to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:53 | 14.06.2019

Πολιτική

Μ. Τζούφη: Η ΝΔ κρύβει τις προθέσεις της για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών πίσω από την επαναφορά του 1 προς 5

Η Νέα Δημοκρατία κρύβει τις πραγματικές της προθέσεις πίσω από την τοποθέτησή της για επαναφορά του κανόνα «1 (πρόσληψη) για 5 (αποχωρήσεις)» στο Δημόσιο, όπως δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ -και εκ νέου υποψήφια στην ίδια εκλογική περιφέρεια- Μερόπη Τζούφη, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM».


Η Νέα Δημοκρατία κρύβει τις πραγματικές της προθέσεις πίσω από την τοποθέτησή της για επαναφορά του κανόνα «1 (πρόσληψη) για 5 (αποχωρήσεις)» στο Δημόσιο, όπως δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ -και εκ νέου υποψήφια στην ίδια εκλογική περιφέρεια- Μερόπη Τζούφη, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM».

Αναφορικά με τον προγραμματισμό από την κυβέρνηση των 15.000 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών η υφυπουργός εξήγησε: «Εμείς αυτήν τη χρονιά είχαμε προϋπολογίσει τις 4.500 θέσεις για την ειδική αγωγή, ώστε η επόμενη χρονιά, μετά από δέκα χρόνια αδιοριστίας, να ξεκινήσει με μόνιμους εκπαιδευτικούς σε αυτόν τον πολύπαθο τομέα. Έχει ολοκληρωθεί η κατάθεση των χαρτιών στο ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς, ενώ για λίγες μέρες, λόγω της προεκλογικής περιόδου, δεν είχε ολοκληρωθεί ο χρονικός ορίζοντας κατάθεσης των χαρτιών για το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Ζητήσαμε να υπάρξει εξαίρεση για να ολοκληρωθεί η κατάθεση των χαρτιών και προφανώς η επόμενη διαδικασία θα γίνει μετά τις εκλογές. Ταυτόχρονα, αυτό που ζητήσαμε είναι να ανοίξει ο ΑΣΕΠ και τη δυνατότητα της κατάθεσης των χαρτιών για τη γενική εκπαίδευση, για τις επόμενες θέσεις που θα πάνε για το 2020 και το 2021, αφού εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που προϋπολογίζει αυτές τις θέσεις, που τις έχει πολύ μεγάλη ανάγκη η εκπαίδευση».

Σε αυτό το πλαίσιο, παρατήρησε ότι «υπάρχουν τοποθετήσεις -και από τη ΝΔ και από τον κύριο Γρηγοράκο επωνύμως- που αμφισβητούν ότι αυτή η διαδικασία έχει γίνει ομαλά», ενώ «έχουμε επίσης την τοποθέτηση της ΝΔ που επιμένει στην επαναφορά του κανόνα "1 προς 5", από το "1 προς 1"». «Κάθε χρονιά», διευκρίνισε η κ.Τζούφη, «αποχωρούν περίπου 9.000 άνθρωποι από το εκπαιδευτικό σύστημα και εκεί μέσα έχουν προϋπολογιστεί αυτές οι προσλήψεις, με το 1 προς 1», όμως «αν πάμε στο 1 προς 5 και με βάση την εξαγγελία της ΝΔ, που λέει ότι οι 1.200 θέσεις θα πάνε για αστυνομικούς, πρακτικά με το 1 προς 1 μιλάμε για ένα κενό υπόλοιπο πολύ λίγων θέσεων».

Με αφορμή και τις πρόσφατες κινητοποιήσεις στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, η κ.Τζούφη ανέφερε: «Είδαμε πώς διαπραγματεύεται το ιδιωτικό σύστημα και μπορεί να δημιουργήσει κοινωνικό πρόβλημα, καθώς εκβίαζε το υπουργείο, κλείνοντας τη δυνατότητα των ανθρώπων με υπογεγραμμένη σύμβαση με τον ΕΟΠΠΥ να μπορούν να κάνουν τις διαγνωστικές τους εξετάσεις». «Εκεί το υπουργείο απάντησε με αύξηση των χρημάτων που θα διατεθούν στα ιατρικά διαγνωστικά κέντρα και μόλις χθες έληξε η διαδικασία του εκβιασμού και αυτό δείχνει ότι όταν χωρίς κανόνες ο ιδιωτικός τομέας παίρνει σημαντικά κομμάτια τού κοινωνικού κράτους -είτε αφορούν την υγεία είτε την παιδεία- πόσο δύσκολη είναι η επόμενη μέρα για την κοινωνική πλειοψηφία», πρόσθεσε.

