to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:52 | 23.02.2016

Κοινωνία

Με επιτυχία και εποικοδομητική συζήτηση πραγματοποιήθηκε η διημερίδα της «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη»

Με την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης από τον θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης σε ολόκληρη την χώρα και την δημιουργία των κέντρων μετεγκατάστασης προσφύγων, να βρίσκεται στο επίκεντρο της ειδησεογραφίας, η δημοτική κίνηση «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη» διοργάνωσε το Σαββατοκύριακο 20 και 21 Φεβρουαρίου διημερίδα στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης με θέμα: «Συζητάμε για μια σύγχρονη ριζοσπαστική τοπική αυτοδιοίκηση».


Η διημερίδα σημείωσε εξαιρετική επιτυχία και την παρακολούθησαν πάνω από 300 άτομα στις δύο ημέρες και συνολικά 18 ώρες της διάρκειας της.

Η διημερίδα εντάσσεται σε σειρά πρωτοβουλιών που προγραμματίζει η Δημοτική Κίνηση «Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη», σε συνεργασία με αυτοδιοικητικές παρατάξεις όμορων Δήμων, που προσβλέπουν στη ριζοσπαστική αναδιάρθρωση της τοπικής αυτοδιοίκησης, προκειμένου να αναπτυχθεί κοινή προγραμματική «πλατφόρμα» και να διατυπωθούν προγραμματικοί άξονες δράσης

Στην Διημερίδα συμμετείχαν Δήμαρχοι από Ευρωπαϊκές και ελληνικές πόλεις, και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, πανεπιστημιακοί καθηγητές, μέλη διοικήσεων δημόσιων φορέων κ.α.

Έδωσαν το παρών και χαιρέτησαν ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Παναγιώτης Αβραμόπουλος, ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ., αντιδήμαρχοι του Δήμου Θεσσαλονίκης, οι επικεφαλής παρατάξεων της αντιπολίτευσης του κεντρικού Δήμου, Σταύρος Καλαφάτης, Μ. Στεργίου και Ελεάννα Ιωαννίδου, πολλοί δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι των δημοτικών παρατάξεων της αριστεράς στους Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η Ρια Καλφακάκου, επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη» τόνισε μεταξύ άλλων ότι «Οι προκλήσεις για την τοπική αυτοδιοίκηση είναι πολλές. Το προσφυγικό είναι η μεγάλη πρόκληση για τη πόλη της προσφυγιάς τη Θεσσαλονίκη. Στην αυτοδιοίκηση πέφτει το βάρος της δημιουργίας δομών φιλοξενίας. Το σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων επίσης είναι το μεγάλο στοίχημα για τους Δήμους, για να μπορέσουν να κάνουν βιώσιμη μελλοντικά την διαχείριση των απορριμμάτων με προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των πολιτών. Σημαντικές πλευρές για μια δημοτική πολιτική που θέλει να κάνει πράξη τα όνειρα των πολιτών το πράσινο, οι ελεύθεροι χώροι, το συγκοινωνιακό που ταλαιπωρεί την Θεσσαλονίκη ,οι κοινωνικές δομές και οι δομές αλληλεγγύης. Η έμφαση στον πολιτισμό είναι απιο σημαντική σε εποχές κρίσης μια και μεταφέρει τις αξίες της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης». «Μια ριζοσπαστική τοπική αυτοδιοίκηση οφείλει να έχει στο κέντρο βάρους της την επίλυση των προβλημάτων προς όφελος των πολιτών και όχι των συμφερόντων» υπογράμμισε η κ. Καλφακάκου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η συμμετοχή του Δημάρχου Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη στην διοργάνωση, ενός Δημάρχου που στην περιοχή του δημιουργείται κέντρο μετεγκατάστασης προσφύγων.

