to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:54 | 27.10.2016

Πολιτική

Ν. Βούτσης: Ξεκινούν οι διαδικασίες για τη συγκρότηση του ΕΣΡ

Ξεκινούν οι διαδικασίες για την άμεση συγκρότηση του ΕΣΡ, δήλωσε στον ΣΚΑΪ, ο πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης, υπογραμμίζοντας ότι αυτό θα γίνει αφού θα έχει κλείσει (μέσα στην επόμενη εβδομάδα) η έκδοση της απόφασης και η όποια νομοθετική πρωτοβουλία θα αναλάβει η κυβέρνηση.


Μιλώντας για την διάταξη που προανήγγειλαν ο Νίκος Παππάς και η Όλγα Γεροβασίλη, ο πρόεδρος της Βουλής τη χαρακτήρισε ενδιάμεση λύση καθώς όπως είπε «είναι προφανές ότι δεν είναι αυτή η άποψη της κυβέρνησης ειδικά για το θέμα του αριθμού των αδειών». Ο κ. Βούτσης αναφέρθηκε στη συνέντευξή του και στην τροπολογία για το «μαύρο» που κατέθεσε και τελικά απέσυρε η κυβέρνηση την περασμένη εβδομάδα λέγοντας ότι «προσπαθούμε να συμπεριφερόμαστε συλλογικά, θα έπρεπε να περιμένει αυτή η τροπολογία και να είναι διαφορετική και το αναγνώρισε και ο κ. Παππας».

Ερωτηθείς για τις δηλώσεις της Όλγας Γεροβασίλη, ο Νίκος Βούτσης, είπε πως «μας προκαλεί αρνητική εντύπωση ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας ευθυγραμμίστηκε με μια σαφή πολιτική θέση» και συμπλήρωσε πως η κυβερνητική εκπρόσωπος αναφερόταν σε μια διαδρομή της περασμένης πενταετίας. «Ξέρετε ότι η συνέχεια δεν είναι μόνο του κράτους, αλλά και της εξουσίας» σημείωσε ο πρόεδρος της Βουλής.

Ολόκληρη η συνέντευξη του προέδρου της Βουλής  στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ και στον Παύλο Τσίμα:

Π. Τσίμας: Έχετε την αρμοδιότητα να ξεκινήσετε τη διαδικασία για να συγκροτηθεί- επιτυχώς, ελπίζω, αυτή τη φορά- το ΕΣΡ. Τι θα κάνετε; Πως σκοπεύετε να το κάνετε;

ΠτΒ: Ελπίζω σε μια εβδομάδα από τώρα, δηλαδή μέσα στην άλλη εβδομάδα, να έχει κλείσει ο κύκλος και της έκδοσης της απόφασης, για να μιλάμε πάνω στο συγκεκριμένο γράμμα της απόφασης και της όποιας νομοθετικής πρωτοβουλίας προανήγγειλε χθες η Κυβέρνηση. Δηλαδή αφού κλείσει αυτός ο κύκλος – και πιστεύω ότι θα έχει κλείσει σε μια εβδομάδα- θα ξεκινήσω τη διαδικασία για τη συγκρότηση του ΕΣΡ.

Π. Τσίμας: Η πρώτη ένσταση, ή μάλλον το πρώτο που θα σας ρωτήσει η αντιπολίτευσή είναι αν ικανοποιείται ο όρος που είχαν θέσει, δηλαδή να μην ισχύει πια ο νόμος Παππά. Ισχύει ή δεν ισχύει ο νόμος αυτός;

ΠτΒ: Κοιτάξτε, ο νόμος αυτός έχει πλήθος άρθρων και κάνει μια τακτοποίηση γενικότερη σε τι προϋποθέσεις για τις διαγωνιστικές διαδικασίες και μια σειρά από άλλα πράγματα. Το συγκεκριμένο άρθρο είναι το οποίο ετέθη εκποδών. Δηλαδή ότι μπορεί εκτός ΕΣΡ να υπάρχει διαδικασία αδειδότησης από τη ΓΓ Τύπου. Περί αυτού πρόκειται. Το υπόλοιπο νομοθετικό πλαίσιο ισχύει δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ούτε έχει τεθεί κάποιο ζήτημα. Αλλά αυτό είναι το κρίσιμο θέμα.

