to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

«Με "κόσμια" εμφάνιση και τα τηλέφωνα κομμένα»

«Κανόνες» εργασίας που θυμίζουν εντολές γυμνασιαρχών αλήστου μνήμης εποχών, στο τηλεφωνικό κέντρο της Εθνικής Τράπεζας και η παρέμβαση του Συλλόγου Δανειζομένου Προσωπικού Τραπεζικού Τομέα


«The outsourcing experts!»: Με τον βαρύγδουπο αυτό τίτλο αυτοδιαφημίζεται στην ιστοσελίδα της η εταιρεία «Action Line».

Κύριο αντικείμενό της είναι «η παροχή υπηρεσιών που επικεντρώνονται σε θέματα προσωπικού στελέχωσης επιχειρήσεων σε τμήματα marketing,digital services, πωλήσεων, promotion, γραμματειακής υποστήριξης, customer services, collections, retail, merchandising, logistics και έκτακτο τεχνικό προσωπικό».

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μία από τις πολλές εταιρείες οι οποίες, με εικονικές εργολαβίες, απασχολούν προσωπικό άλλων επιχειρήσεων (όπως οι τράπεζες), χωρίς να έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία (σ.σ.: περισσότερα σε επόμενο, αναλυτικότερο ρεπορτάζ). 

Χωρίς κινητά!

Μία από τις «δουλειές» που έχει αναλάβει η «Action Line», είναι στο τηλεφωνικό κέντρο της Εθνικής Τράπεζας στην οδό Θεσσαλονίκης 125, στην Καλλιθέα, όπου συνυπάρχει με 2 ακόμα εργολαβικές εταιρείες με το ίδιο αντικείμενο.

Πρόσφατα, εργαζόμενοι/ες στην τράπεζα αυτή μέσω της Action Line, κατέφυγαν στον Σύλλογο Δανειζομένου Προσωπικού Τραπεζικού Τομέα (ΣΥ.ΔΑ.Π.Τ.Τ.) καταγγέλλοντας ότι η εργολαβική εταιρεία τους ζήτησε να υπογράψουν ένα έγγραφο με ορισμένους «κανόνες».

Όπως αναφέρει η γραμματέας του ΣΥ.ΔΑ.Π.Τ.Τ., Β. Χριστοπούλου στο Lef.gr,  οι κανόνες περιλάμβαναν την υποχρέωση να μην έχει ο/η εργαζόμενος/η το κινητό τηλέφωνο μαζί του εν ώρα εργασίας. Μάλιστα, η τσάντα και το κινητό τηλέφωνο θα έπρεπε να τοποθετούνται σε ειδικά ερμάρια στον διάδρομο, εκτός της αίθουσας στην οποία εργάζεται. Αυτό, δυστυχώς, δεν είναι πρωτοφανές για τέτοιες εταιρείες (αντίθετα, συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια) αλλά είναι, ίσως, η πρώτη φορά που ζητείται και η... συναίνεση των υπαλλήλων. 

«Φανταστείτε, σε μία εποχή που το κινητό τηλέφωνο έχει γίνει το βασικότερο μέσο επαφής με τον έξω κόσμο, ο εργαζόμενος/η να πρέπει να περιμένει 6 ή 8 ώρες για να δει αν τον αναζήτησε κάποιος/α ή αν έτυχε κάτι σε κάποιο κοντινό του πρόσωπο. Πόσο μάλλον όταν, ένα μεγάλο ποσοστό των εργαζομένων στο εν λόγω τηλεφωνικό κέντρο, είναι μητέρες που ανά πάσα στιγμή μπορεί να τις καλέσουν από τον παιδικό σταθμό ή το σχολείο των παιδιών τους. Είναι ευθύνη και μάλιστα πολύ σοβαρή του εργοδότη να φροντίσει ώστε να υπάρχουν κανάλια ανεμπόδιστης επικοινωνίας».