Σχολιάζοντας ο κ. Λαγουδάκης τις αντιδράσεις στην περιοχή των Διαβατών τόνισε ότι «Σε περιοχές που κατοικούνται από πρώην πρόσφυγες και μετανάστες όπως το Πέραμα και τα Διαβατά δεν χωρά ούτε ξενοφοβία ούτε ρατσισμός. Χρειάζεται οι πολίτες και οι τοπικές αρχές να πάρουν ανοιχτές πρωτοβουλίες, δεν έχουν να φοβηθούν, να ενημερωθούν και να δουν τι συμβαίνει στα νησιά που παρά τον τεράστιο όγκων προσφύγων και δεν συμβαίνει τίποτα. Είναι ένα εθνικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί, κάτι που επιβάλλει και η χωροταξική δημοκρατία. Ήρθε η ώρα να δείξουμε οι άνθρωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης ότι παίρνουμε τέτοιες πρωτοβουλίες και τις υλοποιούμε».

Ο Δήμαρχος Περάματος σημείωσε ότι «Για το προσφυγικό από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η λειτουργία του κέντρου φιλοξενίας και μετεγκατάστασης προσφύγων στο Σχιστό Περάματος ήρθαμε σε επαφή με τους όμορους Δήμους και σε συνεργασία με τον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά, τον κ. Γαβρίλη, δηλώσαμε ανοιχτά ότι στηρίζουμε την πρωτοβουλία και την προσπάθεια, ενώ παράλληλα θέσαμε κάποια θέματα που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν την προσπάθεια. Η διασπορά των κέντρων, η διασπορά των πλοίων στην υπόλοιπη Ελλάδα καθώς και η πρωτοβουλία των πολιτών είναι τα ζητήματα που θέσαμε. Ως προς την ενημέρωση των πολιτών έχουμε μείνει πίσω τονίζει ο Δήμαρχος Περάματος και οι εύλογες σε ένα σημείο απορίες και διαφωνίες ορισμένων πολιτών, αν εξαιρέσουμε την συντονισμένη προσπάθεια που κάνει η Χρυσή Αυγή πίσω από ανώνυμες πρωτοβουλίες κατοίκων. Αν υλοποιηθούν οι προσπάθειες όχι μόνο δεν θα υπάρχουν αντιδράσεις, αλλά οι πολίτες θα βοηθήσουν την προσπάθεια».

Ο Δήμαρχος Λάρισας Απόστολος Καλογιάννης παρουσίασε την εμπειρία της διεκδίκησης και της νίκης της διοίκησης του Δήμου Λάρισας από μια αριστερή-προοδευτική δημοτική παράταξη, που μέσα από μια ανοικτή διαδικασία, κατάφερε να δημιουργήσει ένα πλουραλιστικό σχήμα, απέναντι στον απερχόμενο Δήμαρχο της δεξιάς, που, όπως τόνισε ο κ. Καλογιάννης, εκπροσωπούσε τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές και αντιλήψεις στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Αντίστοιχα ο Δήμαρχος Κοζάνης, Λευτέρης Ιωαννίδης, παρουσίασε επίσης τη δική του εμπειρία, για το πώς μια αριστερή κίνηση μπόρεσε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών με μια αριστερή αυτοδιοικητική λογική. «Σχήματα που στήθηκαν πάνω σε έναν στείρο αντιμνημονιακό λόγο στις εκλογές του 2014, χωρίς αυτοδιοικητικό λόγο, στο σύνολό τους απέτυχαν» τόνισε ο κ. Ιωαννίδης.

«Αυτή η κυβέρνηση πρέπει να ξεκινήσει έναν εθνικό διάλογο για το τί διοίκηση και τί τοπική αυτοδιοίκηση θέλουμε. Έχουμε ένα από τα πιο συγκεντρωτικά κράτη» σημείωσε ο Δήμαρχος Κοζάνης. Ο κ. Ιωαννίδης στη συνέχεια της ομιλίας του ανέλυσε τις σχέσεις της Κοινωνικής οικονομίας, των συνεταιρισμών, με την τοπική αυτοδιοίκηση.

