to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:10 | 31.10.2018

Πολιτική

Ν. Βούτσης: Δεν πρέπει να ψάχνουμε διαδικαστικές πολιτικές πιρουέτες γύρω από τη Συνταγματική Αναθεώρηση

"Δεν πρέπει να ψάχνουμε διαδικαστικές πολιτικές, δεν υποτιμώ την πρόταση του κ. Μητσοτάκη, αλλά δεν πρέπει να ψάχνουμε διαδικαστικές πολιτικές πιρουέτες γύρω από την Συνταγματική Αναθεώρηση" ανέφερε ο Πρόεδρος της Βουλής στον realfm 97,8


"Με τη διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης και με το χρονολόγιο του προϋπολογισμού, όπως επίσης και με ενδιάμεσα άλλα ζητήματα σοβαρά που θα υπάρξουν, νοηματοδοτείται πολυσήμαντα η έξοδος της χώρας από τις μνημονιακές δεσμεύσεις και η τέταρτη σύνοδος της Βουλής θα είναι μια ουσιαστική πολιτική σύνοδος και ταυτόχρονα προεκλογική" ανέφερε ο Πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης μιλώντας στον realfm 97,8 και στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου.

"Δεν πρέπει να ψάχνουμε διαδικαστικές πολιτικές, δεν υποτιμώ την πρόταση του κ. Μητσοτάκη, αλλά δεν πρέπει να ψάχνουμε διαδικαστικές πολιτικές πιρουέτες γύρω από την Συνταγματική Αναθεώρηση. Είμαι πολύ σαφής, θα έπρεπε να είχε γίνει πριν από τέσσερα χρόνια και δεν έγινε με ευθύνη της τότε κυβέρνησης" συμπλήρωσε.

"Στις αρχές της προσεχούς εβδομάδας θα κατατεθεί η πρόταση από τουλάχιστον 50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για την Συνταγματική Αναθεώρηση, και θα δοθεί ένα διάστημα λίγων ημερών και προς τα άλλα κόμματα, τα οποία προφανώς ετοιμάζονται από την πλευρά τους, να καταθέσουν προτάσεις για τη σύνθεση της επιτροπής, η οποία στις 12 Νοεμβρίου ενδεχομένως, σε μια Ολομέλεια της Βουλής θα καταλήξει ποια θα είναι η σύνθεση, θα είναι από 44 μέχρι 51 μέλη της διακομματικής επιτροπής και ο χρόνος που θα δοθεί για να έρθει η πρόταση στην Ολομέλεια. Αυτός ο χρόνος θα είναι τουλάχιστον 1,5 με δύο μήνες, ύστερα θα έρθουν στην Ολομέλεια οι προτάσεις της επιτροπής και μετά σε δεύτερη Ολομέλεια μετά από έναν μήνα θα κατοχυρωθούν ποιες είναι οι προτάσεις με ψηφοφορίες με 151 ή 180 ή δεν θα προκριθούν. Αυτό σημαίνει ότι θέλουμε ένα τρίμηνο. Αυτό είναι το σύνολο της διαδικασίας" ανέφερε.

Δημοσιογράφος: Ποια θα είναι η διαδικασία για τη συνταγματική αναθεώρηση, ποιοι είναι οι χρόνοι και ποιες είναι οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες που προβλέπονται;

Πρόεδρος: Στις αρχές της προσεχούς εβδομάδας θα κατατεθεί η πρόταση από τουλάχιστον 50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τη συνταγματική αναθεώρηση. Παράλληλα, θα δοθεί ένα διάστημα λίγων ημερών και προς τα άλλα κόμματα, τα οποία, προφανώς, ετοιμάζονται κι από την πλευρά τους να καταθέσουν προτάσεις για τη σύνθεση της Επιτροπής, η οποία ενδεχομένως στις 12 Νοεμβρίου, στην Ολομέλεια της Βουλής, θα καταλήξει σε μία σύνθεση που θα είναι από 44 έως 51 μέλη της διακομματικής, πλέον, Επιτροπής και ο χρόνος ο οποίος θα δοθεί, δηλαδή το περιθώριο, για να έρθει η πρόταση στην Ολομέλεια της Βουλής. Αυτός ο χρόνος θα είναι τουλάχιστον ενάμιση με δύο μήνες. Έπειτα, θα έρθουν στην Ολομέλεια οι προτάσεις της Επιτροπής και σε δεύτερη Ολομέλεια, που θα απέχει ένα μήνα, θα κατοχυρωθούν στο τέλος ποιες είναι οι προτάσεις με ψηφοφορίες που θα πάρουν 151 ή 180 ψήφους ή δεν θα προκριθούν. Αυτό σημαίνει ότι θέλουμε ένα τρίμηνο, δηλαδή μέχρι τέλος Φεβρουαρίου και ενδεχομένως αρχές Μαρτίου, είναι το διάστημα το οποίο θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία.

