to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

8:17 | 04.06.2023

Διεθνή

Μακελειό στην Ινδία: Τουλάχιστον 288 νεκροί σε σιδηροδρομικό δυστύχημα, αναζητούν εγκλωβισμένους στα συντρίμμια

Σε δυσλειτουργία του συστήματος σηματοδότησης οφείλεται η σιδηροδρομική τραγωδία στην Οντίσα, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις - Η σύγκρουση μεταξύ τριών τρένων χθες Παρασκευή στην ανατολική Ινδία έχει προκαλέσει τον θάνατο τουλάχιστον 288 ανθρώπων και τον τραυματισμό περίπου 850 άλλων


Το δυστύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής κοντά στο Μπαλασόρ, που απέχει 200 χιλιόμετρα από το Μπουμπανεσβάρ, την πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα, στην ανατολική Ινδία. Αρχικά, εκτροχιάστηκε μια αμαξοστοιχία εξπρές που εκτελούσε το δρομολόγιο από το Μπενγκαλούρου στην Κολκάτα και έπεσε στη διπλανή γραμμή. Λίγα λεπτά αργότερα ένα άλλο τρένο, το Κορομαντέλ Εξπρές, που συνδέει την Κολκάτα με το Τσενάι, έπεσε πάνω στο εκτροχιασμένο τρένο και κάποια από τα βαγόνια του έφυγαν από τις ράγες και συγκρούστηκαν με ένα εμπορικό τρένο, που ήταν ακινητοποιημένο δίπλα.

Δημοσιογράφοι που βρέθηκαν στο σημείο είδαν τα βαγόνια που είχαν ανατραπεί και τους διασώστες να εργάζονται ακατάπαυστα για να απεγκλωβίσουν επιζώντες και πολλά πτώματα καλυμμένα με λευκά πανιά δίπλα από τις γραμμές του τρένου, κοντά στο Μπαλασόρ, περίπου 200 χιλιόμετρα από την Μπουμπανεσβάρ, πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα.

Ο γενικός διευθυντής της πυροσβεστικής του κρατιδίου Οντίσα, ο Σουντχάνσου Σαράντζι, δήλωσε στο AFP ότι ο απολογισμός φτάνει τους 288 νεκρούς. «Οι επιχειρήσεις διάσωσης συνεχίζονται και δεν θα ολοκληρωθούν προτού περάσουν πολλές ώρες», πρόσθεσε.

Η επιχείρηση διάσωσης ολοκληρώθηκε σήμερα το βράδυ, αφού ερευνήθηκαν τα συντρίμμια για τον εντοπισμό επιζώντων.

«Όλα τα πτώματα και οι τραυματίες έχουν απομακρυνθεί από το σημείο του δυστυχήματος», είπε ένας υπεύθυνος του συντονιστικού κέντρου στο Μπαλασόρ.

Ο γενικός διευθυντής της πυροσβεστικής στο κρατίδιο της Οντίσα, ο Σουντάνσου Σαράνγκι, είπε ότι ο τελικός απολογισμός θα είναι μεγαλύτερος και οι νεκροί μπορεί να φτάσουν ακόμη και τους 380. Υψηλόβαθμος αξιωματούχος της περιφερειακής κυβέρνησης, ο Πραντίπ Τζένα, διευκρίνισε ότι περίπου 850 άνθρωποι έχουν διακομιστεί σε νοσοκομεία. Μια ατελείωτη σειρά ασθενοφόρων άφηνε στη διάρκεια της νύκτας τραυματίες στο νοσοκομείο της περιφέρειας Μπαντράκ, όπου αιμόφυρτοι επιζώντες σε κατάσταση σοκ λάμβαναν ιατρική βοήθεια. Για τη μεταφορά των θυμάτων κινητοποιήθηκαν 200 ασθενοφόρα, λεωφορεία αλλά και ο στρατός, όπως είπε ο υπουργός Σιδηροδρόμων, Ασουίνι Βαϊσνάου.

Ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι δήλωσε «συντετριμμένος» και δεσμεύτηκε ότι οι υπεύθυνοι θα λογοδοτήσουν. «Οι σκέψεις μου είναι με τις οικογένειες που πενθούν. Εύχομαι οι τραυματίες να αναρρώσουν γρήγορα», έγραψε στο Twitter ο Μόντι, ενώ πρόσθεσε ότι συνομίλησε με τον υπουργό Σιδηροδρόμων Ασουίνι Βαϊσνάου για να «ενημερωθώ για την κατάσταση». Ο Μόντι πήγε στο σημείο του δυστυχήματος και στη συνέχεια συναντήθηκε με τραυματίες σε ένα νοσοκομείο.

Ο πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε τη «βαθύτατη θλίψη» του για την καταστροφή και τα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των θυμάτων. «Η σκέψη μου είναι με τις οικογένειες των θυμάτων», έγραψε στο Twitter ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν.

Σε δυσλειτουργία του συστήματος σηματοδότησης οφείλεται η σιδηροδρομική τραγωδία στην Οντίσα, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις

Τα σωστικά συνεργεία σταμάτησαν σήμερα το απόγευμα την επιχείρηση εντοπισμού και ανάσυρσης θυμάτων στο σημείο όπου τρία τρένα συγκρούστηκαν μεταξύ τους την Παρασκευή, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον 288 άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι 900. Ο εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας South Eastern Railway, Κ.Σ. Ανάντ, είπε ότι με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία της έρευνας το δυστύχημα αυτό, μια από τις χειρότερες σιδηροδρομικές καταστροφές στην ιστορία της Ινδίας, ενδέχεται να οφείλεται σε βλάβη του συστήματος σηματοδότησης.