Ο πρώην Δήμαρχος Καλαμάτας και Πρόεδρος του σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», Σταύρος Μπένος, κατέθεσε συνοπτικά την εμπειρία της διοίκησης του Δήμου Καλαμάτας και την αναμόρφωση της πόλης. Αρμοδιότητες, πόροι, ανάπτυξη, παροχή υπηρεσιών, είναι οι τέσσερις λέξεις κλειδιά της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Σύμφωνα με τον κ. Μπένο η παροχή υπηρεσιών είναι το αφανές πρόσωπο της αυτοδιοίκησης. Όπως είπε, η αριστερά πρέπει να κάνει το κράτος όσο καλύτερο γίνεται, γιατί είναι το εργαλείο πολιτικής της, απέναντι στο εργαλείο της δεξιάς, που είναι η αγορά.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης στον σύντομο χαιρετισμό του τόνισε ότι ελπίζει αυτή η κυβέρνηση να ξεκινήσει να συζητά σοβαρά για την αναμόρφωση της τοπικής αυτοδιοίκησης. «Με βάση την εμπειρία των πέντε ετών μπορώ να σας πω ότι η κατάσταση στην ΤΑ είναι τραγική.» «Κανείς δεν θέλει να αντιμετωπίσει τα σοβαρά προβλήματα» σημείωσε ο κ. Μπουτάρης, και τόνισε την ανάγκη δημιουργίας μητροπολιτικών δήμων στις μεγάλες πόλεις για την αντιμετώπιση των μητροπολιτικών προβλημάτων όπως τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ζητήματα περιβαλλοντικά και άλλα.

Τα Ευρωπαϊκά παραδείγματα στο επίκεντρο της συζήτησης

Με την συμμετοχή εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης από την Γαλλία και την Γερμανία παρουσιάστηκαν οι τρόποι οργάνωσης και λειτουργίας των δήμων, των περιφερειών και των τοπικών κυβερνήσεων σε χώρες της Ευρώπης.

Στο επίκεντρο η Δημοκρατία, τα προβλήματα και οι ανάγκες των πολιτών. Η τάση επαναδημοτικοποίησης δομών και λειτουργιών των πόλεων όπως τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η διαχείριση των απορριμμάτων και του συστήματος ύδρευσης είναι μια τομή που εφαρμόζουν αριστερές και προοδευτικές διοικήσεις σε χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία.

Η θεσμοθέτηση τοπικών δημοψηφισμάτων και συλλογικού προϋπολογισμού, όπου οι πολίτες έχουν λόγο στην κατανομή του δημόσιου χρήματος με βάση τις ανάγκες της πλειοψηφίας, είναι κάποια από τα μέτρα που εφαρμόζει η τοπική αριστερή κυβέρνηση στην Θουριγγία της Γερμανίας.

Η Hennig Wellsow Sussane, επικεφαλής του Die Linke στο τοπικό κοινοβούλιο της Θουριγγίας στην Γερμανία, όπου συμμετέχει ως η μεγαλύτερη δύναμη στην τοπική κυβέρνηση, τόνισε ότι «Η έννοια της εγγύτητας στην περιοχή μας είναι ζήτημα αποτελεσματικότητας, κάτι που μας κάνει την μεγαλύτερη δύναμη στην τοπική διοίκηση και έχουμε τον πρώτο αριστερό πρωθυπουργό στην Γερμανία».

«Όλες οι επιτυχίες της αριστεράς στη Θουριγγία είναι αποτέλεσμα δουλειάς εθελοντών. Ο Δήμος δεν είναι μόνο μια διοικητική πλατφόρμα, είναι ένας χώρος όπου οι άνθρωποι ζουν και εργάζονται. Υπάρχουν οι δυνατότητες να δημιουργήσουμε έναν νέο αριστερό διάλογο. Το προσφυγικό είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Στην Θουριγγία φιλοξενούμε 20.000 πρόσφυγες, ωστόσο κανένας δεν έχει μείνει στον δρόμο» σημείωσε η επικεφαλής του Die Linke στο τοπικό κοινοβούλιο της Θουριγγίας.