Δημοσιογράφος: Επομένως, έρχεται και κουμπώνει με την ημερομηνία που θα έρθει στη Βουλή η Συνθήκη των Πρεσπών προς κύρωση, δηλαδή θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τότε η διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης.

Πρόεδρος: Η Συνθήκη των Πρεσπών θα έρθει τον Μάρτιο, αλλά ενδέχεται να έρθει και λίγο πιο νωρίς, ανάλογα με τις εξελίξεις στη FYROM. Δηλαδή, εάν επιταχυνθούν και οι εξελίξεις και δεν πάνε σε εκλογές, θα είναι δυνατόν η ελληνική Βουλή και πιο νωρίς, δηλαδή και μέσα στον Φεβρουάριο, ενδεχομένως, να ασχοληθεί με το ζήτημα της Συνθήκης των Πρεσπών.

Δημοσιογράφος: Ο κ. Μητσοτάκης έχει εδώ και καιρό κάνει μία πρόταση για να απεμπλακεί η συνταγματική αναθεώρηση από τις κομματικές αντιθέσεις και αντιπαραθέσεις. Έχει πει ότι θα μπορούσαν να ψηφιστούν οι θέσεις και των δύο κομμάτων από τη σημερινή Βουλή και η επόμενη Βουλή, όποια κι αν είναι η πλειοψηφία της, ανάλογα με το αποτέλεσμα των εκλογών, να εγκρίνει εκείνες μόνο εκ των ψηφισμένων, από την προηγούμενη Βουλή, διατάξεων που θα επιλέξει. Πώς ακούτε αυτή την πρόταση, δεν θα ήταν μία λύση ώστε να μην περιμένουμε άλλα πέντε χρόνια για τη συνταγματική αναθεώρηση;

Πρόεδρος: Καταρχήν να σας πω ότι η διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης, αλλά και με το χρονολόγιο του Προϋπολογισμού, όπως επίσης και με άλλα ενδιάμεσα σοβαρά ζητήματα που θα υπάρξουν, νοηματοδοτείται πολυσήμαντα η έξοδος της χώρας από τις μνημονιακές δεσμεύσεις. Η τέταρτη κοινοβουλευτική σύνοδος, την οποία δεν έχουμε συνηθίσει να ζούμε, ίσως τα τελευταία 15 χρόνια δεν έχει υπάρξει τέταρτη σύνοδος της Βουλής, θα είναι μια πάρα πολύ ουσιαστική πολιτική σύνοδος και ταυτόχρονα προεκλογική, διότι θα γίνουν εκλογές μέσα στο 2019 σε όλα τα επίπεδα.