Η ίδια η τράπεζα πίσω από τους απαράδεκτους κανόνες

Επίσης, υπήρχε η πρόβλεψη για «κόσμια ένδυση», παρότι, όπως λέει η κ. Χριστοπούλου, οι εργαζόμενοι/ες στον εν λόγω χώρο εργάζονται κυρίως ως τηλεφωνητές/τριες και δεν έχουν καμία οπτική επαφή με πελάτη της Τράπεζας!

Η ίδια η κ. Χριστοπούλου, εκ μέρους του ΣΥ.ΔΑ.Π.Τ.Τ., επικοινώνησε με την εταιρεία, ζητώντας να ενημερωθεί εάν οι κανόνες αυτοί ήταν μέρος του Κανονισμού Εργασίας της εταιρείας και αν υπάρχει τέτοιος.

Η πλευρά της εργολαβικής εταιρείας, ευρισκόμενη υπό πίεση, ομολόγησε ότι προέβη στην παραπάνω ενέργεια επειδή αυτό ζητήθηκε από τις Νομικές Υπηρεσίες της Εθνικής Τράπεζας. Η εταιρεία, κατόπιν ενεργειών του σωματείου, απέσυρε  το εν λόγω έγγραφο.

Είναι προφανές ότι οι παραπάνω κανόνες, που θυμίζουν γυμνασιάρχες αλήστου μνήμης εποχών, είναι «πολιτική» της ίδιας της τράπεζας. Αυτό πιστοποιείται επίσης και από το γεγονός ότι εργαζόμενοι/ες στον ίδιο χώρο, οι οποίοι υπάγονται σε άλλη εργολαβική εταιρεία, τη «Mellon Technologies», έχουν ήδη υπογράψει αντίστοιχους κανόνες. 

Εκτός από «κόσμιοι», και «καθαροί»!

Μεταξύ αυτών και η πρωτοφανής υποχρέωση του/της εργαζόμενου/ης να «εμφανίζεται καθαρός/ή» στην εργασία του/της, κάτι που, όπως αναφέρει η κ. Χριστοπούλου, πέρα από το ότι θυμίζει έντονα ρητορική ακροδεξιών κύκλων, «αποτελεί προσβολή της αξιοπρέπειας του/της εργαζόμενου/ης».

Ακόμη, στον Κανονισμό Εργασίας της «Mellon», περιλαμβάνεται μία «περίεργη» διάταξη με βάση την οποία ζητείται η συναίνεση των εργαζόμενων για την καταγραφή των κλήσεων προς τους πελάτες της τράπεζας, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά.

Ως εκ τούτου, δημιουργούντα ερωτήματα για το νόμιμο ή μη της καταγραφής κλήσεων αλλά και για τους κινδύνους (βλέπε, ενδεχομένως, δικαστικές περιπέτειες) για τον/την εργαζόμενο/η που πραγματοποιεί την κλήση. Το σωματείο, όπως προαναγγέλλει η κ. Χριστοπούλου, θα ζητήσει διευκρινίσεις για το γεγονός ότι «οι εργολάβοι ζητούν ετεροχρονισμένα την συναίνεση των εργαζομένων για κάτι που συμβαίνει εδώ και δεκαετίες».

Όπως εξηγεί η κ. Χριστοπούλου: «Αυτό που μας απασχολεί είναι εάν αυτές οι κλήσεις γίνουν στο μέλλον λόγοι απόλυσης, δηλαδή αν κριθεί ότι δεν ήταν κάποιος εργαζόμενος αρκετά ήπιος στην επικοινωνία ή το αντίθετο, δεν θα πρέπει εύλογα να έχουν και εργαζόμενοι πρόσβαση στις ηχογραφήσεις αυτές (για παράδειγμα, υπάρχει περίπτωση εργαζόμενης που απολύθηκε παρότι έπιανε πάντα τον στόχο, γιατί είχε "παιδική φωνή"!)».

