to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:02 | 24.06.2022

Πολιτική

Ν. Σαντορινιός: Η δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για την ακτοπλοΐα είναι απέναντι στα συμφέροντα των λίγων «κολλητών» του κ. Μητσοτάκη

Με την «ντροπολογία» για την προσέλκυση ιατρών στα νησιά, η κυβέρνηση νομίζει ότι τα νησιά κατοικούνται 2,5 μήνες το χρόνο


Παρατίθενται βασικά σημεία από την εισήγηση του βουλευτή Δωδεκανήσου και Τομεάρχη Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νεκτάριου Σαντορινιού, κατά την κύρωση, στη Βουλή, του «Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών» του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

 

Με υπογραφή Μητσοτάκη, η διάλυση των νησιωτικών οικονομιών και της ελληνικής μικρής ακτοπλοΐας

«Στην ακτοπλοΐα, έγιναν ήδη δύο αυξήσεις των εισιτηρίων και τον Ιούλιο πάμε για την τρίτη. Οι αυξήσεις κατά 30% με 40%, σημαίνουν ότι αυξάνεται το κόστος διαβίωσης των νησιωτών, το  κόστος για όσους θέλουν να μεταβούν στα νησιά για τουρισμό, το κόστος μεταφοράς των προϊόντων, δηλαδή το κόστος των νησιωτικών επιχειρήσεων. Η Κυβέρνηση δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για τα αιτήματα των ακτοπλόων, ενώ έχει αυξηθεί το κόστος λειτουργίας των πλοίων και, παράλληλα, τους χρωστάει 50 εκ. ευρώ από τις άγονες γραμμές. Δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για να στηρίξει τους μικρούς ακτοπλόους που κάνουν ενδονησιωτικές μεταφορές και σήμερα δεν έχουν να βάλουν πετρέλαιο. Δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα για να κρατηθούν οι τιμές των ναύλων, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι νησιωτικές οικονομίες και η ίδια η ακτοπλοΐα. Είναι επίσης γνωστό ότι δεν υπάρχουν σύγχρονα πλοία να εξυπηρετήσουν τα νησιά μας. Στις τροποποιήσεις του ν. 2932 είχαμε προτείνει να υπάρξει ειδική ρύθμιση για 12ετείς συμβάσεις όμως ούτε για αυτό το ζήτημα έχει γίνει κάτι».

Ø  Χρωστούν 8 μήνες το Μεταφορικό Ισοδύναμο και ονομάζουν κοινωνική πολιτική τα 33 λίτρα βενζίνης σε 3 μήνες!

«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο ήταν και είναι ένας μηχανισμός απόσβεσης των αυξήσεων που θα μπορούσε να ελαφρύνει τους νησιώτες. Αντί σήμερα να συζητάμε για αναβαθμίσεις του ΜΙ, ζητάμε εξηγήσεις για τις 8μηνες και 9μηνες καθυστερήσεις του Υπουργείου στην καταβολή των αποζημιώσεων. Δυστυχώς, το μόνο που έχει κάνει η Κυβέρνηση είναι η κατάργηση του πυλώνα των καυσίμων στην αντλία που είχαμε εμείς ξεκινήσει πιλοτικά από τα μικρά νησιά, συμφωνώντας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι αν αποδείξουμε την αναγκαιότητά του, ότι είναι ουσιαστικό αντιστάθμισμα στη νησιωτικότητα, θα καταργείτο ο κανόνας de minimis».

«Σήμερα που η βενζίνη έχει φτάσει 2,80 ευρώ το λίτρο στα νησιά, η Κυβέρνηση δίνει 100 ευρώ για να βάλουν 33 λίτρα για τρεις μήνες! Αυτό το ονομάζει κοινωνική πολιτική! Και απορώ γιατί δεν αντιδρούν οι νησιώτες Βουλευτές της Κυβέρνησης όταν ο κ. Σκυλακάκης λέει ότι δεν μπορούμε να μειώσουμε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα για να μην επωφεληθούν οι τουρίστες! Τα «Rent a car» τα ρώτησε όταν δεν θα νοικιάσουν τα αυτοκίνητά τους ή τα απομακρυσμένα χωριά στα νησιά όταν δεν θα πάνε επισκέπτες;».