Άρα, θα πρέπει να δούμε για το Σύνταγμα, και έρχομαι απευθείας στην ερώτησή σας, αντανακλά και στα οικεία άρθρα για την αναθεώρησή του. Και η πάγια και η θεωρία η μεταπολιτευτική δείχνει ότι το Σύνταγμα, κάθε φορά, αποτελεί συμπύκνωση και αντανάκλαση συναινέσεων, συνθέσεων, αλλά παράλληλα αντιθέσεων και αντιπαραθέσεων. Είναι δηλαδή μία άκρως πολιτική διαδικασία στον πυρήνα και στην καρδιά του πολιτεύματός μας. Ως εκ τούτου, πιστεύω πως θα πρέπει να ακολουθήσουμε ακριβώς τις διαδικασίες που έχουν ακολουθηθεί και στο παρελθόν. Ενδεχομένως θα δοκιμαστούν και όλες οι πολιτικές δυνάμεις και θα υπάρξουν ευρύτερες ή και ευρύτατες συνθέσεις και συναινέσεις ή θα υπάρξουν άρθρα τα οποία με μία οριακή πλειοψηφία θα πάνε πλέον για να έχουν το 180 στην επόμενη Βουλή. Αυτή είναι η σωστή διαδικασία. Πιστεύω πως δεν πρέπει να ψάχνουμε για διαδικαστικές, πολιτικές πιρουέτες γύρω από τη συνταγματική αναθεώρηση, χωρίς να υποτιμώ την πρόταση του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Θα έπρεπε να έχει γίνει πριν από τέσσερα χρόνια, θυμάστε πως επί της ουσίας δεν έγινε με ευθύνη της τότε κυβέρνησης. Ενώ ήταν έτοιμη η επιτροπή υπό τον κ. Παυλόπουλο να φέρει τις προτάσεις στην τελική φάση που διαρκεί ένας μήνα ανάμεσα στις δύο ολομέλειες της Βουλής, για συζήτηση στη Βουλή, έφεραν 3,5 μήνες πιο νωρίς προς κρίση το θέμα του Προέδρου της Δημοκρατίας και σταμάτησε η διαδικασία και πήγαμε 4 χρόνια πίσω. Πιστεύω ότι δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να χάσει την ευθύνη της, όχι την ευκαιρία, αυτή η περίοδος της Βουλής που μάλιστα θα έχει 4 Συνόδους, να προχωρήσουμε, κατά το Σύνταγμα και κατά το οικείο άρθρο, το 110, στην συνταγματική Αναθεώρηση. Και νομίζω ότι και η Νέα Δημοκρατία, βλέποντας επί της ουσίας τις προτάσεις της, που έχουν κατατεθεί και έχουν και αυτοί τις επεξεργασίες τους, όπως και τα άλλα κόμματα που έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους στη διάρκεια του Εθνικού διαλόγου, του περιορισμένου, όπου συμμετείχαν πολλοί κοινωνικοί φορείς, αλλά πολύ λιγότερο πολιτικές δυνάμεις τον προηγούμενο 1,5 χρόνο, να γίνει μία ουσιαστική συζήτηση χωρίς να παρέμβουμε ή να δημιουργούμε εντυπώσεις και επιφανειακές συγκρούσεις. Δεν μας αξίζει, πιστεύω ότι κλείσαμε μία περίοδο ως κοινωνία, ως χώρα και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το μέλλον στις αναγκαίες τομές που πρέπει να γίνουν και στα ώριμα ζητήματα με θάρρος.

Δημοσιογράφος: Υπάρχει σοβαρός πολιτικός κίνδυνος για άλλη μία φορά να μην προχωρήσει η Συνταγματική Αναθεώρηση. Αν δηλαδή η πλειοψηφία της επόμενης Βουλής είναι διαφορετικής πολιτικής κατεύθυνσης από αυτήν της σημερινής, είναι πολύ πιθανό να μην ψηφίζονται. Θα χαθεί πάλι πολύτιμος χρόνος.

Πρόεδρος: Δεν θα χαθεί γιατί όλοι έχουν συνείδηση και συναίσθηση ότι στη νέα περίοδο για τη χώρα θα πρέπει να μπούμε με μία Συνταγματική Αναθεώρηση, λελογισμένη μεν, η οποία όμως θα έχει μία κατεύθυνση, η κατεύθυνση η οποία προτάθηκε από τον πρωθυπουργό στην Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ είναι σαφής, δηλαδή ενίσχυση του μοντέλου της κοινοβουλευτικής αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας και του ρόλου του πρωθυπουργού, άρα όχι πολιτειακού τύπου, έστω και μετρημένη αλλαγή προς το Προεδρικό σύστημα, και ενίσχυση της κοινωνίας, ενίσχυση του πολιτικού συστήματος, είδατε για παράδειγμα ρυθμίσεις που προβλέπονται για τις τρεις θητείες των βουλευτών…

Δημοσιογράφος: Πρέπει να σας πως ότι εκεί θα έπρεπε να βάλετε τα 8 χρόνια ως γραμμή τερματισμού…

Πρόεδρος: Μπορεί στον διάλογο που θα αναπτυχθεί να πάει και σε ορισμό ετών, παρότι δεν μπορεί να προβλέπεται από το Σύνταγμα.

