to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Μάικλ Τζάκσον: Η κατάρρευση ενός ειδώλου

Ο θάνατος είναι η στιγμή που ακόμη κι ένας σταρ χάνει τον έλεγχο της εικόνας του μια για πάντα - αν ποτέ πραγματικά είχε τον έλεγχο. Η μετά θάνατον φήμη δεν στάθηκε αντιστοιχη με αυτη που είχε ο βασιλιά της ποπ ενόσω βρισκόταν στη ζωή. Η σκιά της παιδεραστίας που πλανήθηκε πάνω από τη ζωή του, ρίχνει το σκοτάδι της στον θάνατό του


Όντας στο απόγειο της καριέρας του, ο Μάικλ Τζάκσον ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του έβδομου άλμπουμ του «Bad», το 1988, θα αγόραζε ένα ράτζο όπου θα έστηνε τη δική του Neverland. Ήταν ένας φόρος τιμής στη μυθική χώρα του Πήτερ Παν, του αγοριού – που όπως και ο ίδιος – δεν μεγάλωσε ποτέ. Ζούσε εκεί, μέσα σε έναν κόσμο βγαλμένο από το παραμύθια, περιτριγυρισμένος από τον αγαπημένο του ουρακοτάγκο κι από πολλά παιδιά, στην συντριπτική τους πλειοψηφία αγόρια ηλικίας από 7 έως 15 ετών.

«Ο Ιησούς έλεγε να αγαπάμε τα παιδιά και να είμαστε σαν τα παιδιά, νέοι, αθώοι, αγνοί και έντιμοι. Μιλούσε στους αποστόλους του, μετά από έναν καυγά που είχαν προσπαθώντας να αποδείξουν ποιος είναι ο πιο σπουδαίος ανάμεσά τους και τους είπε: Όποιος μπορεί να ταπεινωθεί σαν αυτό το παιδί είναι ο πιο σπουδαίος ανάμεσά σας. Πάντα φρόντιζε να περιβάλλεται από παιδιά και έτσι έμαθα να κάνω κι εγώ μεγαλώνοντας», είχε πει.

 

Σε κάθε του εμφάνιση κι ενώ όλα τα φλας του κόσμου ήταν στραμένα πάνω του, είχε δίπλα του ένα μικρό αγόρι, που έδινε τη θέση του σε άλλο κι άλλο κατά καιρούς. Ήδη από το 1989 οι φήμες ότι ο βασιλιάς της πόπ έκρυβε κάτι σκοτεινό πίσω από την “αγάπη” του για τα παιδιά οργίαζαν. Οι πρώτες καταγγελίες άρχισαν να βλέπουν το φως της δημοσιότητας, η δόξα και το χρήμα έστηναν όμως μια ομπρέλα προστασίας που τις επισκίαζε. Και η ιστορία επαναλαμβανόταν, μέχρι που στις 18 Νοεμβρίου του 2003, 70 αστυνομικοι εισέβαλαν στη Χώρα του Ποτέ έχοντας ένταλμα εις βάρος του, που τον κατηγορούσε για παιδεραστία.

Ο δεύτερος θάνατος του Μάικλ Τζάκσον

Κάπως έτσι το παραμύθι αποδείχτηκε... thriller, και η Neverland ένα μέρος που τα μικρά αγόρια που έζησαν εκεί δεν θα ήθελαν να θυμούνται ποτέ.

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζονται ο 36χρονος σήμερα Γουέιντ Ρόμπσον και ο 40χρονος Τζέιμς Σέιφτσακ που έζησαν στο πλευρό του απόλυτου ειδώλου των '90s και καταγγέλλουν ότι είχαν κακοποιηθεί σεξουαλικά εκατοντάδες φορές από τον διάσημο ποπ σταρ. Οι καταγγελίες τους αποτελούν τον κορμό του νέου ντοκιμαντέρ του  Νταν Ριντ,  Leaving Neverland, του οποίου η προβολή έχει ξεσηκώθει θύελλα αντιδράσεων σε όλο τον κόσμο και αποτελεί δικαίως τον δεύτερο θάνατο του Μάικλ Τζάκσον.

 

Πρόκειται για δύο αφηγήσεις άγρια αντιφατικές καθώς ο τρυφερός τρόπος με τον οποίο μιλούν οι δύο άντρες για την κοινή τους ζωή με τον Μάικλ Τζάκσον έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις σοκαριστικές λεπτομέριες για την σεξουαλική τους κακοποίηση από τον βασιλιά της ποπ, κάτι που ενδεχομένως δείχνει και την ψυχολογική διάσταση της αγνής αγάπης ενός παιδιού που μπορεί να γίνει βορά  της διαστροφής ενός παιδόφιλου.

