to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:15 | 20.08.2019

Πολιτική

Στον Εισαγγελέα η υπόθεση για το χάος στη Σαμοθράκη - Καθυστερημένα προσωρινά μέτρα αποφάσισε η κυβέρνηση

Ο πολυήμερος ακτοπλοϊκός αποκλεισμός της Σαμοθράκης έχει προκαλέσει άνευ προηγουμένου οικονομική ζημιά στην τοπική οικονομία με την κυβέρνηση να δίνει πρόχειρη λύση και να αφήνει για σήμερα τη διυπουργική σύσκεψη - Στην εισαγγελία Πρωτοδικών ο φάκελος για τα αίτια του αποκλεισμού. «Με επικοινωνιακούς χειρισμούς προσπαθεί να καλύψει το φιάσκο» η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ.


Η Σαμοθράκη παρέμενε χωρίς πλοίο από την Κυριακή 11 Αυγούστου, λόγω των βλαβών στα δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία «ΣΑΟΣ» και «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» που την συνέδεαν με την Αλεξανδρούπολη. Μετά την ταλαιπωρία χιλιάδων εκδρομέων αλλά και την οικονομική ζημιά στην τοπική οικονομία εν μέσω τουριστικής περιόδου η κυβέρνηση εδέησε να αντιδράσει... επιτελικά, με δύο συσκέψεις στο Μαξίμου υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη για το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης.

Συγκεκριμένα, στην πρώτη σύσκεψη αποφασίστηκαν προσωρινά μόνο μέτρα όπως:

• Η εξασφάλιση της απρόσκοπτης τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Αλεξανδρούπολη, μέχρι 31/10/2019, οπότε και λήγει η παρούσα σύμβαση.

• Η βελτιστοποίηση του πλαισίου προκήρυξης για τις συμβάσεις που αφορούν στις άγονες γραμμές με καλύτερα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας πλοίου αντικατάστασης.

• Η άμεση έναρξη, ύστερα από πολλά χρόνια, των εργασιών καθαρισμού και αποκατάστασης των λιμένων Καμαριώτισσας και Θερμών. Ήδη, από σήμερα διατέθηκαν για το σκοπό αυτό τα πρώτα κονδύλια από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Επιπλέον, επιταχύνονται τα έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των λιμένων του νησιού.

• Η προσθήκη κονδυλίων ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για αντιπλημμυρικά έργα που είχαν εξαγγελθεί μετά τις καταστροφές του Σεπτεμβρίου του 2017, αλλά δεν υλοποιήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, στα έργα συντήρησης οδικού δικτύου, ύψους 3,5 εκατ. ευρώ που ήδη υλοποιούνται από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

• Η ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στο νησί με άμεση ενέργεια την προσέλκυση τουριστών από τη Ρουμανία (αποτελούν περίπου το 1/3 των επισκεπτών) κατόπιν συνεννόησης του υπουργείου Τουρισμού με το γραφείο του ΕΟΤ στη Ρουμανία και, μεσοπρόθεσμα, με τη δρομολόγηση νέας ακτοπλοϊκής γραμμής Σαμοθράκης - Αλεξανδρούπολης - Λήμνου.

Θα ακολουθήσει σύσκεψη το απόγευμα στις 17:00 σύσκεψη με τη συμμετοχή των τοπικών φορέων στο Μέγαρο Μαξίμου, επίσης υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη. Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα του πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη, του υφυπουργού Παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιου για το συντονισμού του Κυβερνητικού έργου, 'Ακη Σκέρτσου, του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα, των βουλευτών Έβρου, Αναστάσιου Δημοσχάκη, Χρήστου Δερμεντζόπουλου, Σταύρου Κελέτση, του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστου Μέτιου, του απερχόμενου δημάρχου Σαμοθράκης, Αθανάσιου Βίτσα και του νέου δημάρχου Σαμοθράκης, Νικόλαου Γαλατούμου.

Στην εισαγγελία Πρωτοδικών ο φάκελος για τα αίτια του αποκλεισμού

Αναφορικά με τη διερεύνηση των αιτιών της διακοπής των δρομολογίων, που δημιούργησαν το πρόβλημα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κάλεσε χθες σε απολογία τον ανάδοχο, ενώ η Λιμενική Αρχή Αλεξανδρούπολης διαβίβασε σήμερα το σχετικό φάκελο στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιος για το συντονισμό του κυβερνητικού έργου, Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, και ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος.