Δημοσιογράφος: Το λέω, γιατί οι τρεις συνεχόμενες θητείες μπορεί να είναι και δυο χρόνια, σε μια περίοδο που οι εκλογές…Το 1989-1990 ας πούμε, γίνανε…

Πρόεδρος: Ε, τι να κάνουμε; Ύστερα θα γίνεται διακοπή για κάποιον που θα θέλει και μπορεί ή ο λαός θέλει να είναι συνεχώς στο Κοινοβούλιο, θα έχει τη διακοπή μίας θητείας για να ξαναδοκιμάσει. Δεν είναι αυτό το θέμα. Το θέμα είναι ότι απομπλέκεται πλήρως…

Δημοσιογράφος: Δεν ακούω να λέει κανένας τίποτα κ. Πρόεδρε, ούτε εσείς, ούτε η αξιωματική αντιπολίτευση, ούτε τα κόμματα του κέντρου για τον αριθμό των βουλευτών. Γιατί δεν τον μειώνετε; Σε μία χώρα 10.000.000 είναι πολλοί οι 300 βουλευτές.

Πρόεδρος: Δεν θα συμφωνήσω μαζί σας, κ. Χατζηνικολάου, ως προς το εξής. Επειδή αυτή η συζήτηση έχει γίνει κατά καιρούς σε όλα τα επίπεδα, εννοώ και στην επιστημονική κοινότητα και στους πολιτικούς, οι λιγότεροι βουλευτές ενδεχομένως θα μπορούσαν με δεύτερο Σώμα, δηλαδή που θέλει μεγάλη αλλαγή, η ύπαρξη γερουσίας από 100 γερουσιαστές, δηλαδή με δεύτερο βαθμό σε σχέση με βασικά νομοσχέδια να συνυπάρξουν. Και ειδικά η χώρα μας, λόγω του ανάγλυφού της, δυστυχώς της δημογραφικής γήρανσης που είναι ένα τεράστιο πρόβλημα, τα νησιά, οι ορεινοί όγκοι, οι αποστάσεις ανάμεσα στις περιφέρειες έχουν καθορίσει ως σωστό και κύριο να υπάρχει αυτό το εύρος του αριθμού των βουλευτών. Πιστεύω ότι γι’ αυτό δεν τίθεται από όλες τις πλευρές. Επιτρέψτε μου να πω ότι το πιο σημαντικό από αυτά που συζητιούνται και προτείνονται…

Δημοσιογράφος: Γι’ αυτό θα προβοκάρω λίγο, να ξέρετε. Δεν αντέχω τον πειρασμό. Γι’ αυτό ή γιατί κανένας βουλευτής δεν θέλει να είναι μικρότερος ο αριθμός, γιατί θα κινδυνεύσει η ανανέωση της θητείας του;

Πρόεδρος: Εγώ χωρίς να προβοκάρω σας απαντώ ευθέως ότι μέσα στην κρίση άλλαξε το 70-80% του πολιτικού σκηνικού και ελάχιστοι πλέον έχουν 2 ή 3 θητείες. Άρα είναι θέμα κοινωνικό, πολιτικό και ιστορικής συγκυρίας το τι τελικά συμβαίνει. Το θέμα είναι να αποτρέψουμε τα σόγια και τη μεταφορά των εδρών στη βάση απλώς του ονόματος και νομίζω ότι αυτή η ρήτρα σε ένα βαθμό το περιφρουρεί. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι αποσυνδέεται πλήρως, δηλαδή ενισχύεται το Κοινοβούλιο, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τετραετείς ανεμπόδιστες κυβερνήσεις.

Δημοσιογράφος: Με την αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου απ’ τη διάλυση της Βουλής.

Πρόεδρος: Βεβαίως. Αποσυνδέεται απολύτως, ακόμα και στην ακρότατη περίπτωση που υπάρξει προσφυγή στο λαό, θα είναι μόνο για το όνομα του Προέδρου.

Δημοσιογράφος: Τώρα, ξέρετε τι κριτική δέχεστε ήδη.

Πρόεδρος: Την είδα την κριτική. Την κριτική των έξι ενδεχόμενων ψηφοφοριών στη Βουλή.

Δημοσιογράφος: Και αυτή την κριτική, ότι δηλαδή επί έξι μήνες θα υπάρχει μία ρευστότητα και θα περιστρέφεται η ζωή γύρω… Αλλά δέχεστε και την κριτική ότι πριν από μερικά χρόνια αρνηθήκατε να ψηφίσετε τον υποψήφιο της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου και έτσι ρίξατε αυτή την κυβέρνηση.