Ο Γουείντ Ρόμπσον γνώρισε τον Μάικλ Τζάκσον το 1987 στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας όταν ήταν 5 ετών. Κέρδισε ένα παιδικό διαγωνισμό χορού και το έπαλθο  του ήταν να συναντήσει τον Μάικλ Τζάκσον που βρισκόταν στην πόλη για δύο συναυλίες. Ο Τζάκσον πήρε το μικρό αγόρι αμέσως υπό την προστασία του, με τη σύμφωνη γνώμη της οικογένειας του, την οποία χρηματοδοτούσε για να ζήσει μαι ζωή που δεν είχε φανταστεί ούτε στα πιο τρελά της όνειρα. Ένα όνειρο ήταν και για τον  Γουείντ αυτό που του είχε συμβεί, καθώς ήτν το εκλεκτό παιδί που θα ακολουθούσε τον Μάικλ τζάκσον στις περιοδείες του αλλά και στη Neverland. Ο Τζίμι Σέιφτσακ γνώρισε τον Τζάκσον σε ηλικία 9 ετών, όταν πρωταγωνίστησε μαζί του σε ένα διαφημιστικό της Pepsi.H συνέχεια της ιστορίας του ήταν κοινή με τον Γουέιντ.

«Ο Μάικλ Τζάκσον ήταν ένας από τους πιο ευγενικούς, πιο αξιαγάπητους ανθρώπους που γνώρισα ποτέ. Με βοήθησε απίστευτα με την καριέρα μου και τη δημιουργικότητά μου. Επίσης με κακοποιούσε σεξουαλικά για επτά χρόνια». Έτσι αρχίζει η αφήγηση του  Ρόμπσον. «Το συναίσθημα που σου μετέδιδε ήταν το εξής: Από όλα τα παιδιά του κόσμου, εγώ έχω την τύχη να βρίσκομαι εδώ. Ο Μάικλ έχει επιλέξει εμένα. Επίσης, μου είχε πει ότι δεν είχε ξανακάνει τέτοια πράγματα με κανένα άλλο αγόρι. Αυτό ενίσχυε ακόμα περισσότερο το προαναφερόμενο συναίσθημα. Σκεφτόσουν, ο Μάικλ με επέλεξε και με αγαπάει», λέει on camera.  Την αφήγησή του για το πως βίωσε τη σχέση του με τον Τζάκσον επιβεβαιώνει και ο  Σέιφτσακ. «Όλα γινόντουσαν στο πλαίσιο μιας τρυφερής σχέσης αγάπης, έτσι δεν υπήρχαν "καμπανάκια". Όταν είσαι παιδί δεν καταλαβαίνεις καν τι σημαίνουν όλα αυτά. Δεν κάνεις ερωτήσεις για όσα σου συμβαίνουν», δηλώνει χαρακτηριστικά.

Οι δυο άντρες, που ακόμη και σήμερα φαίνεται να ακροβατούν στα τραύματά τους και να ισορροπούν δύσκολα μεταξύ της ενοχής και της αποστροφής για τα όσα τους συνέβησαν, αποκαλύπτουν ανατριχιαστικές λεπτομέριες για τα παιχνίδια τουςμε τον Μάικλ Τζάκσον που μόνο αθώα δεν ήταν. Περιγράφουν το πως τους χάιδευε, το πως τους έμαθε να αυνανίζονται, πως τα αποπλανούσε για να του κάνουν στοματικό σεξ, ενώ συγκλονιστική είναι και η μαρτυρία του Ρόμπσον για το αίμα που είδε στο εσώρουχο του όταν ο Τζάκσον προσπάθησε για πρώτη φορά να τον βιάσει. Ο  Σέιφτσακ λέει μάλιστα ότι ο Τζάκσον συνήθιζε να τον πηγαίνει σε κοσμηματοπωλεία και να του αγοράζει ακριβά κοσμήματα, παριστάνοντας ότι προορίζονταν για κάποια γυναίκα. Ανάμεσα σε αυτά ήταν κι ένα γαμήλιο δαχτυλίδι.  «Ήμασταν σαν παντρεμένο ζευγάρι. Και λέω παντρεμένο επειδή κάναμε κάτι σαν γάμο. Η τελετή έγινε στην κρεβατοκάμαρά του Τζάκσον, και μάλιστα είχαμε ανταλλάξει και όρκους», θυμάται.