Π. Τσίμας: Αυτό είναι το κρίσιμο θέμα ότι την αδειδότηση πρέπει να την κάνει το ΕΣΡΤ, άρα…

ΠτΒ:… κατά την πλειοψηφία του ΣτΕ.

Π. Τσίμας: Ναι, ακριβώς. Μένει να το δούμε και γραπτώς για να δούμε και τι πίστευε η μειοψηφία γιατί δεν έχω την αίσθηση ότι η μειοψηφία θεώρησε ότι είναι σύμφωνο με το Σύνταγμα να πάρει η Εκτελεστική εξουσία πίσω την αρμοδιότητα από το ΕΣΡ, αλλά μένει να το δούμε, όπως λέτε.

ΠτΒ: Βεβαίως θέλει πολλή συζήτηση, επειδή, όπως είπατε κι εσείς ότι είναι προφανώς μια δικαστική απόφαση πάνω σε ένα πολύ μεγάλο πολιτικό θέμα. Με αυτή την έννοια θα συνεχιστεί σίγουρα ο δημόσιος διάλογος διότι είναι ένα ζήτημα όπου υπήρχε μια τεράστια εκκρεμότητα 27 ετών και καθένας ανάλογα με την απόφαση που παίρνει και τη θέση που παίρνει και με βάση τα δεδομένα που υπήρξαν – σας θυμίζω ότι 3 φορές τότε και μια τώρα προσπαθήσαμε να κάνουμε ΕΣΡ και δεν προσέτρεχε η αξιωματική αντιπολίτευση- θα πάρει και την ευθύνη του για την τελική του απόφαση. Δηλαδή είναι πολιτικό το αποτέλεσμα, δεν ξέρω αν είναι ούτε θέλω εγώ να το προλάβω ή να πω κάτι ως σκέψη, αλλά ως αποτέλεσμα είναι απολύτως πολιτική η απόφαση του ΕΣΡ…

Π. Τσίμας: Ή τουλάχιστον έχει πολιτικές συνέπειες. Αλλά εγώ δεν συμφωνώ απολύτως με αυτό. θεωρώ, κατά την ταπεινή προσωπική μου γνώμη, χωρίς να είμαι αρμόδιος, εξ αρχής θεωρούσα εξαιρετικά δύσκολο να θεωρήσει κανείς ότι είναι σύμφωνο με το Σύνταγμα, μια εξουσία που το Σύνταγμα αφαίρεσε από την κυβέρνηση και την έδωσε σε μια Ανεξάρτητη Αρχή, να μπορεί η κυβέρνηση να την πάρει πίσω αλλά εν πάση περιπτώσει…Αυτό είναι το νομικό θέμα.

ΠτΒ: Εντάξει δεν το λέει ακριβώς έτσι όμως το Σύνταγμα, να το ξέρετε. Δείτε το άρθρο 15. Γι’ αυτό και είκοσι επτά χρόνια αλλεπάλληλοι υπουργοί των κυβερνήσεων του δικομματισμού δίνανε παράταση προσωρινών αδειών και δεν έτρεχε τίποτα. Υπάρχουν δύο νομολογίες του ΣτΕ, κατά καιρούς και από δω και από κει , πριν και μετά το κλείσιμο της ΕΡΤ. Θέλω να πω πως όταν γίνεται μια αποφασιστική πρωτοβουλία από την Κυβέρνηση σε αυτό τον τομέα, προφανώς μας προκαλεί αρνητική εντύπωση- για να μην πω και έκπληξη, μένω στο «αρνητική εντύπωση»- το ότι το ΣτΕ παίρνει σαφή θέση με την μία πολιτική άποψη που εκφράστηκε αυτό το χρόνο.