Οι τελευταίες αλλαγές της Κυβέρνησης στο νόμο της Ακτοπλοΐας αποσυντόνισαν το δίκτυο και ευνόησαν την «πειρατεία» με πρόστιμα-«χάδια»

«Από το 2019, επί της δικής μας θητείας, είχαμε ανεβάσει σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ακτοπλοΐα, με σημαντικές αλλαγές στον ν. 2932/2001, ένα νόμο που, στην εποχή του, εξυπηρέτησε αλλά ήταν πλέον παρωχημένος. Το δικό μας  νομοσχέδιο έτυχε ευρείας αποδοχής τόσο από τους ακτοπλόους και τους ναυτεργάτες, όσο και από τους νησιώτεςΤο 2020, η παρούσα Κυβέρνηση επέλεξε να κάνει κάποιες άτολμες τροποποιήσεις, έδωσε σαφή πριμοδότηση στα ταχύπλοα και επιβράβευε την πειρατεία στην ακτοπλοΐα. Μάλιστα, κάποια ταχύπλοα δεν έχουν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, αλλά καταθέτουν δηλώσεις δρομολόγησης και μετά τις αποσύρουν, πληρώνοντας πιθανόν ένα μικρό πρόστιμο. Μιλάμε για συγκεκριμένα συμφέροντα τα οποία επιμένουν να πουλάνε εισιτήρια και να ανοίγουν πλάνα, χωρίς να έχουν δηλώσεις δρομολόγησης και έχουν πληρώσει το πρόστιμο-χάδι των 20 χιλιάδων ευρώ που έθεσε η Κυβέρνηση -από τις 300 χιλ. που ήταν αρχικά».

«Εντωμεταξύ, μετά από δύο χρόνια, ακόμα περιμένουμε τον επίσημο Κανονισμό Λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το οποίο λειτουργεί τώρα χωρίς κανόνες και κατά το δοκούν».

Η πρόταση-δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για την ακτοπλοΐα απέναντι στα συμφέροντα των λίγων «κολλητών» και υπέρ της εξυπηρέτησης των νησιών

«Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι ότι πρέπει, επιτέλους, το ενδεικτικό ακτοπλοϊκό δίκτυο να είναι σε κοινή διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, με τους κοινωνικούς φορείς των νησιών και να περνάει κάθε φορά από τη Βουλή, πριν να προχωρήσει η διαδικασία της δρομολόγησης».

«Η δική μας δέσμευση είναι ότι θα τροποποιήσουμε τον ν. 2932, ώστε να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη στην ακτοπλοΐα και να υπάρχει δημοκρατική, οργανωμένη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στον σχεδιασμό, -αντίθετα σε σκόρπια αιτήματα και επιθυμίες πολιτευτών-, ώστε να διώκεται η πειρατεία και ο αθέμιτος ανταγωνισμός, ώστε να εξυπηρετούνται όλες οι ανάγκες των νησιών, ώστε να υπηρετείται ο στόχος της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου. Θα φέρουμε έναν νόμο, όπου ο δημόσιος χαρακτήρας των αγαθών της συγκοινωνίας θα είναι προτεραιότητα απέναντι στα συμφέροντα των λίγων και των κολλητών».

Με την «ντροπολογία» για την προσέλκυση ιατρών στα νησιά, η κυβέρνηση νομίζει ότι τα νησιά κατοικούνται 2,5 μήνες το χρόνο 

«Πριν από λίγες μέρες ψηφίστηκε μια «ντροπολογία» που λέει ότι για 2,5 μήνες θα δώσουν κάποιο μπόνους σε γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό ώστε να στελεχώσουν τα ιατρεία των νησιών. Δεν μας λένε όμως μετά τους 2,5 μήνες τι θα γίνει με αυτά τα κενά που υπάρχουν στα νησιωτικά Νοσοκομεία, τα οποία η Κυβέρνηση έχει διαλύσει. Τα νησιά δεν κατοικούνται δυόμισι μήνες, τα νησιά κατοικούνται δώδεκα μήνες, και είναι ντροπή να περνούν τέτοιες τροπολογίες στο Κοινοβούλιο»

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)