Ακόμη, σημείωσε πως ιδιαίτερα για τον τομέα της υγείας έχει ειπωθεί από τη ΝΔ «με πολύ σαφή τρόπο ότι θέλουν κρίσιμες δομές του τομέα της υγείας να περάσουν στον ιδιωτικό τομέα, στον σκληρό πυρήνα της υγείας, γιατί είναι βέβαιο ότι θέλουν να επαναφέρουν τις εργασιακές σχέσεις για την καθαριότητα, για τη σίτιση κ.λπ. στα εργολαβικά συμφέροντα, τα οποία εντέλει κόστιζαν και περισσότερο στον μέσο πολίτη και δεν παρήγαγαν και καλύτερο έργο κι οι εργασιακές σχέσεις ήταν τραγικές για τους εργαζόμενους».

Κληθείσα να σχολιάσει την ανησυχία των δανειστών για τα μέτρα που προώθησε η κυβέρνηση -και τον κίνδυνο να μην επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν συμφωνηθεί- όπως τη διατύπωσε ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, Κλάους Ρέγκλινγκ, η κ. Τζούφη τόνισε ότι αυτές οι δηλώσεις γίνονται για «να ενισχυθεί το αφήγημα, το οποίο ουσιαστικά βάζει από το πίσω παράθυρο τη μη δυνατότητα της Ελλάδας να παίρνει μέτρα που αφορούν τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία».

«Διαχρονικά ασκούνται αυτές οι πιέσεις, το γιατί γίνεται στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή νομίζω ότι είναι πάρα πολύ προφανές ότι θέλει να ενισχύσει το αφήγημα της επόμενης μέρας της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Τα ζητήματα που βάζουμε είναι η 13η σύνταξη, που θεωρούμε ότι πρέπει να είναι μόνιμο μέτρο ενίσχυσης -παρότι την ψήφισε η ΝΔ δεν δεσμεύεται για τη συνέχισή της- επίσης η ακύρωση της μείωσης του αφορολογήτου είναι πολύ σημαντική, γιατί παρότι ψηφίστηκε φαίνεται ότι μπαίνει και πάλι υπό αμφισβήτηση, όπως και τα άλλα θετικά μέτρα που ήταν η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, στην ενέργεια. Ξαναπιέζουν με τον φόβο ότι δεν θα πιαστεί το πλεόνασμα, ενώ έχουμε αποδείξει εν τοις πράγμασι για τρία συνεχή χρόνια ότι όχι μόνο πιάνεται το πλεόνασμα αλλά προκύπτει και υπερπλεόνσμα», επισήμανε.

Ερωτηθείσα, εξάλλου, για τις ενστάσεις σε ό,τι αφορά τον βαθμό δυσκολίας θεμάτων που μπήκαν φέτος σε κάποια μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις, η υφυπουργός απάντησε: «Κάθε χρόνο έχουμε για διάφορα μαθήματα, διάφορες ενστάσεις. Δεν μπορούμε να βάλουμε σε όλα τα μαθήματα εύκολα θέματα, γιατί θα φαίνονται όλα τα παιδιά αριστεύσαντα και θα φαίνεται ότι αποτυγχάνουν παρότι έγραψαν πολύ ψηλά. Άρα, σε κάποια μαθήματα πάντοτε επιλέγεται να υπάρχει ένας κλιμακούμενος βαθμός δυσκολίας, ώστε να ξεχωρίζουν οι άριστοι, οι μέτριοι και τα παιδιά που δεν μπορούν να τα καταφέρουν. Από εκεί και πέρα σε κάποια πιο ειδικά θέματα χρειάζονται διευκρινίσεις, προφανώς στους διορθωτές θα δοθούν αυτές οι διευκρινίσεις και πάντοτε και διαχρονικά γίνεται αυτό, επομένως δεν πρέπει να δημιουργείται άγχος ούτε στα παιδιά ούτε στις οικογένειες τους».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)