Π. Τσίμας: Επειδή το λέτε να σας ρωτήσω, εγώ θα πω το εξής, δεν ξέρω αν συμφωνείτε: οι αποφάσεις των δικαστηρίων ασφαλώς κρίνονται. Μπαίνουν στο δημόσιο διάλογο και όποιος διαφωνεί μαζί τους τις επικρίνει. Αλλά άλλο πράγμα να κρίνεις μια δικαστική απόφαση κι άλλο σχεδόν να υβρίζεις το δικαστήριο. Έχω την εντύπωση ότι η χθεσινή ανακοίνωση της Κυβερνητικής Εκπροσώπου ήταν σχεδόν υβριστική προς το δικαστήριο.

ΠτΒ: Δε συμφωνώ μαζί σας διότι δεν είχε τέτοια στοιχεία. Αναφερόταν σε συνέπειες και αναφερόταν και σε μια ιστορία, σε μια διαδρομή – δεν ξέρω καν αν αφορά τους ίδιους δικαστές, αλίμονο- μέσα στην πρόσφατη πενταετία όπου πάρα πολύ κρίσιμα ζητήματα ετέμνοντο, αποφασίζονταν, στη βάση του δημοσίου συμφέροντος. Κι εδώ το δημόσιο συμφέρον και ως προς τη διεξαγωγή του διαγωνισμού σε σχέση με το προηγούμενο άναρχο τοπίο και ως προς το αποτέλεσμα, ήταν προς μια ορισμένη πλευρά. Άρα εάν δεν έχει ληφθεί αυτό καθόλου υπόψιν, είναι προφανές ότι κάποιος πρέπει να υπομνήσει τη συνέχεια. Ξέρετε, η συνέχεια δεν είναι μόνο συνέχεια του Κράτους, είναι και συνέχεια της εξουσίας, δηλαδή σε μια λογική που αντιμετωπίζονται τα πράγματα. Αλλά αυτό είναι στο πλαίσιο μιας κριτικής, έστω και αυστηρής που γίνεται προς την απόφαση. Δεν είναι υβριστικό, προς Θεού.

Π. Τσίμας: Υπάρχει ένα αφετηριακό ερώτημα: κατά τη γνώμη σας, η κυβέρνηση αυτή τη φορά πρέπει να επιδιώξει μια συναινετική νομοθετική ρύθμιση; Γιατί είναι άλλο πράγμα να επιδιώκεις συναινετική συγκρότηση του ΕΣΡ και είναι άλλο πράγμα να προσπαθείς να φέρεις επ’ αυτού του λεπτού ζητήματος μια νομοθετική ρύθμιση, για την αδειδότηση των καναλιών, που να έχει κατ’ αρχήν και τη συναίνεση της αντιπολίτευσης.

ΠτΒ: Κοιτάξτε κύριε Τσίμα, ίσως θα έπρεπε αυτό να το συζητούσατε με τον αρμόδιο υπουργό, που θα υποβάλλουν τη νομοθετική ρύθμιση…

Π. Τσίμας: …τη γνώμη σας ζητάω.