Τα δύο παιδιά δεν μίλησαν ποτέ για την ιδιαίτερη σχέση τους με τον βασιλιά της ποπ, καθώς σύμφωνα με τις μαρτυρίες τους αφενός τα είχε κάνει να πιστεύουν ότι τους συνέδεε μια βαθιά φιλία και τους έλεγε ότι «έτσι δείχνουν οι φίλοι την αγάπη τους», αφετέρου τεχνηέντως τα εκφόβιζε. Ο Τζάκσον φρόντιζε πάντα να είναι προσεκτικός. «Αν άλλος μάθει ποτέ τι κάνουμε, εσύ και εγώ θα πάμε στη φυλακή για το υπόλοιπο της ζωής μας, μου έλεγε» λέει ο Ρόμπσον. Ακόμα κι όταν δεν βρισκόταν στη Neverland, σύμφωνα με τις καταγγελίες, προετοίμαζε τα παιδιά για τον τρόπο που έπρεπε να αντιδράσουν σε περίπτωση που τους πιάσουν μαζί. «Κάναμε μαζί ασκήσεις ετοιμότητας. Παριστάναμε ξαφνικά ότι κάποιος ερχόταν και προσπαθούσαμε να ντυθούμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και χωρίς καθόλου θόρυβο. Ήταν πολύ σημαντικό να μην καταλάβαινε κανείς τι κάναμε. Ήταν το μεγάλο μας μυστικό. Μου έλεγε συνέχεια ότι, αν μας έπιαναν, η δική του ζωή αλλά και η δική μου θα καταστρέφονταν», λέι ο Σέιφτσακ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο διάδρομος στην έπαυλη του Τζάκσον που οδηγούσε στο υπνοδωμάτιό του αποτελούσε ζώνη  ασφαλείας με βιντεοκάμερες αλλά και ανιχνευτές ήχου να υπάρχουν παντού, έτσι ώστε αν κάποιος επιχειρούσε να τον διασχίσει, να σήμαινε συναγερμός στο δωμάτιο.

Τα σημάδια της κακοποίησης

 Το 1993 η οικογένεια του Τζόρντι Τσάντλερ κατηγόρησε τον Μάικλ τζάκσον για κακοποίηση του 11χρονου γιου της. Το αγόρι κοιμόταν τουλάχιστον για έναν μήνα στο ίδιο κρεβάτι με τον Μάικλ Τζάκσον εν γνώση της μητέρας του και κάποια στιγμή που ο οδοντίατρος πατέρας του, του χορήγησε ένα φάρμακο για την εξαγωγή δοντιού που του προκάλεσε ζάλη, υποστήριξε ότι το παιδί άρχισε να παραμιλά και να αποκαλύπτει τι είχε ζήσει στα χέρια του Τζάκο.

Η οικογένεια Τσάντλερ ζήτησε λεφτά για να μη φθάσει η υπόθεση στα δικαστήρια. Όμως ο τραγουδιστής αρνήθηκε και τα γεγονότα δημοσιοποιήθηκαν. Υπέστη μάλιστα έναν βαρύ εξευτελισμό όταν το FBI ζήτησε από το αγόρι να ζωγραφίσει τα γεννητικά όργανα του Τζάκσον κι εκείνος αναγκάστηκε να κατεβάσει το παντελόνι του μπροστά σε αστυνομικούς, δικηγόρους και γιατρούς για να διαπιστώσουν αν εκείνα έφεραν τις ροζ κυλίδες που είχε ζωγραφίσει το παιδί. Όντως η ζωγραφιά ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα, καθώς ο χημικός αποχρωματισμός του δέρματός του ή η σπάνια αρρώστια από την οποία υποστήριζε ότι έπασχε κι έγινε από μαύρος λευκός, είχε αφήσει τα σημάδια στο σώμα του.

Τελικά η υπόθεση δεν έφτασε στη Δικαιοσύνη με τον Τζάκσον να δίνει 22 εκατ. δολάρια στην οικογένεια για να κρατήσει το στόμα της κλειστό.