ΣΥΡΙΖΑ: Με επικοινωνιακούς χειρισμούς προσπαθεί να καλύψει το φιάσκο της Σαμοθράκης η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση σήμερα για να αρθεί ο δεκαήμερος αποκλεισμός της Σαμοθράκης που έχει προκαλέσει άνευ προηγουμένου οικονομική ζημιά στην τοπική οικονομία. τονίζει:

Με κινήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα η κυβέρνηση επιχειρεί επί ημερών να δικαιολογήσει την ολιγωρία, την προχειρότητα και την ανικανότητα του επιτελικού κράτους του κ. Μητσοτάκη, που οδήγησαν στο δεκαήμερο αποκλεισμό της Σαμοθράκης.

Ανικανότητα που κορυφώθηκε με την λανθασμένη εκτίμηση της κατάστασης και επιλογή ενός πλοίου (AZORES EXPRESS) που όλοι γνώριζαν εκ των προτέρων ότι δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετήσει τη γραμμή Σαμοθράκη- Αλεξανδρούπολη, εξαιτίας των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του Λιμανιού. Αλλά και με την ανικανότητα φιλοξενίας των χιλιάδων εγκλωβισμένων επισκεπτών.

Είναι δε τόσο εμφανής η ανεπάρκεια αντιμετώπισης των προβλημάτων που, μόλις σήμερα, 15 μέρες μετά την εμφάνιση του προβλήματος, αποφάσισαν να κάνουν σύσκεψη για να αντιμετωπίσουν την κρίση που οι ίδιοι μεγέθυναν.

Αναμέναμε τα αποτελέσματα της πολυδιαφημιζόμενης κυβερνητικής σύσκεψης για τη στήριξη της Σαμοθράκης. Ωστόσο, "ώδινεν όρος και έτεκεν μυν".

Αντί για συγκεκριμένα, άμεσα και εφαρμόσιμα μέτρα στήριξης, ακούσαμε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο γενικόλογες ανακοινώσεις.

Χαρακτηριστικό είναι ότι απουσιάζει παντελώς η τουριστική προβολή της Σαμοθράκης, ώστε να ανατραπεί η κακή εικόνα του νησιού. Παράλληλα, καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για τους πληττόμενους επαγγελματίες και κατοίκους, οι οποίοι καταστράφηκαν οικονομικά.

Οι καταστροφικές συνέπειες για την τοπική οικονομία, η ταλαιπωρία των κατοίκων και των τουριστών και η μεγάλη ζημιά στην εικόνα του νησιού και της χώρας, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, δεν αποκαθιστώνται με επικοινωνιακές φιέστες, συσκέψεις  και χωρίς περιεχόμενο ανακοινώσεις 15 ημέρες μετά το γεγονός.

Στην ανακοίνωση του Μαξίμου δεν διευκρινίζεται:

-πώς θα εξασφαλιστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού. Με ποιο πλοίο, τι εισιτήριο και ποια δρομολόγια.

-γιατί καθυστερεί η προκήρυξη διαγωνισμού για νέα σύμβαση με πλοιοκτήτρια εταιρία, η οποία ήταν ήδη έτοιμη από την προηγούμενη κυβέρνηση.

-ποια μέτρα θα λάβουν για να επιταχυνθεί η υλοποίηση έργων υποδομής που βρίσκονται στην ευθύνη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και παρουσιάζουν τραγικές καθυστερήσεις

-ποια μέτρα πρόνοιας και στήριξης θα ληφθούν για τους επαγγελματίες και τους κατοίκους προκειμένου να ορθοποδήσει το νησί

Στην προσπάθειά της να δικαιολογήσει την τραγική ολιγωρία της, η κυβέρνηση Μητσοτάκη επικαλείται τα προβλήματα με τις λιμενικές υποδομές του νησιού. Προβλήματα γνωστά εδώ και δεκαετίες, για τα οποία μόνο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δρομολόγησε  οργανωμένα την επίλυσή τους με την εκπόνηση του Master Plan του λιμανιού Καμαριώτισσας.

