to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Λογοκρισία και κομφορμισμός...

Αν οι περισσότερες αντιδράσεις δεν συνιστούσαν ευθεία βολή κατά της ελευθερίας της τέχνης, όπως διασφαλίζεται από το άρθρο 16 του Συντάγματος, θα ήταν απλώς άνευ ουσίας.


Δεν μπορεί παρά να θαυμάσει κανείς την άγνοια όσων έσπευσαν να κάνουν σημαία τους μια παράσταση θεάτρου-ντοκουμέντο, που χρησιμοποιεί υλικό από την ίδια την πραγματικότητα και την ιστορία, την οποία αποδεικνύεται ότι δεν έχουν δει: Ο Άδωνις Γεωργιάδης πιστεύει πως ο Ξηρός είναι το θέμα της παράστασης. Ο Κώστας Γκιουλέκας θεωρεί πως "το αίμα αθώων δεν παράγει τέχνη», αγνοώντας πως όλη η τέχνη, από τη Σταύρωση και μετά, αυτό έχει ως πρώτη ύλη της. Η αμερικανική πρεσβεία φαντάζεται πως ολόκληρο το κείμενο της παράστασης είναι του Σάββα Ξηρού, εκτός κι αν χαρακτηρίζει "τρομοκράτη" και τον Αλμπέρ Καμύ.

Κανείς τους δεν κρίνει την ίδια την παράσταση και το αποτέλεσμά της, τις πιθανές αστοχίες της, την επιτυχία ή την αποτυχία της να συλλάβει την τραυματική εμπειρία που βίωσε η ελληνική κοινωνία. Κανείς τους δεν στοχάζεται με ποιους τρόπους αυτό το τραύμα μπορεί να επουλωθεί και ότι η σιωπή δεν είναι ένας από αυτούς.

Αν οι περισσότερες αντιδράσεις δεν συνιστούσαν ευθεία βολή κατά της ελευθερίας της τέχνης, όπως διασφαλίζεται από το άρθρο 16 του Συντάγματος, θα ήταν απλώς άνευ ουσίας. Δυστυχώς, όμως, αποτελούν μια απόπειρα επιστροφής στον χειρότερο κομφορμισμό, από τον οποίο το Εθνικό Θέατρο πάλεψε για δεκαετίες μετά τη Μεταπολίτευση να απαλλαγεί.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)