to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:30 | 30.10.2023

Πολιτική

Ν. Ταχιάος: Σε δύο χρόνια η αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλίας - Δεν θεμελιώνονται αιτήματα αποζημίωσης

Χωρίς τρένα η Θεσσαλία έως το 2026 υπολογίζει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Σοβαρές καθυστερήσεις και στη σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων Αττικής


Θα απαιτηθεί μια διετία για την αποκατάσταση του κατεστραμμένου από την κακοκαιρία τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία, παραδέχτηκε από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νικόλαος Ταχιάος, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.

Αναφερόμενος στην αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, είπε ότι «μιλάμε για πλήρη ανάταξη-ανακατασκευή της γραμμής της ηλεκτροδότησης και πλήρη επανατοποθέτηση όλων των συστημάτων εξαρχής». Σύμφωνα με τον Ν. Ταχιάο «δεν υπάρχει περίπτωση στο τέλος του 2024 να γίνει αυτή η αποκατάσταση. Αυτή η αποκατάσταση θα πρέπει να λήξει μέχρι τα τέλη του 2025. Ουσιαστικά χρειάζεται περίπου μία διετία για να επέλθει (η αποκατάσταση) σε πλήρη έκταση». Όσο για το θέμα των αποζημιώσεων, είπε ότι προς το παρόν, δεν έχει εγερθεί οποιαδήποτε απαίτηση έναντι του ελληνικού Δημοσίου για το συγκεκριμένο λόγο. Νομικά πρόκειται για ανώτερη βία, που αυτή τη στιγμή δεν θεμελιώνει αιτήματα αποζημίωσης.

Για το έργο της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην πρόοδο των εργασιών, παρά και τις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων του ΟΣΕ ότι τον ερχόμενο μήνα Νοέμβριο θα ολοκληρωνόταν τουλάχιστον ο δυτικός κλάδος του έργου. Η κοινοβουλευτική ερώτηση αφορούσε στο πότε θα ολοκληρωθεί το όλο έργο, εάν συζητείται μια συμπληρωματική σύμβαση, και εάν η κυβέρνηση έχει μελετήσει την έκπτωση του εργολάβου λόγω των καθυστερήσεων. Ενώ, για την αποκατάσταση της γραμμής στη Θεσσαλία, εάν θα ολοκληρωθεί το 2024, καθώς και για το εάν υπάρχει ενδεχόμενο διεκδίκησης αποζημίωσης και κατάπτωσης ρητρών από τρίτους (Hellenic Train, COSCO, ΟΛΠ κά).

Όπως είπε ο Ν. Ταχιάος, στα Σεπόλια «υπάρχουν πολλά ζητήματα που αφορούν τις μετακινήσεις δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας. Είναι εργασίες που δεν εκτελούνται από τον ανάδοχο κατασκευής, αλλά από τους εργολάβους των φορέων των αντίστοιχων δικτύων. Μιλάμε εδώ για την ΕΔΑ (φυσικό αέριο) και την ΕΥΔΑΠ, η οποία δείχνει όντως μία καθυστέρηση στην πρόοδο των σχετικών εργασιών» είπε ο Ν. Ταχιάος.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι «ούτε κι εμείς είμαστε ικανοποιημένοι από την σχετική πρόοδο. Θα σας πω όμως το εξής: Έτσι όπως εκτελείται το έργο, για να μπορεί να εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα της γραμμής, ο μεν δυτικός διάδρομος υπολογίζουμε ότι θα έχει τελειώσει στο πρώτο εξάμηνο του 2025, που είναι καθυστέρηση όντως, μία σημαντική καθυστέρηση για το έργο, και θα ακολουθήσει ο ανατολικός».

Επισήμανε μάλιστα, ότι «οι σχετικές χρηματοδοτήσεις από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF (Connecting Europe Facilities) θα υπάρχουν μέχρι το τέλος του 2024. Στη συνέχεια, το έργο θα χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων και δυστυχώς αυτές οι καθυστερήσεις μας οδήγησαν στο ότι θα χρειαστεί να αντλήσουμε πόρους και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Παρόλα αυτά, είναι απόλυτος εγγυημένο ότι (το έργο) θα γίνει, και, σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχουν τεχνικά ή άλλα προβλήματα που κωλύουν την πρόοδο του συγκεκριμένου έργου».



Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)