Συγκεκριμένα:

1. Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν αφορά στις λιμενικές υποδομές, αλλά στο πλοίο που επελέγη για να αντικαταστήσει το πλοίο ΣΑΟΣ ΙΙ το οποίο εμφάνισε βλάβη.

Ειδικότερα, η διάμετρος του κύκλου ελιγμού πλοίου στο λιμάνι της Καμαριώτισσας είναι σταθερή και γνωστή και καθορίζεται κυρίως από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του λιμανιού. Επομένως ήταν εκ των προτέρων βέβαιο ότι δεν μπορούσε να εξυπηρετηθεί από το πλοίο ΑΖΟΡΕΣ ΕΞΠΡΕΣ το οποίο είχε μήκος 115 μέτρα.

Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα πλοία που τελικά  κλήθηκαν να δώσουν λύση στο πρόβλημα μετά το φιάσκο του κυβέρνησης  είχαν μικρότερο μήκος (ΑΝΑΞ 100μ, Άνδρος Τζετ 61 μ). Επίσης το πλοίο ΣΑΟΣ ΙΙ που έχει ναυπηγηθεί για αυτή τη γραμμή έχει μήκος 85 μέτρα.

Υπενθυμίζεται ότι όταν παρουσιάστηκε αντίστοιχο πρόβλημα στο πρόσφατο παρελθόν, το Υπουργείο Ναυτιλίας επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποίησε για την κάλυψη των αναγκών το ΠΑΘ090 του Λιμενικού Σώματος «Νήσος Γαύδος», καθώς και το οχηματαγωγό ΑΝΑΞ και στη συνέχεια η γραμμή εξυπηρετήθηκε από το πλοίο ΣΑΟΝΗΣΣΟΣ με μήκος 75 μέτρα.

Επομένως, αν το Υπουργείο δεν διερεύνησε την ικανότητα του πλοίου να ελλιμενιστεί, τότε είναι προφανής προχειρότητα και ανικανότητα διαχείρισης. Αν γνώριζαν ότι δεν μπορεί να ελλιμενιστεί και παρ’ όλα αυτά επέλεξαν επικοινωνιακά να το στείλουν, τότε μιλάμε για καταστροφική εξαπάτηση των κατοίκων και των επισκεπτών.

2. Το φιάσκο με την επιλογή ακατάλληλου πλοίου από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας, η κυβέρνηση προσπαθεί να το αποκρύψει επιμελώς, «ανακαλύπτοντας» τα διαχρονικά προβλήματα στις λιμενικές υποδομές του νησιού που «δήθεν» είχαν εγκαταλειφθεί για τέσσερα και πλέον χρόνια επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο και σε σχέση με τις λιμενικές υποδομές τα δεδομένα τους διαψεύδουν.

Ειδικότερα:

α) Το φαινόμενο των νέων προσχώσεων στο λιμένα της Καμαριώτισσας αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Λιμεναρχείο Σαμοθράκης στις 22 Μαΐου 2019 (και όχι τέσσερα χρόνια πριν) σε έγγραφο του προς τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης. Σε έγγραφο του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης προς τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Υποδομών στις 11 Ιουνίου 2019, αναφέρεται ότι κατόπιν αυτοψίας διαπιστώνονται ότι οι προσχώσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν τη χειμερινή περίοδο είναι σημαντικές σε «μια μικρή σχετικά περιοχή πέριξ του ακρομολίου του προσήνεμου μόλου» και «δεν έχει παρατηρηθεί ιδιαίτερη πρόσχωση στην είσοδο του λιμένα, όπου δύνανται να γίνεται η διέλευση των πλοίων με ασφάλεια». Τέλος, ζητά τη συνδρομή των αρμόδιων Υπουργείων προκειμένου να γίνει η εκτίμηση και πιθανώς η λήψη μέτρων «πριν την προσεχή χειμερινή περίοδο». Κατά συνέπεια, το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν αφορούσε στις λιμενικές υποδομές.

Επισημαίνεται ότι αυτές οι προσχώσεις δεν εμποδίζουν τη ζώνη ελιγμού του πλοίου, δεδομένου ότι αυτή βρίσκεται σε αρκετή απόσταση από το ακρομόλιο.

