to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:04 | 01.03.2017

Κοινωνία

Ν. Μαυραγάνης: Θωρακίσαμε την ΣΤΑΣΥ ώστε να μην έχει την τύχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Κανένας λόγος απεργίας

«Δεν έχουν κανένα λόγο να απεργούν ... όταν παρέχουμε επαρκείς εξηγήσεις εκλίπουν οι λόγοι»


Με τη νομοθετική ρύθμιση για τα έσοδα από τις εμπορικές χρήσεις των σταθμών του μετρό αποκλείεται να θεωρηθούν κρατικές ενισχύσεις, όπως έγινε με έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που άνοιξαν το δρόμο ώστε οι δανειστές να πιέζουν και τελικά να πετύχουν να ιδιωτικοποιηθεί, ξεκαθάρισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Μαυραγάνης μιλώντας Στο Κόκκινο και τους Π. Αγγελόπουλο και Γ. Τραπεζιώτη. «Δεν έχουν κανένα λόγο να απεργούν ... όταν παρέχουμε επαρκείς εξηγήσεις εκλίπουν οι λόγοι», όπως τόνισε.

Η ιδιοκτησία των σταθμών της γραμμής 2 και της γραμμής 3, δηλαδή του μετρό, ανήκει στην Αττικό Μετρό, οι μετοχές της οποίας είναι ιδιοκτησία του Δημοσίου, ανέφερε ο κ.Μαυραγάνης.
 
Η Αττικό Μετρό δεν έπαιρνε κανένα αντάλλλαγμα για την παραχώρηση της χρήσης στη ΣΤΑΣΥ και αυτό δεν μπορούσε να συνεχιστεί γιατί ενείχε τον κίνδυνο να θεωρηθούν τα έσοδα αυτά κρατικές ενισχύσεις, όπως τόνισε. Έτσι, έπρεπε να αποδεσμευτεί η Αττικό Μετρό, ώστε να έχει το δικαίωμα να δίνει είτε στη ΣΤΑΣΥ είτε στην προϊσταμένη εταιρεία του ΟΑΣΑ, τη διαχείριση των εμπορικών χώρων των σταθμών, κάτι που προβλέπει η νέα ρύθμιση.
 
Ο κ.Μαυραγάνης σημείωσε ότι αρχικά «οι εργαζόμενοι αναστατώθηκαν εν μέρει δικαιολογημένα, καθώς δεν είχε αποσαφηνιστεί ότι θα επιστρέφουν τα έσοδα ... είπαμε να διευκρινιστεί νομοθετικά είτε μέσω του καταστατικού της ΟΑΣΑ, που ούτως ή άλλως είναι προορισμός της να καλύπτει όλα τα ελλείμματα της ΣΤΑΣΥ ... έτσι, μετά την αφαίρεση των εξόδων τα έσοδα γυρνούν στη ΣΤΑΣΥ».
 
Τόνισε μάλιστα ότι τόσο η ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς - μετρό, ηλεκτρικός και τραμ) όσο και η ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) ποτέ δεν ήταν κερδοφόρες και εκ του νόμου και της φύσης τους, σε όλη την Ευρώπη δεν έχουν σκοπό το κέρδος και τα ελλείμματά τους (40% στην Ελλάδα) καλύπτονται από το κράτος.
 
«Τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ τα εξασφαλίσαμε, την μη μετακίνηση εργαζομένων την εξασφαλίσαμε, ποιο άλλο πρόβλημα υπάρχει;» αναρωτήθηκε ο κ.Μαυραγάνης.
 
Απέρριψε εξάλλου τα σενάρια ιδιωτικοποίησης φέροντας ως παράδειγμα την περίπτωση της ΤΡΕΝΟΣΕ, που ακριβώς επειδή «κάποιοι με κακή διαχείριση την "φόρτωσαν" με υποτιθέμενες κρατικές ενισχύσεις, από το 2011 οι δανειστές με αυτό το πιεστικό επιχείρημα ανά χείρας πίεζαν και τελικά κατέληξε στο ΤΑΙΠΕΔ ... ξεκαθαρίσαμε ότι δεν θα συμβεί ποτέ αυτό με τη ΣΤΑΣΥ και λαμβάνουμε τις σχετικές πρόνοιες από τώρα ... να καταλήγουν τα έσοδα στη ΣΤΑΣΥ με τρόπο που να μην θεωρούνται ενισχύσεις», ξεκαθάρισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
 
«Δεν έχουν κανένα λόγο να απεργούν», είπε ο κ.Μαυραγάνης, «είμαι υπέρ κάθε δικαιολογημένης κινητοποίησης ... αλλά όταν παρέχουμε επαρκείς εξηγήσεις εκλίπουν οι λόγοι».
 
Αναφέρθηκε μάλιστα στις συναντήσεις που έγιναν με τους εργαζόμενους την περασμένη εβδομάδα όπου και δόθηκαν όλες οι παραπάνω εξηγήσεις. «Επτά από τα οκτώ σωματεία τις θεώρησαν επαρκείς ... το όγδοο σωματείο παρασύρει σε κινητοποιήσεις και δεν τις αποδέχεται ... να μας πει με ποια λογική αυτό που λέμε οδηγεί σε ιδιωτικοποίηση, είναι το αντίθετο ακριβώς», τόνισε ο ίδιος.

Νωρίτερα, ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων ΗΣΑΠ Λευτ. Ρενιέρης προανήγγειλε νέες κινητοποιήσεις από την επόμενη εβδομάδα και υποστήριξε ότι η μεταφορά των πόρων από τις εμπορικές χρήσεις σταθμών και συρμών στον ΟΑΣΑ, όπως και η ανάληψη του βάρους τοκοχρεωλυσίων από δάνεια για την κατασκευή του δικτύου του μετρό, αφήνει την ΣΤΑΣΥ χωρίς πόρους για να λειτουργήσει.

Σημειώνεται ότι την περασμένη εβδομάδα από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι «δεν υπάρχει κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ ούτε μείωσης των εσόδων της», ενώ κατέθεσε νομοθετική ρύθμιση η οποία συμπληρώνει το επίμαχο άρθρο 31 και διασφαλίζει τα οικονομικά της ΣΤΑΣΥ.

Ο ίδιος μιλώντας στον 105,5 Στο Κόκκινο είχε τονίσει ότι δεν υφίσταται θέμα πλήγματος στα έσοδα της ΣΤΑΣΥ καθώς ούτως ή άλλως τα έσοδά της προέρχονται από τον ΟΑΣΑ και ο λαός κρίνει τους πολιτικούς αλλά και τους συνδικαλιστές για τις απεργιακές κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)