Πρόεδρος: Κατά το Σύνταγμα. Και δεν ήταν η πρώτη φορά. Είχε ξαναγίνει στο παρελθόν. Θέλω να σας πω το εξής. Η ρήτρα των έξι, απαντώντας και σε κριτικές, έχουν υπάρξει και σε πρωτοσέλιδα σήμερα, είναι ακριβώς για να λειτουργεί αποτρεπτικά για τις πολιτικές δυνάμεις να θέτουν σε μία «πολιτική ταλαιπωρία» το πολιτικό σύστημα εν συνόλω και τον λαό. Δηλαδή, είναι τόσο άνετη αυτή η διαδικασία που θα πρέπει να βρεθούν συναινέσεις. Δηλαδή δεν θα δικαιολογείται στη συνείδηση και των πολιτικών και των πολιτών, μετά τις διαδοχικές αυτές προσεγγίσεις, γι’ αυτό είναι ενδεικτικό το νούμερο των έξι, να πάμε ύστερα στο λαό. Δεν είναι δηλαδή ένα πρόσχημα για να πηγαίνουμε τελικά στο λαό. Είναι ακριβώς για να αποτραπεί η πιθανότητα, που βέβαια δεν μπορεί να αποτραπεί συνολικά διά του Συντάγματος, να φύγουμε από τη Βουλή και να έχει ο ανώτερος άρχων τη λαϊκή ψήφο, που πράγματι σε ένα βαθμό θα δίνει μία επιπλέον ισχύ. Παρότι, απ’ ότι θα προσέξατε, δεν προστίθεται κανένα προνόμιο στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Επ’ αυτού άλλωστε και ο νυν Πρόεδρος, απ’ ότι αντελήφθην και στην εισήγησή του στην Κύπρο, συμφωνεί, δεν εννοώ για τη διαδικασία, εννοώ για τα προνόμια, είναι ένα πολύ λεπτό ζήτημα, επιμένουμε στην υποστήριξη, στην ενίσχυση του κοινοβουλευτικού μοντέλου με καρδιά τη λαϊκή κυριαρχία.

Δημοσιογράφος: Κύριε Πρόεδρε, δύο πολύ σύντομα ερωτήματα για να κλείσουμε. Πρώτο ερώτημα: Αλλαγή νόμου περί ευθύνης Υπουργών και βουλευτικής ασυλίας. Άκουσα τον Πρωθυπουργό στο θέμα αυτό να αποδίδει στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τον κ. Μητσοτάκη, ενδόμυχη επιθυμία να μην αλλάξει ο νόμος περί ευθύνης Υπουργών. Εγώ θυμάμαι ότι ο Μητσοτάκης είχε πάρει πρωτοβουλία σαν βουλευτής, πριν γίνει αρχηγός κόμματος, για το θέμα αλλαγής του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Τουλάχιστον σε αυτό το θέμα και το λέω υπό το βάρος των γεγονότων του τελευταίου διαστήματος με τα σκάνδαλα, τις προφυλακίσεις κλπ. δεν θα ήταν καλό να συνεννοηθεί το πολιτικό σύστημα, να καταλήξει από κοινού σε μια αναδιατύπωση του συγκεκριμένου άρθρου του Συντάγματος; Θεωρώ ότι αν αυτό δεν επιτευχθεί, η απόσταση, ιδιαίτερα ανάμεσα στους νέους ανθρώπους και στο πολιτικό προσωπικό της χώρας, θα μεγαλώσει και θα βαθύνει.

Πρόεδρος: Κύριε Χατζηνικολάου, συμφωνώ απολύτως μαζί σας και νομίζω ότι η πολιτική πρόκληση που έκανε χθες ο Πρωθυπουργός ήταν ακριβώς να μην υπάρχει μια προσχηματική διάσταση που θα οδηγούσε ενδεχομένως την αξιωματική αντιπολίτευση εκτός της διαδικασίας Συνταγματικής Αναθεώρησης και να υπάρξει μία συμμετοχή και νομίζω ότι στο άρθρο 86 και σε όλη την ατζέντα που θέσατε μπορούν να βρεθούν και θα βρεθούν συναινετικές λύσεις.

