to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:52 | 11.05.2020

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Ν. Φίλης: Να καταθέσει γραπτώς στη Βουλή η Ν. Κεραμέως τη διαβούλευση για τις κάμερες (ηχητικό)

Γραπτώς στη Βουλή να καταθέσει το αποτέλεσμα της «διαβούλευσης» που ισχυρίζεται ότι είχε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για κάμερες μέσα σε τάξεις, με μία Αρχή που είχε απαγορεύσει κάμερες ακόμη και σε προαύλια σχολείων, ζήτησε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης


Γραπτώς στη Βουλή να καταθέσει το αποτέλεσμα της «διαβούλευσης» που ισχυρίζεται ότι είχε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για κάμερες μέσα σε τάξεις, με μία Αρχή που είχε απαγορεύσει κάμερες ακόμη και σε προαύλια σχολείων, ζήτησε ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Ξυδάκη. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όπως είπε, επιδιώκει να υποκαταστήσει τη φυσική διδασκαλία στην αίθουσα με την μόνο κατ` όνομα εξ αποστάσεως εκπαίδευση για να μην προχωρήσει στις προσλήψεις που εκκρεμούν από το 2019 αλλά και φέτος, όπως υπογράμμισε, ακόμη και οι «γαλάζιες» παρατάξεις σε ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ αντιτίθενται σε αυτό το σκηνικό που έχει βγει από τον Όργουελ...

Ο τρόπος -ο οποίος θα μείνει μετά την πανδημία- με τον οποίο η κυβέρνηση Μητσοτάκη εφαρμόζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι για να υποκαταστήσει την φυσική διδασκαλία μέσα στην αίθουσα, ενώ πρέπει να λειτουργεί υποβοηθητικά και όταν απαιτείται υπό συνθήκες κρίσης, όχι για να μην γίνουν διορισμοί που καθυστερεί σήμερα η κυβέρνηση, δεν έχει κάνει τίποτε ούτε γι` αυτούς του 2019 ούτε το 2020, υπογράμμισε ο κ. Φίλης. Έφερε εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Δεν είναι διάγγελμα στους μαθητές η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είναι άλλη η εκπαιδευτική διαδικασία του μαθήματος αυτού, με οπτικό υλικό, κτλ. Δεν έχει γίνει τίποτε από αυτά, ούτε επιμόρφωση εκπαιδευτικών ούτε προσαρμογή μαθημάτων.

Τώρα, συνέχισε, θέλουν να κάνουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση με κάμερες μέσα στην τάξη, θα δείχνουν το μάθημα ώστε όσα παιδιά δεν πάνε να το βλέπουν από μακριά. Δεν έχει καμία εκπαιδευτική ωφέλεια αυτό, βλάβη αποτελεί. Το είπε στο ΣΚΑΪ η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, ότι θα βάλουν τα κινητά τους οι καθηγητές, να μεταδίδουν live το μάθημα... Να δεχθούμε -που δεν συμβαινει- ότι θα είχε κάποια χρησιμότητα στα ΑΕΙ, στα αμφιθέατρα, όπου το μάθημα είναι διδασκαλία καθ` έδρας. Αλλά εδώ που είναι μαθητοκεντρική η διδασκαλία, η διαδικασία της εκπαίδευσης, που ελλοχεύουν ένα σωρό ζητήματα για τα παιδιά, προσωπικότητας, σχέσεων μεταξύ τους και με τον καθηγητή ... θα γίνουν γνωστά όλα σε όλη τη γειτονιά. Ένας καθηγητής π.χ. μπορεί να ψευδίζει, να έχει ένα πρόβλημα. Θα γίνει και αυτό viral σε όλη τη γειτονιά... Ορθώς και οι τρεις ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ, δηλαδή και οι παρατάξεις τους που πρόσκεινται στην ΝΔ, ομοφώνως αντιτίθενται σε αυτό το σκηνικό που έχει βγει από τον Όργουελ...

Επειδή η κ. Κεραμέως είπε περί «διαβούλευσης» με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ζητάμε το αποτέλεσμα της διαβούλευσης να κατατεθεί γραπτώς στη Βουλή, σε έγγραφο, τόνισε ο κ. Φίλης. Γιατί η Αρχή έχει βγάλει αποφάσεις με τις οποίες απαγόρευε να υπάρχουν κάμερες στην αυλή σχολείων, αν έχει μάθητές. Πόσο μάλλον στην αίθουσα, που ακόμη και αν δεν βιντεοσκοπείται το πρόσωπο, ακούγεται η φωνή του. Λένε ότι δεν θα υπάρξει καταχώριση δεδομένων, αλλά οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει, καταγράφει την εικόνα και καταγράφει τα δεδομένα.

Εξ αποστάσεως διδασκαλία μπορεί να υπάρξει, με βάση το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το δημόσιο σύστημα που υπάρχει. Με αναβάθμιση με λίγα χρήματα, όχι πολλά, όχι με ιδιωτικοποίηση, όχι με το webex της Cisco που είναι ανοχύρωτο. Το δημόσιο σύστημα έχει διαδικασία αυθεντικοποίησης, μόνο το παιδί μπαίνει και κανείς άλλος, δεν μπορεί να μπει τρίτος. Αυτό δεν είναι εξ αποστάσεως διδασκαλία, είναι big brother, ριάλιτι.

