to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:24 | 01.10.2021

Οικονομία

Μετά τον Πειραιά, λογικές αποικίας και στο υπό παραχώρηση λιμάνι του Ηρακλείου - Ένσταση ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή

Ερωτηματικά για τους όρους ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου - Τι ισχύει τελικά με τη χερσαία ζώνη;- Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ


Με κοινή Ερώτηση προς τους υπουργούς Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Οικονομικών, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης και οι Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Σωκράτης Βαρδάκης και Νίκος Ηγουμενίδης, με τη συνυπογραφή του Τομεάρχη Νεκτάριου Σαντορινιού και 22 ακόμα Βουλευτών, αναδεικνύουν τις ασάφειες που προκύπτουν σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου - Ο.Λ.Η. Α.Ε..

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, με δελτίο τύπου του ΤΑΙΠΕΔ για τα αποτελέσματα υποβολής μη-δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου (67%) του Ο.Λ.Η. Α.Ε., προκύπτει πως - πέραν του ότι η κυβέρνηση προχωράει στην ιδιωτικοποίηση της κρίσιμης αναπτυξιακής υποδομής, χωρίς να λάβει υπόψη τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας - πρόθεση του Ταμείου είναι να συμπεριλάβει στο φυσικό αντικείμενο και όλη την παράκτια ζώνη της πόλης του Ηρακλείου, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις. Ειδικότερα το δελτίο τύπου του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει αυτολεξεί: «Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου».

Οι Βουλευτές, αφού τονίζουν ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμένα Ηρακλείου δεν επιβάλλεται από τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας αλλά αποτελεί επιλογή της Κυβέρνησης της ΝΔ, επισημαίνουν ότι η αξιοποίηση του λιμένα Ηρακλείου θα μπορούσε να γίνει με διαγωνισμό υποπαραχώρησης μεμονωμένων δραστηριοτήτων, δικαίωμα που δίνεται με νόμο του 2019. Τονίζουν επίσης ότι η επιλογή της Κυβέρνησης να προχωρήσει την εν λόγω ιδιωτικοποίηση εν μέσω πανδημίας, αναπόφευκτα επηρεάζει τις διαδικασίες αποτίμησης της αξίας του ΟΛΗ Α.Ε. και άρα θα οδηγήσει σε χαμηλότερο τίμημα και οικονομική ζημία του δημοσίου.

Για όλα τα παραπάνω, ζητούν απαντήσεις από τους Υπουργούς και ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας σχετικά με το εάν:

  1) Προτίθεται η Κυβέρνηση να αποδώσει τη χερσαία ζώνη της πόλης του Ηρακλείου στο Δήμο Ηρακλείου και στην τοπική κοινωνία, ή σκοπεύει, όπως διαβεβαιώνει το ΤΑΙΠΕΔ, να τη συμπεριλάβει στο φυσικό αντικείμενο της εν εξελίξει ιδιωτικοποίησης;

  2) Προτίθεται η Κυβέρνηση να συμπεριλάβει στη συμφωνία πώλησης μετοχών του ΟΛΗ Α.Ε. υπερχρεώσεις ελάχιστων επενδύσεων και αν ναι, τι ύψους;

  3) Προτίθεται η Κυβέρνηση να συμπεριλάβει στη συμφωνία πώλησης ρήτρες για τη διατήρηση των θέσεων και των σχέσεων εργασίας στον ΟΛΗ Α.Ε.;

  4) Προτίθεται η Κυβέρνηση να συμπεριλάβει στη συμφωνία  πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΗ Α.Ε. ρήτρες αναφορικά με τα δυνητικά ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική κοινωνία του Ηρακλείου και αν ναι, ποιες θα είναι αυτές;

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)