Ένα γαργαλητό που δεν ήταν για γέλια

Την ίδια χρονιά, το 1993, ένα ακόμη αγόρι φέρεται να υπέστη σεξουαλική παρενόχληση από τον Μάικλ Τζάκσον. Ήταν ο τότε 7χρονος Τζέισον Φράνκια. Όπως περιέγραψε αργότερα στον Τύπο αλλά και στο δικαστήριο ήταν ανάμεσα στα παιδιά της Neverland. Ένα απόγευμα ο Τζάκσον έπαιζε μαί του ηαργαλώντας τον. Τον γαργάλησε κι εκείνος. Έπσαν τελικά στο πάτωμα παίζοντας μέχρι που ο Τζάκοο έβαλε το χέρι του στα γεννητικά του όργανα. Αυτό συνέβη ξανά και ξανά και κάθε φορά του έδινε χρήματα με αντάλλαγμα τη σιωπή του. Τελικά όπως υποστήριξε ο Φράνκια η μητέρα του ήρθε σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με το ποπ είδωλο, πήρε 2 εκατ. δολάρια και η ιστορία έληξε εκεί.

Ο διασυρμός και η αθώωση

Το 2003, ο superstar κατηγορήθηκε για ακόμη μία φορά για σεξουαλική παρενόχληση ανηλίκου και συγκεκριμένα από τον 13χρονο Γκάβιν Αρβίζο και την οικογένειά του. Το άβατο της Νeverland πέρασαν τουλάχιστον 70 αστυνομικοί που έκαναν φύλλο και φτερό τον παιδικό παράδεισο του Τζάκσον, για τον οποίο είχαν στοιχεία ότι ήταν μια κόλαση. Τα ΜΜΕ κάλυπταν επί 24ωρου βάσης τις αποκαλύψεις που έρχονταν στο φως. Επρόκειτο για το αγόρι που είχε επιβιώσει από τον καρκίνο και του οποίου το χέρι ο τραγουδιστής είχε εμφανιστεί να κρατάει στο ντοκιμαντέρ του Martin Bashir, «Living With Michael Jackson». Ήταν σε εκείνο το ντοκιμαντέρ που είχε δηλώσει ότι ότι δεν έβλεπε κάτι κακό στο να μοιράζεται το κρεβάτι του με μικρά αγόρια.

«Ήθελε να μου δείξει πώς να αυνανίζομαι»,είχε πει τότε στην κατάθεσή του το αγόρι. «Του είπα όχι κι εκείνος είπε ότι θα το κάνει αυτός για μένα». Στη συνέχεια υποστήριξε ότι ο τραγουδιστής έβαλε το χέρι του μέσα στο παντελόνι του. «Άρχισε να με αυνανίζει... Του είπα ότι δεν το ήθελα αυτό, να μην το κάνει, αλλά συνέχισε να το κάνει», είχε πει.

Κανείς δεν θα ξεχάσει τον βασιλιά της ποπ να φτάνει στο δικαστήριο υποβασταζόμενος και με τις πυτζάμες, όταν παρά ένα ατύχημα που είχε και τραυμάτισε τους πνεύμονές του, κλήθηκε στο δικαστήριο. Κάποιοι είπαν τότε ότι δεν υπήρξε ποτέ τραυματισμός του, αλλά έκανε ένα ακόμη σόου για να κερδίσει τις εντυπώσεις αλλά και τη συμπόνοια ενός ολόκλουρου πλανήτη που τον κατηγορούσε ότι ήταν παιδόφιλος.

Ο Τζάκο παραπέμφηκε σε δίκη, απαλλάχθηκε από τις κατηγορίες λόγω έλλειψης στοιχείων ωστόσο η υπόληψη και η φήμη του είχαν ήδη υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά. Το 2009, αμέσως μετά τον ξαφνικό του θάνατο που συγκλόνισε όλο τον πλανήτη, η οικογένεια του μικρού δήλωσε πως όλα ήταν ψέματα και ότι ο Τζάκσον δεν είχε παρενοχλήσει ποτέ το αγόρι.

Τα πειστήρια ενός εγκλήματος

Το 2016 ο Μάικλ Τζάκσον ήταν ήδη νεκρός. Πέθανε όμως μια για πάντα και στις συνειδήσεις πολλών θαυμαστών του όταν κυκλοφόρησαν στον Τύπο ένα βίντεο από την έφοδο της αστυνομίας στη Neverland αλλά και φωτογραφίες από το τι βρήκαν εκεί.

