔ ώστε να κερδίσει τις εκλογές του 2019, ενώ το 2018 είχαν κληθεί ως ομιλητές σε συνέδριο της Majoritas Academy ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, αλλά και ο υφυπουργός για τα Ειδικά Ψηφιακά Έργα Θεόδωρος Λιβάνιος.

Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα προς τον κ. Μητσοτάκη:

  • Ποια είναι η σχέση της ΝΔ με την εταιρεία Majoritas και τον Lucian Despoiu;
  • Πώς πληρωνόταν η ρουμάνικη εταιρεία από τη ΝΔ; Υπάρχουν παραστατικά;
  • Εκτός από την Questia.gr, έχει δοθεί στη Majoritas ή οποιαδήποτε άλλη παρεμφερή εταιρεία πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων πολιτών από τις πλατφόρμες τους Ελληνικού κράτους, όπως αυτή της τηλεκπαίδευσης, το gov.gr ή οποιαδήποτε άλλη; Με λίγα λόγια, έχουν δώσει πρόσβαση στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των πολιτών για να χειραγωγήσουν το εκλογικό σώμα;

Περιμένουμε απαντήσεις, καθώς και την παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ώστε να διερευνήσει την υπόθεση τις δραστηριότητες της Majoritas στην Ελλάδα.

Τέλος, περιμένουμε από το ΕΣΡ ενημέρωση για το κατά ποσό είναι σύννομη η λειτουργία της questia.gr, δεδομένου ότι διενεργεί δημοσκοπήσεις και επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα πολιτών χωρίς να είναι πουθενά καταχωρημένη.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)