«Όλα τα πτώματα και οι τραυματίες απομακρύνθηκαν»

Οι επιχειρήσεις διάσωσης σταμάτησαν χθες το βράδυ, περίπου 24 ώρες μετά το δυστύχημα. «Όλα τα πτώματα και οι τραυματισμένοι επιβάτες έχουν απομακρυνθεί από τον χώρο του δυστυχήματος», δήλωσε αξιωματούχος του Μπαλασόρ.

Τα νοσοκομεία που βρίσκονται στην περιοχή δέχονται τους τραυματίες, ενώ περίπου 200 ασθενοφόρα, ακόμη και λεωφορεία, κινητοποιήθηκαν για τη διακομιδή τους.

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα της Παρασκευής είναι το πιο φονικό που έχει σημειωθεί στην Ινδία από το 1995, όταν δύο τρένα εξπρές συγκρούστηκαν κοντά στο Φιροζαμπάντ, προκαλώντας τον θάνατο περισσότερων από 300 ανθρώπων.

Παγιδευμένοι κάτω από έναν σωρό σίδερα - Τραγικές Mαρτυρίες

Ο Χιρανμάι Ραθ, ένας φοιτητής το σπίτι του οποίου βρίσκεται πολύ κοντά στις ράγες, έσπευσε για να βοηθήσει. Μέσα σε λίγες ώες, είδε, όπως είπε «περισσότερο θάνατο και καταστροφή απ’ όσο μπορούσε να φανταστεί».

«Σκεφτείτε να κοιτάζετε, ή να ανασύρετε, το πτώμα ενός ανθρώπου, ένα μπράτσο, ένα κομμένο πόδι», αφηγήθηκε.

Στο τελευταίο βαγόνι του δεύτερου τρένου ταξίδευε ο 27χρονος Ανουμπάβ Ντας. Όπως είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο, άκουσε «στριγκούς, διαπεραστικούς ήχους από μάκρια» και «είδε ακρωτηριασμένα πτώματα και έναν άνδρα, με κομμένο χέρι, που προσπαθούσε να τον βοηθήσει ο τραυματισμένος γιος του». Μετά τη σύγκρουση και τον εκτροχιασμό των βαγονιών «άνθρωποι έκλαιγαν, φώναζαν βοήθεια», αφηγήθηκε σε ένα ινδικό τηλεοπτικό κανάλι ο Αρτζούν Ντας, ένας από τους επιζώντες. Οι επιβάτες «εκτοξεύτηκαν από τις κουκέτες τους, υπήρχαν παντού τραυματίες, μέσα στα βαγόνια και κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής», πρόσθεσε, λέγοντας ότι θέλει «να ξεχάσει» όσα είδε.

Άλλος επιζών δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι κοιμόταν όταν σημειώθηκε το δυστύχημα και ότι όταν ξύπνησε βρισκόταν κάτω από καμία δεκαριά άλλους επιβάτες. Στη συνέχεια κατάφερε να συρθεί έξω από το βαγόνι με τραύματα στον λαιμό και τα χέρια.

Θλιβερή προϊστορία

Στο παρελθόν η Ινδία βίωσε πολλές σιδηροδρομικές τραγωδίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η ασφάλεια του δικτύου έχει βελτιωθεί σημαντικά, χάρη στις επενδύσεις και την τεχνολογική εξέλιξη. Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα ήταν εκείνο της 6ης Ιουνίου 1981, όταν επτά βαγόνια ενός τρένου που διέσχιζε μια γέφυρα έπεσαν στον ποταμό Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 800-1.000 άνθρωποι.

Μετά το 2000 έχουν σημειωθεί 13 δυστυχήματα –τουλάχιστον τα τρία από αυτά οφείλονταν σε τρομοκρατικές επιθέσεις– με περισσότερους από 50 νεκρούς στο καθένα.

Στις 20 Νοεμβρίου 2016 το τρένο που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο εξπρές Πάτνα- Ιντόρ, στο οποίο επέβαιναν 2.000 άνθρωποι, εκτροχιάστηκε νωρίς το πρωί σε επαρχιακή περιοχή στο κρατίδιο Ουτάρ Πραντές την ώρα που οι περισσότεροι επιβάτες κοιμόντουσαν. Τουλάχιστον 146 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περίπου 180 τραυματίστηκαν.

Οι αρχές προσπαθούν να κατανοήσουν τα αίτια της τραγωδίας

Οι αρχές στην Ινδία προσπαθούσαν σήμερα να κατανοήσουν τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 288 ανθρώπους, διαβεβαιώνοντας ότι «κανένας υπεύθυνος» για το δυστύχημα δεν θα γλιτώσει.

Οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης για θύματα έχουν ολοκληρωθεί και τώρα έχουν ξεκινήσει οι ανακρίσεις για να εξακριβωθεί πώς ακριβώς σημειώθηκε το δυστύχημα.

Προς το παρόν επικρατεί σύγχυση, αλλά η εφημερίδα Times οf India, επικαλούμενη την προκαταρκτική έκθεση, αναφέρει σήμερα ότι «ανθρώπινο λάθος» ενδέχεται να προκάλεσε τη σύγκρουση των τριών τρένων, μία από τις χειρότερες σιδηροδρομικές τραγωδίες στην ιστορία της Ινδίας.

Πληροφορίες ΑΠΕ ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)