Δημοσιογράφος: Κατά τη γνώμη μου στο άρθρο 86 θα ήταν πολύ ισχυρό το μήνυμα αν η Βουλή ψήφιζε με 300 ψήφους.

Πρόεδρος: Βεβαίως. Συμφωνώ απολύτως μαζί σας.

Δημοσιογράφος: Τώρα, έρχομαι και σε ένα τελευταίο ζήτημα. Ένα θέμα για το οποίο μου φαίνεται ότι υπάρχει διαφωνία ανάμεσα στις δυνάμεις της αντιπολίτευσης και στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά εκεί και ο κυβερνητικός σας εταίρος φαίνεται ότι είναι από την άλλη πλευρά. Είναι το θέμα των μη κρατικών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα πανεπιστημίων.

Πρόεδρος: Δύο είναι τα θέματα αυτά. Είναι το θέμα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια..

Δημοσιογράφος: Και το Κράτος-Εκκλησία είναι το άλλο.

Πρόεδρος: Θα σας πω και για τα δύο. Για το μεν πρώτο το ισχύον Σύνταγμα, ξέρετε πολύ καλά ότι ορίζει τις διαδικασίες σε σχέση με τις βαθμίδες της εκπαίδευσης πλην της Ανώτατης Παιδείας. Αυτό είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα στο οποίο υπάρχει σαφής αντίληψη της πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ και όχι μόνο, νομίζω και από άλλες πολιτικές δυνάμεις, ότι δεν πρέπει να πάμε στη δημιουργία, ενώ έχουμε και πολλά και καλά πανεπιστήμια και μπαίνουν, συμμετέχουν, όπως είδατε, το 70 με 80% των υποψηφίων που δίνουν εξετάσεις, δεν είναι να πεις ότι είναι ένα μακρινό όνειρο ή κάτι τέτοιο. Άρα θα ήταν λάθος να μπούμε σε μία διαδικασία, έτσι πιστεύουμε εμείς, όπου επί της ουσίας θα υπήρχε μία σαφής, τελικά, κοινωνικο-ταξική διαφοροποίηση για το ποιοι μπορούν να δίνουν δίδακτρα ή το περίφημο status των υποτροφιών που υπάρχει και στην Αμερική, όπου έχει και κορυφαία πανεπιστήμια, έχει οδηγήσει τις τελευταίες δεκαετίες σε ομηρία νέους επιστήμονες για την αποχρέωσή τους. Είναι μία ολόκληρη, μεγάλη συζήτηση που είμαι σίγουρος ότι θα κυριαρχήσει, θα είναι ένα από τα θέματα που θα κυριαρχήσουν ενώ θα πηγαίνουμε για τη συνταγματική αναθεώρηση.

Δημοσιογράφος: Χωρίς αμφιβολία.

Πρόεδρος: Το δεύτερο, όσον αφορά τις σχέσεις κράτους-Εκκλησίας. Επιχειρείται ένας εξορθολογισμός που είναι ταυτόχρονα τομή. Δηλαδή, χωρίς να μετακινούνται τα οικεία άρθρα, γιατί έτσι κι αλλιώς το 13 δεν μπορεί να αλλάξει κιόλας, είναι στις μη αναθεωρητέες διατάξεις, στο 3 θα μπαίνει με σαφήνεια αυτό για το οποίο υπάρχει κοινή διαμορφωμένη συνείδηση σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, πιστεύω και στην Ελλάδα, για την ουδετεροθρησκεία του πολιτεύματος και ταυτόχρονα θα αναφέρεται, όπως αναφέρει μέσα το οικείο άρθρο για την επικρατούσα θρησκεία της ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και θα μπαίνει και το θέμα του πολιτικού όρκου ως υποχρεωτικού σε όλα τα επίπεδα της Δημόσιας Διοίκησης κλπ. Αυτό είναι μία τομή που οριοθετεί και διακρίνει ρόλους χωρίς να οδηγεί σε ρήξεις. Είμαι ευθύς σε αυτό που σας λέω, αλλά πιστεύω πως είναι απολύτως αναγκαίο.

Δημοσιογράφος: Δεν έχουμε τον χρόνο να μπούμε σε αναλυτική συζήτηση στα δύο θέματα. Νομίζω πως θα έχουμε την ευκαιρία στο εγγύς μέλλον Θερμές ευχαριστίες κ. Πρόεδρε.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)