β) Αντίθετα, τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας κάλυψε όλα τα αιτήματα χρηματοδότησης που κατέθεσε ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολής για τα λιμάνια της Σαμοθράκης (Καμαρίωτισσα και Θέρμες). Συγκεκριμένα, χρηματοδοτήθηκαν τα εξής έργα για τη Σαμοθράκη:

Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2018

1. Καθαρισμός προσχώσεων στο αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Ποσού Προϋπολογισμού: 24.800,00) (2018)

2. Συντήρηση - αναβάθμιση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων στο αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Ποσού Προϋπολογισμού:62.000,00) (2018)

3. Συντήρηση - αναβάθμιση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων στο λιμάνι Καμαριώτισσας Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Ποσού Προϋπολογισμού:74.400,00) (2018)

Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017

4. Καθαρισμός προσχώσεων στο αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Προϋπολογισμού 24.800) (2017)

5. Συντήρηση – αναβάθμιση Η/Μ Εγκαταστάσεων Λιμένα Καμαριώτισσας Ν. Σαμοθράκης (Συνολικού Προϋπολογισμού 24.800 ευρώ) (2017) 

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για πρώτη φορά, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας, χρηματοδότησε έργα στην Αλεξανδρούπολη και στη Σαμοθράκη, διότι η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου λόγω της επικείμενης πώλησης του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης δεν έδωσε ποτέ χρήματα για τη συντήρηση και αναβάθμισή τους.

Κατά συνέπεια, αν στη Νέα Δημοκρατία εξακολουθούν να μιλούν για εγκατάλειψη της Σαμοθράκης, να αναζητήσουν ευθύνες στην κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, κατά τη θητεία της οποίας η αντίστοιχη χρηματοδότηση του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης και των λιμανιών της Σαμοθράκης ήταν ΜΗΔΕΝΙΚΗ.

γ) Σημειώνεται τέλος ότι, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης, επιχείρησαν συστηματικά την αναβάθμιση του λιμένα της Καμαριώτισσας, μέσα και από τη χρηματοδότηση της μελέτης του Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) και της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκπονήθηκε με ευθύνη της Διεύθυνσης Δ20 του ΥΠΟΜΕΔΙ για το σκοπό αυτό.  Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και έχουν κατατεθεί προς έγκριση στις αρμόδιες Υπηρεσίες.

Αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να βρει υπαίτιους για το φιάσκο του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της Σαμοθράκης, αυτούς να τους αναζητήσει στα στελέχη της. Η προσπάθειά τους να τους εντοπίσουν στην ανεπάρκεια των λιμενικών υποδομών, το μόνο που κάνει είναι να αναδεικνύει το σημαντικό έργο των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ που σε διάστημα τεσσάρων χρόνων ανέτρεψαν την εικόνα εγκατάλειψης που είχαν επιβάλλει οι κυβερνήσεις Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ .

Ολοκληρώθηκε και η δεύτερη σύσκεψη

Ολοκληρώθηκε η απογευματινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον υπουργό Επικράτειας Γιώργο Γεραπετρίτη με τη συμμετοχή τοπικών φορέων της Σαμοθράκης, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού.

Ο βουλευτής Έβρου της ΝΔ Σταύρος Κελέτσης δήλωσε ότι ήταν θετική η ανταπόκριση της κυβέρνησης από την αρχή, μετά το πρόβλημα που παρουσιάστηκε και ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κινήθηκε άμεσα. Τεχνικά ζητήματα και ο καιρός δεν επέτρεψαν, πρόσθεσε, να βελτιωθεί η κατάσταση, ενώ είπε πως δεν υπήρχε πρόβλεψη για πλοίο αντικατάστασης όταν διαπιστώθηκε βλάβη και στο δεύτερο πλοίο της εταιρείας.

Ο κ. Κελέτσης, ανέφερε ότι συζήτησαν και τα θέματα της αυστηροποίησης των προβλέψεων που θα έχει η νέα σύμβαση, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.

Ερωτηθείς αν θα επιτρέπει στην εταιρεία να λάβει μέρος στο νέο διαγωνισμό, απάντησε πως αυτό δεν το γνωρίζει καθώς πρόκειται για νομικό ζήτημα.

