to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:59 | 14.05.2021

Πολιτική

Μαρ. Κάτσης: Η Ευρώπη δε πρέπει να υστερήσει στη προσαρμογή της στη ψηφιακή εποχή

Ο τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Μάριος Κάτσης, τοποθετήθηκε στην κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών, Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, και Παραγωγής και Εμπορίου, τα μέλη των οποίων ενημέρωσε η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδια για «Μια Ευρώπη έτοιμη για την ψηφιακή εποχή», κυρία MargretheVestager.


Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αφού καλωσόρισε την κ. Vestager, ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι, «η πανδημία επιτάχυνε τη διείσδυση των νέων τεχνολογιών στις ζωές όλων μας. Η Ευρώπη καλείται να ανταποκριθεί άμεσα στις προκλήσεις ούτως ώστε όλοι οι πολίτες να μεταβούμε στη νέα Ψηφιακή εποχή χωρίς κανείς να μείνει πίσω, αλλά και να μην μείνει και η Ευρώπη πίσω στην ανταγωνιστικότητά της σε σχέση με τις ΗΠΑ ή την Κίνα».

Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στις διαχρονικές παθογένειες της χώρας, τις αρνητικές τους συνέπειες αλλά και στις σημαντικές προσπάθειες που έχει κάνει η Ελλάδα για να τις υπερβεί, καθώς όπως τόνισε, «η χώρα μας, ως προς τον δείκτη ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας DESI, βρίσκεται κάτω του Ευρωπαϊκού μέσου όρου σε όλους τους επιμέρους δείκτες, της συνδεσιμότητας στο Internet, στις ψηφιακές δεξιότητες του πληθυσμού, στην χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, στην ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις αλλά και στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Έχουμε μπει όμως στο σωστό δρόμο, η χώρα μας για πρώτη φορά σύστησε Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής το 2016 με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και κατάρτισε ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική εγκεκριμένη από την Commission. Αυτό ήταν που επέτρεψε να αποδεσμευτούν κονδύλια ύψους 1.2δις € που είχαν παγώσει ως ποινή (conditionality) από την ΕΕ, λόγω προγενέστερων κακών επιδόσεων».

Αναφερόμενος στο έργα που προχώρησε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατά την περίοδο της διακυβέρνησης του στην κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, ο βουλευτής τόνισε ότι, «δημοπρατήθηκαν οριζόντια ψηφιακά έργα όπως το ΣΥΖΕΥΞΙΣ, το ΣΗΔΕ και το UltraFastBroadband, ψηφιοποιήθηκε πλήθος υπηρεσιών του κράτους, ιδρύθηκε ο ΕΚΟΜΕ που μοχλεύει επενδύσεις στις οπτικοακουστικές παραγωγές, βγήκε ο διαγωνισμός για τις νέες ψηφιακές ταυτότητες e-ID, ιδρύθηκε ο Ελληνικός Διαστημικός Οργανισμός, ιδρύθηκε το ψηφιακό Γενικό Εμπορικό Μητρώο των επιχειρήσεων,νομοθετήθηκε η ίδρυση εταιρείας με την υπηρεσία μιας στάσης».

Στη συνέχεια ο τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, απηύθυνε ερωτήματα προς την κ. Vestager για μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα, «Η Ελλάδα έχει το πιο αργό και το πιο ακριβό Internet στην ΕΕ και αυτό αφορά και τις σταθερές και τις κινητές συνδέσεις, θα ήθελα να ρωτήσω την κ. Vestagerμιας και είναι αρμόδια και για θέματα ανταγωνισμού, κατά την άποψη της Επιτροπής ο ανταγωνισμός  στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα λειτουργεί καλά ή υπάρχει ζήτημα ολιγοπωλίου; Έχετε εντοπίσει το πρόβλημα και σκοπεύετε να αναλάβετε κάποια δράση δεδομένου ότι στην Ελλάδα οι regulators της Αγοράς, η επιτροπή Ανταγωνισμού και η Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών βρίσκονται σε αντιπαράθεση μεταξύ τους για το ζήτημα αυτό;   Θα ήθελα να ρωτήσω την άποψη σας κ. Επίτροπε για το έργο του UltraFastBroadband, που αν και έχει εγκριθεί από το 2019 δεν έχει ξεκινήσει, και αν θεωρείτε ότι η ανάπτυξη των δικτύων  5G λειτουργεί  ανταγωνιστικά σε σχέση με την αναβάθμιση της ταχύτητας των σταθερών συνδέσεων στην Ελλάδα ή πρέπει να αναπτυχθούν και τα δύο παράλληλα.

Όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες και την άρση των ανισοτήτων, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣρώτησε την κ. Vestager, «ποιες είναι οι βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές για τις digitalskills και reskill του πληθυσμού; Ποιοι φορείς πρέπει να εμπλακούν στην διαμόρφωση των προγραμμάτων εκμάθησης; Θεωρείτε τα Ινστιτούτα Δια Βίου Μάθησης που χρηματοδότησε η ΕΕ την περασμένη δεκαετία για επαγγελματικές δεξιότητες ικανά να φέρουν εις πέρας  με επιτυχία ένα τέτοιο πρόγραμμα;»

Ως προς την αξιοποίηση του ταμείου ανάκαμψης, ο Τομεάρχης Ψηφακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ρώτησε την κ. Vestager, «ποιες είναι οι εξασφαλίσεις που παρέχει η Επιτροπή στην έγκαιρη  εκταμίευση των κονδυλίων και στην διαφανή αξιοποίηση, ώστε να μην γίνει διασπάθιση των πόρων;»

Ο βουλευτής σχετικά με την ψηφιοποίηση του Δημοσίου ανέφερε ότι, «απαιτείταιη  επιτάχυνση της ψηφιοποίησης του Δημοσίου με ταυτόχρονη όμως απλούστευση των διαδικασιών ώστε να μην ψηφιοποιούμε απλά τη γραφειοκρατία, για να καταστεί το δημόσιο ακόμα πιο προσβάσιμο και ικανό να στηρίξει πολίτες και επιχειρηματίες».

Σχετικά με τα πολιτικά και κοινωνικά επίδικα που φέρνει η ψηφιακή εποχή αναρωτήθηκε, «οι τεχνολογικές εξελίξεις θα πραγματοποιηθούν με γνώμονα το κοινωνικό συμφέρον με  Δημοκρατικό και  συμπεριληπτικό πλαίσιο, ή αντίθετα θα αποτελέσουν μια νέα πηγή ανισοτήτων, εξαρτήσεων και αποκλεισμών;  Αυτό το ζήτημα είναι πολιτικό και οφείλουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις να πάρουν θέση. Εμείς ως ευρωπαϊκή Αριστερά παίρνουμε διαρκώς θέση με προτάσεις πάνω στα ζητήματα αυτά. Στο πλαίσιο του ΟΟΣΑ υποστηρίζουμε την επιβολή ελάχιστου φόρου στις μεγάλες εταιρίες και τους ψηφιακούς κολοσσούς, μια πολιτική που προωθεί η νέα κυβέρνηση Biden στις ΗΠΑ και πρέπει να στηριχθεί και από την ΕΕ.».

Τέλος σχετικά με τη «βιομηχανία» των bigdata και τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, ο Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τόνισε ότι, «Όταν εξελίσσονται φαινόμενα όπως το σκάνδαλο της CambridgeAnalytica, όταν βλέπουμε τον τελευταίο χρόνο την ελληνική κυβέρνηση να ανοίγει διάπλατα τις πόρτες μιας χώρας-μέλους της ευρωζώνης σε αμφιλεγόμενες εταιρείες όπως η  Palantir και να κάνει μυστικές συμβάσεις όπως με τη Cisco, οφείλουμε να είμαστε σε εγρήγορση. Το ψηφιακό μέλλον, πρέπει να εξελιχθεί μέσα σε περιβάλλον ασφάλειας για τους πολίτες, το οποίο θα παρέχουν τα Κράτη και οι Θεσμοί, αλλιώς είναι μαθηματικά βέβαιο πως θα οδηγήσει  σε έναν νέο ψηφιακό ολοκληρωτισμό».​

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)