ΠτΒ: Αυτό που θα σας πω είναι ότι αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία θα αποκαθιστά και θα γεφυρώνει την τάξη μέχρι να πάρει τις αποφάσεις το ΕΣΡ, να κάνει τη διαγωνιστική διαδικασία κ.λ.π. Και με αυτήν την έννοια, θα έχετε δει σήμερα και το ρεπορτάζ σε διάφορες εφημερίδες, θα αφορά τη νομιμότητα, για αυτό μιλάμε περί βεβαίωσης σήματος και προγράμματος. Θα αφορά το ότι, όσα κανάλια τώρα εκπέμπουν και πέραν των τυπικών εκκρεμοτήτων, που αν δεν κάνω λάθος, δύο - τρία κανάλια είχαν εξαιρεθεί και όσα συμμετείχαν μέχρι τέλους στο διαγωνισμό θα έχουν αυτό το δικαίωμα. Θα πάρουν μια βεβαίωση. Κάποιοι θα καταθέσουν ή θα κληθούν να καταθέσουν και ένα ποσό, το οποίο ύστερα, μετά το διαγωνισμό, με τον έναν ή άλλο τρόπο θα συμψηφιστεί. Περί αυτού πρόκειται. Είναι μια ενδιάμεση λύση και είναι προφανές ότι δεν είναι η άποψη της κυβέρνησης. Θέλω να πω δηλαδή για τον αριθμό των αδειών παραδείγματος χάριν, γιατί εγώ συνεχίζω να σας λέω και ήμουν μεταξύ αυτών που είχαν πρωτανοίξει το θέμα πριν 1,5 χρόνο και στη Βουλή είχα πει με στοιχεία, ότι δεν χωράει 8-10-12 ή 16 κανάλια, όπως μια κυρία του ΕΣΡ είπε πριν μια εβδομάδα είπε. Προφανώς το ψηφιακό φάσμα χωράει τόσα και άλλα 4 τα δημόσια κανάλια. Το θέμα είναι ότι τους πηγαίνεις αγκαλιά τους σπρώχνεις στη διαπλοκή εκόντες άκοντες, εάν τηρούν αυτές τις προϋποθέσεις, στις οποίες όλοι συμφωνούμε, έχουν εργαζόμενους, ανταποκριτές κ.λ.π. Δεν γίνεται, εγώ είχα καταθέσει πρακτικά, και δεν έχει σχέση με το αναλογικό-ψηφιακό φάσμα, έχει σχέση – και το γνωρίζετε – με τη διαφημιστική πίτα, είχα καταθέσει λοιπόν στα πρακτικά του συνεδρίου του ΣΕΒ το 2008, όταν η διαφημιστική πίτα θα το θυμάστε ήταν στα ύψη, όπου όλοι οι κύριοι, πολύ γνωστά ονόματα, που διαδραματίζουν ρόλο σ’ αυτήν τη διένεξη, είχα φέρει από τα πρακτικά που έλεγαν ότι χωράει 2,5, 3,5, 1,5 ή δύο κανάλια η διαφημιστική πίτα.

Π. Τσίμας: Είναι άλλο τι χωράει η αγορά και άλλο να το επιβάλλει ο νόμος…

ΠτΒ : Δεν είναι πλουραλισμός αυτό και δεν είναι άποψη της κυβέρνησης αυτής. Παρόλα αυτά καταλάβατε ότι στο ενδιάμεσο μεταβατικό στάδιο θα υπάρχει ένας διπλάσιος αριθμός καναλιών από το τέσσερα…

Π. Τσίμας: Και ποιος θα είναι ο αριθμός των καναλιών θα το αποφασίσει το ΕΣΡ. Αυτή είναι κρίσιμη διευκρίνιση, αφού είναι ένα σημείο που φαντάζομαι ότι θα παίξει ένα ρόλο προκειμένου να υπάρξει συναίνεση κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για τη συγκρότηση του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου. Τις προηγούμενες μέρες, ενώ εκκρεμούσε η δίκη στο ΣτΕ, έγινε μια απόπειρα να κατατεθεί στο Κοινοβούλιο μια τροπολογία που επιτάχυνε τις συνέπειες της αδειοδότησης. Το ρεπορτάζ έλεγε ότι εσείς παρεμβληθήκατε και είπατε ας περιμένουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Προφανώς….

