to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

8:52 | 25.10.2019

Πολιτική

Μ. Κάτσης για αναπτυξιακό: «Επιστροφή στην αντικανονικότητα λοιπόν, επιστροφή στις αιτίες της χρεωκοπίας»

Η ομιλία του Μάριου Κάτση, τομεάρχη Ψηφιακής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Θεσπρωτίας, στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, του σ/ν του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο: "Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις"


Η ομιλία του Μ. Κάτση;

Μέσα στα 213 άρθρα ενός πολυνομοσχεδίου αχταρμά μαζί με 20 τροπολογίες που προστέθηκαν χτες τη νύχτα, η κυβέρνηση δείχνει το πραγματικό της πρόσωπο. Με διατάξεις κατά παραγγελία του ΣΕΒ απορρυθμίζετε την αγορά εργασίας οδηγώντας σε μειώσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα, κάνετε σκανδαλώδη δωράκια σε ημετέρους επιχειρηματίες αλλά μέχρι και γαλάζιους δημάρχους, επαναφέρετε τους εργολάβους στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των Δήμων, εξισώνετε τα πτυχία των κολεγίων του εξωτερικού με τα πτυχία ΑΕΙ, καταργείτε του μητρώου ελεγκτών για τις επενδύσεις  κ.α. πολλά. Ό,τι διαπλεκόμενο συμφέρον σας στήριξε για να βγείτε στην κυβέρνηση έρχεστε να το εξυπηρετήσετε αμέσως, εντός 3 μηνών. Στην ουσία όμως επαναφέρετε ένα μοντέλο που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία. Και πάνω από όλα δείχνετε σκανδαλώδη φροντίδα στα ΜΜΕ. Αυτά που ξέρετε ότι αν σταματήσουν να σας στηρίζουν θα καταρρεύσετε την επόμενη στιγμή. 

Θα ξεκινήσω με το αμαρτωλό άρθρο 157 για θέματα ΜΜΕ. Με ζηλευτή «δημιουργική ασάφεια», δίνετε ερμηνευτικά τη δυνατότητα να απαλλάξει όλους τους ιδιοκτήτες ΜΜΕ, από την υποβολή πόθεν έσχες μέσω της άρσης ονομαστικοποίησης των μετοχών. Δεν νιώσατε καν την ανάγκη να απαντήσετε στις τόσες ερωτήσεις που κάναμε στις επιτροπές. Σας κάλυψαν φαίνεται τα διθυραμβικά σχόλια του Προέδρου της Ένωσης των Καναλαρχών.

Και εμείς σας ρωτάμε:


Ποιος ο λόγος να δίνουμε τη δυνατότητα σε funds που δεν ξέρει κανείς σε ποιον ανήκουν, να επενδύουν χρήματα που δεν δηλώνεται η προέλευσή τους;

Δηλαδή θα μπορεί ένα fund με έδρα τον Παναμά να χρηματοδοτεί μια εφημερίδα και επίσης να χρηματοδοτεί και άλλες εταιρείες συμφερόντων πολιτικών προσώπων; Θα μπορεί ένας καναλάρχης να μεταβιβάσει τις μετοχές του σε fund δικό του και  να “σκαπουλάρει” τον έλεγχο πόθεν έσχες; Θα μπορεί ενδεχομένως έτσι να έχει πολλά κανάλια; Ποιος ο λόγος αυτής της αδιαφάνειας;  Γιατί ανοίγετε τέτοια κερκόπορτα; Εδώ εξυπηρετείτε συμφέροντα με ονοματεπώνυμο. Επαναφέρετε το τρίγωνο της διαπλοκής (τράπεζας , κόμματα , ΜΜΕ) από το παράθυρο.

Και εδώ υπάρχει και ένα ζήτημα αντισυνταγματικότητας όσον αφορά το άρθρο 14 παρ.9 του ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ που διατάσει τη θέσπιση εφαρμοστικού νόμου για  τη διαφάνεια στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των  ΜΜΕ και απαγορεύει τη συγκέντρωση  πολλών ΜΜΕ στα χέρια ενός.

Αυτά δεν τόλμησε να το κάνει καμία κυβέρνηση και έρχεστε εσείς με ένα άρθρο εκτός διαβούλευσης να αναθεωρήσετε όλους τους προηγούμενους νόμους περί Τύπου, καταστρατηγώντας το Σύνταγμα!

Και σα να μην έφθανε αυτό, ενώ ο Υπουργός κ. Πιερρακάκης, κατά την ομιλία του στη Βουλή, παρουσίασε εκθέσεις ιδεών περί 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και του 5G, δεν είχε το πολιτικό σθένος να παρουσιάσει την τροπολογία που έφερε εχτές βράδυ. Τι κάνει; καταδικάζει κάποιους συμπολίτες μας να βλέπουν ελεύθερη τηλεόραση, όχι σε HD όπως υποχρέωνε τους καναλάρχες ο νόμος Παππά, αλλά σε χαμηλή ανάλυση, απαλλάσσοντας τους από επενδύσεις, την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο βαδίζουν προς την 8K ανάλυση. Έτσι αντιλαμβάνεστε την πρόοδο;

Ως αποεπένδυση στις νέες τεχνολογίες; Τελικά, το φάσμα δεν είναι απεριόριστο όπως μας λέγατε στη συζήτηση του νόμου Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες; Τώρα ανακαλύψατε «μεγάλη στενότητα ως προς τη διαθεσιμότητα του φάσματος των ραδιοσυχνοτήτων»;