Μέσα από αυτή την ανοχύρωτη και ανεξέλεγκτη διαδικασία θα υπάρχει και «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών εν αγνοία τους, αντί να γίνεται εκπαιδευτική αξιολόγηση, με επιστημονικά δεδομένα και φυσική παρουσία. Μπαίνουμε σε περιπέτεια για την εκπαίδευση, τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, με το σύστημα που πάει να καθιερώσει η κα Κεραμέως πάνω στην κρίση. Είναι μονιμοποίηση της πανδημίας στα σχολεία. Θέλουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, 200.000 ψηφιακές τάξεις, που είναι μεγάλος αριθμός, μπορούν άμεσα να γίνουν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, όχι αρπαχτές με ιδιωτικά συστήματα και κυρίως εις βάρος ανήλικων παιδιών και ανυπεράσπιστων εκπαιδευτικών.

Νωρίτερα, ο κ. Φίλης αναφέρθηκε στα παιδιά της Γ΄ Λυκείου που επιστρέφουν σήμερα στο σχολείο υπό κοινωνική πίεση, ακούν τι θα γίνει με τις οικογένειές τους, αν θα έχουν δουλειά οι γονείς τους, αν θα μειωθεί το εισόδημα, η αβεβαιότητα κυριαρχεί στη ζωή τους σήμερα όλο και περισσότερο. Και δεν βγαίνουν στις πλατείες επειδή θέλουν να «διασκεδάσουν» αλλά επειδή θέλουν να εκτονώσουν αυτή την μεγάλη πίεση, της αβεβαιότητας. Πρέπει να το σεβαστούμε, να κουβεντιάσουμε μαζί τους, όχι να στέλνουμε τα ΜΑΤ, να τα κυνηγάμε. Είναι αντίφαση, να ανοίγουμε σχολεία άρον-άρον, εκκλησίες για να μεταλαμβάνουν οι πιστοί, ένας μηχανισμός μετάδοσης της νόσου δηλαδή, αλλά από την άλλη να κυνηγάμε τα παιδιά στις πλατείες...

Είναι παγκόσμιο το θέμα, οι μεγάλες κλινικές μελέτες που έχουν γίνει, π.χ. στη Γερμανία ή σε συνεργασία ΗΠΑ, Κίνας, Ιταλίας, καταλήγουν ότι τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία μπορούν να κολλήσουν -δυσκολότερα, αλλά κολλάνε- και όταν κολλήσουν μεταδίδουν εξίσου τη νόσο σε μικρούς και μεγάλους. Δεν ισχύουν οι θεωρίες που ακούσαμε στην Ελλάδα, ότι τα παιδιά «δεν κολλάνε, δεν μεταδίδουν». Έχει λυθεί επιστημονικά αυτό, όπως ξεκαθάρισε.

Το εκπαιδευτικό κέρδος είναι ισχνό, συνέχισε ο κ. Φίλης. Εννέα ημέρες είναι η εναλλάξ διδασκαλία, εάν αφαιρεθούν του Αγίου Πνεύματος, η πρώτη ημέρα που θα γίνει συζήτηση για τα μέτρα, η τελευταία για τα παιδιά που δεν γίνεται μάθημα και η τελευταία που ο σύλλογος καθηγητών συνεδριάζει για την βαθμολογία, είναι έξι ημέρες με το ζόρι. Αξίζει όλη αυτή η συζήτηση και το μεγάλο ρίσκο; Ευχόμαστε ο καιρός να είναι δυνατός σύμμαχος, να μην υπάρξει πρόβλημα. Αλλά θα το δούμε μετά. Σε όλο τον κόσμο δεν ανοίγουν πρώτα τα σχολεία. Όπου ανοίγει η οικονομία σιγά-σιγά, έχουμε αναζωπύρωση, μικρή ή μεγαλύτερη, όπως στη Γερμανία που το R0 (ο δείκτης μετάδοσης ανά ενεργό φορέα) πήγε από το 1 στο 1,3. Επίσης, δεν ανοίγουν τα σχολεία από πάνω προς τα κάτω. Ανοίγουν δειλά-δειλά οι βρεφονηπιακοί, μετά τα Δημοτικά (που σε κάποιες χώρες τα ξανάκλεισαν), με τη λογική οι γονείς να απελευθερωθούν για να πάνε στις δουλειές τους. Τώρα, γιατί πρέπει τα Γυμνάσια και τα Λύκεια να τα στείλουμε πίσω, δεν το καταλαβαίνω, με μία κακή σχολική υποδομή όπως στην Ελλάδα, αλλά και με μεγάλη ηλικια εκπαιδευτικών, κάποιους με υποκείμενα νοσήματα. Το Βέλγιο για να ανοίξει κάνει 25.000 τεστ την ημέρα, εδώ είμαστε στις 70.000 το... δίμηνο.

Με ευθύνη μιλάμε, δύο μήνες τώρα, στο ΣΥΡΙΖΑ, υπογράμμισε, λέμε τα μέτρα πρέπει να τηρούνται και δεν πρέπει να καμφθεί το πρωτεύον κριτήριο, η δημόσια Υγεία. Γιατί το κάνει αυτό η κυβέρνηση σήμερα; Γιατί θέλει να δημιουργήσει ψεύτικες, επίπλαστες εικόνες επιστροφής στην κανονικότητα. Δεν επιστρέφουμε στην κανονικότητα, το ξέρουμε, η κοινωνική καταστροφή μπροστά μας είναι μεγάλη. Αλλά πέρα από αυτή, το υγειονομικό θέμα είναι ανοιχτό. Οποιαδήποτε βιασύνη ενέχει κινδύνους, ρίσκο.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)