Ο απερχόμενος δήμαρχος Σαμοθράκης, Αθανάσιος Βίτσας ανέφερε ότι η δημοτική αρχή εξετάζει το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας και τόνισε πως στη νέα σύμβαση πρέπει να υπάρχουν εκείνοι οι όροι που θα διασφαλίσουν ότι δεν επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον.

Ο κ. Βίτσας, χαρακτήρισε θετικά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση, θέτοντας παράλληλα ζητήματα αναβάθμισης του λιμανιού αλλά και θέματα υποδομών, ενίσχυσης του τουρισμού και των επιχειρηματιών.

«Αιτηθήκαμε μια σειρά από μέτρα ώστε η Σαμοθράκη να πάψει να αποτελεί είδηση για τα προβλήματα της», υπογράμμισε.

Ο τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, σχολιάζει σκωπτικά:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ: 

Για «ανυπολίστη ζημία» στις τουριστικές επιχειρήσεις της Σαμοθράκης, εξαιτίας του πολυήμερου ακτοπλοϊκού αποκλεισμού του νησιού κάνει λόγο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, απευθύνοντας έκκληση προς την Πολιτεία και τα αρμόδια υπουργεία, για ταχύτατη και οριστική άρση του αδιεξόδου.

Τη συμπαράστασή της στους κατοίκους και τις επιχειρήσεις της Σαμοθράκης από τον πολυήμερο ακτοπλοϊκό αποκλεισμό εν μέσω της καλοκαιρινής περιόδου εκφράζει η ΓΣΕΒΕΕ.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΓΣΕΒΕΕ απέστειλε ήδη προς τα αρμόδια Υπουργεία (Οικονομικών, Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Εργασίας & Κοιν. Υποθέσεων, Τουρισμού, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας-Θράκης) επιστολή, προτείνοντας μια σειρά μέτρων για την ανακούφιση των πληγέντων.

Κύμα φυγής

Το κύμα φυγής των επισκεπτών αλλά και οι ακυρώσεις κρατήσεων έχουν προκαλέσει οικονομική αιμορραγία στους επαγγελματίες της Σαμοθράκης, που περίμεναν τον Αύγουστο για να κρατήσουν ζωντανές τις επιχειρήσεις τους.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Σαμοθράκης Γ. Γλήνιας δήλωσε στο πρακτορείο 104,9 FM κανονικά η Σαμοθράκη έχει άλλες 40 μέρες σεζόν μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, που από ό,τι φαίνεται χάνονται και το οικονομικό πλήγμα είναι τεράστιο. Σημείωσε ότι με ίδιους πόρους το προηγούμενο διάστημα οι επαγγελματίες του τουρισμού προέβαλαν το νησί στα Βαλκάνια “και μέσα σε μια εβδομάδα βλέπουμε να καταρρέουν όλα, να δυσφημείται το νησί μας” -ήδη σε Ρουμανία και Βουλγαρία με ειδικές ανακοινώσεις αποτρέπεται ο κόσμος να επισκεφθεί το νησί.

Κατά τον ίδιο, οι “εγκλωβισμένοι” ταξιδιώτες, που έφυγαν πια, βρίσκονταν στο νησί στις αρχές Αυγούστου, οι επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου δεν έφτασαν ποτέ και οι ακυρώσεις άγγιξαν το 90%.

Αντιδράσεις για την αδιαφορία της κυβέρνησης

Έντονη κριτική έχει προκαλέσει το γεγονός ότι η κυβέρνηση προγραμματίζει σύσκεψη για τη Σαμοθράκη στο Μαξίμου, πολύ μετά την καταστροφή που υπέστη το νησί από το δεκαήμερο ακτοπλοϊκό αποκλεισμό. Ο ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα, επισημαίνει ότι η κυβέρνηση βρίσκεται ακόμη σε διακοπές ενώ μετά την έντονη κριτική για τις καθυστερήσεις, το Μαξίμου με non paper που διένειμε επιχειρεί να επιρρίψει τις ευθύνες στη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε να είχε γίνει εκβάθυνση του λιμανιού της Καμαριώτισσας.