Ο Bessac Patrice, Δήμαρχος του Μόντρεαλ στην Γαλλία παρουσίασε από την πλευρά του τον τρόπο που η δική του διοίκηση στον Δήμο εφαρμόζει έναν «νέο ριζοσπαστισμό» με την δημιουργία νέων δημόσιων υπηρεσιών, που στο επίκεντρο τους έχουν την επίλυση των καθημερινών προβλημάτων των πολιτών.

Ο Cathala Benoit από το Εθνικό Κέντρο για την Περιφερειακή Δημόσια Διοίκηση στη Γαλλία μίλησε για την Περιφερειακή ανάπτυξη και την γαλλική εδαφική μεταρρύθμιση που προωθείται, ενώ ο Guenoun Marcel από το Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης , από Πανεπιστήμιο Aix - Marseille ανέλυσε την συμμετοχή των πολιτών σε τοπικό επίπεδο, μέσω δημοψηφισμάτων, συλλογή υπογραφών κ.α.

Σε κεντρικά – μητροπολιτικά ζητήματα που απασχολούν και ταλαιπωρούν τους πολίτες και την πόλη της Θεσσαλονίκης επικεντρώθηκε η πρωινή συζήτηση την δεύτερη μέρα της Διημερίδας της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη Ανοιχτή Πόλη». Η αξιοποίηση αλλά και η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, η διαχείριση του παραλιακού μετώπου αλλά και η συνέχιση και ολοκλήρωση του πολύπαθου Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν τα βασικά ζητήματα.

Στην ανάγκη επένδυσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης, και της δημιουργίας ενός αναπτυξιακού οδικού άξονα για αυτόν τον σκοπό, επικεντρώθηκε κατά την ομιλία του ο πρ. Πρόεδρος του ΟΛΘ και νυν γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής.

Ο κ. Παντής, ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος του ΔΣ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κατά την πρώτη περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν θα έχει κανένα μέλλον εάν δεν γίνει επένδυση και ανάπτυξη της 6ης προβλήτας, με στόχο την προσέλκιση μεγάλων εμπορικών πλοίων, σε συνδυασμό με ένα logistic center στη Θεσσαλονίκη.

Αναφορικά με τα εμπόδια ανάπτυξης του ΟΛΘ μέχρι σήμερα ο κ. Παντής τόνισε ότι «Τα τελευταία χρόνια ο ΟΣΕ με πολιτική βούληση ενίσχυσε μόνο το λιμάνι του Πειραιά και υποβάθμισε τις λειτουργίες του στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών περιορίζοντας την σύνδεση του λιμανιού με άλλες περιοχές μέσω σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου, ουσιαστικά δούλευαν για τον Πειραιά».

Αναφορικά με τις επενδύσεις στο λιμάνι από ιδιώτες ο κ. Παντής σημείωσε πως πρέπει να συνδεθούμε με τα παγκόσμια δίκτυα μεταφοράς αλλά με όρους:

Να υπάρξει δημόσια λιμενική αρχή που θα πάρει και θα διατηρήσει τον δημόσιο λιμένα για λόγους στρατηγικούς, οικονομικούς και αναπτυξιακούς. Τα θέματα στρατηγικής σημασίας σε όλο τον κόσμο είναι θέμα δημόσιων λιμενικών αρχών, που ελέγχουν τους περιβαλλοντικούς όρους, τους όρους της σύμβασης και την εργατική νομοθεσία. Μια δημόσια λιμενική αρχή που θα δημιουργήσει εμπεριστατωμένη διαδικασία ώστε να διασφαλιστούν οι εργασιακές σχέσεις.

«Μέσω της λιμενικής αρχής πρέπει να διασφαλιστεί ο κοινωνικός ρόλος του λιμανιού. Το ΤΑΙΠΕΔ δεν υπογράφει καμία συμφωνία παραχώρησης. Το κάνει το ελληνικό δημόσιο, και είναι ευθύνη του για το πώς θα είναι η σύμβαση. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ενδιάμεσο ρόλο. Χωρίς επένδυση και δέσμευση για το μέλλον το λιμάνι δεν έχει σωτηρία. Χωρίς επένδυση το λιμάνι δεν μπορεί να παίξει τον ρόλο που πρέπει» τόνισε ο πρ. Πρόεδρος του ΟΛΘ.

