to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:57 | 06.05.2020

Πολιτική

Μέσα στον Μάιο έρχεται στη Βουλή το αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

Ολοκληρώθηκε η δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, το οποίο, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση στη Βουλή μέσα στον Μάιο.


Η κυβέρνηση και με την κατάθεση του αντι-εκπαιδευτικού νομοσχεδίου εκμεταλλεύεται την πανδημία ως ευκαιρία για συρρίκνωση δικαιωμάτων και προώθηση νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Το ίδιο έκανε άλλωστε και με το νομοσχέδιο-περιβαλλοντικό έγκλημα που πέρασε από τη Βουλή.

«Ευκαιρία λοιπόν η πανδημία για να προωθηθούν ανατροπές στην εκπαίδευση σε βάρος των νέων, αλλά σε βάρος και της ίδιας της ποιότητας της εκπαίδευσης, με τα σχολεία κλειστά και διαλυμένα. Και αυτό όταν οι εκπαιδευτικοί, αβοήθητοι από την πολιτεία, έδωσαν μάχη και πέτυχαν να δημιουργήσουν τελικά μια σχέση των παιδιών με το σχολείο μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο NEWS 24/7 ο ο τομεάρχης Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης. Τονίζει μάλιστα ότι «με το νομοσχέδιο η κυβέρνηση κλιμακώνει το σχέδιό της, με το οποίο συρρικνώνονται δομές της δημόσιας εκπαίδευσης και σπρώχνονται μαθητές ως πελάτες στις δομές της ιδιωτικής. Θυμάστε το Νοέμβριο, η κυβέρνηση εξομοίωσε τα αμφίβολης ποιότητας πτυχία των Κολλεγίων με τα πτυχία των Πανεπιστημίων. Τώρα απαγορεύει την φοίτηση νέων άνω των 17 ετών στα ΕΠΑΛ και τους δείχνει το δρόμο για τα ιδιωτικά ΙΕΚ».

Η δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πάνω από 11.500 σχόλια έγιναν συνολικά για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», κατά τη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση που ολοκληρώθηκε σήμερα το πρωί.

Ωστόσο, έξι ήταν τα άρθρα του σχεδίου νόμου που συγκέντρωσαν τα περισσότερα σχόλια. Τα περισσοτερα (1.669) συγκέντρωσε η ρύθμιση για την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (άρθρο 1), που προβλέπει τη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του δημοτικού και του γυμνασίου με σκοπό, όπως αναφέρει το νομοσχέδιο, «την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές».

Επίσης, το άρθρο 18, που αφορά τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία συγκέντρωσε 1.638 σχόλια.

Μεγάλος αριθμός σχολίων (1.289) συγκεντρώθηκε και για το άρθρο 7, που αναφέρεται στη διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Γενικού Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Έντονος σχολιασμός υπήρξε και για το άρθρο 51, που αφορά στο ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια (973 σχόλια), για το άρθρο 49, που αφορά ρυθμίσεις για τη λειτουργία νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων (814 σχόλια) και για το άρθρο 2, που προβλέπει δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο (796 σχόλια).

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)