ΠτΒ: Ναι, εντάξει, κάπως έτσι έγινε, γιατί προσπαθούμε να συμπεριφερόμαστε συλλογικά, δηλαδή θα έπρεπε να περιμένει αυτή η τροπολογία και θα έπρεπε να είναι ίσως και διαφορετική, το αναγνώρισε και ο Υπουργός ο κ. Παππάς, ο οποίος ήταν ανοικτός στο διάλογο πάντοτε με όλους τους φορείς σε αυτή τη φάση και είπε ότι αν επρόκειτο να επανακατατεθεί, το είχε πει προ τριών ημερών επανειλημμένα, θα είχε, ας πούμε, ευρύτερες συναινέσεις, δε θα είχε το όριο των πέντε ημερών κλπ., αλλά υπήρξε θέμα ενός κανονιστικού πλαισίου, για να περάσουμε από τη μία στην άλλη φάση. Ούτε αυτό θα ήταν εύκολο, μην έχετε αμφιβολία. Διότι η DIGEA έχει ως ιδιοκτήτες τους μισούς από αυτούς, οι οποίοι έχουν βρεθεί εκτός συναγωνισμού, συν το Mega. Και θα καλείτο η ίδια ας πούμε να κάνει κάτι. Θέλω να πω δύσκολα πράγματα.

Π. Τσίμας: Δύσκολα πράγματα και θα κλείσω με αυτή τη δυσκολία. Ένα ακόμη ερώτημα. Σας είδε προχθές ο κ. Θεοδωράκης και μετέφερε μία πρόταση για το πώς μπορεί να γίνει μια ρύθμιση του τηλεοπτικού τοπίου συναινετικά. Ανάλογη πρόταση έχει καταθέσει και το ΠΑΣΟΚ. Προηγουμένως ο κ. Χατζηδάκης μου είπε ότι και η ΝΔ θα καταθέσει μια νομοθετική ας πούμε πρόταση. Βλέπετε πεδίο συναίνεσης επί της ουσίας με αυτές τις προτάσεις της αντιπολίτευσης;

ΠτΒ: Κοίταξε, εγώ κατάλαβα από την πρόταση του κ. Θεοδωράκη, πως η πρόταση του είναι το ΕΣΡ να δώσει τη δικαιοδοσία για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού στη Γενική Γραμματεία Τύπου ή σε ένα δημόσιο φορέα. Δε θεωρεί και πράγματι ισχύει αυτό ότι το ΕΣΡ, ακόμα και όταν στελεχωθεί, ότι είναι τόσο καλά προικοδοτημένο, που να κάνει μια τέτοια άψογη διαγωνιστική διαδικασία. Βεβαίως σωστά θα έχει βάλει προηγούμενα τους όρους, τους αριθμούς αδειών, κλπ κλπ. Εκεί υπάρχει διαφωνία, την οποία σας εξέθεσα προηγουμένως, νομίζω αρκετά εύγλωττα, δηλαδή δεν πρόκειται να προστρέξουμε και να συναινέσουμε διότι αυτό θα μας επαναφέρει στο προηγούμενο τοπίο με νόμιμο μανδύα πλέον. Θα έχουν, δηλαδή, άδειες 8-10-12 κανάλια και όλοι θα χαιρόμαστε με 150 εκατομμύρια διαφημιστική πίτα ότι μπορεί να κάνουν εκπομπές HD, υψηλής ευκρίνειας και να έχει ανταποκριτές σε όλο τον κόσμο κλπ.

Π. Τσίμας : Αν την έχουνε πληρώσει την άδεια και αν πληρώνουνε και το ετήσιο τέλος για τη χρήση της συχνότητας;

ΠτΒ : Το ερώτημα ξέρετε ποιο είναι είστε το ίδιο έμπειρος με εμένα. Από που τα βρίσκουν και τα πληρώνουν; Δεν έχει νόημα με συγχωρείτε τώρα, γιατί σας λέω το ΕΣΡ έχει ευρύτατο ελεγκτικό και ρυθμιστικό ρόλο και θα πρέπει κάθε χρόνο στη δεκαετία για παράδειγμα να δώσει τις άδειες να κάνει έναν έλεγχο στα πάγια στοιχεία, στο αν τηρείται η εργατική νομοθεσία , να μη είναι μαύρα τα λεφτά, είναι σίγουρο αυτό. Άρα πόσο εύκολο είναι και από ποιες δραστηριότητες βγαίνουν αυτά τα επιπλέον δεκάδες εκατομμύρια που βγάζουν κάθε χρόνο. Η μέχρι τώρα πείρα είναι μάλλον οδυνηρή.

