to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλοβλέπουν οι Ρώσοι

Το ενδιαφέρον να αποκτήσουν ελληνικές εταιρείες του Δημοσίου που ιδιωτικοποιούνται εξέφρασε ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων θέτοντας όμως συγκεκριμένες προϋποθέσεις όπως η απαλλαγή από τα χρέη .


«Μπάσιμο» για να αποκτήσουν ελληνικές εταιρείες του Δημοσίου, που ιδιωτικοποιούνται, εφόσον απαλλαγούν αυτές από τα βάρη τους σε χρέη, εκφράζουν οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι όπως δήλωσε ο πρόεδρος του κρατικού μονοπωλίου Βλαντίμιρ Γιακούνιν, σε συνέντευξή του στο ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ.

«Εκεί έχουν συγκεντρωθεί αρκετά μεγάλα χρέη, 800 εκατ. ευρώ. Η αρχική συμφωνία, όχι μαζί μας, αλλά εν γένει με τους εν δυνάμει επενδυτές, ήταν ότι αυτά τα χρέη θα τα αναλάβει η κυβέρνηση και με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα καλυφθούν. Υπ' αυτούς τους όρους, ναι, μπορούμε να ενδιαφερθούμε» είπε ο κ. Γιακούνιν στο ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Όπως σημειώνει το ΙΤΑΡ-ΤΑΣΣ, ο κ. Γιακούνιν δεν ανέφερε την τιμή των ελληνικών περιουσιακών στοιχείων, αλλά σημείωσε ότι «ανταποκρίνεται στην αντίληψη των Ρωσικών Σιδηροδρόμων για μια δίκαιη τιμή».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, σε περίπτωση απόκτησης των εταιρειών αυτών, το συμβόλαιο μπορεί να χρηματοδοτηθεί με δάνειο, αλλά «εκτός αυτού, σε περίπτωση ενδιαφέροντος του ρωσικού κράτους, είναι δυνατή η έγκριση πρόσθετων πόρων ώστε το πρόγραμμα αυτό να υλοποιηθεί».

Κατά το ρωσικό πρακτορείο και παλαιότερες δηλώσεις του κ. Γιακούνιν, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την απόκτηση των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, σε κοινοπραξία με την ελληνική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ενδιαφέρονται συνδυαστικά για την αγορά και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης «για να υπάρξει ηχηρό αποτέλεσμα από τις διαστάσεις της συμφωνίας και για τη δημιουργία δικτύου συνδυασμένων μεταφορών».

Σε δηλώσεις του προς ανταποκριτές ελληνικών ΜΜΕ, ο κ. Γιακούνιν συμπλήρωσε ότι «έχουμε εξετάσει το θέμα του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, σε συνδυασμό με τη δημιουργία μιας νέας σιδηροδρομικής διόδου εμπορευμάτων μέσω γειτονικών χωρών προς την Ευρώπη. Ένα έργο που θα έφερνε νέα εισοδήματα και θα κάλυπτε το κόστος του. Ένα τέτοιο έργο θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον για εμάς. Και αυτό για εμάς έχει ιδιαίτερη σημασία, να πάρουμε το δικαίωμα χρήσης όχι μόνο του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και υποδομών μέσω των οποίων θα μεταφέρονται τα εμπορεύματα. Αυτό θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε με τον καλύτερο τρόπο με εταίρους μας που γνωρίζουν καλά το λογισμικό του τέρμιναλ, αν και έχουμε δυνατότητες από μόνοι μας, ωστόσο θα το κάνουμε μέσω εταιρείας…».

Αναφερόμενος στη διεκδίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και από Κινέζους επενδυτές, αλλά και σε προοπτικές συνεργασίας με δυτικούς εταίρους, ο κ. Γιακούνιν σημείωσε: «Εμείς δεν ασχολούμαστε με τη λειτουργία του λιμανιού. Σχετικά με την υποδομή του λιμανιού, εκεί θα συνεργαστούμε με δυτικούς εταίρους μας που έχουν σχετική εμπειρία. Τα θέματα που θέτουν οι Κινέζοι, μας είναι γνωστά. Οι Κινέζοι επιτρέπουν στον εαυτό τους να προσεγγίζουν τέτοιες επενδύσεις σε μακρόχρονη βάση. Σκέφτονται, εντάξει, παίρνουμε τώρα το λιμάνι και μετά βλέπουμε πώς μεταφέρουμε τα εμπορεύματα με νταλίκες ή με βαγόνια, έτσι και αλλιώς όποιος και να πάρει τους σιδηροδρόμους θα αναγκαστεί να έλθει σε εμάς. Θα συρθεί… Αυτοί μπορούν να επιτρέψουν στον εαυτό τους μια τέτοια πολιτική και ίσως από πλευράς κρατικού συμφέροντος μπορεί και να δικαιολογείται».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)