Εν αναμονή της έκδοσης του σχετικού ΦΕΚ ο νέος Πρόεδρος της Αττικό Μετρό και πρώην πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μυλόπουλος, αναφέρθηκε διεξοδικά στα βήματα που θα ακολουθηθούν για το πολύπαθο Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Μυλόπουλος αρχικά αναφέρθηκε στο θετικό γεγονός ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης σε μια εποχή ύφεσης και ανεργίας είναι ένα έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέχρι το 2020, αλλά εδώ και 14 μήνες είναι κολλημένο, εξαιτίας συγκεκριμένων πολιτικών, κάτι που ισοδυναμεί με οικονομική αυτοκτονία για την πόλη και για το έργο.

«Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση το μετρό να ξεκολλάει και να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2020. Αν θέλουμε να το πετύχουμε πρέπει να κάνουμε την πόλη και τους πολίτες να αγαπήσουν το μετρό. Ένα έργο που θεωρούνταν βάρος. Πρέπει να ανατρέψουμε την κακή αντίληψη και σχέση που είχε η Αττικό Μετρό με την πόλη. Η τοποθέτηση ενός θεσσαλονικιού στην διοίκηση συμβολίζει κάποια πράγματα» σημείωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

Ο Γιάννης Κρεστενίτης, πανεπιστημιακός στο ΑΠΘ, ανέλυσε από την πλευρά του την κατάσταση του Θερμαϊκού κόλπου, ενός ευπαθούς συστήματος που επηρεάζεται από τις καιρικές αλλαγές, ενώ εμφανίζει διαφοροποιήσεις από περιοχή σε περιοχή.

«Οι πηγές ρύπανσης δημιουργούν μια στασιμότητα. Το να βγαίνει κανένας και να καταστροφολογεί η να ωραιοποιεί είναι μια κατάσταση που δεν βοηθά στο να καταλάβουμε τι συμβαίνει στον κόλπο. Πρέπει να εξασφαλίσουμε την μόνη και σταθερή ανάκαμψη αυτού του συστήματος. Πέρα από την παρακολούθηση του συστήματος, που δεν είναι συχνή, αποδεικνύεται ότι δεν έχουμε βρει μια διαχειριστική πολιτική που θα συμμετέχουν φορείς και πολίτες (κοινωνικοί εταίροι)» σημείωσε ο κ. Κρεστενίτης.

Ο Θερμαϊκός δεν είναι όμως μόνο τα θαλασσινά νερά αλλά είναι και η παραλιακή ζώνη. Το χαρακτηριστικό της ενιαίας παραλιακή γραμμής 70 χιλιομέτρων ανήκει διοικητικά σε 7 δήμους. Θα πρέπει να δούμε ότι είναι ένα γεωφυσικό και πολιτιστικό απόθεμα με μεγάλη αξία.

«Πρέπει να υπάρξει μια αναβάθμιση του περιβάλλοντος. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν δύο μεγάλες τομές, το λιμάνι και ο αερολιμένας, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το θαλάσσιο μέτωπο ενιαία, να εξασφαλίσουμε την ελεύθερη πρόσβαση για τους πολίτες. Το Διαχειριστικό σχέδιο θα πρέπει να διαμορφωθεί για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών της περιοχής, και να αφορά και την θαλάσσια και την παράκτια περιοχή» σημείωσε ο Γ. Κρεστενίτης.

Ο Γιάννης Καϊμακτσίδης, δημοτικός σύμβουλος με την Ριζοσπαστική Ενωτική Κίνηση Καλαμαριάς εστίασε στον δημόσιο χαρακτήρα του παραλιακού μετώπου, με έμφαση στην περιοχή της Καλαμαριάς, όπου και είναι δημοτικός σύμβουλος.

