to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:23 | 13.10.2015

Πολιτική

Ν. Φίλης σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ: Προτεραιότητα της κυβέρνησης η Παιδεία, άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία (βίντεο)

«Προτεραιότητα της κυβέρνησης η Παιδεία, τα προβλήματα με τα κενά στα σχολεία είναι χρόνια, δεν λύνονται σε μια μέρα. Τα σχολεία λειτουργούν. Όπου υπάρχουν προβλήματα θα αντιμετωπιστούν ως το τέλος της εβδομάδας» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης στους εκπαιδευτικούς σήμερα το πρωί.


Εξήγησε μάλιστα, ότι γίνεται προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά, μέσα στις επόμενες ημέρες, ότι τα σχολεία λειτουργούν και έχουν εξαγγελθεί 12.000 νέες προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων με προτεραιότητα, στην ειδική αγωγή.

 

 Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Παιδείας επισκέφθηκε ο ίδιος, τα γραφεία της ΟΛΜΕ προκειμένου να πραγματοποιηθεί με τις ηγεσίες των συνδικαλιστικών οργάνων. Ωστόσο, αναπληρωτές καθηγητές από τον κλάδο της ειδικής αγωγής και συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ διέκοψαν με συνθήματα και πανό, για τα κενά στα σχολεία και τα προβλήματα στα σχολεία ειδικής αγωγής.

«Έχουμε συναίσθηση ότι αυτό δεν μπορεί να γίνεται κάθε χρόνο. Μόλις τα οικονομικά το επιτρέψουν από του χρόνου θα προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού» τόνισε ο υπουργός Παιδείας μιλώντας για τους καταναγκασμούς του μνημονίου, αλλά και τις δυνατότητες που έχουμε μέσα σε αυτές τις συνθήκες να καλυτερέψει η εκπαίδευση.

Οι συγκεντρωμένοι αντέτειναν ότι οι κενές θέσεις είναι πολύ περισσότερες, και ζήτησαν την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.  Το πρόβλημα με τα κενά είναι πρόβλημα δεκαετίας απάντησε ο Ν. Φίλης και δεν λύνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Αμέσως μετά ακολούθησε συνάντηση και με το προεδρείο της ΔΟΕ στα γραφεία της.

«Βρισκόμαστε σε ένα κοινό πλαίσιο διαλόγου με τη ΔΟΕ» τόνισε ο Νίκος Φίλης κατά τη συνάντηση με τους δασκάλους εξηγώντας ότι «είτε τα θέματα προσλήψεων άμεσου προσωπικού, είτε άλλα ζητήματα πρέπει να γίνουν αντικείμενο διαλόγου, ώστε παράλληλα με την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών θα μπορέσουμε να προγραμματίσουμε έγκαιρα το πώς το Σεπτέμβριο του χρόνου θα ανοίξει το σχολείο χωρίς προβλήματα.»

Οι δάσκαλοι σε υπόμνημα που απέστειλαν στον υπ. Παιδείας ζητούν:

·  Να αυξηθούν οι δαπάνες για την Παιδεία (μέχρι και 5% του ΑΕΠ).

·  Να προσληφθούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί με μόνιμη σχέση εργασίας.

·  Να καταργηθεί άμεσα το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την αξιολόγηση.

·  Να ενισχυθούν τα ειδικά σχολεία με το κατάλληλο προσωπικό.

·  Να δοθούν οργανικές θέσεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

·  Να επανεξεταστούν οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων.

·  Να αποσυρθούν οι μνημονιακές περικοπές μισθών και συντάξεων.

Οι δηλώσεις του Ν. Φίλη

Aναλυτικά για τη συνάντηση, όπως αναφέρει το υπ. Παιδείας σε σχετικό δελτίο Τύπου:

Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης συναντήθηκε σήμερα με τα διοικητικά συμβούλια των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ στα γραφεία τους, για πρώτη φορά που Υπουργός Παιδείας περνάει το κατώφλι των ομοσπονδιών. «Δεν ήρθα να εξαγγείλω διορισμούς σαν εκπρόσωπος του παλαιοκομματικού συστήματος αλλά να ζητήσω να συμμετέχουν σε όλη στον εθνικό εκπαιδευτικό διάλογο» διευκρίνισε ο Νίκος Φίλης και πρόσθεσε ειδικότερα ότι «ξεκινούμε ένα διάλογο για να καταγράψουμε τα προβλήματα και τις δυνατότητες που υπάρχουν στον χώρο της εκπαίδευσης. Είναι η αφετηρία ενός κοινωνικού εθνικού διαλόγου που θα ολοκληρωθεί την άνοιξη».

