to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:03 | 04.09.2018

Πολιτική

Μ. Τζούφη: Με τις αλλαγές ενισχύουμε το δημόσιο σχολείο

«Είναι μία πρόταση, η οποία θα καταλήξει σε νομοσχέδιο μέχρι το τέλος της χρονιάς, επομένως για τις απόψεις που υπάρχουν και οι οποίες μπορούν να ληφθούν υπόψη και να συζητηθούν, θα υπάρξει και ένας ανοιχτός διάλογος»


«Με αυτές τις αλλαγές προσπαθούμε να ενισχύσουμε το δημόσιο σχολείο. Το κύριο και πυρηνικό είναι ότι δεν μπορεί η εισαγωγή ενός παιδιού στην Ανώτατη Εκπαίδευση να προϋποθέτει ένα σύστημα παραπαιδείας που λειτουργεί για πολλά χρόνια και μία και μοναδική εξέταση, από την οποία να εξαρτάται η επιλογή της εισαγωγής», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπη Τζούφη στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» για τις ανακοινώσεις από τον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου του νέου τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Ξέρουμε όλοι ότι η Γ' Λυκείου ήταν μία τάξη, στην οποία τα παιδιά δεν πήγαιναν στο σχολείο, διότι ασχολούνταν με την προετοιμασία τους για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, μέσω των μηχανισμών της ενισχυτικής διδασκαλίας ή της παραπαιδείας. Εκείνο που προσπαθεί να κάνει το καινούριο σχέδιο, το οποίο προτείνει ο υπουργός, είναι να αναβαθμιστεί το Λύκειο και να επανέλθει η αξία του σχολείου ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Πώς θα γίνει αυτό; Θα πρέπει ο βαθμός που θα παίρνει το παιδί στο απολυτήριό του να έχει αξία και σημασία για την εισαγωγή του στην ανώτατη εκπαίδευση» επισήμανε η κ. Τζούφη.

«Είναι μία πρόταση, η οποία θα καταλήξει σε νομοσχέδιο μέχρι το τέλος της χρονιάς, επομένως για τις απόψεις που υπάρχουν και οι οποίες μπορούν να ληφθούν υπόψη και να συζητηθούν, θα υπάρξει και ένας ανοιχτός διάλογος», διαβεβαίωσε, ενώ σε ό,τι αφορά το αδιάβλητο των νέων ενδοσχολικών εξετάσεων εξήγησε: «Σε πρώτη φάση δεν καταργούνται οι πανελλαδικές, διότι είναι ένα σύστημα αδιάβλητο, το οποίο όμως από την άλλη πλευρά εξαρτά την εισαγωγή ενός παιδιού στην ανώτατη εκπαίδευση από μία και μόνη εξέταση. Εμείς σε πρώτη φάση λέμε να έχει αξία και σημασία και η ενδοσχολική επίδοση. Πώς θα γίνει αυτό; Το παιδί θα παίρνει ένα απολυτήριο, του οποίου το 60% θα έχει να κάνει με τις ενδοσχολικές εξετάσεις, το 40% με την τελική ενδοσχολική εξέταση, η οποία όμως θα είναι αδιάβλητη. Πώς θα γίνε αυτό; Με ομάδες σχολείων, οι οποίες θα συνεργάζονται μεταξύ τους στους μεγάλους δήμους ή στους νομούς. Θα μπαίνουν θέματα και ταυτόχρονα τα παιδιά θα εξετάζονται με καλυμμένα τα ονόματά τους και θα βαθμολογούνται από άλλους εκπαιδευτικούς. Δηλαδή με αδιάβλητες ενδοσχολικές εξετάσεις. Σε πρώτη φάση αυτό θα μετράει σε ένα 10% για την εισαγωγή των παιδιών. Θα υπάρχει όμως και η δυνατότητα σε παιδιά που θεωρούν ότι οι επιλογές τους δεν είναι στην πρώτη ζήτηση να μπορούν με αυτόν τον αξιόπιστο βαθμό του απολυτηρίου να μπαίνουν σε αυτού του τύπου τις Σχολές, οι οποίες ονομάζονται χαμηλής ζήτησης και δεν τις επιζητούν πολλοί φοιτητές. Αντίθετα στις Σχολές υψηλής ζήτησης θα εξακολουθεί να υπάρχει και ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων, όμως κι εκεί θα μετρά ο βαθμός του απολυτηρίου, σε πρώτη φάση σε ένα ποσοστό 10%».

ΑΠΕ -ΜΠΕ

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)