Π. Τσίμας: Αν μου επιτρέπετε , μία ακόμη τελευταία ερώτηση πολιτική. Η κυβέρνηση το ήξερε ότι είχε μπροστά της ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο στο επίπεδο της εφαρμογής της συμφωνίας του Ιουλίου του 2015, το 3ο μνημόνιο, η δεύτερη αξιολόγηση, ξαφνικά έβαλε μέσα στα πόδια της έναν επιπλέον μπελά, ένα επιπλέον εμπόδιο, φέρνοντας μια ρύθμιση για τα τηλεοπτικά κανάλια σε καυγά με όλο τον κόσμο, σε καυγά με τους δικαστές, σε καυγά με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, σε καυγά με τα κανάλια τα ίδια, σε καυγά με τους συνταγματολόγους, που της λέγανε κάνεις λάθος . Ήταν σοφή επιλογή;

ΠτΒ: Δεν ξέρω αν ήτανε σοφή, πάντως ήταν από τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης σε ένα τομέα, που όποιος πήγαινε να βάλει χέρι, επιτρέψτε μου την έκφραση, κατακάηκε, είτε πρωθυπουργός είτε παράταξη είτε καθεστώς, να προσπαθήσει να κάνει αυτό που έκανε. Και είναι ένας τομέας που δεν μας υπαγορεύει τίποτα η Τρόικα, ούτε κανένας Σόιμπλε, ούτε κανένας. Δηλαδή δεν είναι σωστό αυτό στους τομείς ή στον τομέα της Δικαιοσύνης αυτό δηλαδή που αποκαλούμε εμείς παράλληλο πρόγραμμα επιπλέον αποτύπωμα πέραν των υποχρεώσεων του Ιουλίου. Δε θα ήτανε σωστό ας πούμε να σφυρίζαμε αδιάφορα. Ξέρετε επαναλαμβάνω το ίδιο καλά και καλύτερα από εμένα ότι υπήρχε άλλος εύκολος δρόμος και να μείνουν και εντυπώσεις δημόσια, διότι κάποιοι είτε έτσι κ αλλιώς για δικούς τους λόγους είχανε πάει στο περιθώριο της οικονομικής δραστηριότητας και υπήρχανε κάποιοι άλλοι ενδεχομένως, οι οποίοι, επιχειρηματίες είναι οι άνθρωποι, πάρα πολύ εύκολα μπορούσαν να μπουν σε ένα δρόμο. Αλλά αυτός ο δρόμος δεν επελέγη. Γι’ αυτό και εγώ έχω το πρόβλημα, κάνω κριτική στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, γιατί είναι άκρως πολιτικό, με ιστορικότητα αυτό που σας αναφέρω, μας ξαναπηγαίνει όλοι μαζί, όλοι να τα πάρουν και όλοι να υπαγορεύουν στην δημοκρατική τάξη, μια ομηρία, μια δεύτερη ομηρία πέραν των δανειστών…

Π. Τσίμας : είναι μια ανάγνωση. Η άλλη ανάγνωση είναι αν ένα τόσο λεπτό για τη λειτουργία της δημοκρατίας θέμα πρέπει να το λύνει μια κυβέρνηση μόνη της, με το «επειδή εγώ αυτό νομίζω σωστό ή επιδιώκοντας συναίνεση».

ΠτΒ : Και αυτό είναι αλλά εκεί είναι το περιθώριο των συναινέσεων πως δημιουργείται, θυμάστε έγιναν τρεις πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις στην ολομέλεια της Βουλής, όπου φάνηκε η βεντάλια των απόψεων και φάνηκε και τι θέλει ο καθένας σε αυτή τη φάση ως προτεραιότητα εκπροσώπησης και ως προτεραιότητα πολιτικού λόγου και δεσμεύσεων.

Π. Τσίμας: Μακάρι να βρεθεί το πεδίο συναίνεσης  τώρα εκ των υστέρων. 

 

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)