to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:26 | 28.08.2019

Οικονομία

Μετρό Θεσσαλονίκης: Νέες απαιτήσεις της κοινοπραξίας φέρνει η αλλαγή της κυβέρνησης

Νέα προσκόμματα στο έργο του Μετρό επιχειρεί να βάλει με επιστολή της η κοινοπραξία που υλοποιεί την βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης


Ρεπορτάζ: Ιάσων Μπάντιος - Στο Κόκκινο

Νέα προσκόμματα στο έργο του Μετρό επιχειρεί να βάλει με επιστολή της η κοινοπραξία που υλοποιεί την βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Για «αναληθείς και ανυπόστατους ισχυρισμούς» κάνει λόγο ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος.

Πρόκειται για μια προσφιλή τακτική της κοινοπραξίας καθώς κατά το παρελθόν έχει αποστείλει και άλλες επιστολές προς το αρμόδιο υπουργείο και την Αττικό Μετρό. Πιο συγκεκριμένα η επιστολή που εστάλη στις 9 Αυγούστου, σημειώνει ότι ο προγραμματισμός του έργου έχει ανατραπεί λόγω του σταθμού «Βενιζέλου». Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «φωτογραφίζοντας» την απελθούσα διοίκηση «οι δηλώσεις σας στον Τύπο ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2020, παρά το γεγονός ότι γνωρίζετε και έχετε επί μακρόν ενημερωθεί από τον ανάδοχο ότι αυτό πλέον είναι τεχνικώς αδύνατον, δεν ευσταθούν».

Συνεχίζοντας, υποστηρίζεται πως όσο δεν αποφασίζεται η τεχνική λύση του σταθμού Βενιζέλου, ο χρόνος ολοκλήρωσης ου έργου είναι άγνωστος και η πρόοδος του έργου καθυστερεί.

Μάλιστα η επιστολή ρίχνει την αποκλειστική ευθύνη στην απελθούσα διοίκηση και υποστηρίζει πως θα υπάρξουν επιβαρυντικές επιπτώσεις στις αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος καθώς και στη συνολική προθεσμία του έργου «τα οποία τα γνωρίζετε εδώ και καιρό παρά τα όσα αβάσιμα ισχυρίζεστε σχετικά μέσω διαφόρων δημοσιευμάτων στον τύπο».

Η κοινοπραξία προαναγγέλλει επίσης αίτημα παράτασης «μόλις οριστικοποιηθούν οι εγκρίσεις των μελετών (…) μόνο τότε θα είναι δυνατόν να συνταχθεί ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, ενώ σημειώνεται το δικαίωμα αποζημίωσης «για την ανόρθωση κάθε ζημίας που υφιστάμεθα από την υπαίτια και αντισυμβατική συμπεριφορά σας».

Γ. Μυλόπουλος: Άρχισαν τα… όργανα!

Σε μια πρώτη αντίδραση του ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος αναφέρει πως «και μόνο η χρονική συγκυρία στην οποία εμφανίστηκαν οι επιστολές της Αναδόχου Κοινοπραξίας, λίγο πριν την αλλαγή διοίκησης της Αττικό Μετρό ΑΕ, μαρτυρά το επίπεδο της αξιοπιστίας της και προδίδει τις σκοπιμότητες που αυτή υποκρύπτει» .

Όπως αναφέρει ο κ. Μυλόπουλος σε δήλωση του στο site ypodomes.com, «αμέσως μετά τις Ευρωεκλογές ξεκίνησε ένα μπαράζ επιστολών της Αναδόχου Κοινοπραξίας που κατασκευάζει το Μετρό της Θεσσαλονίκης, προς την Αττικό Μετρό ΑΕ, με αντικείμενο την αμφισβήτηση έως και αποδόμηση των όσων επιτεύχθηκαν από την επανεκκίνηση του έργου, 3,5 χρόνια πριν, μέχρι σήμερα. Οι επιστολές συνεχίστηκαν με μεγαλύτερη ένταση, ως προς την αμφισβήτηση των όσων επιτεύχθηκαν και ως προς τη στοχοποίηση της σημερινής διοίκησης της εταιρείας, μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου. Δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσει κανείς ότι οι ισχυρισμοί της Αναδόχου Κοινοπραξίας περί καθυστερήσεων του έργου, με δήθεν ευθύνη της Αττικό Μετρό ΑΕ, είναι αναληθείς και ανυπόστατοι.».

Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο «η αμφισβήτηση από πλευράς αναδόχου των όσων επιτεύχθηκαν τελευταία και η ρητή αναφορά του σε διεκδίκηση όσων, μονόπλευρα ο ίδιος, θεωρεί νόμιμο δικαίωμά του, φαίνεται λοιπόν ότι ορίζει το τέλος των παραγωγικών επενδύσεων για το μετρό Θεσσαλονίκης και την έναρξη μιας νέας εποχής, αυτής της παρασιτικής οικονομίας, στοχεύοντας στην κερδοφορία μέσω αποζημιώσεων.».

Και έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον το ερώτημα που θέτει ο απερχόμενος πρόεδρος της Αττικό Μετρό. «Μήπως, τελικά, οι επιστολές του αναδόχου, λαμβάνοντας υπόψη και την πολιτική συγκυρία, προϊδεάζουν την επιστροφή για το μετρό Θεσσαλονίκης σε ένα κακό παρελθόν άγονων διλημμάτων και αντιπαραθέσεων, τότε που το δημόσιο πλήρωνε αποζημιώσεις στους εργολάβους, ενώ το έργο παρέμενε σταματημένο και αδρανές;» διερωτάται στη δήλωση του.

Τέλος, να σημειωθεί ότι βρισκόμαστε εν αναμονή της επίσημης ανακοίνωσης και τοποθέτησης της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό. Όπως μέχρι στιγμής έχει διαρρεύσει στον Τύπο, πρόεδρος αναμένεται να αναλάβει ο υποψήφιος βουλευτής και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη Νέα Δημοκρατία, Νίκος Ταχιάος, ενώ διευθύνων σύμβουλος αναμένεται να αναλάβει ο Νίκος Κουρέτας.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)