to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:56 | 20.03.2016

πηγή: Αυγή

Οικονομία

"Μικρότερο καλάθι" κρατά ένας στους δύο καταναλωτές...

Περισσότερες επισκέψεις, μικρότερο καλάθι.


Περισσότερες επισκέψεις, μικρότερο καλάθι. Αυτό είναι το νέο δόγμα των καταναλωτών, με το 55% εξ αυτών (σ.σ.: ανήκουν στους "νεόπτωχους" και στους "omnichannels" -είναι νέοι σε ηλικία καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα και αγοράζουν απ' όλα τα "κανάλια") να δηλώνουν ότι πρόκειται να μειώσουν τις αγορές τους λόγω οικονομικής κατάστασης αλλά και γιατί δεν βρίσκουν κάποιο... ενδιαφέρον στην αγοραστική εμπειρία μέσω των σούπερ μάρκετ.

Από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) προκύπτει ότι το 59,3% των "νεόπτωχων" προτίθεται να μειώσει εφέτος τις αγορές του, με το 28,4% αυτών να δηλώνει πως θα τις μειώσει πάνω από 10%. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι "omnichannels", το 59,6% των οποίων δήλωσε πως θα μειώσει τις αγορές του εφέτος με το 23,6% να δηλώνει πως το "μαχαίρι" στις δαπάνες θα είναι πάνω από 10%.

Συνολικά το 53,2% του συνόλου των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ δήλωσαν ότι προτίθενται να μειώσουν τις δαπάνες τους στο σούπερ μάρκετ έως ή πάνω από 10%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2015 ήταν 51,4%.

Την ίδια στιγμή που το καλάθι μειώνεται, οι συνολικές επισκέψεις στα διάφορα κανάλια πώλησης τροφίμων, αυξάνεται. Πλέον η τυπική εβδομαδιαία συνήθεια στην αγορά τροφίμων περιλαμβάνει από 3 έως 5 επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ (4 μ.ό.), 4 έως 7 φορές επίσκεψη σε κάποιο φούρνο (4.4 μ.ό.), 1 φορά επίσκεψη στη λαϊκή αγορά (1.5 μ.ό.) και ίσως 2 φορές ακόμα σε κάποιο εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης (π.χ. οπωροπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο ή μίνι μάρκετ / περίπτερο).

Αυτή είναι η μέση τυπική συμπεριφορά, καθώς υπάρχουν και αρκετά πιο κινητικοί καταναλωτές. Χαρακτηριστικό είναι ότι το σούπερ μάρκετ είναι το σημείο πώλησης το οποίο επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά εβδομαδιαίως το 99% των καταναλωτών, ενώ υπάρχει σημαντικό ποσοστό καταναλωτών, σχεδόν 25% (1 στους 4), που μπορεί να επισκεφθεί κατάστημα σούπερ μάρκετ και δύο φορές μέσα στην ίδια ημέρα. Το 45% των καταναλωτών δηλώνει άλλωστε ότι εν γνώσει του επισκέπτεται περισσότερα καταστήματα για σύγκριση τιμών και αγορές. Παράλληλα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών 60% είναι πιστό σε κάποιο συγκεκριμένο κατάστημα και το χρησιμοποιεί προκειμένου να κάνει πιο εύκολα και άνετα τις αγορές του.

Αυτή η αυξημένη επισκεψιμότητα σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό και με την έντονη αύξηση των προσφορών και παρεχόμενων εκπτώσεων. Πλέον οι καταναλωτές «κυνηγούν» πολύ περισσότερο τις προσφορές και έχουν σαφή εικόνα για το πόσα χρήματα εξοικονομούν πραγματοποιώντας «έξυπνες αγορές». Σημειώνεται πως οι καταναλωτές θεωρούν ότι εξοικονομούν κατά μέσο όρο μέσω των προσφορών / κουπονιών / δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων 11,2% της αξίας των αγορών τους, με 1 στους 5 καταναλωτές να εξοικονομεί πάνω από 20% και 1 στους 5 τουλάχιστον 20%.

Σημαντικό επίσης ποσοστό 12% θεωρεί επίσης την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ ευκαιρία για βόλτα - διασκέδαση, άλλωστε η πλειοψηφία του κοινού σε ποσοστό 62% θεωρεί την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ αγαπημένη οικογενειακή συνήθεια. Παράλληλα το 64% των καταναλωτών επιλέγει το κατάστημα που θα επισκεφθεί με βάση τις προσφορές και εκπτώσεις του καταστήματος.

Αλεξάνδρα Γκίτση

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)