Σύμφωνα με την έκθεση του σερίφη της Σάντα Μπάρμπαρα, στην έπαυλη και συγκεκριμένα στην κρεβατοκάμαρα του Μάικλ Τζάκσον βρέθηκε μια ντουλάπα σφραγισμένη με τριπλή κλειδαριά, στην οποία φέρεται να έκρυβε τα ένοχα μυστικά του.

Πορνογραφικό υλικό, φωτογραφίες με παιδικά βασανιστήρια, κούκλες του σεξ και πολλά άλλα σαδομαζοχιστικά βοηθήματα βρέθηκαν στην ντουλάπα του Τζάκσον. Ο τραγουδιστής για να προσελκύσει και να δελεάσει τα μικρά παιδιά είχε φτιάξει ένα τεράστιο χώρο με παιχνίδια, αμέτρητες κούκλες, ζωάκια, ήρωες όπως τον Σούπεμαν και την Λάρα Κροφτ καθώς και πολλά παιδικά βιβλία.

Ανάμεσα στο χάος αι ένα αυτόγραφο του Macaulay Culkin, που υπήρξε ένα από τα πουλέν του, με την αφιέρωση «Μην με αφήσεις μόνο στο σπίτι».

Τέρμα τα ψέματα

Μετά τον σάλο που προκάλεσε, ο σκηνοθέτης του Leaving Neverland, Nταν Ρίντ, μίλησε στην Telegraph για τις επικρίσεις που δέχεται όσον αφορά την αυθεντικότητα των μαρτυριών που συνέλεξε.

«Αυτό το φιλμ είναι για την αγάπη και για την προδοσία. Ο Τζάκσον κακοποίησε αυτά τα αγόρια όχι μόνο σωματικά αλλά επίσης ψυχολογικά και συναισθηματικά. Αν δεν καταλάβουμε ότι αυτά τα παιδιά ερωτεύτηκαν τον Μάκλ, δεν θα κατανοήσουμε γιατί έκαναν όσα έκαναν. Γιατί αλλιώς να μην το πεις στη μαμά σου; Γιατί να τον υπερασπιστείς στο δικαστήριο; Η κοινωνία δεν θέλει να το δεχτεί αλλά πρόκειται για τη σάπια αγάπη του παιδόφιλου και την αγνή αγάπη του παιδιού», είπε.
«Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο που βλέπουμε τον Μάικλ Τζάκσον. Tο ψέμα που πρόβαλε όσο ζούσε ότι ήταν ο μεγάλος υπερασπιστής των παιδιών σημαίνει ότι η πτώση του θα είναι ακόμα πιο ηχηρή. Οι άνθρωποι θα πρέπει να ακούνε τα τραγούδια του, έχοντας τη γνώση ότι υπήρξε ένας παιδεραστής. Αν νιώθουν άνετα με αυτό, εντάξει, αν όχι, τότε ας ακούσουν άλλη μουσική».

Το ίδρυμα που διαχειρίζεται την περιουσία του «βασιλιά της ποπ» χαρακτήρισε την ταινία «αναμάσημα παρωχημένων και αναξιόπιστων καταγγελιών». «Αυτή είναι μια εξωφρενική και αξιολύπητη προσπάθεια να εκμεταλλευτεί κάποιος το όνομα του Μάικλ Τζάκσον για να βγάλει χρήματα», δήλωσε o εκπρόσωπος thw Neverland.
Η οικογένεια του Μάικλ Τζάκσον από τη μεριά της ανέφερε ότι στο ντοκιμαντέρ δεν υπάρχει ίχνος πιστευτών στοιχείων που να αποδεικνύουν την ενοχή του ποπ σταρ.

Ο θάνατος είναι η στιγμή που ακόμη κι ένας σταρ χάνει τον έλεγχο της εικόνας του μια για πάντα - αν ποτέ πραγματικά είχε τον έλεγχο. Η μετά θάνατον φήμη δεν στάθηκε αντιστοιχη με αυτη που είχε ο βασιλιά της ποπ ενόσω βρισκόταν στη ζωή. Η σκιά της παιδεραστίας που πλανήθηκε πάνω από τη ζωή του, ρίχνει το σκοτάδι της στον θάνατό του.

Ακόμη και αν η αθωώτητα του τεκμηριωνόταν με κάποιο τρόπο και πάλι όταν θα ακούσουμε ξανά τον πρώτο στίχο του Bad που λέει Your butt is mine σίγουρα το μυαλό μας θα πάει στο κακό...

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)