Άλλωστε, προσθέτει η ίδια, πρέπει, με βάση την αρχή της αναλογικότητας, να ισχύουν οι ίδιοι κανόνες για τους υπαλλήλους που εργάζονται στον ίδιο χώρο και για το λόγω αυτό «θα καλέσουμε την Mellon να αποσύρει το έγγραφο με τους κανόνες αυτούς, εφόσον αυτό έκανε η"Action Line"».

Στο ίδιο τηλεφωνικό κέντρο της Εθνικής, μία τρίτη εταιρεία, η  «ICAP Group», έχει επίσης προαναγγείλει τη διαμόρφωση Κανονισμού Εργασίας -μία ακόμα απόδειξη ότι αυτό αποτελεί στόχευση της ίδιας της Εθνικής τράπεζας- έχοντας ενημερώσει τον ΣΥ.ΔΑ.Π.Τ.Τ. ότι το αντίστοιχο έγγραφο θα διακινηθεί το επόμενο διάστημα. 

«Υπενθυμίζουμε σε όλους τους/τις συναδέλφους/ισσες ότι δεν πρέπει να υπογράφουν κανένα έγγραφο χωρίς να ενημερώσουν το σωματείο. Επιπλέον, είναι αυτονόητο ότι πρέπει να ζητούν αντίγραφο οποιουδήποτε εγγράφου στο οποίο ζητείται η υπογραφή τους», τονίζει η κ. Χριστοπούλου. 

Όπως αναφέρει, το σωματείο θα ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε σοβαρή πρόταση διαβούλευσης για κατάρτιση Κανονισμού Εργασίας, έτσι ώστε το περιεχόμενό του να είναι προϊόν διαλόγου και όχι μονομερούς επιβολής, όπως ήταν, φαίνεται, ο σκοπός της τράπεζας. 

Ενοικιαζόμενοι στο διηνεκές

Ωστόσο, επισημαίνει η ίδια, κάθε τέτοια περίπτωση αναδεικνύει το ζήτημα των ενοικιαζόμενων τραπεζοϋπαλλήλων που προσφέρουν επί χρόνια τις υπηρεσίες τους στην τράπεζα ενώ τυπικά ανήκουν σε άλλη εταιρεία (εν προκειμένω την Action Line).

Αυτό έχει ως συνέπεια να: 

  • αμείβονται με μισθούς κατά 20%, έως 50% αλλά και ακόμα πιο χαμηλά από τους μισθούς του τακτικού προσωπικού για την ίδια θέση, τα ίδια καθήκοντα, ίδια ή και μεγαλύτερα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, 

  • μην έχουν καμία από τις επιπλέον θεσμικές παροχές της σύμβασης της ΟΤΟΕ , 

  • μην έχουν καμία εξέλιξη και 

  • υφίστανται κάθε είδους αυθαιρεσία, όπως ο προαναφερθείς «Κανονισμός Εργασίας».

Όπως αναφέρει η κ. Χριστοπούλου, το πάγιο αίτημα του ΣΥ.ΔΑ.Π.Τ.Τ. είναι να ενταχθούν οι ενοικιαζόμενοι τραπεζοϋπάλληλοι στους οργανισμούς - Τράπεζες για τους οποίους εργάζονται πραγματικά. 

«Εκτός του ότι είναι δίκαιο για τους εργαζόμενους, θα έχει θετικό αντίκτυπο και στον τρόπο οργάνωσης της δουλειάς και στην αύξηση της παραγωγικότητας. Το καθεστώς των ενοικιαζόμενων βολεύει μόνο τα διάφορα golden boys και girls που θέλουν να έρχονται να εφαρμόζουν ό,τι θεωρούν αυτοί, -ες σωστό χωρίς να υπάρχουν αντιρρήσεις, αλλά όταν φανούν τα οικτρά αποτελέσματα της τακτικής τους αυτοί -ες θα έχουν φύγει...».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)