to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:10 | 07.01.2020

Πολιτική

Ν. Παππάς: Τα ΕΛΤΑ πήραν 135 εκατ. ευρώ για να κλείνουν καταστήματα;

Ερώτηση του τομεάρχη Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκου Παππά, για την απόφαση κατάργησης του καταστήματος των ΕΛΤΑ στην Καισαριανή


Ερώτηση προς τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, κατέθεσε, με αφορμή την αιφνίδια απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ να καταργήσει το κεντρικό κατάστημα του Οργανισμού στην Καισαριανή, ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκος Παππάς.

Ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, αφού παραθέτει τους προβληματισμούς της τοπικής κοινωνίας και των δημοτικών παρατάξεων για τον αποκλεισμό των κατοίκων από μια τόσο σημαντική υπηρεσία, στηλιτεύει την -πρόχειρη και χωρίς προηγούμενη διαβούλευση- απόφαση των ΕΛΤΑ, εξηγώντας ότι τα καταστήματα του Οργανισμού «αποτελούν συνεκτικό κοινωνικό, επαγγελματικό και οικονομικό ιστό της ζωής σε κάθε μικρό ή μεγάλο χωριό και σε κάθε πόλη της Ελλάδας».

Ο Νίκος Παππάς υπενθύμισε ακόμα ότι -στο πλαίσιο παροχής των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας- η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προέβη σε πλήθος ενεργειών για τη διάσωση των ΕΛΤΑ και τη διατήρηση του δικτύου τους. «Βασική ενέργεια υπήρξε η  νομοθέτηση και  χρηματοδότηση της αποζημίωσης της καθολικής υπηρεσίας των ΕΛΤΑ από τα έτη 2013 και εφεξής, επιλύοντας έτσι ένα ζωτικής σημασίας πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί εξαιτίας της πολιτικής εγκατάλειψης και αδιαφορίας από τις προηγούμενες κυβερνήσεις», τονίζει σχετικά, συμπληρώνοντας: «Ως αποτέλεσμα των ενεργειών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τα ΕΛΤΑ  μέχρι σήμερα έχουν εισπράξει 90 εκατ. ευρώ, για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας των ετών 2013 έως και 2018. Επίσης, πάρθηκαν πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012 από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκατ. ευρώ».

Με βάση τα ανωτέρω, ο Νίκος Παππάς ρωτά τον Κυριάκο Πιερρακάκη ποια κριτήρια κοινωνικά αλλά και οικονομικά οδηγούν στην απόφαση κατάργησης του καταστήματος των ΕΛΤΑ στο κέντρο της Καισαριανής, καθώς και ποιο είναι το σχέδιο της ΝΔ για την αναδιοργάνωση του Οργανισμού.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Εύλογες και σοβαρές ανησυχίες έχει δημιουργήσει στους πολίτες της Καισαριανής η αιφνίδια απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ να προβεί «εν όψει της αναδιάρθρωσης του Οργανισμού» σε κλείσιμο του κεντρικού καταστήματος που βρίσκεται στη συμβολή των οδών οδό Ούλωφ Πάλμε 22 και Αγίου Πολυκάρπου. Στο ζήτημα αυτό αναφέρθηκε τόσο η δημοτική αρχή, όσο και το σύνολο των δημοτικών παρατάξεων με έκτακτες ανακοινώσεις, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία και διαφωνία τους και αναζητώντας λύσεις για να συνεχίσουν όλοι οι δημότες να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ.

Η κατάργηση του συγκεκριμένου καταστήματος πρακτικά σημαίνει πως η Καισαριανή δεν θα διαθέτει ταχυδρομείο στον κεντρικό ιστό της πόλης, τον οποίο διαπερνούν  σε καθημερινή βάση οι δημόσιες συγκοινωνίες αλλά και που ζει η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων, - αποκλείει - την πρόσβαση στους πιο ηλικιωμένους πολίτες, λόγω απόστασης και έλλειψης συγκοινωνιών, σε περιοχές που βρίσκονται  καταστήματα των ΕΛΤΑ εκτός του κέντρου. Η απόφαση πάρθηκε προφανώς πρόχειρα, χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση. Είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει με σιγουριά στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής της πλειοψηφίας των κατοίκων της Καισαριανής.

Τα ΕΛΤΑ ως εταιρεία κοινής ωφέλειας, αλλά κυρίως ως φορέας της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας που παρέχουν τις βασικές ταχυδρομικές και οικονομικές υπηρεσίες στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, έχουν την υποχρέωση να αποφασίζουν κυρίως με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και να διαθέτουν τις υπηρεσίες αυτές, τόσο στο κέντρο κάθε πόλης όσο και στις πιο δύσβατες και δυσπρόσιτες περιοχές. Κύριο μέσο για να επιτευχθεί αυτό είναι το ανεκτίμητης αξίας δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν καθώς και οι εργαζόμενοι  που το υποστηρίζουν. Μ’ αυτόν τον τρόπο τα ΕΛΤΑ συνιστούν τον συνεκτικό κοινωνικό, επαγγελματικό και οικονομικό ιστό της ζωής σε κάθε μικρό ή μεγάλο χωριό και σε κάθε πόλη της Ελλάδας.

Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου, προέβησαν σε πλήθος ενεργειών για τη διάσωση του Οργανισμού και τη διατήρηση του δικτύου του. Βασική ενέργεια υπήρξε η  νομοθέτηση και  χρηματοδότηση της αποζημίωσης της καθολικής υπηρεσίας των ΕΛΤΑ από τα έτη 2013 και εφεξής, επιλύοντας έτσι ένα ζωτικής σημασίας πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί εξαιτίας της πολιτικής εγκατάλειψης και αδιαφορίας από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Ως αποτέλεσμα των ενεργειών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τα ΕΛΤΑ  μέχρι σήμερα έχουν εισπράξει 90 εκ ευρώ, για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας  ετών 2013 έως και 2018. Επίσης πάρθηκαν πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012 από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών είναι να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκ. ευρώ. Επιπροσθέτως καθορίστηκε ο τρόπος και η διαδικασία επιμερισμού του μέρους του καθαρού κόστους που επιβαρύνει όλους τους φορείς παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας (ταμείο αντιστάθμισης), καθώς και οι σχετικές κυρώσεις που τους επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός :

1)      Προχωρά όντως κατάργηση του καταστήματος των ΕΛΤΑ που βρίσκεται στη συμβολή των οδών οδό Ούλωφ Πάλμε 22 και Αγίου Πολυκάρπου; Εάν ναι, με ποια κριτήρια κοινωνικά αλλά και οικονομικά προβαίνετε σε κατάργηση ενός καταστήματος των ΕΛΤΑ στο κέντρο της πόλης, στερώντας τις ταχυδρομικές και τις οικονομικές υπηρεσίες που προσφέρουν τα ΕΛΤΑ από τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της Καισαριανής;

2)      Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να την ακυρώσετε και να μην υποβαθμίσετε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Καισαριανής και των πιο ηλικιωμένων συμπολιτών μας;

3)      Ποιο είναι το σχέδιό σας για την αναδιοργάνωση των ΕΛΤΑ; Περιλαμβάνει το κλείσιμο καταστημάτων τόσο σε κεντρικούς ιστούς των πόλεων της χώρας μας όπως στην περίπτωση της Καισαριανής, όσο και καταστημάτων στο σύνολο της Επικράτειας γενικότερα;

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)