Τελικά, κ. Γεωργιάδη ο κωδικός 60 που εντάξατε στον αναπτυξιακό, μας είπατε δεν είναι για να βλέπουμε Αυτιά με κρατική επιχορήγηση, αλλά ότι θα φέρει επενδύσεις στον τεχνολογικό εξοπλισμό των καναλιών;

Γιατί εδώ ο κ. Πιερρακάκης τα απαλλάσσει από υποχρέωση τεχνολογικής αναβάθμισης για να μη βάλουν ούτε 1€! Προφανώς κ. Πιερρακάκη η τροπολογία σας ήρθε έτοιμη, δεν έχετε ιδέα περί τίνος πρόκειται και ούτε φροντίσατε και να μάθετε. Τέτοια περιφρόνηση στο κοινοβούλιο από έναν μη αιρετό Υπουργό είναι κάκιστο σημάδι!

Και από την άλλη έχουμε την «Κ», όχι την Αυγή να κατηγορεί τον κ. Πέτσα ότι στην ΚΥΑ για τα μέτρα ενίσχυσης του Τύπου, φωτογραφικά ενισχύει ΜΜΕ που δεν έχουν προσκομίσει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και έχουν οφειλές σε εργαζόμενους αφού τις αφαιρεί από προϋποθέσεις υπαγωγής. Πριμοδοτείτε μπαταχτσήδες των mediaεναντίον των συνεπών και υγιών επιχειρηματιών του κλάδου. Τόσο απλά.

Έρχομαι τώρα στις διατάξεις ψηφιακής πολιτικής.

Φέρνετε ενσωματωμένο ένα ολόκληρο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των κεραιοσυστημάτων.

Εδώ αντιγράφετε σε μεγάλο βαθμό το Σχέδιο Νόμου που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Στόχος μας ήταν να ρυθμιστεί για πρώτη φορά αυτό το άναρχο τοπίο που για δεκαετίες ντροπιάζει τη χώρα μας. Το εγχείρημα δεν ήταν, ούτε είναι απλό. Χρειάζονταν ιδιαίτερη επεξεργασία, ώστε η πρώτη αυτή ύλη να εμπλουτιστεί, για να πετύχουμε το στόχο μας, ισορροπώντας ανάμεσα στη σύγχρονη ανάγκη ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών, αλλά και την τήρηση της περιβαλλοντικής και πολεοδομικής νομοθεσίας, σεβόμενοι τη Δημόσια υγεία.

Περιμέναμε λοιπόν να βελτιώσετε τις διατάξεις, ώστε να εναρμονίζονται με την πάγια περιβαλλοντική και πολεοδομική νομοθεσία. Σας κάναμε συγκεκριμένες επισημάνσεις κατ’ άρθρον (υπάρχουν προβλήματα και λάθη στα άρθρα 20, 22, 23, 24,  27, 28, 29, 30, 31, 34, 38) που αν δεν τα εναρμονίσετε με την περιβαλλοντική και πολεοδομική νομοθεσία, θα τα καταψηφίσουμε.

Αντί να τα βελτιώσετε, φέρατε με προχειρότητα ένα πασάλειμμα διατάξεων, εισάγοντας ταυτόχρονα προβληματικές τροποποιήσεις αμνήστευσης παρανομιών και επιβληθέντων κυρώσεων. Ενώ για τα όρια ακτινοβολίας παρακολουθήσαμε, όχι “τζόκερ”, αλλά, θα μου επιτρέψετε να πω χαριτολογώντας, “μόντυ πάιθονς” στις επιτροπές, με τον έναν Υφυπουργό (τον κ. Γεωργαντά) να λέει ότι η σχετική επιτροπή θα συσταθεί άμεσα και τον άλλον (τον κ. Ζαριφόπουλο) ότι μάλλον δε θα συσταθεί καθόλου.

Κλείνω, με τις υπόλοιπες διατάξεις Ψηφιακής Πολιτικής.

Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο.

Δεν είναι κάτι καινούργιο. Έχει ήδη εκπονηθεί από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ). Προς τι λοιπόν η διάταξη που προβλέπει ότι η ΓΓΤΤ καταρτίζει και εισηγείται το Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο;

Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών.

Πολυδιαφημισμένο σχέδιο. Τι κάνετε όμως; Ευαγγελίζεστε την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας με περισσότερη γραφειοκρατία, φτιάχνετε ένα “αργοκίνητο καράβι”. Συνολικά στα Κεφάλαια Β’, Γ’ και Δ’ έχουμε μετρήσει άγνωστο αριθμό ομάδων εργασίας με ισάριθμες ΚΥΑ, 10 επιπλέον αποφάσεις υπουργών και 5 γενικών γραμματέων, με πλήθος εισηγήσεων και εκθέσεων και ένα Παρατηρητήριο με 8 νέες θέσεις προσλήψεων ή αποσπάσεων…

Εν κατακλείδι, αυτό το νομοσχέδιο δεν θα έπρεπε να λέγεται «Επενδύω στην Ελλάδα», αλλά «χρεοκοπώ ξανά την Ελλάδα» ή «γυρίζω την Ελλάδα πίσω». Εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, μακριά από το εξωστρεφές παραγωγικό μοντέλο που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα, υποτιμά την εργασία και τα δικαιώματα. Πουθενά δεν ήρθε η ανάπτυξη όπου αυτά εφαρμόστηκαν.

Επιστροφή στην αντικανονικότητα λοιπόν, επιστροφή στις αιτίες της χρεωκοπίας ης χώρας.

Ευχαριστώ.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)