Κατηγοριοποιώντας σε τέσσερα σημεία τους τομείς δημοσίου χώρου στη Θεσσαλονίκη (Παραλιακό μέτωπο – στρατόπεδα – δασικές εκτάσεις – περιαστικό πράσινο) ο κ. Καϊμακτσίδης τόνισε ότι «ρέπει να έχουμε ένα όραμα με βάση αυτά για να γίνει μια ανάταξη από πολιτικές και κοινωνικές ομάδες. Το θαλάσσιο μέτωπο είναι κατατεμαχισμένο από μικρά και μεγάλα συμφέροντα στο βάθος του χρόνου. Για παράδειγμα το θαλάσσιο μέτωπο της Καλαμαριάς δεν είναι προσβάσιμο».

Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο Καλαμαριάς η παραλιακή ζώνη πρέπει να χαρακτηριστεί ζώνη φυσικού κάλους, και να αντιμετωπιστεί από τις τοπικές αρχές αλλά και τις τοπικές κοινωνίες ως ένα ενιαίο παραλιακό μέτωπο με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος αναφέρθηκε στον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην παραγωγική ανασυγκρότηση, εστιάζοντας στο γεγονός ότι γίνεται συχνά το λάθος της εκτίμησης ότι η δημόσια διοίκηση και ακόμα περισσότερο η τοπική αυτοδιοίκηση δεν μπορούν να παίξουν ρόλο στην οικονομία. Είναι ξεκάθαρο ότι η προσπάθεια της παραγωγικής ανασυγκρότησης πρέπει να περάσει από ένα πιο αποτελεσματικό και πιο λειτουργικό και αξιόπιστο κράτος, και προφανώς μια αυτοδιοίκηση η οποία θα μπορέσει να συνδέσει όλες της δυνάμεις της κοινωνίας, να δημιουργήσει θέσεις εργασίας αλλά και τις υποδομές που θα στηρίξουν την εργασία και την ανάπτυξη.

«Προφανώς έχει μεγάλη σημασία η κατεύθυνση και ο προσανατολισμός της ανάπτυξης, γιατί είμαστε υπέρ της εργασίας και όχι υπέρ του πλούτου, όμως τα εργαλεία του δημοκρατικού προγραμματισμού, των τοπικών αναπτυξιακών προγραμμάτων, του χωροταξικού σχεδιασμού αλλά και οποιουδήποτε άλλου ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου για την αυτοδιοίκηση μπορούν να δημιουργήσουν εργασία» σημείωσε ο κ. Φάμελλος.

«Μάλιστα στην περίπτωση του υγιούς κοινοτισμού μπορούν να δημιουργήσουν και κοινωνική επιχειρηματικότητα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι αγροτικοί συνεταιρισμοί (Αμπελάκια) του παρελθόντος μας δείχνουν ότι οι κοινότητες ήταν συνδυασμένες με συνεταιρισμούς και με κοινωνική οικονομία» συνέχισε.

Η Ιφιγένεια Καμτσίδου, Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, μίλησε για το ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης στις σημερινές κοινωνίες, κάνοντας μία ιστορική αναδρομή και αναφέροντας παραδείγματα από τον ευρωπαϊκό χώρο.

Για την αξιοποίηση και χρήση των στρατοπέδων, των ρεμάτων και γενικά των ελεύθερων χώρων προς όφελος των πολιτών και της τοπική κοινωνίας μίλησαν οι Σάσα Λαδά, Απόστολος Αντωνούδης,ΤάσοςΠαπαντωνίου και Νόρα Καρρασαβίδου, ενώ για το ΚΘΒΕ, τα αρχαία στη Βενιζέλου και γενικά τον πολιτισμό, αναφερθήκαν οι Άρης Στυλιανού, ΑπόστολοςΣοφιαλίδης και Χρύσα Τζελέπη.

Για την επιχειρηματικότητα στην Τ.Α μίλησε ο γενικός γραμματέας στρατηγικών και ιδιωτικών επενδύσεων Λόης Λαμπριανίδης, ενώ στις κοινωνικές δομές, αλληλεγγύη και παιδεία αναφέρθηκαν οι, Μανόλης Λαμτζίδης, Άννα Ρογδάκη και Γιώργος Αγγελόπουλος.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)