Να σημειωθεί ότι δεν έμεινε ασχολίαστο το γεγονός ότι αρχικά δεν έχει προκληθεί κάποιος εκπρόσωπος του νησιού, όπως ο δήμαρχος, παρά μόνο ο Περιφερειάρχης της Αν. Μακεδονίας και Θράκης. Ο Δήμαρχος Αθανάσιος Βίτσας από την πλευρά του, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, αποκαθιστά την αλήθεια για την εκβάθυνση του λιμένα, σημειώνοντας ότι τα προβλήματα του λιμανιού είναι περισσότερα και πιο σύνθετα, ενώ σημειώνει ότι οι λύσεις έχουν δρομολογηθεί ήδη από το master plan που έχει εκπονηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και οι παρεμβάσεις διαθέτουν μελετητική ωριμότητα.

Με λίγα λόγια, η «δύσκολη δουλειά» έχει ήδη γίνει και πλέον οι αναγκαίες δράσεις μπορούν να ενταχθούν για χρηματοδότηση και να υλοποιηθούν, στο προσεχές μέλλον.

Αναλυτικά η ανάρτηση του δημάρχου Σαμοθράκης:

«ΛΙΜΑΝΙ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ - ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΤΟ Π.Ε.Α.Λ (MASTER PLAN) (Εκκρεμούν οι εγκρίσεις των ήδη έτοιμων μελετών και χρηματοδότηση του έργου)

Σήμερα στη δημοσιότητα έχουν γραφεί πολλά σχετικά με το λιμάνι της Σαμοθράκης, τα οποία είναι άστοχα και ανακριβή.
Ποια είναι αλήθεια;

Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης δεν είναι μόνο ο καθαρισμός και η εκβάθυνση του αλλά περισσότερα προβλήματα και πιο σύνθετα.
Πρέπει να ξεπεραστούν πλήθος προβλημάτων που οδηγούν σε αδιέξοδο (ανάγκη νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, έκδοσης νέων περιβαλλοντικών όρων, επαναχάραξης γραμμών αιγιαλού – παραλίας, τροποποίησης της οριοθετημένης γραμμής χερσαίας ζώνης κ.α.) περιορισμένες δυνατότητες κύκλου ελιγμών κι ακόμα πιο περιορισμένες δυνατότητες ελλιμενισμού πλοίου. Δηλαδή ειδικές συνθήκες, ξεπερασμένων προδιαγραφών με μη εφικτή τη λειτουργία των κανόνων της αγοράς.

Διέξοδος στην άρση των ανωτέρω προβλημάτων δόθηκε με το Ν.4150/2013, με τον οποίο οι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων μείζονος ενδιαφέροντος (όπως και του λιμένα Καμαριώτισσας), υποχρεώθηκαν να προβούν σε σύνταξη Αναπτυξιακού Προγράμματος (Master Plan), υπό τη μορφή «Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ)».

Περιλαμβάνει μία σειρά μελετών, όπως τοπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, έργων παράκτιας προστασίας, Η/Μ εγκαταστάσεων και Μ.Π.Ε. και φυσικά επέκταση.

Ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης δεν διέθετε τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους και εισηγήθηκε στο δήμο (υπάρχει το σχετικό υπόμνημα) την αναζήτηση χρηματοδότησης (προεδρεία Σταυράκογλου) Η αρχική δέσμευση χρημάτων για την εκπόνηση των μελετών έγινε κατόπιν αιτήματός μας για το στρατηγικό για το νησί έργο τον Ιανουάριο του 2015 από το Υπουργείο Υποδομών (Υπουργός Μ. Χρυσοχοίδης) αργότερα το καλοκαίρι του 2015 παρά τα προβλήματα της χώρας η χρηματοδότηση αξιολογήθηκε ως προτεραιότητας και παρέμεινε στο Π.Δ.Ε (Υπουργός Χ. Σπίρτζης, Γεν. Γραμ. Γ. Δέδες)

Αναθέτουσα αρχή ορίστηκε η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός. Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 13.10.2016 και σήμερα οι αναγκαίες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. έχουν υποβληθεί για έγκριση στην Ε.Σ.Α.Λ και συγχρόνως η Περιβαλλοντική Μελέτη (Μ.Π.Ε) προς έγκριση στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος.

Αυτό το οποίο πρέπει στη συνέχεια να γίνει είναι οι εγκρίσεις των μελετών και η χρηματοδότηση του έργου.».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)