to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:16 | 29.07.2022

Οικονομία

Mε 3 χρόνια καθυστέρηση: Μικρό βηματάκι από την Περιφέρεια Αττικής για τη β' φάση του κρίσιμου έργου Μάνδρα – Οινόη

Με 3 χρόνια καθυστέρηση η Διοίκηση της περιφέρειας Αττικής έκανε ένα μικρό βηματάκι για την δεύτερη Φάση του κρίσιμου έργου Μάνδρα – Οινόη – Έτοιμο κατά 95% για Δημοπράτηση, με ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, παρέδωσε το έργο η Διοίκηση Ρένας Δούρου τον Σεπτέμβριο του 2019


Όπως τονίζει η Δύναμη Ζωής:

Τρία χρόνια χρειάστηκε η Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής για να κάνει ένα βήμα στην προώθηση αυτού του κρίσιμου, οδικού, έργου. Έργο σημαντικό για την ασφάλεια των πολιτών και την ανάπτυξη της περιοχής.

Και τι βήμα! Βηματάκι! Εντάσσει το έργο στην χρηματοδότηση του ΠΕΠ Αττικής, μεταφέροντάς το από τους ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής. Σε κάθε περίπτωση, οι πόροι προέρχονται και πάλι από την Περιφέρεια Αττικής. Να ήταν τουλάχιστον από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπου θα μπορούσε να ενταχθεί ως κρίσιμο αναπτυξιακό έργο… Ούτε καν αυτό δεν μπόρεσαν να πετύχουν…

Πρόκειται για τον δρόμο που βρίσκεται μέσα στο ρέμα Σούρες της Μάνδρας και διασταυρώνεται σε 13 σημεία με το ρέμα. Εκεί όπου στην ακραία πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017 πολλοί συνάνθρωποί μας έχασαν την ζωή τους, παρασυρόμενοι από τον χείμαρρο. Πρόκειται για τον δρόμο -παγίδα θανάτου που οι κυβερνήσεις από το 2005 και μετά απλά ήθελαν να διαπλατύνουν, κρατώντας τον πάντα μέσα στο ρέμα.

Η Διοίκηση Ρένας Δούρου, με ταχύτατες ενέργειες, ανέθεσε Μελέτη αλλαγής της χάραξης του δρόμου, «έβγαλε» τον δρόμο μέσα από το ρέμα και σχεδίασε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στην πλαγιά του βουνού. Παράλληλα δημοπράτησε άμεσα και προχώρησε τα έργα της Α Φάσης του δρόμου, όπου σήμερα οι πολίτες οδηγούν σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Ως προς την Β Φάση, αυτήν που τώρα συζητούμε, η Μελέτη έφθασε ένα βήμα πριν την ολοκλήρωσή της, η δε κρίσιμη και δύσκολη Περιβαλλοντική Αδειοδότηση ολοκληρώθηκε από την Διοίκηση Ρένας Δούρου, με την σχετική Απόφαση να δημοσιεύεται στις 13 Σεπτεμβρίου 2019 (ΑΔΑ: ΩΕ87ΟΡ1Κ-21Δ).

Και ενώ απλές γραφειοκρατικές διαδικασίες θα μπορούσαν να έχουν δρομολογηθεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και οι απαραίτητες για τη δημοπράτηση του έργου απαλλοτριώσεις να ολοκληρωθούν με διαδικασίες «εξπρές» (προβλέπονται για σημαντικά έργα, όπως αυτό, στον Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων), η Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, ακολούθησε τις αργές διαδικασίες (2,5 και πλέον χρόνια καθυστερήσεων), σαν μην τους νοιάζει… Αργά…

Όμως, γιατί άραγε όλες αυτές οι καθυστερήσεις; Υπάρχουν δύο απαντήσεις. Η πρώτη απάντηση βρίσκεται στο ότι η Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής αναζητεί τρόπο να προχωρήσει την δημοπράτηση με απ’ ευθείας Ανάθεση. Αυτό την ενδιαφέρει, αυτό την καίει.

Έτσι θέλει να αναθέτει όλα τα έργα. Και το έχει προσπαθήσει ήδη.

Προς επίρρωση αυτού επικαλούμαστε το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι 2 φορές προσέφυγε η Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ), για να λάβει την άδειά της να γίνει με απ’ ευθείας Ανάθεση το έργο. Και τις 2 φορές η ΕΑΑΔΗΣΥ αρνήθηκε να δώσει τη σύμφωνη γνώμη της για την απευθείας ανάθεση! Μία τον Δεκέμβριο του 2020 (εκδίδοντας την Απόφαση Δ 103/2020) και μία τον Ιούνιο του 2021 (εκδίδοντας την Απόφαση Δ 42/2021). Οι Αποφάσεις αυτές είναι δημοσιευμένες στον ιστότοπο της ΕΑΑΔΗΣΥ και όποιος ανατρέξει σε αυτές αντιλαμβάνεται το «πάθος» με το οποίο η Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής επιζητούσε την διαδικασία της απ’ ευθείας Ανάθεσης.

Η δεύτερη απάντηση είναι ότι η ίδια η Κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη δεν νοιάζεται για το έργο. Ο ίδιος ο Κυρ. Μητσοτάκης είχε αναγγείλει το ίδιο έργο, τον Μάρτιο του 2019, με τη διαφορά ότι θα το εκτελούσε με ΣΔΙΤ και με διόδια. Πρόκειται για την προσφιλή τακτική του πρωθυπουργού να οικειοποιείται έργα άλλων, της κυβέρνησης Τσίπρα και της Διοίκησης της Δύναμης Ζωής στην Περιφέρειας. Είναι δε προφανές ότι δεν ενδιαφέρεται, όχι μόνον ο ίδιος αλλά και η Νέα Δημοκρατία συνολικά -στέλεχος της οποίας είναι και ο νυν Περιφερειάρχης-, για ένα δημόσιο αυτοκινητόδρομο.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι ο κ. Πατούλης δηλώνει ότι η Δημοπράτηση θα γίνει αρχές Φθινοπώρου. Χωρίς να υπάρχουν καν οι απαιτούμενες κατά τον νόμο απαλλοτριώσεις, τόση κοροϊδία! Όπως και στις 11/6/2020 δήλωνε ότι η Β Φάση των έργων του Φαληρικού Όρμου, το δημόσιο οικολογικό πάρκο, θα δημοπρατούνταν εντός του 2020 (βλ. το σχετικό Δελτίο Τύπου). Καθ’ έξιν ψέματα, που πηγάζουν από την περιφρονητική σκέψη για τους πολίτες ότι έχουν μνήμη χρυσόψαρου και με την παραμορφωτική δύναμη της «Ενημέρωσης 108».

Η «Δύναμη Ζωής» είναι εδώ, για να αποκαλύπτει όλες αυτές τις μεθοδεύσεις. Και δεσμεύεται ότι η επόμενη προοδευτική Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής θα «τρέξει» ταχύτατα όλα αυτά τα κρίσιμα έργα που βάλτωσαν επί Διοίκησης Πατούλη.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)