Κατά τη διάρκεια των επαφών τόσο στο γραφείο της ΟΛΜΕ όσο και της ΔΟΕ μια μικρή ομάδα συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ ύψωσαν πανό και προσπάθησαν να ματαιώσουν τη συνάντηση επαναλαμβάνοντας διαρκώς συνθήματα και διακόπτοντας τη συζήτηση. Ο Υπουργός Παιδείας είπε: «Κάποιοι έδειξαν με τη στάση τους, ότι δεν θέλουν διάλογο. Κάνουμε έκκληση να μην ισοπεδώσει κανείς την κατάσταση στη παιδεία γιατί έτσι απαξιώνεται το δημόσιο σχολείο. Τα προβλήματα στα σχολεία είναι γνωστά και αντιμετωπίζουμε.»

Ειδικότερα για τα μείζονα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση και τους λειτουργούς της ο Υπουργός Παιδείας υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης είπε:

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ- ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Τα κληρονομήσαμε τα κενά δεν τα δημιουργήσαμε. Κάνουμε κατά προτεραιότητα τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας.

Υπάρχουν κενά, όπως κάθε χρόνο,  αλλά η γενικευμένη εικόνα ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν δεν είναι ακριβής. Η πρώτη μας μάχη είναι να προσλάβουμε αναπληρωτές σε όλες τις βαθμίδες. Χιλιάδες καθηγητές βρίσκονται στις θέσεις τους. Τις επόμενες μέρες θα ολοκληρωθούν άλλες 6500 προσλήψεις. Ο συνολικός αριθμός θα φτάσει τις 18500. Θα υπάρξουν κενά, ωστόσο είναι αντιμετωπίσιμα. Δεν υποστηρίζουμε ότι με τις προσλήψεις θα καλύψουμε το πρόβλημα της ανεργίας.

 Έχουμε τη συναίσθηση ότι με τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους δεν μπορεί να καλύπτει κανείς τα κενά κάθε χρόνο. Πρόθεση μας είναι να υπάρξουν μόνιμες προσλήψεις, μόλις τα δημόσια  οικονομικά , το επιτρέψουν. Επειδή κάθε παιδί πρέπει να έχει μία πιο σταθερή σχέση με τον δάσκαλο του. Και όχι να αλλάξει κάθε τόσο δάσκαλο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να δημιουργηθεί αυτή η παιδαγωγική σχέση. Δεν ξεχνάμε ότι υπάρχει το πλαίσιο του οικονομικού δημοσιονομικού καταναγκασμού το οποίο εμποδίζει να ικανοποιήσουμε την λογική αξίωση της στελέχωσης εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό. Ανάμεσα στους πρώτους μόνιμους διορισμούς θα είναι και οι εκπαιδευτικοί.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι  τιμωριτική αξιολόγηση όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

 Σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής δυσπραγίας το δημόσιο σχολείο μπορεί και στέκεται όρθιο χάρη στη προσφορά των εκπαιδευτικών.

Πολλές δραστηριότητες, πολιτιστικές, αθλητικές ακόμα και κοινωνικά φροντιστήρια γίνονται εθελοντικά πέρα από το διδακτικό ωράριο των καθηγητών και των δασκάλων οι οποίοι εισπράττουν ως μοναδική ανταμοιβή την αναγνώριση του έργου τους διαμέσου της ματιάς των παιδιών.

Δεν πρόκειται για μία ιστορία δούνε και λαβείν, αλλά άλλου τύπου. Η κοινωνική εκπαιδευτική προσφορά των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδεικνύεται και να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο, από τους γονείς και τους συναδέλφους. Αυτή είναι η καλύτερη αξιολόγηση.

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)