Ισχυρίστηκε ότι αυτή τη στιγμή, ασκείται τρομοκρατία από μερίδα συνδικαλιστικών οργάνων στην εκπαίδευση και πως η κομματοκρατία έχει μολύνει το εκπαιδευτικό σύστημα. Έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι η αξιολόγηση δεν είναι μέθοδος ξεκαθαρίσματος κομματικών λογαριασμών και δεν σημαίνει απολύσεις, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας.
Η ΟΛΜΕ προειδοποιεί ότι "η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, θα υποβαθμίσει παραπέρα τη μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά, θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών - μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών".
Εκπαιδευτικοί και μαθητές δύο ταχυτήτων
Επιπλέον, ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε τη λειτουργία 60 νέων πρότυπων πειραματικών σχολείων, μέχρι το 2020.
Όπως ανακοίνωσε, στη σημερινή δομή των 68 πρότυπων πειραματικών σχολείων της χώρας (4 νηπιαγωγεία, 19 δημοτικά, 18 γυμνάσια, 15 γενικά λύκεια και 4 μικτά σχολεία δημοτικού - γυμνασίου και λυκείου), προστίθενται 56 καινούργια (επιπλέον 2 νηπιαγωγεία, 15 δημοτικά, 10 γυμνάσια και 6 γενικά λύκεια), δηλαδή περίπου 30% περισσότερα σχολεία.
Η συμμετοχή σε αυτά τα σχολεία, τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και των μαθητών, γίνεται με βάση την αξιολόγησή τους και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ΟΛΜΕ αντιτίθεται στο νέο πρότυπο σχολείου και τονίζει ότι "δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων" και πως "το δικαίωμα στη μόρφωση πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά".
Ο Κ. Αρβανιτόπουλος εξήγγειλε ακόμη την ανασυγκρότηση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων με στόχο την αναβάθμισή της με την συμμετοχή του εκάστοτε προέδρου του ΙΕΠ, του εκάστοτε Γενικού Διευθυντή Σπουδών του υπουργείου Παιδείας και με ένα μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας.