to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:02 | 27.03.2023

Πολιτική

Με πρόσχημα τη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων: Περνούν από το παράθυρο ρουσφετολογικές διατάξεις (βίντεο)

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να εκβιάσει πολιτικά με το νομοσχέδιο για την στήριξη συγγενών των θυμάτων, βάζοντας ως προμετωπίδα τα Τέμπη μαζί με διατάξεις ρουσφετολογικών εξυπηρετήσεων όπως αυτές που προωθούν την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών


Σκληρή κριτική άσκησε ο Γενικός Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων της Κ.Ο. και Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, στην επιχειρούμενη θεσμοθέτηση από την κυβέρνηση Μητσοτάκη σειράς ρουσφετολογικών διατάξεων, στο νομοσχέδιο για τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και τις ρυθμίσεις ενίσχυσης της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Ο Χάρης Μαμουλάκης καυτηρίασε την εκβιαστική τακτική της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση υποστηρίζει κάθε κίνηση αποκατάστασης και στήριξης των θυμάτων και των τραυματιών του δυστυχήματος των Τεμπών, τονίζοντας: «Η Πολιτεία καλείται να νομοθετήσει αποτίνοντας έναν ελάχιστο φόρο τιμής στις οικογένειες των νεκρών και από την άλλη, έχουμε την προσπάθεια νομοθέτησης ετερόκλητων διατάξεων, Υπουργείων άσχετων μεταξύ τους, στο ίδιο νομοσχέδιο. Τι επιχειρεί η κυβέρνηση; Να αναγκάσει, πολιτικά να εκβιάσει την Αντιπολίτευση να συναινέσει στο νομοσχέδιο, βάζοντας ως προμετωπίδα το ζήτημα των Τεμπών, νομοθετώντας σε μια λογική επικοινωνίας και όχι ουσίας. Θέλει να εκμεταλλευτεί την ευαισθησία του συνόλου της Αντιπολίτευσης για ένα τόσο λεπτό και ευαίσθητο θέμα. Αυτό είναι απαράδεκτο.».

Ο Χάρης Μαμουλάκης υπερθεματίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ θα στηρίξει όλα τα μέτρα για τα θύματα των Τεμπών και τα υποτιθέμεθα μέτρα για την ασφάλεια των συγκοινωνιών, ζήτησε να έχουν διακριτή παρουσία αυτά τα 21 από τα υπόλοιπα 111, άσχετα με το ζήτημα άρθρα.

Σχολιάζοντας και το ότι, αυτό το νομοσχέδιο πιθανότατα θα ερχόταν στη Βουλή από άλλο Υπουργείο, ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε ότι το υπόλοιπο νομοσχέδιο είναι το σύμπτωμα της τραγικής διακυβέρνησης της τόπου από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους Υπουργούς του. «Ποιες είναι οι διατάξεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών που μας φέρατε σήμερα;» αναρωτήθηκε ο Χάρης Μαμουλάκης, για να τονίσει ότι είναι η επίλυση προβλημάτων που εδώ και τέσσερα χρόνια η ΝΔ συνειδητά δεν επιλύει: «Μπαλώματα στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο άρθρο 72, μπαλώματα στην κάλυψη κενών οργανικών θέσεως στην ΣΤΑΣΥ και στην ΟΣΥ με τα άρθρα 75 και 76, κάλυψη κενών οργανικών θέσεων στον ΟΣΕ με τα άρθρα 78 και 79 από διαγωνισμό που έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό αλλά δεν γίνονταν οι προσλήψεις και έπρεπε να έρθει το δυστύχημα για να γίνουν. Κενά ακόμα και στους εξεταστές για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης με το άρθρο 98. Όλες οι υποτιθέμενες παρεμβάσεις είναι δηλωτικές μιας συγκεκριμένης λογικής διαχείρισης των δημόσιων υποδομών. Μιας λογικής που στο επίκεντρο της έχει την απαξίωση των εργαζομένων στον κλάδο. Μιας λογικής που εξέφρασε εκ νέου ο κ. Οικονόμου μετά από το δυστύχημα όταν χαρακτήριζε κάθε φωνή που έκρουε τον κώδωνα του κίνδυνο ως «παλαιοσυνδικαλιστές» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε επίσης ότι όλοι γνωρίζουμε πως η πολιτική ευθύνη για το δυστύχημα των Τεμπών βαρύνει τις πλάτες της Κυβέρνησης Μητσοτάκη και το «στοίχημα» για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό εδώ και τέσσερεις εβδομάδες, είναι να από-πολιτικοποιήσει την τραγωδία και να μοιράσει τις ευθύνες ώστε, μαζί με την δική του απαξίωση στον κοινό νου να απαξιωθεί το σύνολο του πολιτικού συστήματος και τον σύνολο των δημόσιων λειτουργών. «Όλα τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της  κυβέρνησης, μοιάζουν ταυτόχρονα να συντονίστηκαν για να γίνει το τραγικό συμβάν: Παλαιοκομματισμός, αδιαφορία για τα προβλήματα των πολλών, ωμή διαχειριστική ανικανότητα και ανεπάρκεια, ψέματα με το τσουβάλι. Ο σταθμάρχης ήταν ρουσφέτι της ΝΔ. Η σύμβαση 717 έμεινε εκεί που την παρέλαβε ο κ. Καραμανλής από την προηγούμενη κυβέρνηση καθώς αδιαφορούσε για την υλοποίηση της. Η ΝΔ είπε συνειδητά ψέματα για την ύπαρξη συστήματος τηλεδιοίκησης πιστεύοντας ότι και αυτό θα περάσει μέσα από τα φίλια ΜΜΕ της και πολλά-πολλά άλλα!» τόνισε ο Χάρης Μαμουλάκης.

Αναφέρθηκε επίσης και σε επί μέρους άρθρα του νομοσχεδίου, λέγοντας ότι πρόκειται για ένα μνημείο εξυπηρετήσεων και κακοδιαχείρισης, επεσήμανε ότι στις επόμενες συνεδριάσεις θα αναδειχθούν όλες οι ρουσφετολογικές προβλέψεις και αναφέρθηκε ενδεικτικά σε ορισμένα από τα άρθρα του νομοσχεδίου και ειδικότερα:

Στην ωμή καταπάτηση της δασικής νομοθεσίας με το άρθρο 110 στο «όνομα» του πολιτισμού.

Στα άρθρα 54 και 55 όπου η Κυβέρνηση (που ενάντια στην βούληση των τοπικών κοινωνιών προωθεί την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμένων) νομιμοποιεί τις αυθαίρετες κατασκευές, κατ’ εξαίρεση, μόνο στα λιμάνια στα οποία η ιδιωτικοποίηση είναι σε διαδικασία ολοκλήρωσης, όπως αυτό της Καβάλας.

Στο άρθρο 94, που προβλέπει νέες (!) παρατάσεις για την ολοκλήρωση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Στο άρθρο 32, που δίδει νέες παρατάσεις για το σύστημα κατάταξης όλων των ξενοδοχείων της χώρας.

Καθώς και στα άρθρα 102 – 105, όπου προεκλογικά, με μια ρύθμιση που βρίθει ασάφειας και προχειρότητας, η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεγελάσει τους ανθρώπους του πολιτισμού.

Καταλήγοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τόνισε: «Το σημερινό νομοσχέδιο είναι ένα σεντόνι από διαφορετικά συμπτώματα, των διαφορετικών παθήσεων ετούτης της κυβέρνησης. Ανικανότητα, παλαιοκομματισμός, νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία, διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Όλα τα παραπάνω κάνουν την εμφάνιση τους στα περισσότερα άρθρα που καλούμαστε να ψηφίσουμε. Το σημερινό νομοσχέδιο είναι επίσης και το τελευταίο, ή ένα από τα τελευταία μιας κυβέρνησης που επί 4 χρόνια αρνείται ότι κυβερνάει, αρνείται ότι φέρει την οποιαδήποτε ευθύνη για το τι συμβαίνει σε αυτή εδώ τη χώρα και επιλέγει να κάνει αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση. Για τους νεκρούς του COVID έφταιγε η πανδημία και όχι η ανυπαρξία ΜΕΘ. Για την ενεργειακή κρίση έφταιγε ο πόλεμος και όχι τα υπερκέρδη των ενεργειακών. Για τον πληθωρισμό έφταιγε το διεθνές πλαίσιο και όχι η άρνηση της να μειώσει τον ΦΠΑ. Για τις υποκλοπές έφταιγαν μάλλον οι παρακολουθούμενοι και όχι ο πρωθυπουργός που οργάνωσε προσωπικά το παρακρατικό δίκτυο παρακολουθήσεων. Και σήμερα, την επαύριον της τραγωδίας των Τεμπών, φταίει ο σταθμάρχης, φταίει η αντιπολίτευση, φταίει η μεταπολίτευση, φταίει η σύμβαση 717, φταίει οτιδήποτε και οποιοσδήποτε άλλος εκτός από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό! Φτάνει όμως! Ως εδώ!».

Η συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων με τίτλο «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις» θα συνεχιστεί την Τρίτη 28 Μαρτίου στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με την συζήτηση στην Ολομέλεια να έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Πέμπτη 30 Μαρτίου.

Νέα Δημοκρατία

   Ο γενικός εισηγητής της ΝΔ, Μάξιμος Σενετάκης, χαρακτήρισε τα μέτρα στήριξης «ως το ελάχιστο που μπορεί να κάνει η Πολιτεία για τα θύματα και τις οικογένειες τους» και τόνισε ότι αποτελούν ηθική υποχρέωση. Όπως επεσήμανε, «το νομοσχέδιο ανταποκρίνεται στη δέσμευση του πρωθυπουργού για άμεσα και ουσιαστικά μέτρα, τόσο για τη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων και των πληγέντων, όσο και για την ασφάλεια των επιβατών και του σιδηροδρομικού δικτύου».

   «Με το νομοσχέδιο γίνεται μία ουσιαστική εκκίνηση για να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών, για την ασφάλεια των πολιτών την οποία οικοδόμησε τόσα χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έπληξε το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών», σημείωσε ο κ. Σενετάκης.

   Στη συνέχεια, ο εισηγητής της ΝΔ μίλησε για εξωγενείς αιτίες και αστοχίες που οδήγησαν στο δυστύχημα, ενώ τόνισε ότι για την κυβέρνηση αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα η ασφάλεια των μέσων μεταφορών και των επιβατών. «Η τραγωδία στα Τέμπη ήταν ένα σοκ για όλο το πολιτικό προσωπικό. Το βάρος της ευθύνης του κράτους για την ασφάλεια, είναι όρος απαράβατος. Η κοινωνία δεν έχει ξεπεράσει το σοκ. Ταυτόχρονα όμως, δεν μπορούμε να γυρίσουμε τη πλάτη ή να μείνουμε άπραγοι. Οφείλουμε να δράσουμε άμεσα, για να στηρίξουμε όσους επλήγησαν. Τα μέτρα στήριξης αποτελούν ηθική υποχρέωση της Πολιτείας και είναι το ελάχιστο που μπορεί να κάνει για αυτούς. Είναι όμως μια πρώτη αντίδραση απέναντι στο κακό που έγινε, γιατί παράλληλα συνεχίζεται η διερεύνηση των αιτιών και των ευθυνών του δυστυχήματος, ώστε να λάμψει όλη η αλήθεια, που είναι αίτημα όλης της κοινωνίας», υπογράμμισε.

   Ο κ. Σενετάκης έδωσε έμφαση και στις διατάξεις που αφορούν τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας, με στόχο όπως είπε, «να ανταποκριθεί στις νέες διεθνείς προκλήσεις κα να διατηρηθεί η ορμή της ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού».

   «Είναι ένα πολυνομοσχέδιο που εισάγει μέτρα ενίσχυσης της ανάπτυξης και των επενδύσεων, της ομαλής λειτουργίας της αγοράς, της στήριξης του τουρισμού και εκσυγχρονισμού των λιμανιών αλλά έχει και παρεμβάσεις για καλύτερη λειτουργία των υποδομών του πολιτισμού και την ενίσχυση των ιαματικών πηγών», επεσήμανε.

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

   Υπέρ όλων των μέτρων στήριξης των οικογενειών των θυμάτων και των πληγέντων του δυστυχήματος των Τεμπών, δήλωσε και ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Απόστολος Πάνας.

   «Προφανώς και οι πληγέντες της τραγωδίας αυτής χρειάζονται στήριξη. Δεν θα αρκεστούμε μόνο στα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών τα οποία είναι αναγκαία. Το ΠΑΣΟΚ - Κίνημα Αλλαγής, πέρα από τις απαντήσεις που ζητά, ώστε να υπάρξει δίκαιη απόδοση των ευθυνών σε κάθε εμπλεκόμενο, απ' όπου και εάν προέρχεται, ζητά και τη διασφάλιση ότι οι σιδηρόδρομοι θα λειτουργούν με ασφάλεια, ώστε ποτέ ξανά να μη ζήσουμε τέτοια τραγωδία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

   Σχετικά με τις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου, ο κ. Πάνας κατηγόρησε τη κυβέρνηση ότι «αρνείται να δώσει μία καθαρή και οριστική λύση για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων γεωπονικών σχολών 5ετούς φοίτησης, καταθέτοντας σκόπιμα στο νομοσχέδιο μία ρύθμιση με κακογραμμένο και ασαφές κείμενο». Ακόμα, αναφέρθηκε και στις αντιδράσεις της ΕΣΑμεΑ για τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που τους αφορούν, χαρακτηρίζοντάς τες δίκαιες και τονίζοντας ότι «θίγουν τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας, καθώς για πρώτη φορά εξαιρούνται από τη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας με απόφαση του υπουργού Υγείας».

   «Οι αποφάσεις αυτές, θυμίζουν εποχές που τα άτομα με αναπηρία δεν είχαν λόγο στη ζωή τους - και ζητάμε την απόσυρσή τους» πρόσθεσε ο κ. Πάνας.

