to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:02 | 31.08.2016

Πολιτική

Ν. Φίλης: Έχουμε μεταρρυθμιστική ατζέντα υπέρ όλων κι όχι υπέρ των ολίγων

Περιέγραψε τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης κυρίως στον τομέα της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων και της αναβάθμισης του διτάξιου πλέον Λυκείου


«Έχουμε μεταρρυθμιστική ατζέντα υπέρ όλων κι όχι υπέρ των ολίγων» τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, παρεμβαίνοντας στην συζήτηση του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση και πολυπολιτισμική εκπαίδευση. Με αφορμή την προσωπική επίθεση που του έκανε ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ., Αδ. Γεωργιάδης, ο Ν. Φίλης επέκρινε την πολιτική της Ν.Δ. στον χώρο της Παιδείας και περιέγραψε τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης στον κρίσιμο αυτόν χώρο, κυρίως στον τομέα της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων και της αναβάθμισης του διτάξιου πλέον Λυκείου.

Ο Άδ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στην τροπολογία για τους φοιτητές που δεν έχουν εγγραφεί στο εξάμηνό τους υποστηρίζοντας ότι επιχειρείται επαναφορά των «αιώνιων» φοιτητών κι αναρωτώμενος αν ο υπουργός Παιδείας νομοθετεί για τον εαυτό του. Ο Ν. Φίλης σχολίασε ότι οι προσωπικές επιθέσεις φανερώνουν «αδυναμία πολιτικής αντιπαράθεσης» κι εντάσσεται στην τακτική της Ν.Δ. για «δολοφονία χαρακτήρων», ενώ διευκρίνισε ότι η τροπολογία αφορά ενεργούς φοιτητές κι όχι όσους έχουν διαγραφεί.

Ο υπουργός Παιδείας έθιξε και τις αναφορές στην «ισονομία κατ’ αξίαν» εκτιμώντας ότι μια τέτοια αντίληψη «παραπέμπει σε αριστοκρατία» και τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει ψήφο τιμαρίου» κι ότι στην Δημοκρατία η ψήφος όλων των πολιτών έχουν την ίδια βαρύτητα. «Ισονομία τελεία και παύλα, αυτή είναι η Δημοκρατία» παρατήρησε χαρακτηριστικά. Ο Ν. Φίλης σημείωσε ότι το θεώρημα περί αριστείας, το οποίο χρησιμοποιεί συχνά κι η Ν.Δ., «επιχειρεί να καλύψει συγκεκριμένες πολιτικές» υπενθυμίζοντας ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μείωση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των παιδιών των χαμηλότερων στρωμάτων.

«Οι πανελλαδικές εξετάσεις φτάνουν στο τέλος της δυναμικής τους»

Ο υπουργός Παιδείας σχολίασε ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι αδιάβλητες, αλλά «φτάνουν στο τέλος της δυναμικής τους» κι υπογράμμισε την ανάγκη το σχολείο να αποκτήσει να αποκτήσει και πάλι την εμπιστοσύνη των μαθητών και των γονιών με συνολική αναβάθμισή του. Μάλιστα, ο Ν. Φίλης έδωσε έμφαση σε ζητήματα όπως η εξοικείωση των μαθητών με την συνθετική εργασία, έναν τομέα που οι απόφοιτοι υστερούν όταν βρίσκονται στο εξωτερικό, παρά το συνολικά καλό επίπεδό τους.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στην κριτική της Ν.Δ. ότι η κυβέρνηση προωθεί την «ήσσονα προσπάθεια» στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο Ν. Φίλης υπογράμμισε ότι η μείωση του ωραρίου δεν συνιστά ήσσονα προσπάθεια παρατηρώντας ότι «δεν θα προσλαμβάνουμε εις βάρος της μόρφωσης και της ψυχικής ηρεμίας των παιδιών» και σχολιάζοντας ότι το πρόγραμμα του σχολείου πρέπει να δομείται με βάση τα γνωστικά αντικείμενα κι ότι το σχολείο «δεν είναι μηχανισμός παραγωγής εισοδημάτων».

Απαντήσεις στην κριτική για τα νηπιαγωγεία και τα ολοήμερα σχολεία

Ο υπουργός Παιδείας έδωσε απαντήσεις και για την κριτική που δέχτηκε η κυβέρνηση για τα νηπιαγωγεία και τα ολοήμερα σχολεία. Ο Ν. Φίλης τόνισε ότι «με λιγότερα νήπια και προνήπια λειτουργούν περισσότερα νηπιαγωγεία φέτος», ενώ για το ολοήμερο σχολεία σημείωσε ότι θα υπάρχει ένας τύπος για όλα τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα, ενώ και τα τμήματα και τα παιδιά θα είσαι όσα και πέρυσι. «Τα σχολεία θα λειτουργήσει έστω κι αν υπάρχουν τρικλοποδιές, πολιτικές ή παρασυνδικαλιστικές» τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.

 - ΑΥΓΗ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)