ΚΚΕ

«Τα μέτρα στήριξης δεν μπορούν να συγκαλύψουν το έγκλημα των Τεμπών. Δεν πείθουν τη κοινωνία που φωνάζει 'τα κέρδη τους η ζωή μας'», τόνισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσιώτης, καταλογίζοντας διαχρονικές ευθύνες στις κυβερνήσεις, που όπως είπε, «οδήγησαν στην ιδιωτικοποίηση και τη διάσπαση του σιδηροδρομικού δικτύου, στα ανύπαρκτα μέτρα ασφαλείας, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και στην απαξίωση των εργαζομένων».

   «Και αυτό το νομοσχέδιο κινείται στα ίδια πλαίσια που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών. Η ασφάλεια θυσιάζεται στο βωμό του κέρδους με τις ιδιωτικοποιήσεις και την υποχρηματοδότηση των δομών. Ο μόνος τρόπος για να υπάρξει η ασφάλεια, είναι να σταματήσει να μπαίνει στη ζυγαριά του κέρδους, αλλά να ανταποκρίνεται στο κριτήριο των σημερινών αναγκών της κοινωνίας και όχι των επιχειρηματικών ομίλων», τόνισε.

   Όπως υποστήριξε ο κ. Κατσιώτης, «η κυβέρνηση κατά παρέκκλιση των νόμων, διευκολύνει τους στρατηγικούς επενδυτές με χορηγίες και κρατικές ενισχύσεις, νέες φορολογικές απαλλαγές και ελαφρύνσεις».

   «Παραδίδετε τις φυσικές πηγές νερού σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, ιδιωτικοποιείτε τον πλούτο της χώρας, επιβάλλετε fast track διαδικασίες για τουριστικές επενδύσεις, ενώ χωρίς καμία πρόληψη, χωρίς όρους και δεσμεύσεις, ανοίγετε τοn δρόμο στα μεγάλα μονοπώλια για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών. Δίνονται όλα δωράκια στους επιχειρηματίες του πολιτισμού, ενώ την ίδια ώρα καταστρατηγείτε τα δικαιώματα των καλλιτεχνών, συνεχίζοντας την επίθεση εναντίον τους που άρχισε με το προεδρικό διάταγμα», ανέφερε ο κ. Κατσιώτης και κατέληξε.

   «Το νομοσχέδιο υποτάσσεται στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και όχι της κοινωνίας, και το καταψηφίζουμε επί της αρχής».

ΜέΡΑ25

Έντονα επικριτικός για τις πολιτικές που υλοποιεί η κυβέρνηση, εμφανίστηκε ο ειδικός αγορητής του ΜεΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, καταλογίζοντΆς της «έγκλημα διαρκείας με ιδιωτικοποιήσεις και απαξίωση των δημόσιων υποδομών, που έφεραν την απώλεια 57 ανθρώπινων ζωών».

   «Έχουμε μια κυβέρνηση, που τολμά και φέρνει χωρίς ντροπή, ένα νομοσχέδιο που δικαιωματικά έπρεπε να αναφέρεται σε μέτρα ανακούφισης των θυμάτων, βάζοντάς τα μπροστά αυτά τα στρεβλά μέτρα, με σειρά ιδιωτικοποιήσεων, παράνομων νομιμοποιήσεων και ρουσφετολογικών διατάξεων, που ικανοποιούν τα επιχειρηματικά συμφέροντα», τόνισε.

   Ο κ. Αρσένης χαρακτήρισε «λειψά» τα μέτρα του νομοσχεδίου, ζητώντας «να ισχύσουν χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς όρους και προϋποθέσεις, για όλες τις οικογένειες των θυμάτων και των πληγέντων».

   Ο κ. Αρσένης τάχθηκε κατά της διάταξης που αφορά το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, υποστηρίζοντας ότι «παραδίδεται προς εκμετάλλευση όλη η χερσαία ζώνη της Ηγουμενίτσας σε έναν τσιφλικά», και πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών για να μην επαναληφθεί το έγκλημα των Τεμπών».

   Ενάντιος στάθηκε ο κ. Αρσένης και στη διάταξη που αφορά τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ κατέληξε λέγοντας: «Η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει τις ιδιωτικοποιήσεις και τις φωτογραφικές διατάξεις υπέρ συγκεκριμένων συμφερόντων. Είναι η ώρα του 'ποτέ ξανά', και εμείς θα το λέμε συνέχεια, 'ποτέ ξανά' μέχρι να το καταλάβετε. Σε αυτό το νομοσχέδιο κρύβονται ακραίες εξυπηρετήσεις και μεγάλα ρουσφετολογικά προεκλογικά».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)